Veterán DMC-fejlesztő dolgozott a Final Fantasy XVI harcrendszerén

  • Írta: pandaril
  • 2023. június 19.
  • Hír
Link másolása
Ryota Suzuki úgy véli, hogy a játék harcrendszere, amit úgy tervezték meg, hogy egyszerre legyen megközelíthető a kezdőknek és elég mély a veteránoknak, a fejlesztői munkájának eddigi csúcsa.

Ryota Suzuki olyan játékokon dolgozott a Capcomnál, mint a Devil May Cry 5, a Monster Hunter-sorozat vagy a Dragon's Dogma, és ha valaki kipróbálta a Final Fantasy XVI demóját, annak elég hamar egyértelművé válhatott a hasonlóság. A veteránnak számító fejlesztő pedig nem kevesebbet állít a Square Enix sorozatának legújabb részéről, mint hogy a benne található harcrendszer élete mesterműve.

A Final Fantasy XVI lesz a sorozat első része, ahol egy karaktert irányíthatunk csak, és a taktikai csapatmozgások helyett teljes mértékben az akciójátékokra jellemző játékmenet és kombózás lesz a mérvadó. Kérdés persze, hogy a sorozat régi rajongóinak mennyire fog tetszeni ez a megoldás, azonban az eddigi visszajelzések alapján sikeresnek mondható a harcrendszer fogadtatása.

A PlayStation 5 exkluzív címeként megjelenő Final Fantasy XVI június 22-én debütál.

3.
3.
FreeKatana
#2: Auron, annyit talán te is gondoltál, hogy nem teljes átalakításra céloztam egy aranylemezen lévő játék harcrendszerével kapcsolatban.
Feldobják= ahogy haladunk, remélhetőleg változatosabb/élvezetesebb lesz, tartogat valamit ezen felül. Mert akár annyiban is kimerülhet a dolog, hogy kapunk néhány csiricsáré speckó támadást, mint a videókban, amiket gombkiosztáshoz rendelhetünk. Ütlegre meg továbbra is marad a négyzet püfölése. Ránézésre nehéz megállapítani, hogy működik pontosan, meg mire utalnak a hudban azok a színes gombócok. Annyit lehet leginkább leszűrni, hogy látványos, szóval effektekből nem lesz hiány.

Ja, amúgy jobb, mint az utóbbi idők, pl. a FF15 harcrendszere volt, de a 0+1 az még mindig nem 2, így ez nem sokat jelent.
Vagyok annyira földhözragadt, hogy ne várjam hiába az ATB harcrendszert, de a hírek szerint hekkenszlesshez közeli harcokat ígér a játék. Annak nagyon kezdetleges, egyelőre. Ha mutattak volna mást is a demóban, akkor én is beszélhetnék másról. Egyelőre csak arról tudok, amit kaptam.
2.
2.
GemForge
Persze hogy feldobják. Egy hét alatt. Persze. Ezt félretéve messze ez a legjobb harcrendszer a klasszikus körökre osztott óta. Az azóta eltelt 2 konzolgenerációban leginkább a káoszra emlékszem a FF harcrendszeréből. Mindig megpróbáltam taktikusnak lenni, de aztán csak unott gyakás lett a vége. Ez itt izgi gyakás. Ez más! :)
A sztoriról ne is beszéljünk, kulvára kíváncsi vagyok a folytatásra!
1.
1.
FreeKatana
Csak emlegetni kellett. Játszottam a DMC5-el, de arról az egy csápolós gombról nem jutott eszembe annak a harcrendszere. Az Infamous Second Son tűzteleportálós eleme, viszont igen. Amivel nincs bajom, mert ilyenek bármikor jöhetnek. Ahogy a DMC-re hajazó harcrendszer is, ha láttattak volna belőle valamit.
Emiatt tartom szerencsétlennek, hogy a játék első óráját mutatják be. Van egy 4 gombnyomásból álló -nem túl látványos- kombónk, amit jobb híján végig ismételgetni kellett, meg egy tűzgolyódobálós 10hp sebzéses varázslat, és ezeket lehetett kombinálni teleportálással kirobbanó támadásként. A kölök varázslatai egy fokkal jobbak voltak. Ha a kettőt kombinálják, akkor lehet belőle valami.Viszont így már a demóban meguntam a harcot. Őszintén remélem, hogy feldobják valamivel, mert súlytalan és monoton volt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...