Az orosz-ukrán háborút követően a játékmotorokat készítő cégek is szakítottak Oroszországgal, a helyi fejlesztők pedig egyre kellemetlenebb helyzetbe kerülnek állítólag, amiért hamarosan csak korlátozott hozzáférésük lesz az Unreal Engine-hez és a Unityhez. Úgy tudni, hogy már az is felmerült, hogy az ország fejlesszen saját játékmotort (via Kommersant).
A kép illusztráció, az Unreal Engine 5 techdemójából származik.
A jelentések szerint több nagyobb orosz IT-cég is egyeztetést kezdeményezett a digitális fejlesztésekért felelős minisztériummal azért, hogy elkészülhessen Oroszország saját játékmotorja, amihez természetesen állami támogatást is szeretnének - úgy tudni, a projektben résztvevők között a VK, a legnagyobb orosz közösségi oldal fejlesztője is szerepel.
Egyelőre nem tudni, hogy mire jutottak a felek, de az biztos, hogy nem lesz egyszerű dolguk. Egyrészt egy játékmotort felépíteni hosszú és költséges folyamat, ráadásul a nulláról indulva biztosan gyengébb lesz a végeredmény, mint a nyugatról érkező alternatívák. Végül a játékmotorok más cégektől (például a videokártya-gyártóktól) is támogatást igényelnek, amire a jelenlegi helyzetben egyáltalán nincs garancia.
nekik egész szépen sikerült kimaradni a háborús cuccokból, pedig rengeteg párhuzam vonható a valósággal
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.