Todd Howard "sci-fi Skyrimje" rengeteg játékos érdeklődését keltette fel az Xbox Games Showcase után tartott önálló bemutatóval, azonban ahányan belelkesültek, legalább annyi játékosban kérdések merültek fel a játékkal kapcsolatban, amelyekre a készítők legjobb esetben is megosztó válaszokat adtak.
Ilyen az, hogy a játékban található, bejárható bolygóknak csak a 10%-kán lesz élet, vagy hogy a bolygókon a gyaloglás és a jetpack lesz az egyetlen közlekedési megoldás, járművek nem lesznek, hogy a zárolt 30 fps körüli vitát fel se hozzuk, de felhozhatnák azt a Bruce Wayne-i húzást a Microsoft részéről, hogy úgy akadályozta meg a Bethesda játékának PlayStation exkluzivitását, hogy megvásárolta a Bethesda anyavállalatát...
Most megint egy megosztó infómorzsát tudhattunk meg a játékról egy azóta törölt Twitter-posztból. Szerencsére az internet nem felejt, így a lenti képernyőképen is olvashatjuk a bejegyzést (a posztot és a rá érkező kommenteket itt lehet megtekinteni):
Persze jogos lehet a meglátás, hogy a fizikai lemez 2023-ban már inkább nyűg, főleg, ha csak egy autentikációs lemezről van szó, és maga a játék nincs is rajta. Másrészt felmerül a kérdés, hogy ennek így, ebben a formában mégis mi értelme van? Nem a Starfield lenne az első játék, ami nem jelenik meg fizikai adathordozón, azonban ez a köztes megoldás senkinek sem kedvez, az üres dobozok problémájáról nem is beszélve.
A Starfield szeptember 6-án jelenik majd meg PC-re és Xbox Series X/S-re, és ha minden igaz, kizárólag digitális formában.
Update! A Bethesda hivatalos oldalán megerősítették, hogy az Xbox Series X-verzió hagyományos fizikai kiadásához járni fog lemez is, a PC verzióhoz viszont nem. Szintén nem lesz lemez a Constellation Edition csomagban, ami azért vicces, mert steelbook viszont igen.
Egyébként részemről már egy sor szöveg egy listában sem ér meg alaphangon 60-70 eurót. A digitális terjesztésben az a poén, hogy nincs gyártási, szállítási, raktározási költség, mégis drágábbak a játékok (nekünk), mint valaha. És azt sem mondhatják, hogy dehát a fejlesztés is sokkal többe kerül, mert a piac is sokkal nagyobb. Manapság egy felhypolt címből az első hónapban adnak el annyit, mint 20 éve évek alatt.
Ami meg az új játékokat illeti, ettől függetlenül is egyre kevésbé érzem érvágásnak kihagyni őket. Évről évre kevesebb új megjelenés van AAA szinten, ami tényleg érdekelne. Amivel kapcsolatban elkap a hype (pl. Horizon: Zero Dawn) is sokszor kiderül, hogy igazából csak középszerű.
Ha a játékra te úgy gondolsz, mint "disposable entertainment", akkor neked nyilván ez nem számít. Én többre tartom ezt a műfajt és a régebbi játékokat eltüntetni vagy megcsonkítani kultúrarombolásnak.
Már egyébként a digitális terjesztés is sokszor feszegeti a határokat. A verzió kontroll nagyon rosszul működik (pl. Saints Row 4 Re-elected update, UT3 update, én nem ezekkel a feltételekkel adtam pénzt ezekért a játékokért), de még egyelőre a jogi okokból már nem árusítható játékok biztonságban vannak a játékkönyvtárban, ha korábban megvetted.
játszhatjuk ezt visszafelé is, nem én vagyok az "analog guy in a digital world", hanem te a "mindless consumer".
https://youtu.be/OkQlrIQhUMQ
#10: Nekem ott ér majd véget a játék, mint hobbi. Sőt, a streamig el sem kell menni. Ha már csak előfizetéses szolgáltatások lesznek, már akkor befejezem a mai játékokkal.
Fél tucat lemezre félkész játékot nyomni, ami amúgy készen is használhatatlan lenne internetkapcsolat és online aktiválás nélkül, valóban nincs értelme. Maximum dekorációs célokat tud szolgálni, akkor meg inkább adják ki kód nélkül $5-ért, és legalább a fóliából se kell kibontani.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.