Az Epic Games háza táján is, mint oly sok másik cégnél, nem annyira rózsás a helyzet. Pár napja jelentették be, hogy a dolgozók 16%-át bocsájtják el azért, mert a cég túlköltekezett. Az alkalmazottakon túl a nemrég megvásárolt Bandcamp platformot és SuperAwesome nevű céget is el akarják adni.
Most pedig Tim Sweeney vezérigazgató jelentette be, hogy jövőre egyes felhasználók számára előfizetéses modell mögé zárják az Unreal Creation Tool használatát. A változás szerencsére nem érinti a játékkészítőket, akár indie projektről, akár AAA-címről van szó, számukra továbbra az eddigi rendszerben kerül megállapításra a fizetendő összeg. A diákok és tanárok számára továbbra is ingyenesen elérhető lesz a grafikus motor. Akiket ténylegesen érint a dolog, azok a filmesek és az olyan, tervezői munkát végző felhasználók, akik például az autóiparban is dolgoznak. Számukra az Adobe Photoshop modelljéhez hasonló konstrukciót dolgoznak majd ki.
Sweeney a felmerülő kérdésekre X-en válaszolt, ez alapján tisztázódott, hogy a filmkészítők esetében lesz egy minimálisan bevételi küszöb, ami alatt nem kell fizetnie a feltörekvő indie rendezőknek, bár ezt az összeget nem tisztázta. A változás életbelépésének pontos dátuma sem ismert egyelőre, annyi biztos, hogy valamikor 2024-ben várható.
#2: Amúgy a AAA-s címektől nem is sajnálnám az adózást, mert ott a kiadót is meg lehet tejelni (ami nem egyenlő szerencsétlen fejlesztő csapattal), csak ne az indie fejelsztőket szivassák meg, ha egy mód van rá.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.