Kicsapták a biztosítékot Dragon's Dogma 2 mikrotranzakciói
- Írta: pandaril
- 2024. március 22.
Úgy látszik, hogy ez a hónap a megosztó japán játékokról szól. A Rise of the Ronin és a Dragon's Dogma 2 minden vitathatatlan értéke és érdeme ellenére is kiváltotta sok játékos nemtetszését, előbbi a látvány, utóbbi a teljesítmény miatt. Vitán felül áll, hogy egyik sem egy rossz játék, viszont érthető, ha valaki többet és jobbat vár el.
A Capcom RPG-je kapcsán a számos old school megoldás az, ami sokak számára elfogadhatatlan, mint a gyorsutazás bonyolultsága, esetleg a látvány vagy a konzolokon zárolt 30 fps. A megjelenés kapcsán érkezett új trailer igyekszik meggyőzni a játékosokat arról, hogy a Dragon's Dogma 2 igenis méltó folytatása az első résznek.
Ami azonban kimaradt nemcsak a trailerből, de az előzetes kommunikációból is (így a tesztekből is), az a játékba a megjelenés napján bekerülő mikrotranzakciók. Bár az összegek nem kimagaslók, a tény, hogy ezt a Capcom nem közölte a megjelenés előtt, illetve az, hogy olyan dolgokat vehetünk, mint a gyors utazást lehetővé tevő kristályok, nagyon könnyen azt eredményezték, hogy a játék jelenleg "Többnyire negatív" értékelésnek örvend Steamen.
Monster Hunter Rise a 200+ db DLC-jével.
Monster Hunter Stories 2 a Character Edit ticketjeivel.
Resi 4 upgrade ticketek
Modern Resi játékok az instant unlock-okkal csak hogy néhány példát említsek.
Mindenesetre arra jó lesz, hogy legalább a Capcom összekapja magát:
mivel a microtranzakciót szerintem tuti nem fogják visszahívni, de legalább csipkedni fogják magukat hogy a performance-t helyre tegyék...
Illetve számomra felfoghatatlan hogy egy modern játékban csak 1 db save slot van és nincs "New game" opció...
Amúgy a DF műsorát megnézve kiderül, hogy nem csak konzolon, de PC-n sincs a cím a helyzet magaslatán. Szerintem csak szívességet tesz magának mindenki, aki vár még vele és egy patchelt, akciós verziót vesz meg késöbb... Vagy inkább később sem.
Ha olyan lesz a DLC áradat, aminek most kinéz, akkor meg végképp csak akciósan (sem) kell megvenni és utána az ncore-os, minden DLC-s verziót játszani.
Mert amúgy pénzt kell fizetni azért is, ha új karaktert akarsz csinálni /facepalm
Eléggé kiábrándító ez, főleg hogy az általad leírtak alapján ez bevett gyakorlat, de nem mondanám hogy meglepődtem rajta...
Annyit azért fenntartanék továbbra is, -természetesen nem neked címezve ezt, csak úgy általánosságban- hogy a szakma ezt a látható és rendszeres mellébeszélést/maszatolást,azért elég nyugisan fogadja...Csak azért mert megszokták... ;)
Ez tehát nem újdonság, csak most a DD2-nél kapott nagyobb hírverést, teljesen érthető okokból. Gyakorlatilag majdhogynem minden mikrotranzakciót tartalmazó játéknál nem működő vagy üres lapra vezető menüpontok szoktak lenni az ingame Store-ok, egészen a megjelenés napjáig. Magyarán, a tesztelők sem tudhattak arról, hogy milyen mikrotranzakciós tartalmak lesznek a játékban.
Milyen szakmájára büszke ujságíró/blogger,stb.-nek tartja magát az, akinek így "fenntről" lehet szólni hogy : "Kuss, erről a megjelenésig nem beszélünk."
Illetve milyen játékosközösség is az, aki ezen egy vállrándítással túlteszi magát, vagy inkább már észre sem veszi ?
Mert nekem mondjuk ebben a hírben a be nem mutatott mikrotranzakciók hírénél is nagyobb gáz a gamersajtó asszisztálása ehhez... ;)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.