Már egy ideje vártuk a Painkiller és a The Vanishing of Ethan Carter fejlesztőinek legújabb dobását, és habár a Witchfire korai változata az eredeti tervek szerint már idén elrajtolt volna, a The Astronauts csapata úgy döntött, hogy elnapolják a premiert. Erről egy friss blogposztban értesítette a játékosokat a stúdió, az iromány azonban egy egészen érdekes részletet is tartalmazott. Megtudhattuk ugyanis, hogy a csúszás oka az, hogy a korábban aréna shooterként készülő Witchfire open world pályadizájnra vált.
Mindez elég vadul hangzik, főként a fejlesztőciklus ilyen kései szakaszában, a készítők azonban elmagyarázták, hogyan is történt ez a váltás. Eredetileg a Witchfire egy olyasféle lövölde volt, mint a DOOM, de rengeteg olyan roguelike-elemet is tartogatott, amelyeket a Hades vagy a Returnal játékosai jól ismerhetnek. Kisebb csatatereken harcolhattunk volna, a csaták végén pedig egy fejlesztést vagy jutalmat kiválasztva eldönthettük, hogy melyik irányba haladunk tovább a világban.
Igen ám, de ezzel a stúdió a pazar nagy területeit kisebb csomópontokra osztotta, melyeket a csaták végéig olyan mágikus korlátok zártak le, mint amilyeneket a Devil May Cry vagy éppen a Painkiller arénáiban megszokhattunk. Ez a dizájn azonban nem állt jól a Witchfire-nek, ezért a fejlesztők úgy döntöttek, eltüntetik ezeket a "boszorkánycsapdákat", és kötetlenül bejárhatóvá teszik az amúgy már elkészített és berendezett összefüggő terepeket. Ezzel gyakorlatilag egy félig-meddig nyílt világú játékká vált a Witchfire, az Astronauts csapatának azonban még szüksége lesz egy kis időre, hogy a nagy váltás után mindent a helyére tegyenek.
Ennek megfelelően tehát várhatóan csak 2023 első felében jelenik meg a Witchfire, elsőként korai hozzáférésű programként. Ez a verzió kezdetben csak az Epic Game Store-on jelenik meg, a játék végleges változata azonban Steamre és konzolokra is eltalál majd.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.