Alaposan megizzasztja a gépünket a Cyberpunk 2077 Overdrive módja

  • Írta: zoenn
  • 2023. április 5.
  • Videó
Link másolása
A CD Projekt RED végre egy videóban is bemutatja, mire számíthatunk a Cyberpunk 2077 sugárkövetés kimaxolására kihegyezett Overdrive módjában. A látványnak viszont durva ára lesz, ha nem csúcshardvereken esünk neki.

Április 11-én élesedik a Cyberpunk 2077 vadonatúj Overdrive módja, ami igazán durva látvánnyal vértezi fel a játékot. Minden neonreklám, hirdetőtábla, az autók fényszórói, minden tárgy pontos sugárkövetéssel lesznek ellátva, nem titkoltan a GeForce RTX 40-es széria csúcskártyáira kihegyezve.

Ahhoz, hogy élvezhető teljesítményt kapjunk, mindenképp be kell kapcsolunk a DLSS 3-at, anélkül csak 17 fps-t kapunk, ellenkező esetben akár 128 képkockát másodpercenként.

Az NVIDIA most egy videóban mutatja be, mire számíthatunk:

6.
6.
Doomsayer
#5: Ez a DLSS3 frame generation nevű funkciója. Most lehetne beszélni róla, hogy milyen jó, de nekem igazából nem tetszik, vagyis nem szimpatikus. Arrol van szó, amit a neve is mutat: két valóban lerenderelt képkocka közé, "betippel", begenerál 1-2-3 darab nem renderelt képet. (Ez amúgy tuti Crytek kedvence lesz). Valami mondjuk 30 fps-sel fut, de a DLSS3 frame generation segítségével mindegyik soron következő kép közé betesz 1 darab "tippet" és az már 60 fps a megjelenítőn. Vagy mindegyik közé kettő generált kép, akkor már 90 fps a monitoron.

Mivel a DLSS3-at csak a 4000-es RTX széria támogatja, így például egy 4060-on, ami jóval gyengébb, mint egy 3090 még mindig jelentősen több lesz a mérhető fps. Ennél fogva jobban fog kinézni futás közben, ahogy folyékonyabb a mozgás és ugye ki is mérhető a 100+ fps, szóval ebből a szempontból nem hazugság és nem is haszontalan a dolog.

Ez ugyan olyan, mint a TV-ken régebb óta jelenlévő motion smoothing, vagy hasonlóan elnevezett funkció, ami a 24 fps-es filmekből és a 30 fps játékokból is 60 fps-t csinál. Pl a Wii U-n max 30, de leginkább kevesebb fps-el futó Breath of the Wild is 60 fps-nek néz ki a TV-men egészen addig, míg nem történik vele valami nagyon agresszív fps zuhanás mondjuk 20 köré Kakariko Village-ben. Amíg 27-30 körül van és óvatosan ingadozik, addig 60 fps-t tol a TV. Vagy a Xenoblade Chronicles 3 Switch-en 30 fps, de az a játék előbb dobja a földre a felbontást, mint eldobjon egy frame-et is, szóval a XC3 beton stabil 30.28 fps amit tejles idő alatt beton stabil 60-nak látsz az ilyen funkcióval felszerelt TV-n.

DE itt jön a DE. Szerintem, az egy dolog csak, hogy egy Wii U meg ilyen Switch és egyéb régi konzolok/emulátorok esetén tényleg áldásos tud lenni ez a funkció... DE azt is kell látni, hogy amikor 25 fps a játék és a generált képek miatt meg 100 felett van, akkor a maradék 75 az nem a játék, hanem csak generált kép, amivel eljutunk az input lag-ig, ami magyarul a gomb megnyomása és a dolog a játékban való megtörténése között eltelt idő. Tehát hiába mutatja a TV 60-nak a Wii U Zeldát és hiába mutatja 120-nak a 4090 RTX a Cyberpunk-ot, vagy a Witcher 3-at, mert ha ezek a játékok 25 fps-el futnak valójában, akkor a játék irányításában jelentkező reakció is a másodpercenkénti 25 (mínusz egyéb lag) alkalom lesz és nem 120 darab/másodperc.

Tehát lehet, hogy a CP2077 nagyon jól fog mutatni egyenletes és egyenes mozgás közben, de mit érsz vele, ha megnyomod a gombot és (túlzással élve) fél másodperc múlva lő egyet? Ezért mondom, hogy bár egy oldalról jó a funkció, amit mindenki meg fog látni, illetve valaki már évek óta használ ilyet a TV-jén anélkül, hogy tudna róla és esetleg azt mondja, hogy a konzolos 30 fps folyékonyabb, mint a PC-s 30 :) Tehát megvan a jó oldala, csak egy dolog egy régi konzolnál élvezetesebbé tenni vele a játékot meg más dolog egy vadonat új játéknál egy egymilliós videokártyán már nem csak a felbontással, hanem a framerate-el is trükközve csinálni egy jó adag input lag-ot. Mert ezt majd úgy lehet észrevenni, hogy a játék 4K-ban is 120 fps meg 1440p-ben is, de valahogy kisebb felbontásban jobb lesz vele játszani... mert a szemedet átverheted, de az agyadat már nem.
5.
5.
markoci555
nekem ne akarja már bebeszélni senki, hogy 17 fps-ről 100 fölé úgy lehet ugrani, hogy nincs látható veszteség... itt vagy durva optimalizálatlanság van, vagy szépen csaltak a videóban és a valóságban kisebb előrelépésért is durva elmosódással kell fizetni
1.
1.
Doomsayer
Ez biztos, hogy ütős lesz, meg az is ütős lenne, ha mostanában lenne hozzá gépem. Tök jó dolognak tartom, hogy foglalkoznak vele, mert így ha valamikor lesz hozzá való hardver, még mindig lesz értelme elővenni a cuccot. Mai szemmel nézve biztos jól fog kinézni, de amire lesz hozzá gépem addigra majd olyannak fog tűnni a grafikája, mint a Quake 4-nek most :) Mindegy, majd megnézem a Digital Foundry videóban...

Egyébként nem azért, hogy mindenképpen beszóljak a CDPR-nek, viszont a Witcher 3-at eléggé seggre verték a ray tracing verzió óta. Nem arról van szó, hogy nem lehet vele játszani, de pl a CP2077-et például simán felülmúlja a gépigénye és nem is kicsit. Amíg egy CP2077 full graf+pszichó ray tracing mellett 4K (+ egy kis DLSS) 60-al elfut, addig a Witcher 3 full graf+legkisebb ray tracing 1440p (+egy nagy DLSS) és 45-50-ek köré lerottyan a városokban. Szóval ezt nem méregből mondom, meg nem is kell sajnálni, de volt már idő egy-két patch-re és így igazából nem ezt vártam a Witcher 3-tól, ami előtte 100+-al szaladt natív 4K-ban. Főleg, hogy a Metro 3 is RTGI + ow (szerű) és a jó grafikájú játékok között van, de 1440p-ben fullon még egy 2080-ason is elvolt 60 fps-sel.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...