Nem mindenki kapott Starfield tesztpéldányt

  • Írta: pandaril
  • 2023. augusztus 31.
  • Pletyka
Link másolása
Úgy fest, hogy a Bethesda megválogatta, hogy ki kap tesztpéldányt, így fordulhatott elő, hogy egyes médiumok már két hete megkapták a tesztpéldányt, míg mások egyáltalán nem.

Ma jár le a Starfield tesztek embargója globálisan, így számíthatunk rá, hogy elkezdenek záporozni a tesztek és értékelések a Bethesda várva várt játékáról. Viszont nem mindenhonnan, ugyanis több újságíró jelzése alapján nem mindenki kapott tesztpéldányt a játékból. És ráadásul nem is a kis újságokra kell itt gondolni, hanem a videójátékos sajtó meghatározó, vagy legalábbis fontos szereplőire.

A Eurogamer hivatalos X-oldala is kiposztolta, hogy miért fog késni a tesztjük, erre reagált Keza MacDonald, aki szerint a Guardian és a Kotaku sem kapta meg korábban a játékot. Utóbbi oldalról személyes tapasztalatból tudja, hogy nem tartozik a Bethesda kedvencei közé. A Eurogamer esete azért is vicces, mert az oldallal szoros partnerségben álló Digital Foundry viszont kapott tesztpéldányt, azonban azzal a kikötéssel, hogy azt nem bocsájthatják a Eurogamer rendelkezésére. A Rock Paper Shotgun sem kapott egyelőre még kódot, de egy ausztrál YouTuber (SkillUp) is arra panaszkodott, hogy nem érkezett neki tesztpéldány. Az ő esete elég egyértelmű: rendkívül kritikusan állt a Fallout 76-hoz, így nem csoda, hogy kegyvesztett lett.

Hogy a kódmizéria mögött mi áll, nehéz megmondani. Persze az is elképzelhető, hogy a felvásárlások miatt némi szervezeti átrendeződésen megy keresztül a Microsoft, és ez okozza az anomáliákat, ám a szelekció mintázata miatt akár arra is következtethetünk, hogy komoly szándékosság van a dologban. Úgy a Bethesdának, mint a Microsoftnak nagyon nagy szüksége van egy igazán sikeres játékra, így nem kizárt, hogy így akarják elérni, hogy minél jobb értékeléseket kapjon a Starfield a rajt pillanatában.

65.
65.
Ooorky
#64: Ha üres űrben akarok repkedni elindítom az Elite Dangerous-t, lol...
64.
64.
Doomsayer
Amúgy, amiről nagyon sok önjelölt és senkit sem érdeklő szakértő rinyál, hogy nem lehet körbegyalogolni a bolygókat meg az egész űrben nem lehet gyalog menni a bolgyók meg csillagrendszerek között, mert az tönkretetszi ezt az egész játékot...

És ehelyett a galaxis két pontja között, ha bármi dolgod van, akkor egy pár másodpercig tartó töltőképernyő után már ott is teremhetsz azonnal...

Az szerintem nemhogy negatívum, hanem inkább a lehető legnagyobb pozitívum a minden játékba kötelezően beleerőltetendő open world fertő megjelenése óta és nálam sokat hozzáad a megítéléshez.

Persze megértem, hogy a játékkal 1500 órákat eltöltő, évekig egyetlen játékot nyúzó alakoknak ez tönkreteszi a távolság érzetét, de tudod mit? Az, aki 1500 órákat játszik ezekkel, nekem ne magyarázzon arról, hogy rossz a játék és valami tönkre tette azt :)

Amúgy ez is egy jó videó a graf beállításokról, ami időt spórol azoknak, akik pont nem 4090-en akarják tolni ezt a *csodaszép* játékot:

https://www.youtube.com/watch?v=40iwgUjBmoA&list=WL&index=1
62.
62.
Doomsayer
#61: "Ott van"

Nagyon durva. Ki gondolta volna? XD Amúgy telefon közepén voltam akkor, nem olvastam tovább. De mindegy, ez már mindenhogy menthetetlen :)
61.
61.
Ooorky
#59: Ott van az #58-ban, hogy premium-mal tolom.

Amúgy nagy franc az MS, xbox-on nem működik a kép/videórögzítő gomb a játékban, Windows-nál meg nem jön be az overlay a screenshot-oláshoz.


Ja és stream-eléssel is csak 6-ától lesz elérhető, addig marad a szenvedés PC-n.
60.
60.
delphijos
#59: Csak így van korai hozzáférés.
59.
59.
Doomsayer
#57 #58 Vagy nagyon hülye vagyok, vagy nagyon loser vagyok, de GPU-m az rég óta van és még sokáig érvényes, de nekem sem Xbox-on, sem PC-n nem megy, mert csak 6-ától elérhető. Hozzáteszem, NEM vettem meg a prémium kiadást. Eleve azt hittem, hogy a sima is elsejétől megy, de csak a prémium. Vagy ti megvettétek a prémium upgrade-et??
58.
58.
Ooorky
#55: Én is azért tolom mert benne van a GPU-ban.

Úgy voltam vele ha hozza a fallout 4 "minőséget" a fallout név "bemocskolása" nélkül akkor nekem 9240ft-ot megér a premium upgrade azért a 100+ óráért amit bele fogok rakni. Mert lehet rpg-ként egy nagy nulla, de a bethesda játékok tökéletesek arra, hogy belépek, mókolok 1-2 órát valami mellékküldetéssel aztán lerakom.

Komolyabb RPG-kre (BG3 stb.) úgy sincs se energiám, se időm, Wrath of the Rightious-t is megvettem aztán semeddig se jutottam.
57.
57.
delphijos
Mivel van GPU, beröffentettem a játékot. Nekem nincs bajom a grafikával, szerintem egész hangulatos. Tartalom az dugig van benne, aki erre gerjed az jó lóra tesz. Rengeteg cucc, hajó, alkatrész, fegyver, nyersanyag, stb…. A harc is egész élvezetes. Az űrcsata is elmegy ( az Everspace sokkal irányíthatóbb azért ) Ami nekem RPG-ként megöli a dolgot az az hogy annyira segg hülye az enemy AI, hogy 20-25 szinttel magasabb ellenfeleket is tök simán le lehet győzni. Ami azért elég kiábrándító. Főleg egy RPG-nél. Konkrétan sehol nem futottam bele olyan helyzetbe hogy “na, ide később kell visszajönni, mert túl erősek, fejlődni kell”.
56.
56.
Ooorky
#54: Ryzen 7 4800H + 16GB Ram + 1660Ti 8GB, ~3 éves Asus Tuf Gaming notebook.


Az, hogy hol játszom függ attól, hogy dolgozok-e (mobil+céges wifi), gyerekek nézik-e a tv-ben a bogyó és babócát (PC), van-e kedvem felkelni az ágyból (Xbox).
55.
55.
Extol
Amit én láttam képeket kifejezetten gyenge a látványvilág, olyan amilyen már Alien Isolation-ban is láthattunk anno. A növényzet a városban amit mutattak kifejezetten ocsmány, még szerencse hogy nem sok növény van a puszta bolygókon.
Én nem foglalkozok fele, majd x év múlva nyomott áron
54.
54.
Doomsayer
#53: Egyébként engem is majdnem legyőzött a hype meg a játékkedv tegnap ezzel a Starfield-del, de ellenálltam. Még csak most kezdem a CH3-at a BG3-ban, de jól esik 1-2 hét szünet 100+ óra után (és egy kis lövöldözés a Control-ban). Minden esetre volt egy ideje 25€ Micro egyenlegem és mivel kb 24€ lett volna a premium upgrade, majdnem elnyomtam rá. De aztán mivel mega nagy Bethesda RPG rajongó nem vagyok, úgy döntöttem, hogy nem előlegezem meg a dolgot. Inkább beváltottam a lét a Dió 2 remasterre meg a DMC5+Vergil csomagra. (Hogy minek? Nem tudom. De jelenthetem, hogy elérték a Diablo 2-ben a 30 fps-t Series X-en...)

De marha jó lesz amúgy, ha nem csak a 3080-am bizonyul gagyinak a Starfield-hez, hanem a Ryzen 5600X is... Na mindegy, ezen nem idegeskedek, mert ahogy a játék kinéz, 1000%, hogy nem az én készülékemben lesz a hiba. Amúgy szerintem így, vagy úgy meg fogom találni a módját a (skálázott) 4K + 60 fps-nek. Ha meg nem, akkor meg ... well... Leszedtem az X-re is, amire való a játék.

Te végül is melyik R7-en tolod, ha nem titok? Vagy van tech infó blabla tapasztalatod, amit jó tudni? Illetve a a játék, nálad tapasztalható jelen PC-s teljesítménye alapján melyik platformon fogod tolni inkább?
52.
52.
delphijos
#47: A 1440p az NEM 2k. Az 2560 × 1440-es felbontás.
51.
51.
Doomsayer
#49: Konzolon is upscale van, ott is ilyen VGA-tól 720p ig terjed általában a skalazasi alap legrosszabb esetben. Normál szituban meg 1080p vagy 1440p az a 4K. Natív nem igen van. Annyi, hogy konzolra jobban tudnak optimalizálni.

*szerk

Nekem inkább az az aggodalmam, hogy a framerate-t bízzák majd rá a DLSS3-ra és az FSR3-ra, ami két valós képkocka közé 1-2-3 kamu képet generál. Ez is nyilván nem egy feltétlen rossz dolog magában és nagyon sok játéknál valóban tök jó is. De ugye más, ha az ember eldöntheti, hogy belője-e, vagy az alapból 25 fps játékot így fogják 120 fps-nek beállítani/bekamuzni.

Mert igazából a felbontás skálázás az már lefutott ügy. Miért? A PS4 és Xbox One generációt adták a boltban úgy 2012-től, hogy 4K képes konzolok. Persze hivatkoztak rá, hogy 1080p lesz, de az sem nagyon lett. Most ott tartunk, hogy a PS5 dobozán az van írva, hogy 8K (!!!), a 4K120 mellé és ez utóbbi az Xbox dobozán is rajta van. És mint látjuk, a legtöbbször 900p és 1440p között mászkáló dinamikus felbontásról tolják fel checkerboard skálázással 4K-ra a képet ezeken a 8K meg 4K120 konzolokon, rendszerint FSR1, vagy 2 segítségével. Szóval a felbontás "harcot" már elvesztettük. Ha lehet, akkor az fps harcot nem szeretném, ha így félre lenne magyarázva, de ahogy az ipart ismerem ...
49.
49.
Obi Wan Kenobi
#45: Van egy ilyen jövőbeli félelmem, hogy amíg konzolon vállalhatóan fognak futni a játékok, addig PC-n majd rábízzák az upscaling-re a stabil frameratet..
47.
47.
Helium Prime
Series X-en natív 1440p-ről(2k) skáláz 4K-ra Series S meg kb 900p ről 1440-re! Szóval X verzió pazarul néz majd ki a tévén a Digital Foundry videójából kiindulva,de a kistestvér sem szégyenkezhet az árához képest!
46.
46.
Doomsayer
#45: Igen. Személyes próba nélkül nem nagyon akarok beleszakérteni még, de amúgy... igen. :)

Afelé meg elég szép léptekkel haladunk, hogy a CP2077 egy egész jó megjelenésnek tűnjön.
45.
45.
Ooorky
#44: Pont ezt akartam írni, OK, hogy az 1660Ti nem egy mai csirke, de 1080p-ben CP '77 simán ment rajta medium-on 55-60fps-sel (és sokkal jobban nézett ki, mint a Starfield), ez meg low-on alig 40-50 fps FSR nélkül, FSR-rel meg hiába 60 fps, néha úgy néz ki, mint egy félkész csirkebecsinált.
44.
44.
Doomsayer
Most megnéztem a szememmel pár videót és azt látni, hogy Xbox-on (bármelyiken) mega stabil 30 fps jó fajta (kikapcsolható) Motion Blur-rel és egy nagyon patent sima élmény. PC-n viszont eléggé GPU igényes a játék, DLSS-t nem támogat, csak FSR-t, de valahogy AMD kártyákon akár 50%-al is gyorsabb lehet helyenként az alsó kategóriában. Mondjuk ez pont a legsúlyosabb helyen készült mérés, vélhetően és várhatóan nem a legnagyobb város közepén jobb lesz a dolog.

https://www.youtube.com/watch?v=lGL3fczSXaI&ab_channel=DanielOwen

Hát én 3080-al megyek neki, ha meg nem lesz jó, akkor leszedem X-re és a többit majd megoldja a TV frame smoothing dolog, ami a Switch-et szokta megmenteni a nem 60 fps-től.
43.
43.
Ooorky
#22: "sokakkal együtt akik oda jártak rajtatok röhögni"

Kár volt a szófosás ezután a tipikus autista válasz után.
42.
42.
Ooorky
#37: Én nem néztem review-t, hajnal 4-kor belőttem az xbox-ot és toltam reggel 6-ig.
Majd végigásítoztam a mai "melót".

Most húzom lefele PC-re.
41.
41.
Heldengeist
#37: Az a baj, hogy rendes RPG-t nagyon nehéz (megjelenéskor) tesztelni. Egy végigjátszás megmutatja, hogy általánosan rendben vannak-e az alapok, de a mélységét csak a harmadik végigjátszástól kezdve mutatja meg. Elsőre a legtöbben sztereotipikus jófiút játszanak (paragon, lawful good), másodjára esetleg kipróbálják a gonoszt a kontraszt miatt, a harmadiktól kezdve viszont jöhet a valódi kísérletezés a szürkeárnyalatokkal és a különböző karakter buildekkel.

És a Bethesda játékok általában az egynél többedik végigjátszásnál kezdenek elcsúszni. Általában felületes vagy semmilyen döntési lehetőségünk van és a Skyrim óta effektíve megszűntek a karakter buildek/specializációk.
40.
40.
Spazz Maticus
#37: Nagy valószínűséggel erre lehetett számítani.

Azt hogy Todd-ék meg a PR-csapat miket hanukáztak össze, azt hagyjuk. Csak a szokásos.

De rendben van a game.
Tisztes iparosmunka, benne kevés gyenge megoldással, de kevés kiemelkedő dologgal is.

Mod-olhatóság hatalmas előny, 2-3-év múlva általuk ez egy kifejezetten jó játék is lehet majd.

Egy első leárazásnál majd meg is veszem, de ez teljes árat nekem nem ér, és a BG3-mellett az én szabadidőmmel minimum fél évig másik ilyen időigényes játékhoz egyébként sem nyúlok.
39.
39.
delphijos
#37: Kb. nekem is hasonló a benyomásom. Persze lehet igazságtalan kicsit, de hát ez van, főleg a BG3 után nagyon feltűnő hogy a párbeszédeknek mennyire nincs súlya. Sokszor választás sincs, végigkérdezel mindent. Egyáltalán nem lett rossz játék, de a “bármit csinálhatsz az űrben” ígéretet azt nem hozza. Egyértelműen.
38.
38.
delphijos
#35: “ a játékosok ítélete alapján megy tőnkre, nem a sajtója miatt”

Azért a jó vagy rossz tesztek ( hogy melyik van túlsúlyban ) azért a startot eléggé meg tudják borítani. És sajnos rég sokszor fordul elő hogy cikkek egymást “másolják”. Valaki ír egy lehúzós cikket, és 20 másik ugyanazt írja meg, sokszor szó szerint.
37.
37.
Robilluma
Egész későig nézegettem reviewkat és streamerekkel gameplay-ket. A reviewerek 60-100 óra alatt végezték ki a játékot és nem a végletekig kritikus, fröcsögő, konzolháborútól ittas beteg elméket néztem, hanem azokat akik korrekt 25-30 perces elemzéseket tettek ki, amikben rávilágítanak a hibákra és kiemelik az erényeket is, hogy mindenki maga el tudja dönteni, kell-e neki a game. Ezek alapján kb 7-8as közötti osztályzat az amit kapna a játék, ami azt mutatja hogy nem rossz! (persze lehet vagy 20-30 gamer oldalt felsorolni ahol 90-100 pontot kapott, de öhömm valszeg van a GK cikkben némi igazság…) Csak mélyebbet, tartalmasabbat, kevésbé lekorlátozottat vártak. De nem rossz.

Kb mindenki hasonló véleménnyel volt a játék pro és kontra tulajdonságaival.
Az erényei:

A harc tök jó lett;
Rengeteg a fegyó és mindnek élvezetes a használata;
Bár a főküldi egyirányba megy, nem befolyásolható és lapos, de több mellékküldi igazán élvezetes;
Jobb PC-n és elsősorban 4K-ban remek a látvány;
A mocap bár messze van a jótól de a korábbi Bethesda cuccoknál sokkal jobb és kevésbé zavaró, és ugyanez a helyzet a bugokkal -> van rengeteg, de még így is az eddigi legkevesebb;
Rengeteg a dialógus és vannak egész jók is;
A hajóépítés remek.

A hátrányok:

Az open worldöt érintő részek (Todd magasztos ígéreteinek kamutengerét is figyelembe véve):
Gagyisztikus, legalja térképrendszer,
Bekorlátozott nyílt világ. Egy landolási helytől csak kisebb távolságra mehetsz el, ott egy láthatatlan falba fogsz ütközni és mehetsz vissza… (a gyorsutazás a hajóra sokszor bugos, fel lehet készülni a 20 perces értelmetlen gyaloglásra/jetpack ugrabugrára)
Élettelen bolygók;
A közlekedés hiánya számomra a legsokkolóbb;
Bődületes copypaste helyszínek. A kezdeti bányászati pontok, outpostok, ahol a reviewerek jártak 4-7 alkalommal köszöntek vissza a játékban más bolygókon/területeken. Az ellenséges kalózok konkrét elhelyezése, a loot, vagy akár a helyszín legmélyebb pontján elhelyezett dínócsont is 100%ban egyezett a beszámolók szerint. WTF

A sok bug persze nem lehet nem hátrány. Főleg ha a leggyakoribb, a földbe süllyedés illetve a váratlan levitáció megtöri a nagyobb küldiket, amire sajnos volt példa többeknél is;
Elég lapos a fősztori, vannak benne sablonos ’hozz 3 ilyet meg 5 olyat, innen onnan’ küldik és a döntéseink egyébként nem befolyásolnak semmit;
Nincs olyan helyiség, vagy láda ahová elrakhatnánk a lootot, nyersanyagokat. Volt aki kiszórt mindent a padlóra jobb híján;
Az űrben csak csatázni lehet, semennyire sem nyílt a kinti világ. Értsd ezalatt hogy sem közeledni, sem távolodni nem lehet semmilyen bolygó(felszín)felé, vagy el tőle.

Szóval a játék játszható, és nem is rossz. Igazán grandiózus. Ha nem lett volna az egekbe magasztalva és korszakalkotónak titulálva akkor senki nem szólna egy szót sem. Így viszont vannak visszatetsző dolgok.
Engem speciel két alapvető elem miatt vonzott a játék. Az űrben és a bolygókon kalandozós open world része és maga a scifi hangulat. És pont ezek miatt mondok is le a játékról. Az open world rész problémái a fenti felsorolásban már kiütköznek, én tuti nem fogok 50-100 órát Death Strandingesen sétafikálni, hogy láthatatlan falakba ütközzek és randomgenerált copypaste helyszínekre érjek... De engem valamiért a streamekben nem kapott el a scifi hangulat sem. Arra jutottam hogy a zene hiánya/gyengesége, illetve a hiányzó/elég gyenge scifi hangok (Dead Space és hasonló játékokra jellemző hideg fémhangok, hidraulika, a nyomáskülönbségek hangjai, stb) azok, amik nem húztak be.

Aki csapatni fogja, annak jó játékot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...