Ez állhat a Cyberpunk 2077 szörnyű állapotban való megjelenése mögött
- Írta: RangerFox
- 2022. június 28.
Bizonyára senkit sem kell emlékeztetni rá, hogy milyen csúfos rajtot vett a Cyberpunk 2077 2020 decemberében. Megszámlálhatatlanul sok technikai és grafikai bug volt benne, instabil volt, és rosszul optimalizált, előző generációs konzolokon pedig szinte játszhatatlan. Ennek is volt köszönhető az az egyedi eset, hogy a kiadó visszafizette az elégedetlenkedő játékosok pénzét. Azóta persze sokat javítottak a játék állapotán, megjelent hozzá a next-gen frissítés, és az előző generációs konzolokon is játszható állapotba került, habár még mindig akadnak vele gondok bőven.
A most előkerült friss információk alapján viszont nemcsak kizárólag a CD Projekt RED volt felelős a játék csúfos rajtjáért (via Upper Echelon Gamers). Az információk szerint egy külsős csapat, a Quantic Lab felelőssége volt a játék minőségellenőrzése, és mint láthattuk, nem voltak kellőképp felkészülve erre a feladatra. Az információk szerint a csapat egyszerűen túl kicsi volt ahhoz, hogy megfelelően le tudja tesztelni a játékot a megadott határidőn belül. A tényen az sem segített, hogy a Quantic Lab hazudott a munkavállalói tapasztalatáról, valamint a csapat összetételéről is, ugyanis nem szerették volna elbukni a lehetőséget, hogy a projekten dolgozzanak. Egyszóval egy kicsi, tapasztalatlan emberekből álló csapat végezte azt a munkát, amelynek az lett volna a célja, hogy meggátolja azt, hogy olyan állapotban jelenjen meg a játék, amilyenben megjelent. Mint láthatjuk, nem igazán sikerült nekik a feladat...
Lehet fényezni, de ugyan olyan repetitív küldetéssekkel van tele mint, bármelyik másik rpg.
Azt meg bármiben lefogadom hogy jelenleg az Oblivion-nal többen tolják mint a W3-al.
Még az is hozzátartozik hogy a cédripéter eddig nem sok mindent villantott mert a w3 az egyetlen játékuk ami ért is valamit és kb 2 évig volt bug-os mint a xar, sőt nemrég elővettem 1 órán belül ló törpejárásban, utána beváltott a játék fps nézetre amit furcsállottam mert nincs benne ilyen opció (külső-belső nézet only Bethesda), szóval nem kell vetíteni, hogy olyan hűdebakker, semmi olyat nem mutatott amit eddig ne láttunk volna más játékokban + kiszámíthatatlan harcrendszer, xar irányítás, a story gyenge (bármelyik Fantasy regényem reggelire megeszi).
Tudod ahogy az egyik zenében, "ami nekem xar az neked még jó is lehet".
UI.
Utálom az olyan embereket, akik csak úgy tudnak egy játékot fényezni-nyalni, hogy egy másikat közben taposnak pocskondiáznak (persze azért megveszik), tudod ha valami valóban jó, vagy kiváló az önmagában is meg kellene hogy állja a helyét, nem kell hozzá több game-t fikázni.
Az igazság szerintem az, hogy a W3 okán hatalmas lett az arc(bár szerintem túlhájpolt, volt kissé a játék), és azt hitték nékik mindent szabad, pedig nem.
Ezért estek pofára akik túlszopkodták a W3-at és azt álmodták hogy a CDPR szeretetből dolgozik nem pénzért, remélem jó lecke volt az összes pöcsfejnek.
Ez alapján még kvótát is kaptak a tesztelők, hogy mennyi hibát kell jelenteniük és csak a felületes hülyeségekre koncentráltak, hogy meglegyen a darabszám, miközben elárasztották hibajelentésekkel a CDPR-t.
Egyébként a CDPR menedzsment is biztos, hogy sáros. A szar tesztelők nem mentik fel őket, mert akiadás előtt tudták, milyen állapotban fog megjelenni ajáték, ezt a kiadás körüli viselkedésük igazolja.
Ezért kellenek megfelelő tesztelők, akik mindent lecsekkolnak, végigjátszák ahogy lehet, amit lehet. Soktényezős lehetett a dolog, gondolom a CDPR is tolta, hogy minél hamarabb jelenjen meg, megspékelve a nem megfelelő tesztelői csapattal ez mindig a tragédia előszele. A fejlesztői világban közel sem ritka, hogy úgy megy ki élesbe alkalmazás, hogy az közel sincs eléggé letesztelve és javítva, csak hát ha tolnák a deadlinet, akkor meg az a baj, és majd az ügyfelek úgyis visszajeleznek hozzáállás van.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.