Az MI teheti igazán izgalmassá a GTA-játékok NPC-it

  • Írta: osan
  • 2023. november 13.
  • Érdekesség
Link másolása
Strauss Zelnick az Inverse-nek adott interjújában arról beszélt, hogy mesterséges intelligenciával tehetnék érdekesebbé az NPC-ket, viszont azt nem erősítette meg, hogy a bejelentésre váró GTA VI-ban is használnák-e az MI-t ilyen módon.

Mindannyian tudjuk, hogy egy nyitottvilágú játékot nehéz teletömni érdekes NPC-kkel, főleg, ha olyanokról van szó, akikkel nem is kell a történet során interakcióba lépnünk. A Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick is jól tudja ezt, és ő a mesterséges intelligenciára esküszik, aminek segítségével sokkal könnyebben sokkal több életet tudnak adni a nem-játékos karaktereknek – derül ki egy interjúból, melyet az Inverse készített vele.

Mindenki ezen dolgozik... Te vagy a játékos karakter és nem-játékos karakterekkel kerülsz interakcióba. Ez a kapcsolat jelenleg előre megírt. És a nem-játékos karakterek nem túl izgalmasak. Csak képzeld el, hogy az összes NPC izgalmas és mókás lesz.” -mondta Zelnick.

Azt már nem erősítette meg, hogy a következő GTA-játékban használnák-e a mesterséges intelligenciát erre a célra, össz-vissz annyit tett hozzá, hogy:

Megerősíthetem, hogy a Rockstar a Grand Theft Auto-franchise következő részén dolgozik. Ennél többet csak a Rockstar mondhat.”

Azt már tudjuk, hogy decemberben várható az új GTA-játék leleplezővideója, érdekes lenne látni az új etapban a Zelnick által említett megoldásokat, de amíg a Rockstar nem árul el konkrétumot, addig mi is csak a sötétben tapogatózunk. Ti mit szólnátok hozzá, ha az MI felelne az NPC-kért?

7.
7.
hedzsooo
#5: +1 Roviden igen, bar nem feltetlen CSAK a dialogue/tarsalgas reszekre vonatkozhat ugye hogy igazi AI jelenjen meg/munkalkodjon majd a meg tavoli jovoben a jatekok NPC karaktereinek a hattereben de pl. hogy valtozatosabb/valasztakosabb reakciokat is tudjanak kihozni magukbol a legkulonfelebb szitukban, amik a jatekos korul eppen tortennek, a jatekos v. akar 1 masik NPC hatasara. Persze a fo tenyezo amire az NPC-k akkor is majd reagaljanak a jatekos kell hogy legyen, hogy a jatek jatek maradhasson roviden
6.
6.
markoci555
magyarul nincs benne ilyesmi, nem is értem, hogyan lehetne, mivel elég erőigényes
de nem is nagyon kell, ha hozzák az elmúlt játékok szintjét és pluszban teletömik random találkozásokkal, eseményekkel
5.
5.
csongor1996
#3: Szerintem itt simán chat a chatgpt-féle "improvizál a karakter, bármit mondhat" dologra gondolt a költő.
4.
4.
HomeKiller19
A mostani AI ami a játékokban van nem mesterséges intelligencia.... Hiába "csúfolják" annak. Ezek előre megírt utasítások szerint mozognak és hajtanak végre dolgokat. Mint pl. Belép valaki a latómezőjèbe akkor észre vesz , meghatározott idő után , ekkor triggelerődik egy utasítás , hogy lőjön.
Míg az igazi AI képes önállóan döntèst hozni és teljesen egyedi dolgokat cselekedni amiknek a paramèterei nincsenek előre bele programozva. Meg ha nincs is tudata de képes teljes mértékben az emberi viselkedèst imitálni , azaz pèldául valós időben lehet velük beszélgetni képesek szinte bármire válaszolni , ajánlom a chatgpt-t próbálja ki aki nem érti miről esik szó, sokkal bonyolultabb az egész , meg az , hogy mi a különbség, de inkább nem mennék bele. Nem biztos megfelelő hallgatóságra találnèk a tèmába.
3.
3.
zakkantlaci
Kicsit már sok, hogy a csapból is az MI folyik. Ez szimpla beetetés a világ és a hozzá nem értők számára. Egy MI csak akkor fog tudni "öntudatra" ébredni, ha megfelelő hardveres alapja lesz, illetve ha sikerül az emberi agyat mind fizikailag, mind a gondolkodás folyamatát "lemásolni".
Egyetértek az első hozzászólóval, eddig is volt MI a játékokban.
2.
2.
KopyAti
1.
1.
Nothing
Eddig nem MI irányította a nem játékos karaktereket? Mondjuk úgy kb. a Pong óta? :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...