Február végén a Rockstar vezetői visszahívták az irodába a fejlesztőket heti 5 napra, hogy ezzel növeljék a GTA 6 fejlesztésének „produktivitását” és „biztonságát”. Míg a fejlesztés biztonságáról szóló oldalát a visszahívásnak megértik a dolgozók – gondoljunk csak a szivárogtatásokra -, addig a produktivitással nem feltétlen értenek egyet.
Az Aftermath-nak adott interjút két alkalmazott, természetesen név nélkül. Míg egyikük megerősíti a biztonsági oldalról a visszahívás hasznát: „Sokkal könnyebb elfogadni a biztonságot, mint szempontot, hiszen voltak szivárogtatásaink és komoly problémákat okoztak”, addig a másik úgy gondolja, hogy irodán belül is ugyanúgy megtörténhetnek ilyen esetek.
A produktivitással viszont egyikük sem ért egyet 100 százalékosan. Szerintük fejlesztőként sokkal egyszerűbb otthonról dolgozni, távmunkában. Felhozzák példának a Red Dead Redemption 2 fejlesztését is, mikor ugyan irodában voltak, azonban munkájuk nagy része így is távmunkának számít, tekintve, hogy sok stúdióval dolgoznak együtt és lehetetlenség, hogy mindenki egyszerre legyen egy helyen.
Továbbá kiemelték, hogy a Rockstar jelenlegi politikája a betegségekről, miszerint a „kissé beteg” dolgozók ugyanúgy folytathatják a távmunkát remek hatással van a produktivitásra és félnek, hogy ez el fog veszni:
„Aggódunk, hogy fontos embereket veszítünk majd emiatt, vagy hogy hatalmas negatív hatása lesz az emberek egészségére nézve. Ez egy szülő ellenes megoldás és óriási probléma a mozgássérült alkalmazottaknak is.”
Kifejtették elméletüket is, miszerint a Rockstarnak ezzel az a terve, hogy „csöndben építsen le” embereket végkielégítés nélkül azzal, hogy „elviselhetetlenné és nehezen hozzáférhetővé” teszik a munkát. Félnek, hogy sok munkatársuk egyszerűen csak otthagyja a Rockstart és ezzel együtt a GTA 6-ot is, mikor azt a döntést kell meghozniuk, hogy a munkát vagy saját egészségüket helyezik előtérbe.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.