A Bethesda Softworks eddigi legnagyobb, lemélyebb és legrészletesebb játékával záródott az Xbox mai prezentációja. A Starfield Direct 45 percnyi tömény játékmeneti látnivalóval várta azokat a rajongókat, akik már alig várják, hogy elmerülhessenek ebben a hatalmas, végtelen lehetőséget tartogató univerzumban. Több mint 1000 világ várja, hogy meglátogassuk őket. Lesz időnk a felfedezésre, lootolásra és lövöldözésre, no meg persze átélhetünk ezernyi izgalmas történetet - vérbeli Bethesda-játékról beszélünk!
A Constellation szervezet ügynökeként hatalmas futurisztikus nagyvárosokat, vadnyugatias porfészkeket és cyberpunk-bűntanyákat is meglátogathatunk - ha látunk egy bolygót, holdat vagy űrállomást a csillagtérképünkön, akkor oda bizony el is utazhatunk. Káprázatos, hogy milyen változatos helyszíneket vonultat fel a játék, az egészet azonban mégis egy nevezőn tartja a Bethesda által csak NASA-punknak nevezett dizájnesztétika.
Természetesen egyetlen szerepjáték sem lehet teljes a karakterünk mély testreszabása nélkül, a Starfieldben pedig erre is lesz lehetőségünk, kívül-belül. A főhősünk háttértörténete, képességei és a hozzá kapcsolódó kihívások gyakran meghatározzák majd a játék menetét, de természetesen végső soron mindig mi döntünk arról, hogy hogyan közelítünk meg egy kényes szituációt. Az őrült lövöldözés, a lopakodás és a diplomácia is mindig legitim stratégia - ha elég jó a beszélőkénk, akkor időnként egy-két váratlan új taggal gyarapíthatjuk az űrhajónk legénységét.
Ó, az űrhajónk. A Bethesda egy önálló karakterként hivatkozik a mélyűri otthonunkra és csillagközi fegyverünkre. Kis vadászgépektől egészen a nagy teherhajókig, szinte bármilyen hajót megvásárolhatunk, majd részletekbe menően személyre szabhatjuk azt kívül és belül. A játékmenetet figyelve kétségtelen, hogy Todd Howardék számos játékelemet átemeltek az olyan hatalmas szabadságot biztosító űrszimulátorokból, mint az Elite: Dangerous vagy a No Man's Sky, ez azonban a látottak alapján egyértelműen a Starfield javára válik. Az űrharcok közben komoly szerepet játszik majd a hajórendszerek menedzsmentje, de néha a meglepetés ereje is elég ahhoz, hogy megszálljuk más utazók csillaghajóit - a lefoglalt bárkák egyébként így a miénk lesznek.
Ha eddig kétségeitek voltak a Starfielddel kapcsolatban, akkor jó eséllyel ez a jókora műsor eloszlatta őket. Nagyon ígéretesnek tűnik a szeptember 6-án PC-re, Xbox Series X/S-re és az első napon a Game Pass-be érkező szerepjáték. Így tehát azon sem lepődtünk meg, hogy a Starfield-témájú kontroller és headset mellett egy gyűjtői karórát is gyártottak a játékhoz - éppen olyat, amilyet a főhősünk is visel majd a játékban.
Ez a hír a Summer Game Fest-közvetítésünk része. Ha lemaradtál valamiről, irány az aloldalunk, ahol egy helyen találod meg az összes bejelentést és látnivalót az eseményről!
Amit én tudok, hogy számomra kedves játékok kb úgy alakultak itt, hogy
Deus Ex Human Revolution 42 óra
Deus Ex Mankind Divided 58 óra
Dragon Age Origins (GOTY) 70 óra
Mass Effect 40-45 óra részenként
Steelrising 33 óra
Code Vein 38 óra
Outcast Second Contact 25 óra
Dreamfall Chapters 25 óra
Original Sin 2 140 óra
Witcher 3 GOTY 138 óra
Ezekből az látszik, hogy a kifejezetten sztori játékok 20+ órásak (az itt random felsoroltak közül), a HUB rendszerű "kalandos rpg-s menős" cuccok 40-50 órásak átlagban, míg az igazi nyitottabb és komolyabb akció meg klasszikus RPG-k 140 körül, de nyilván, azokból nem minden másodperc csak a főszori. W3 esetén azt mondja a Google, hogy 53 óra a sztori és Mass Effect 1-ből nekem volt 11 órás menésem is, tehát a HUB cuccoknál is vannak benne mellékesek.
Mindezek értelmében sem tudom megmondani, hogy hány órás sztori kéne a Starfield-be, mert inkább egy nagyrészt sztorira fókuszáló, de kevés-ha van értelme, vagy érdekes/izgalmas mellékessel együtt értettem azt, hogy 40-80 óra legyen, azaz intrótól a stáblistáig.
De azért motoszkál bennem a gondolat, hogy talán pontosan értetted elsőre is, hogy mire gondolok.
Minden esetre, ha annyi lesz ez a fajta a farmolgatás, hogy kell neked egy pár dolog ahhoz, hogy extra, mondjuk nagyobb kajálda lehessen a hajódon, vagy nagyobb raktér és mindezt mondjuk 10-20 perc alatt abszolválhatod bármelyik bolygón - de amúgy teljesen opcionális, akkor engem nem zavar. Ha van egy nagyon jó 40-80 órás sztori és izgalmas a cucc, akkor engem nem zavar, ha más 2000 órát elvan vele. Viszont ha nincs benne élet és csak a No Man's Sky megy... well, akkor sem vesztek semmit, PC-n és Box-on is gyorsan megy az uninstall. Minden esetre értékelem, hogy ekkora szabású cuccokat dobálgatnak Game Pass-be.
Mosolyország, mindenki elmondja, mit szeret a legjobban, mi miért olyan amilyen. A legvégén pedig amikor a nyájasan, lassan beszélő, önelégült Todd és az a másik fazon ült előttünk és a kamera rájuk fókuszált, a háttér vakító fehér fényeit pedig elmosták, na az olyan volt mint két pap mennybemenetele xDDDD
Ami gáz, a 40 perces prezentációban 3 perc gameplayt nem lehetett látni, az is űrpufpuf volt. Ez azért elég zavaró. 10 másodperces, speedster gunplay-ből meg elég nehéz leszűrni hogy mire is számítsunk. Nem hiszem el h egy küldetésből
nem lehetett egy pár percet megmutatni.
Amit nem vágok az a random generált távoli bolygók világa. Akkor minek? És akkor mi ez a duma hogy felépítettek egy galaxist? Nem építettek semmit, csak beskinezték a bolygókat és dobtak rájuk állatokat, növényeket. Tulképpen a haverokkal is hiába beszél majd össze az ember h - Voltál itt v ott cimbi, mert mindenkinek más lesz. Ennek semmi értelme. Küldi nem visz majd ezekre, bossfight vagy spéci loot se lesz gondolom, a naplementében fotózkodni nem fog senki elmenni 1000 bolygóra. Akkor inkább lett volna 'csak' 10-20 bolygó, de tele tartalommal.
Picit félek még a CP2077szerűen élettelen és prevgen npc seregtől. Hasonlóan néznek ki és a testbeszédük is olyan mint ott volt. Hátha nem lesz olyan gáz.
Ez önmagában elárulja mennyire mély és kidolgozott lesz mind környezet, mind npc-k és küldetések terén.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.