Ma jár le a Starfield tesztek embargója globálisan, így számíthatunk rá, hogy elkezdenek záporozni a tesztek és értékelések a Bethesda várva várt játékáról. Viszont nem mindenhonnan, ugyanis több újságíró jelzése alapján nem mindenki kapott tesztpéldányt a játékból. És ráadásul nem is a kis újságokra kell itt gondolni, hanem a videójátékos sajtó meghatározó, vagy legalábbis fontos szereplőire.
A Eurogamer hivatalos X-oldala is kiposztolta, hogy miért fog késni a tesztjük, erre reagált Keza MacDonald, aki szerint a Guardian és a Kotaku sem kapta meg korábban a játékot. Utóbbi oldalról személyes tapasztalatból tudja, hogy nem tartozik a Bethesda kedvencei közé. A Eurogamer esete azért is vicces, mert az oldallal szoros partnerségben álló Digital Foundry viszont kapott tesztpéldányt, azonban azzal a kikötéssel, hogy azt nem bocsájthatják a Eurogamer rendelkezésére. A Rock Paper Shotgun sem kapott egyelőre még kódot, de egy ausztrál YouTuber (SkillUp) is arra panaszkodott, hogy nem érkezett neki tesztpéldány. Az ő esete elég egyértelmű: rendkívül kritikusan állt a Fallout 76-hoz, így nem csoda, hogy kegyvesztett lett.
Hogy a kódmizéria mögött mi áll, nehéz megmondani. Persze az is elképzelhető, hogy a felvásárlások miatt némi szervezeti átrendeződésen megy keresztül a Microsoft, és ez okozza az anomáliákat, ám a szelekció mintázata miatt akár arra is következtethetünk, hogy komoly szándékosság van a dologban. Úgy a Bethesdának, mint a Microsoftnak nagyon nagy szüksége van egy igazán sikeres játékra, így nem kizárt, hogy így akarják elérni, hogy minél jobb értékeléseket kapjon a Starfield a rajt pillanatában.
És ehelyett a galaxis két pontja között, ha bármi dolgod van, akkor egy pár másodpercig tartó töltőképernyő után már ott is teremhetsz azonnal...
Az szerintem nemhogy negatívum, hanem inkább a lehető legnagyobb pozitívum a minden játékba kötelezően beleerőltetendő open world fertő megjelenése óta és nálam sokat hozzáad a megítéléshez.
Persze megértem, hogy a játékkal 1500 órákat eltöltő, évekig egyetlen játékot nyúzó alakoknak ez tönkreteszi a távolság érzetét, de tudod mit? Az, aki 1500 órákat játszik ezekkel, nekem ne magyarázzon arról, hogy rossz a játék és valami tönkre tette azt :)
Amúgy ez is egy jó videó a graf beállításokról, ami időt spórol azoknak, akik pont nem 4090-en akarják tolni ezt a *csodaszép* játékot:
https://www.youtube.com/watch?v=40iwgUjBmoA&list=WL&index=1
Nagyon durva. Ki gondolta volna? XD Amúgy telefon közepén voltam akkor, nem olvastam tovább. De mindegy, ez már mindenhogy menthetetlen :)
Amúgy nagy franc az MS, xbox-on nem működik a kép/videórögzítő gomb a játékban, Windows-nál meg nem jön be az overlay a screenshot-oláshoz.
Ja és stream-eléssel is csak 6-ától lesz elérhető, addig marad a szenvedés PC-n.
Úgy voltam vele ha hozza a fallout 4 "minőséget" a fallout név "bemocskolása" nélkül akkor nekem 9240ft-ot megér a premium upgrade azért a 100+ óráért amit bele fogok rakni. Mert lehet rpg-ként egy nagy nulla, de a bethesda játékok tökéletesek arra, hogy belépek, mókolok 1-2 órát valami mellékküldetéssel aztán lerakom.
Komolyabb RPG-kre (BG3 stb.) úgy sincs se energiám, se időm, Wrath of the Rightious-t is megvettem aztán semeddig se jutottam.
Az, hogy hol játszom függ attól, hogy dolgozok-e (mobil+céges wifi), gyerekek nézik-e a tv-ben a bogyó és babócát (PC), van-e kedvem felkelni az ágyból (Xbox).
Én nem foglalkozok fele, majd x év múlva nyomott áron
De marha jó lesz amúgy, ha nem csak a 3080-am bizonyul gagyinak a Starfield-hez, hanem a Ryzen 5600X is... Na mindegy, ezen nem idegeskedek, mert ahogy a játék kinéz, 1000%, hogy nem az én készülékemben lesz a hiba. Amúgy szerintem így, vagy úgy meg fogom találni a módját a (skálázott) 4K + 60 fps-nek. Ha meg nem, akkor meg ... well... Leszedtem az X-re is, amire való a játék.
Te végül is melyik R7-en tolod, ha nem titok? Vagy van tech infó blabla tapasztalatod, amit jó tudni? Illetve a a játék, nálad tapasztalható jelen PC-s teljesítménye alapján melyik platformon fogod tolni inkább?
*szerk
Nekem inkább az az aggodalmam, hogy a framerate-t bízzák majd rá a DLSS3-ra és az FSR3-ra, ami két valós képkocka közé 1-2-3 kamu képet generál. Ez is nyilván nem egy feltétlen rossz dolog magában és nagyon sok játéknál valóban tök jó is. De ugye más, ha az ember eldöntheti, hogy belője-e, vagy az alapból 25 fps játékot így fogják 120 fps-nek beállítani/bekamuzni.
Mert igazából a felbontás skálázás az már lefutott ügy. Miért? A PS4 és Xbox One generációt adták a boltban úgy 2012-től, hogy 4K képes konzolok. Persze hivatkoztak rá, hogy 1080p lesz, de az sem nagyon lett. Most ott tartunk, hogy a PS5 dobozán az van írva, hogy 8K (!!!), a 4K120 mellé és ez utóbbi az Xbox dobozán is rajta van. És mint látjuk, a legtöbbször 900p és 1440p között mászkáló dinamikus felbontásról tolják fel checkerboard skálázással 4K-ra a képet ezeken a 8K meg 4K120 konzolokon, rendszerint FSR1, vagy 2 segítségével. Szóval a felbontás "harcot" már elvesztettük. Ha lehet, akkor az fps harcot nem szeretném, ha így félre lenne magyarázva, de ahogy az ipart ismerem ...
Afelé meg elég szép léptekkel haladunk, hogy a CP2077 egy egész jó megjelenésnek tűnjön.
https://www.youtube.com/watch?v=lGL3fczSXaI&ab_channel=DanielOwen
Hát én 3080-al megyek neki, ha meg nem lesz jó, akkor leszedem X-re és a többit majd megoldja a TV frame smoothing dolog, ami a Switch-et szokta megmenteni a nem 60 fps-től.
Kár volt a szófosás ezután a tipikus autista válasz után.
Majd végigásítoztam a mai "melót".
Most húzom lefele PC-re.
És a Bethesda játékok általában az egynél többedik végigjátszásnál kezdenek elcsúszni. Általában felületes vagy semmilyen döntési lehetőségünk van és a Skyrim óta effektíve megszűntek a karakter buildek/specializációk.
Azt hogy Todd-ék meg a PR-csapat miket hanukáztak össze, azt hagyjuk. Csak a szokásos.
De rendben van a game.
Tisztes iparosmunka, benne kevés gyenge megoldással, de kevés kiemelkedő dologgal is.
Mod-olhatóság hatalmas előny, 2-3-év múlva általuk ez egy kifejezetten jó játék is lehet majd.
Egy első leárazásnál majd meg is veszem, de ez teljes árat nekem nem ér, és a BG3-mellett az én szabadidőmmel minimum fél évig másik ilyen időigényes játékhoz egyébként sem nyúlok.
Azért a jó vagy rossz tesztek ( hogy melyik van túlsúlyban ) azért a startot eléggé meg tudják borítani. És sajnos rég sokszor fordul elő hogy cikkek egymást “másolják”. Valaki ír egy lehúzós cikket, és 20 másik ugyanazt írja meg, sokszor szó szerint.
Kb mindenki hasonló véleménnyel volt a játék pro és kontra tulajdonságaival.
Az erényei:
A harc tök jó lett;
Rengeteg a fegyó és mindnek élvezetes a használata;
Bár a főküldi egyirányba megy, nem befolyásolható és lapos, de több mellékküldi igazán élvezetes;
Jobb PC-n és elsősorban 4K-ban remek a látvány;
A mocap bár messze van a jótól de a korábbi Bethesda cuccoknál sokkal jobb és kevésbé zavaró, és ugyanez a helyzet a bugokkal -> van rengeteg, de még így is az eddigi legkevesebb;
Rengeteg a dialógus és vannak egész jók is;
A hajóépítés remek.
A hátrányok:
Az open worldöt érintő részek (Todd magasztos ígéreteinek kamutengerét is figyelembe véve):
Gagyisztikus, legalja térképrendszer,
Bekorlátozott nyílt világ. Egy landolási helytől csak kisebb távolságra mehetsz el, ott egy láthatatlan falba fogsz ütközni és mehetsz vissza… (a gyorsutazás a hajóra sokszor bugos, fel lehet készülni a 20 perces értelmetlen gyaloglásra/jetpack ugrabugrára)
Élettelen bolygók;
A közlekedés hiánya számomra a legsokkolóbb;
Bődületes copypaste helyszínek. A kezdeti bányászati pontok, outpostok, ahol a reviewerek jártak 4-7 alkalommal köszöntek vissza a játékban más bolygókon/területeken. Az ellenséges kalózok konkrét elhelyezése, a loot, vagy akár a helyszín legmélyebb pontján elhelyezett dínócsont is 100%ban egyezett a beszámolók szerint. WTF
A sok bug persze nem lehet nem hátrány. Főleg ha a leggyakoribb, a földbe süllyedés illetve a váratlan levitáció megtöri a nagyobb küldiket, amire sajnos volt példa többeknél is;
Elég lapos a fősztori, vannak benne sablonos ’hozz 3 ilyet meg 5 olyat, innen onnan’ küldik és a döntéseink egyébként nem befolyásolnak semmit;
Nincs olyan helyiség, vagy láda ahová elrakhatnánk a lootot, nyersanyagokat. Volt aki kiszórt mindent a padlóra jobb híján;
Az űrben csak csatázni lehet, semennyire sem nyílt a kinti világ. Értsd ezalatt hogy sem közeledni, sem távolodni nem lehet semmilyen bolygó(felszín)felé, vagy el tőle.
Szóval a játék játszható, és nem is rossz. Igazán grandiózus. Ha nem lett volna az egekbe magasztalva és korszakalkotónak titulálva akkor senki nem szólna egy szót sem. Így viszont vannak visszatetsző dolgok.
Engem speciel két alapvető elem miatt vonzott a játék. Az űrben és a bolygókon kalandozós open world része és maga a scifi hangulat. És pont ezek miatt mondok is le a játékról. Az open world rész problémái a fenti felsorolásban már kiütköznek, én tuti nem fogok 50-100 órát Death Strandingesen sétafikálni, hogy láthatatlan falakba ütközzek és randomgenerált copypaste helyszínekre érjek... De engem valamiért a streamekben nem kapott el a scifi hangulat sem. Arra jutottam hogy a zene hiánya/gyengesége, illetve a hiányzó/elég gyenge scifi hangok (Dead Space és hasonló játékokra jellemző hideg fémhangok, hidraulika, a nyomáskülönbségek hangjai, stb) azok, amik nem húztak be.
Aki csapatni fogja, annak jó játékot.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.