Az Nvidiával és az Inworld AI-jal dolgozik együtt a Ubisoft, hogy közösen fedezzék fel a tartalomkészítő MI-ben rejlő lehetőségeket, és hogy a kiadó a későbbiekben felhasználhassa a technológiát a jövőbeni játékaiban.
„NEO NPC”-knek hívják a jelenleg még fejlesztés alatt álló karaktereket, amiket arra terveznek, hogy valós időben kommunikáljanak a játékossal, sőt elméletileg a NEO NPC-k egymással is és a játék világával is interakcióba lépnek majd különböző módokon, mindezt a játékos belekontárkodása nélkül.
Jelenleg a kiadó párizsi divíziójánál fejlesztik az új NPC-ket az Nvidia Audio2Face technológiájával és az Inworld AI karakter-motorjával és LLM technológiájával.
„A NEO NPC-kkel a Ubisoft narratív és animációs fejlesztői összemosták az előre megírt játékelemek megbízhatóságát és a spontán játékos-interakciók dinamizmusát, ezzel új határokat döntögetve a játékfejlesztés jövőjében.” – nyilatkozta az Nvidia.
„Az MI egy erőteljes eszköz, ami nagyban javítani tud a játékos élményen azzal, hogy a játékokat dinamikusabbá, különlegesebbé teszi... Izgatottak vagyunk, hogy együtt dolgozhatunk a Ubisofttal, hogy kihasználjuk az Nvidia ACE technológiát a digitális karakterek fejlesztésében.” – mondta John Spitzer, az Nvidia fejlesztésért és teljesítményért felelős alelnöke.
A 2024-es GDC során a Ubisoft 3 videót is mutatott szemléltetésképp.
Igen, amúgy elég sokan amikor meghallják az AI vagy MI kifejezést, akkor már szinte térdre rogynak, hogy itt valami digitális megtestesült torzszülött jött létre, közben csak azokból az adatokból táplálkozik a gép - ahogy Ti is írtátok - és ad rá választ, amit a programozó belerakott és felismeri.
Úgyhogy #4-es és #5-ös jár az ölelés :)
(zárójelben csak annyit, hogy mesterséges intelligenciát nem is lehet létrehozni, nem lehet megcsinálni sok más külföldi ember szerint sem, hiszen azok nem tudatos létezők, mint mondjuk egy ember és nincs kreativitásuk sem, tehát nem tudatos létező az ilyen, hiszen ahogy az előbb is írtam csak meglévő adatokból tud összekombinálni valamit. Főleg, ha külön kielemezzük, hogy mit jelent az, hogy intelligencia, akkor már bukó a "mesterséges intelligencia" elnevezés is, mert maximum az emberi hiszékenység, a hit az, ami azt tudja sugallni az emberrel, hogy ezek a gépek/szoftverek intelligensek, pedig aki ismeri, az tudja, hogy itt szó sincs intelligenciáról, csak ad egy választ arra, amikor beírjuk neki, hogy "Szia". Valóban egy mintát "felismerő" és a meglévő bizonyos adatok alapján "kiértékelő" rendszerről van szó (nagyjából így lehetne talán nevezni, de szerintem ez sem pontos), mint amikor a számokkal átlagot számolunk, csak ez kicsit színesebb, de kb. ennyi.)
We are sooooooooooo fucked...
En egyenlore varom kivancsian, bar szerintem van amin az AI-tech sem kepes segiteni meg sokaig, pl. az inkompetens magnagment-en, akiknek fogalma sincsen mitol is igazan jo 1 jatek...
Tanulhatnanak 1-2 dolgot a BG3-as Larian Studiotol, vagy pl. meg az olyan kissebb studiotol is, akik mar letettek 1 igen hangulatos Terminator, + Robotzsaru jatekot is, a Teyon ugye... Vagy ugye itt van a bombasiker Helldivers 2 co-op jatek, megintcsak 1 kis fejleszto studiotol... Hiaba a penge AI eszkoz pl. az NVidia-tol, ha az Uborka olyan, amilyen
Most kapunk majd a nyakunkba annyi generált bejárható üres világot, mint azelőtt még soha. A játékipar már így is zuhanórepülésben van, hogy ezután mi lesz, megjósolni lehetetlen, de az biztos, hogy amit vizionálnak a szakik az nem ad sok okot a bizakodásra.
Profitmaximalizálás tartalommal, ami lehetőleg minél kevesebbe kerül, ergó minimalizált humán erőforrás
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.