Idén 23. alkalommal rendezték meg a GDC saját díjkiosztó ünnepségét, a Game Developer Choice Awardst. Ahogy arra számítottunk, az ipar kulcsfigurái is tavalyi év két legnagyobb dobását tartották igazán megkerülhetetlennek, de trófeát nyert számos apróbb, független játék is.
A God of War: Ragnarök és az Elden Ring párharcából azonban ezúttal az Elden Ring emelkedett ki győztesként - habár a Santa Monica Studio fejlesztése a legjobb hangzásért és a legjobb technológiáért járó trófeákat, illetve a közönségdíjat is elvitte, a FromSoftware játéka a legjobb látványvilágért és a legjobb dizájnért járó díjakat vitte el az év játéka-díj mellett.
Így fest a nyertesek teljes listája:
- Legjobb debütálás: Stray
- Legjobb látványvilág: Elden Ring
- Legjobb hangzás: God of War: Ragnarök
- Legjobb narratíva: Pentiment
- Társadalmi hatás-díj: Citizen Sleeper
- Innovációs díj: Immortality
- Legjobb technológia: God of War: Ragnarök
- Legjobb dizájn: Elden Ring
- Közönségdíj: God of War: Ragnarök
- Az év játéka: Elden Ring
A tavalyi év legnagyszerűbb játékai mellett a Game Developer Choice Awards ezúttal is fejet hajtott az iparág néhány igen fontos figurája előtt. A játékipar úttörőjének járó díjat Mabel Addis, a világ első női játékfejlesztője nyerte el post mortem. Érdemben részesült John Romero is - az FPS-játékok atyja a gála életműdíját vihette haza.
Idén lesz 30 éves a Doom, majd decemberben is jól előveszik miatta, mintha egyedül csinálta volna, 3 év múlva meg majd még a Quake-nél is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.