Alaposan megizzasztja a gépünket a Cyberpunk 2077 Overdrive módja
- Írta: zoenn
- 2023. április 5.
Link másolása
A CD Projekt RED végre egy videóban is bemutatja, mire számíthatunk a Cyberpunk 2077 sugárkövetés kimaxolására kihegyezett Overdrive módjában. A látványnak viszont durva ára lesz, ha nem csúcshardvereken esünk neki.
Április 11-én élesedik a Cyberpunk 2077 vadonatúj Overdrive módja, ami igazán durva látvánnyal vértezi fel a játékot. Minden neonreklám, hirdetőtábla, az autók fényszórói, minden tárgy pontos sugárkövetéssel lesznek ellátva, nem titkoltan a GeForce RTX 40-es széria csúcskártyáira kihegyezve.
Ahhoz, hogy élvezhető teljesítményt kapjunk, mindenképp be kell kapcsolunk a DLSS 3-at, anélkül csak 17 fps-t kapunk, ellenkező esetben akár 128 képkockát másodpercenként.
Az NVIDIA most egy videóban mutatja be, mire számíthatunk:
Mivel a DLSS3-at csak a 4000-es RTX széria támogatja, így például egy 4060-on, ami jóval gyengébb, mint egy 3090 még mindig jelentősen több lesz a mérhető fps. Ennél fogva jobban fog kinézni futás közben, ahogy folyékonyabb a mozgás és ugye ki is mérhető a 100+ fps, szóval ebből a szempontból nem hazugság és nem is haszontalan a dolog.
Ez ugyan olyan, mint a TV-ken régebb óta jelenlévő motion smoothing, vagy hasonlóan elnevezett funkció, ami a 24 fps-es filmekből és a 30 fps játékokból is 60 fps-t csinál. Pl a Wii U-n max 30, de leginkább kevesebb fps-el futó Breath of the Wild is 60 fps-nek néz ki a TV-men egészen addig, míg nem történik vele valami nagyon agresszív fps zuhanás mondjuk 20 köré Kakariko Village-ben. Amíg 27-30 körül van és óvatosan ingadozik, addig 60 fps-t tol a TV. Vagy a Xenoblade Chronicles 3 Switch-en 30 fps, de az a játék előbb dobja a földre a felbontást, mint eldobjon egy frame-et is, szóval a XC3 beton stabil 30.28 fps amit tejles idő alatt beton stabil 60-nak látsz az ilyen funkcióval felszerelt TV-n.
DE itt jön a DE. Szerintem, az egy dolog csak, hogy egy Wii U meg ilyen Switch és egyéb régi konzolok/emulátorok esetén tényleg áldásos tud lenni ez a funkció... DE azt is kell látni, hogy amikor 25 fps a játék és a generált képek miatt meg 100 felett van, akkor a maradék 75 az nem a játék, hanem csak generált kép, amivel eljutunk az input lag-ig, ami magyarul a gomb megnyomása és a dolog a játékban való megtörténése között eltelt idő. Tehát hiába mutatja a TV 60-nak a Wii U Zeldát és hiába mutatja 120-nak a 4090 RTX a Cyberpunk-ot, vagy a Witcher 3-at, mert ha ezek a játékok 25 fps-el futnak valójában, akkor a játék irányításában jelentkező reakció is a másodpercenkénti 25 (mínusz egyéb lag) alkalom lesz és nem 120 darab/másodperc.
Tehát lehet, hogy a CP2077 nagyon jól fog mutatni egyenletes és egyenes mozgás közben, de mit érsz vele, ha megnyomod a gombot és (túlzással élve) fél másodperc múlva lő egyet? Ezért mondom, hogy bár egy oldalról jó a funkció, amit mindenki meg fog látni, illetve valaki már évek óta használ ilyet a TV-jén anélkül, hogy tudna róla és esetleg azt mondja, hogy a konzolos 30 fps folyékonyabb, mint a PC-s 30 :) Tehát megvan a jó oldala, csak egy dolog egy régi konzolnál élvezetesebbé tenni vele a játékot meg más dolog egy vadonat új játéknál egy egymilliós videokártyán már nem csak a felbontással, hanem a framerate-el is trükközve csinálni egy jó adag input lag-ot. Mert ezt majd úgy lehet észrevenni, hogy a játék 4K-ban is 120 fps meg 1440p-ben is, de valahogy kisebb felbontásban jobb lesz vele játszani... mert a szemedet átverheted, de az agyadat már nem.
Egyébként nem azért, hogy mindenképpen beszóljak a CDPR-nek, viszont a Witcher 3-at eléggé seggre verték a ray tracing verzió óta. Nem arról van szó, hogy nem lehet vele játszani, de pl a CP2077-et például simán felülmúlja a gépigénye és nem is kicsit. Amíg egy CP2077 full graf+pszichó ray tracing mellett 4K (+ egy kis DLSS) 60-al elfut, addig a Witcher 3 full graf+legkisebb ray tracing 1440p (+egy nagy DLSS) és 45-50-ek köré lerottyan a városokban. Szóval ezt nem méregből mondom, meg nem is kell sajnálni, de volt már idő egy-két patch-re és így igazából nem ezt vártam a Witcher 3-tól, ami előtte 100+-al szaladt natív 4K-ban. Főleg, hogy a Metro 3 is RTGI + ow (szerű) és a jó grafikájú játékok között van, de 1440p-ben fullon még egy 2080-ason is elvolt 60 fps-sel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.