A Team Ninja soulslike játéka minden korábbi játékuk PC-s rekordját megdöntötte, talán minden értelemben. A Steam adatai szerint a mindenkori legtöbb játékosa 75.906, míg az eddig csúcstartó Nioh 2-nek "csak" 41.325 volt a csúcsa.
Azonban ezt a teljesítményt jelentősen beárnyékolja, hogy a játék jelenleg "Többnyire negatív" értékeléssel bír. A játékosok értékelése alapján elég egyértelműen le lehet szűrni, hogy mik az általános problémák: a billentyűzet és egér használata nehézkes, a kamerakezelés frusztráló, a játék hajlamos akadni és az FPS szám is szeret leesni. Természetesen számos mérsékeltebb értékelés megemlíti, hogy bár a hibák valósak, maga a játék remek.
A fejlesztők Twitteren osztották meg a közleményüket, amelyben elnézést kértek a játékosoktól az okozott kellemetlenségekért, és elismerték, hogy a játék optimalizáltsága nem megfelelő, azonban már dolgoznak a javításokon. A Wo Long: Fallen Dynasty ma jelent meg PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re.
Viszont számomra még mindig a konzolos lustaság jön le abból ami mondasz, attól hogy akonzolos embernek a szájába lóg a legkényelmesebb beállítás, attól még a ocs is megtalálja és testreszabhatja a játélményt, ami a ds1 óta egyre jobb és jobb. Ja, hogy ezért be kell lépni az options menübe? Szerintem ezt túl tudom élni.
Mert egyébként az, amit te a Lápi goblinos résznél mondasz, az a probléma egészen konkrétan kiküszöbölhetö, ha targetek közötti váltást nem hagyod a játékra hanem manuálisan TE váltasz köztük. És még mindig nem sufnimodokŕól beszélek, hanem az ingame beállításokról.
Ugyhogy én ezért vagyok megrökonyödve ezen, hogy bö 10 év telt el az első pcs soulslike port óta, de még mindig alsóbrendű dolognak, hovatovább elképzelhetetlennek tartják emberek, ismerősök, hogy én jobban tesreszabom az egér-bill kombót mint a kontrollert (és igen, van kontrollerem konkrétan próbáltam a nioht és irtó retekmód rossz volt vele nekem)
ahányszor egér+billen toltam pl a ds 3-at mert elromlott a kontrollerem és nem volt épp újra pénzem, az egeret csak kamerának használtam, és a ,,wasd" körüli gombokkal támadtam meg védekeztem stb,ennyire fos volt egérrel a kontroller után
Másrészről kedves 20as hozzászoló hallatlanul vicces vagy azzal az infóórás megjegyzéseddel, de ha komolyan érvelni szeretnénk a "nagyonvicces" személyeskedések helyett, akkor figyelmedbe ajánlom,hogy olvasd el jobban az előző kommenteket. Engem ott a mélységes kontrolleralapú ömlengés zavar, mert számomra úgy tűnik, mintha Ti teljesen kizárnátok a köztudatból azt a (már korántsem) idegen gondolatot, hogy egy soulslike pcn is játszhato egér-billel
"azoknak egy következő például CoD warzone session elvesztése után fel se merül a fejükben, hogy azért döglenek és azért irtó bénák, mint a legyek, mert a PC-s hülyére veri a kontrollerest"
Pontosan erről van szó, senki se mondott mást, van olyan STÍLUS ahol a bill + egér verhetetlen. Egy souls game NEM ILYEN.Pont fordítva.Az hogy lehet játszani egérrel és billentyúzettel, az egy dolog. ( Mivel PC, muszáj is ) Van aki végig is viszi így. Ahogy egy RTS se lesz soha annyira komfortos kontollerrel mint egérrel. Az más kérdés hogy van rá mód. A fent tőled idézett rész is bizonyitja hogy te is pontosan tisztában van ezzel...
Ez "MÁR TÖBB MINT 10 ÉVE PORTOLJÁK A SOULSLIKEOKAT PC-RE" meg nem tudom mit keres itt egyáltalán...
sose lesz olyan egér + billel egy pörgős soulslike, mert egérrel az egész kezeddel mozdítod a kamerát és az ujjaddal klikkelsz, kontrolleren 1 ujjal mozgatod a kamerát másik ujjaddal támadsz, harmadik ujjaddal ugyanazon a kezeden dodgeolsz
Tudjátok enggem inkább azok a megmondóemberek zavarnak, akik gödörbelövetik azt a PC-st, aki kritikaként meri felróni, hogy a játék egér-billentyű kombóval nem működik jól, miközben ez joggal elvárható, ha már valamit kiadnak PCre.
Mellesleg tök jó, hogy még mindig vannak ilyen szélesarcú, felkent soulslike főpapok, akik majd megmondják a népnek, mi a tuti. Mintha villával ennénk a levest...jesszus... Crossplay az bezzeg jöjjön FPS-hez, senki ne merjen hörögni azon, hogy ki a f*sz játszik FPS-t kontrollerrel...
Érdekes, hogy ezek az emberek, akik szentül állítják, hogy a kontroller és a soulslike kéz a kézben járnak egymással, azoknak egy következő például CoD warzone session elvesztése után fel se merül a fejükben, hogy azért döglenek és azért irtó bénák, mint a legyek, mert a PC-s hülyére veri a kontrollerest. De ja, kell FPS konzolra is és senkitől egy pisszenést se halljunk. Aki esetleg egy pincében vagy sufniban tolja a soulslikeokat annak még egyzser elmondanám, hogy MÁR TÖBB MINT 10 ÉVE PORTOLJÁK A SOULSLIKEOKAT PC-RE!
PC-n sose volt önszivatás soulslikeozni, aki pedig még mindig azt hiszi, hogy felkent souslike- és kontrollerfőpap és képes ezt kétbites hülyeséget nyomni, és pláne komolyan is venni magát, hogy csak kontrollerrel játszható a soulslike és mindenki hülye aki másképp teszi, hát...igazából én vagyok a hülye, hogy előremutatóbb és befogadóbb gondolkodást várok a közösségtől.
Az örökérvényű egér-billentyűzet vs controller vita kapcsán meg szerintem a PC gamingben az a szép hogy vannak opciók.
Ha valamit kiadnak a platformon, és pláne ha már a standard 60 eurónál is többet kérnek (tudom, tudom lassan a 70 lesz az a normál, bár a Koei már jóval a többi kiadó előtt el kezdte ezt az árazást. Lásd:Samurai Warriors, AoT stb) akkor legyen már normális egér-billentyűzet irányítás is. Példa kedvéért ott az az Elden Ring, aminek elég jó volt a M&KB irányítása, de már Koei-nál tartunk akkor a Nioh 2 példája mutatja hogy képesek normális M&KB irányítást mappelni PC-re...az már csak zárójeles megjegyzés hogy a Nioh 2-t is csak pár hónap cseszegetés után pofozták helyre.
"Fura" hogy szóba került a Dark Souls, mivel szerintem a PtDE-t leszámítva (amit modolnom kellett hogy normális legyen a M&KB) elég vállalható volt az egér-billentyűzet kombó. Valahogy nekem soha nem esett kézhez a controlleres irányítás olyan játékokban amelyekben gyors reakcióra van szükség, ilyen esetekben az egérrel való kamera kezelés sokat segít szerintem.
De lehetőség szerint japán és egyéb kínai minőségű játékok esetén meg a PC verziót kerülöm, mert még nem láttak arra olyan gépet és mindig mindent elcsesznek rá, lásd a cikk témája is. Ezt a Wo Long-ot is Xbox-ra szedtem le, mert grafika hiányában nem indokolt neki a PC, viszont minőség tekintetében meg kerülendő vele a PC. A From játékok is full silányak PC-n, az Elden Ring-nek sem előlegeztem meg a PC verziót, xbox-ra vettem. Amúgy a soulslike stílus nálam is kizárólag gamepad irányítással megy, mert szerintem is nagyon blőd billen attól függetlenül, hogy a valamelyest hasonló kezelésű Devil May Cry és darksiders játékokat az összeset billen nyomtam le :) Amúgy soulslike-ot és egyéb cuccot is képes vagyok PC-n is Nintendo gamepad-del játszani, ahol nem analog a két ravasz (és hamarabb meg lehet így nyomni).
Szóval végül is tökmindegy, tényleg úgy játsszon mindenki, ahogy szeret, de vitatkozni holt felesleges rajta. Nálam is gyerekkori hagyaték, hogy árkád autós játékot sokszor jobban irányítok jobb és bal kézzel is billentyűzeten, mint full analog Xbox gamepad-en.
Szerintem meg ez nem igaz. Az egér egész más tipusú beviteli eszköz mint a kontroller. A fejlesző a feje tetejére állhat egy FPS célzás, vagy akár egy RTS-ben több egység kijelölése soha a büdös életben nem lesz olyan kényelmes ( és gyors ) mint egérrel. ( Nem véletelen az auto aim kontrolleres FPS-nél ) Az egy dolog hogy játszható a játék, és lehet NAGYON ROSSZUL megcsinálni. Lehet gyakorolni, és elég jól bele lehet jönni, de ettől még ez nem fog változni.Az egérből nem lesz kontroller - és viszont - csinálhat a fejlesztő amit akar.
Amúgy eltértünk nagyon az eredeti témától, mert ez full izlésfüggő, én eredetileg is azt mondtam hogy - ha mód van rá - az ember a JÁTÉKHOZ válasszon, ne platformhoz. PC-n főleg ne.
Magam részéről azt hiszem a DS-nek nincs rossz irányítása egérrel, meg lehetne jobban is csinálni, de közepesnek elmegy, illetve, ha jobban megcsinálnák, már könnyű volna a játék, így legalább megmarad a kihívás.
Vannak olyan játékok is pl Horizon, vagy Returnal, ahol a Egér-bill irányítás konkrétan sokkal jobb lett, mint a kontrolleres. Ellenpélda persze sokkal több van, de mindig a fejlesztőn múlik.
,,Hol borzalmas az irányítás kontroller nélkül, amikor játékban helikoptert vezetesz, illetve repülőgépet finomaban lehet vele kezelni. "
- mert ott repkedsz a levegőben egy 6 órás simulator úton, nem pedig másodpercenként jön neked egy dühös gorilla aki lecsapja a 3/4 hp-d
Viszont az hogy 5 éve nem kaptunk olyan játékot ami stabil volt PC-n mert a sok idiota előrendeli és majd 1-2 hét múlva patchelnek rajta, miközben a cégeknek már tesztelőket se kell fizetni így, elég szánalmas.
Az hogy elsődlegesen ps-re fejlesztették ez nem idok, ugyan úgy elkérik a teljes árát a játéknak pc-re. Elvárt, hogy egy elviselhető szintre megtudják csinálni, ahogy más játékban is meg van csinálva. A laggra meg végkép ne ez legyen a kifogás. Lassan ott tartanak a motorok, hogy beleraknak három rublikát, hogy PS-re, PC-re, Xboxra akarod buildelni.
Hol borzalmas az irányítás kontroller nélkül, amikor játékban helikoptert vezetesz, illetve repülőgépet finomaban lehet vele kezelni. A többi csak mellébeszélés.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.