PS3 - rendkívül alacsony meghibásodási arány

  • Írta: fojesz
  • 2007. augusztus 16.
  • Érdekesség
Link másolása
Mint az ismeretes, napjainkban egyre több Xbox 360 konzol romlik el véglegesen: a gép meghibásodási aránya 25-30% - és mi a helyzet PlayStation 3-mal?
Mint az ismeretes, napjainkban egyre több Xbox 360 konzol romlik el véglegesen: a gép meghibásodási aránya 25-30% - és mi a helyzet PlayStation 3-mal?



Amennyiben hihetünk Chris Deering-nek, a Sony Computer Entertainment Europe alapítójának, az eredmény rendkívül meggyőző a PS3 esetében: a gép meghibásodási arányát ugyanis mindössze 0,2 százalékra becslik! Hasonló gépek esetében az átlagos ráta körülbelül 3-5 százalék - a különbség szemmel láthatóan lenyűgöző.
82.
82.
wargapityu
nem a 7ből 1 a tartalék hanem 8van és abból 1 a tartalék
81.
81.
t.roli
7 mag van és ebből egy olyan tartalék, ami ha egy véletlen bekrepálna, akkor az az egy felváltja. Külön érdekesség, h ha neten összevan kötve 2 v több ps3 és az egyik nem bírná (majd késöbb) a sok számolást, akkor kisegítik egymást, és egy távoli ps3 kiszámolja amit már a másik nem bír és így kölcsönöösen stb. igazából terveznek olyat is, h a netre csatlakoztatott ps3 és psp neten keresztűl össze van kötve, és akárhol jtszhatsz az otthon berakott ps3 mas játékkal a psp-n, mert a ps3 kiszűmol mindent, a psp meg megkapja a képet, és kontrollerként is funkcionál. Ez nem mese, ez a jövő



De ez mind eltörpülő dolog, ahoz képest amit a neten találtam, mindenki ide mert ide írtam mindent. Mindenkinek jó hír a kommenteknél: http://www.gamekapocs.hu/hir/8294/GC+2007:+Ismet+lineup-ok+erkeztek
80.
80.
user1
Csupán a tisztánlátás végett itt megjegyezném hogy az AMD, és az INTEL is dolgozik olyan technológián, ahol a többszálúság megvalósítása alacsony szinten történik, így a cpu -n belül a microkód valósítja meg azt. Ennek az volna az előnye, hogy nem a programozónak kellene megoldani hogy a programja egyes részei mikor, és hogyan fussanak, (hiszen így ő pl 4 maggal számol, mikor nekünk már van 8 ami majd pihenni fog, mert nem lát a programozó több lehetőséget arra, hogy tovább boncolja a végrehajtó műveletet), hanem elég voln a feladatra koncentrálni. Persze ettől még később is különválaszthatna szánt szándékkal egyes folyamatokat hogy jobb teljesítményt érjen el, ám ez nem volna kötelező, illetve a régi egy szálra tervezett programok is gyorsulnának.....



Persze a ps3 esete egy picit más, mert itt nem egyenértékű, hanem specializált magok dolgoznak, és hogy melyikből pontosan mennyi van, azt bizony fejből nem tudom......:)
79.
79.
t.roli
bezony user 1.

szted miért volt szükség több magara? Mert a fénysebesség nem elég mostmár, h a megfelelő gyorsaságot biztosítsa és több mag több adattal tud dolgozni külön külön. 3 magnál abba kéne hagyni a fejlődést mert nehét rá programozni? Régen mien volt egy autó? Elromlott, az ember egyből rájött amikor belenézett, h mi baja. Mostmár a számítógépek mondják meg mi a baja az autónak, és addig el sem indúl amíg meg nem javítják. olyan elektronikus gondjai is lehetnek az autónak, amit megfelelő műszereknélkűl lehetetlen megcsinálni. Na mármost. Ne járjak új autóval csak azért mert ha valami olyan gondja van hozzá sem tudok szólni a dologhoz, olyan bonyolúlt mostmár az autó? Mit tegyek? trabantot vegyek? most vegyek c 64 et mert az óly egyszerű, és könnyen lehet rá programozni?
78.
78.
user1
Rod:

A kis mondókád csak akkor állja meg a helyét, ha külsős csapatot dolgoztatnak. A saját embereinek az ember fix fizetést ad. Gondolod ha a microsoft -nál pl az exel csapat megmondhatja mennyi pénzért akar dolgozni? Az csak a legjobbaknak adatik meg, akik pótolhatatlanok. A programozók nagy többsége nem ilyen. Egyébként igen, tanultam programozni. Én ugyan csupán delphi -vel foglalkoztam komolyabban, és a java -t, vagy c++ -t csak kóstolgattam, de tervbe van véve mindkettő. Éppen ezért tudom azt is, hogy a megfelelő fordítók bírtokában, idővel jelentősen egyszerűsödhet az egy egy adott platformmal való munka. A különböző magok összehangolásához is egyre több és több függvény áll majd rendelkezésre, így kevesebb gondot okoz majd a fejlesztőknek a géppel való munka. Nem hiszem hogy lehetetlen volna a cell -el való munka. Az IBM bizonyára nem akarna egy olyan server cpu -t fejleszteni (a sony mellett ők voltak a másik nagyvállalat aki pénzt ölt a cell chip -be) amire lehetetlen programot írni.....:) A világ egyébként is a többszálúság felé halad, 2010 -re már a 8 - 10 magos x86 cpu -k is a piacon lehetnek, így előbb utóbb meg kell barátkozni a gondolattal. Nehéz vagy sem, mindenképpen lehet vele dolgozni, ahogy a ps2 -vel is lehetett anno.

Egyébként nem vagyok "fanboy" vagy mi a fene. Konzolom nincs is. T.roli a megmondhatója hogy amikor egy egy vita folytán szembekerülünk, mindíg a pc mellett érvelek, mert úgy gondolom játékra is kiváló marad a jövőben is, ahogyan eddig is az volt. Tehát semmi közöm a playstation -höz, csupán szeretem tisztázni a tényeket, ha úgy érzem hogy félrevezető információkat írnak némelyek.....:)
77.
77.
t.roli
egy jelbe raktama v betüt azt meg kihagyta. szal a végén ott a v
76.
76.
t.roli
Amúgy úgy írsz, mint anno a dreamcastosok. Összevissza szidták a ps2 őtr azért mert nehéz rá játékot írni. És már nem azért. De ha valaki csinál ps3 ra játékot, szinte tuti h elkel, mert nincs annyi ps3 játék h versenyezni kéne. A skót cégektől meg amúgy is csak féljátékokat kapunk. Bár igazábol nem tudom mit töröm magam a primitív elméddel szemben, ha úgy sem írsz vissza. bár biztos vagyok benen, h elolvasod a reakcióim. És nem mintha te értenél ezekhez, majd ha bemutatod a szakmai tapasztalatod egy játékkészítő cégnél, h leraktál valamait az asztalra, és köözöd van egy ps3 mas játékhoz, majd elhiszem h értesz is ehez valamit. És ahogy fejlődik a technika úgy bonyolódnak a dolgok. a ps3 ugrásszerűen fejlődött. Mégegyszer csak annyit: PR[I]MitÍ
75.
75.
t.roli
egy két moderátor lecsapolhatná Rod komentjének a végét, vagy tegyetek oda szivárványokat. Amúgy fogalmam sincs h jössz te így ahoz, h így beszólj bárkinek is interneten keresztűl, a személyeshez gondolom kevés lenne az arcodon a bőr. Mellesleg, ez sérti a személyiségi jogainkat, és olyan emberek elött minősitettél akiket ismerek, ezzel rontod a nevem értékét és ezért be is perelhetnélek



Rod. Szerintem aki ilyen kommentet ír nekünk, (kivétel a különszedett részt) és így olt, ne mondja már h több mint 15 és h értene valamit a programozáshoz. Vagy teszem azt egy nagy kocka vagy, akkor ez semlegesíti az előzőt. Nem nem tok programozni, de nagyon hidegen hagy a dolog. Soha nem tervezem a számítógépes sulit, mert ha odamegyek-> hé mekkora pendrivod van? Te is írtál javat a Dos hoz? te igen? Ja... Hány belső magja van a processzorodnak, mert az enyémnek...

Na ezt elkerülendő inkább a gimnazista lányok társoságát keresem. játékot nem vetem meg, a gépemet is szeretem, de van hasznosabb időtöltés is. És nem azért de te írkáltál ...ágokat. Ha nem hiszed, szó szerint bele van írva a kommentedbe. De inkább ha van valami bajod, neked szivesen megadom azmsn címem, és megbeszélhetjük a dolgot...



ui:A te saját tudásod megkérdőjelezése még nem merűlt fel benned? és van önkritikád?
74.
74.
Rod
na utolsó kommentem, mert k*rvára nem értetek hozzá és akkora fanboyok vagytok, hogy minden reggel éhgyomorra veritek a ps3-ra :)

--------------------------------------

- meg tudod csinálni?

- igen. 10 hónap, 900.000 dollár, 50 programozó. nagyon bonyolult a cell.

- hm, mennyiért készül a wii-s és a boxos változat?

- a wii 5 hónap, 25 programozó, 400.000 dollár. kicsit nehezíti a dolgot az újfajta irányítás, az a "legnagyobb" bajunk. a boxos 7 hónap, 600.000 dollár, 35 programozó.

- értem. ha elkészülte után 49.95-ért adjuk a játékot, a wii és a boxos esélyesen megtérül, viszont a ps3-mas változatból dupla annyit kell eladni, mint a wii-sből, hogy nullában legyünk... és közel sincs annyi konzol kint a piacon, hogy ez biztonságosan bekövetkezzen.

----------------------------------

és itt elkezdenek mérlegelni.

reagáljatok, amit csak akartok elvakult kis nyomorékok, ha bizonyítjátok, hogy jártok/jártatok valamilyen programozó szakra (gyépések kedvéért: EGYETEMRE), akkor "szóba állok" veletek. mert lehetne erről a dologról ÉRTELMESEN vitázni. de ez tuti nem így van, mert ha tanultatok volna egy kis C-t, java-t, rendszerfejlesztést, architektúrát és társait, NEM ÍRNÁTOK EKKORA ÉGBEKIÁLTÓ FASZSÁGOKAT.

köszönöm.

adminok: bocs a káromkodásért, de ez már kicsapta a biztosítékot nálam ...
73.
73.
t.roli
a sony, nem dob oda pénzt senkinek, a többiben meg igazad van.
72.
72.
user1
Rod:

Tegyük fel hogy én az EA piackutató részlegénél vagyok, és azt látom hogy fifa sorozat nagyon népszerű (meg ugye minden évben el lehet adni ugyanazt...:)), illetve hogy kezd beindulni a ps3, és piacot szerez magának. Eldöntöm hogy ha ez így van, akkor bizony lesz fifa ps3 -ra. Komoly megbeszélések után, megmondom egy csapat fejlesztőnek, hogy ezt kell átportolni ps3 -ra.....

- Meg tudod csinálni?

- nem.....:(

-óóó akkor ki vagy rúgva.

-És te?

-őőő persze!

-Nagyszerű.....te 40 -ed magaddal fogod ezt a programot portolni, méghozzá karácsonyig, mert akkor mennek az emberek karácsonyfát venni. Ha nem lesz kész, akkor átemeljük a maradékot a tavalyiból, úgyis majdnem ugyanojan...hahahaha

- hahaha köszönöm a lehetőséget.......



Punk tum. Fizetés ugyanannyi. Ha pedig a sony úgy látja hogy egy adott program nagy sikerekre számíthat, akkor odadob egy táska pénzt, és "megkér" hogy ugyan ne legyen már ez a program pc -re és xbox360 -ra, mert olyan jó lenne ha csak ps3 -ra lenne. Aztán jön a microsoft, egy nagyobb táskával........:)
70.
70.
t.roli
Nem éri meg? Aki ezt mondja az sose kezdjen bele olyan üzletbe, aminek köze van a konzolhoz. Mert mindig meg ért konzolra játékot írni, és ezután is megfogja, annyival nem növeli a költségeket. Az órabér amúgy is ugyanannyi, akármit csinálsz...

Csak az nem éri meg egyedűl, ha kizárólag ps3 szervízt nyitsz. Hamar be is zárhatod a boltot
69.
69.
Rod
user1: k*rvára nem az a gond, hogy hülyék a programozók, hanem az, hogy nehezebb program -> TÖBB PÉNZ. NEM ÉRTED? =NEM= =ÉRI= =MEG= =ANYAGILAG= =A= =FELJESZTŐKNEK=. azt hogy mire milyen könnyű programot írni, keress rá. linkeltem multkor egy digital reality-s cikkrészletet (remélem ismered, magyarok ...), amelyben említi a programozó, hogy a box 3 magos procija igazi felüdülés a cell-hez képest. pedig azt a 3 magot se könnyű kezelni.
68.
68.
user1
Glek:

Nem érted a lényeget. A ps2 -re is sokan mondták hogy nehéz rá programokat írni, és lám, a világ egyik legsikeresebb konzolja jelenleg. Akkor mi a baj? Te akarsz programot írni ps3 -ra? Mert ha igen akkor megértem az aggájaidat... De ha nem, akkor hagyd csak a szakemberekre a nehézségeket. Hidd el lesznek elegen ahhoz, hogy a következő években ellássák a piacot ps3 játékokkal. Nem lehet érv egy konzol ellen hogy nehezebb rá programot írni. Egyébként meg honnan tudod hogy xbox -ra könnyebb?...:)
67.
67.
Rod
úristen úgy beszéltek a programozásról mintha értenétek hozzá "T_T (igen, ez egy anime smiley K*RVANAGY VÍZCSEPPEL A FEJÉN...)
66.
66.
t.roli
He? Egy béka elég egy raklap felemeléséhez ami 210 KG... nincs ekkora érteké termélk egy raklapon. most nem értem ezt komolyan gondoltad e amit írtál vagy csak hülyültél? Mert a hülyültél ok, úgy is értem, ha meg komolyan gondoltad, akkor nagy hülyeségeket írtál:P
65.
65.
Glek
t.roli: csak azt elfelejted el hogy azt a 210 KG-s raklapot egy raduval lehet csak felemelni, és egy daru bérlése 20 000 000 forint, a raklap meg csak 5 000 000 ér... akkor naná hogy haggyuk a fenébe :P Plusz ha nem csináljuk meg a másik raklapgyártó cég fizet 5 000 000 :D
64.
64.
t.roli
Ez teljesen igaz. Ha én értek a ps3 programozásához, és megfizetik, nem fogok érte nyavalyogni h: jajj nincs hozzá kedvem mert már megint nekem adnátok legtöbb magot, és belefűradnak az újjaim a pötyögésbe. Ne is csináljunk inkább lustúljunk...

Ez most a Ubisoft felfogás

Ha valakit erre fizetnek, az úgyis megcsinálja, ha nehéz, ha nem, max majd belejön. De így lehet dolgozni?: Jaj főnök ez a raklap túl nehéz - Ok Béla, mától nem foglalkozunk 200 KG nál nagyobb súlyu papírral, ne húzzuk az időt ezekkel...
63.
63.
user1
t.roli:

Erről beszéltem én is korábban. Sokan azt hiszik, hogy érdemes technikai adatokkal dobálózni. Ők is azt írták hogy "jajaj a psx2-nek csak 4 mega vram áll rendelkezésre, és juj de nehéz programot írni rá" Úgy teszik ezt, mintha ők valaha is akarnának rá programokat fejleszteni...:) Mintha nem voln mindegy mennyire nehéz megírni a játékokat, ha megvan rá a megfelelő ember. És ugyebár ott volt a dvd kérdése is. Kell -e egyáltalán? Persze hogy kellett. Mamár teljesen egyértelmű.
62.
62.
Rod
ATTENTION! FANBOY ALERT, I -DO- REPEAT: FANBOY ALERT! GOD, IF YOU HEAR, PLEASE, HELP US!!! :DDD
61.
61.
t.roli
Ez lett volna az én kis időutazásom, uyganúgy vitáznak/vitáztak mint mi, és ugyanúgy oltották is egymást csak azokat khagytam. Mi sem különbözónk tőlük, és valyon hány generáció fogja még ezt csinálni? Fiaink is az xbox1024 el és ps9 el. Red Lay vagy Gold dvd? Mi lesz itt és meddig? Probáltam úgy vlogatni h mindkettő oldal hozzászólása értelmes legyen. Anno a sony 5 évre tervezte a konzolját, a dvd fölödlegesnek tűnt nem hogy az újraírható(újraírható dvd-t a ps2 játszott le elösszőr). Ott is a jövőbe tervetek és nem a jelenbe. Sztem most is ez lesz. a box kifut, jön új, új ps nem fog jönni. De ezen a "kis" kommentálásomon mindenki gondolkozzon el és vonja le a következtetéseket, és mit csinálunk mi, és h miit csináltak ők, az akkori gamerek. köszönöm a kommentjeiket ezúton is...
60.
60.
t.roli
3. rész:



td:

"SakmaN!



Az a pixelesedés, amiről beszéltél: hát én pl. láttam annakidején japán DC-n az Incoming-ot, és abban is volt ilyen (ez volt ugyebár az egyik első játék DC-re). És ha már itt tartunk, akkor hasonlítsd össze az Incoming-ot (vagy a Pen Pen TriIcelon-t) a Tekken-nel, vagy az SFEX3-mal. Azér' nem egy kategória. "



Pásztor István:

"SakmaN: hello mar megint en vagyok mert ez az info nagyon felkeltette az erdekllodesemet!



honnan lehet beszerezni ilyen masolt cd-ket es kabe mennyibe kerulnek,es nem e gajdoljak szet a gepet mint azt sokan allitjak?



ja es te vagy a PC-Guru egyik szerkesztoje? "



SakmaN:

"Pasztor istvan: Hi!

Elég érdekes, hogy a warezolásról izom offtopic módon, egy teljesen nyilvános sitezen kérdezel meg. Szerintem eressz meg egy emilt a sakman@freemail.hu -ra vagy a sakman@addict.pganet.com -ra, és így diszkrétebben beszélhetjük meg a dolgot. Annyit viszont mindenkinek elárulhatok, hogy még nem hallottam senkitől, hogy a sütött ware szétcseszte volna a gépét. Persze vigyázni kell a kipróbálatlan dolgokkal... Ja, és valóban a PC GURU-t kiadó cégnél dolgozom."



mkoszegi:

"Bob:

-Memoria

A psx2 4megje igaz , hogy gyorsabb mint a PC-s vagy DC-s társaié , csak nagyon kevés , mivel a dront és a back , illetve a z buffer után 640*480*16-ban marad kb 2meg a texturáknak , ami rohadt kevés.

FSAA-t pedig minden kártya (V5,GF256)plussz mem árán tud megcsinálni (NV10-en 2-4*framebuffer , V5-ön cca. fb méretü mem) DC-n a FSAA könnyebb , ráadásul a 8meg-ből nem kell félrerakni a Z buffernek , illetve valoszinüleg +mem nélköl tud FSAA-t.

Egyébként DC texturamemőria cca 6,6meg , psx2 2 meg (640*480*16)!

Ráadásul nem tudod használni a jó kis 32 meg alalapi mem-t , mivel nem lehet belölle texturázni , illetve ha swappeled a texturákat ki-be (ahogy az egyik SONY fazon mondta ) akkor az RDRAM 3,2 g/sec sávszélességét zabálod.

Más .A psx2-t veszett nehéz lehet programozni , mivel a gép egy CPU-t , egy grafikus procit és két vektorprocit (GPU) tartalmaz , és ha gyors akarsz lenni , akkor ezeket kell összehangolni.

Más.

DC-re kint van MP3 és VCD lejátszó (ha nem is tökéletesek még) mig a PSX2-nél sokat várhatsz ezekre.



Viszlát "



Volkov Elvtárs (ugyanaz mint a blue ray....)

"Aztán kit érdekel a VCD, ha ott a DVD, ha? MP3-at meg a PSX is lejátszik."



Black Sheep

"tls: Pc játékok kurvajók meg a psx2 játékok is nagyon jók!Az Xboxon csak 1-2 játék lesz jó!Minden fajta gépen minden játéknak megvan a maga varázsa! "



Acélgolyó:

"psx3 lesz a király.... két-három év...."
59.
59.
t.roli
2. rész:



SakmaN:

" Azért sem értem a Sony-t, hogy egy általuk 5 éves kifutásúra tervezett gépbol hogy hagyhatták ki a PC-nél már alapszinten kötelezo textúra tömörítést, pláne, ha csak 4 MB video RAM-mal látták el, amiben még a dupla-pufferelt képernyo képnek is el kell férnie. Nem baj, a PS3-ban már 8 MB video RAM lesz :)



A másik gond az emberek fejében van. Egész egyszeruen bedolnek a média hypolásának. Azt esznek, azt isznak, azzal mosnak fogat és intelligens foltokat, amit reklámoznak, és nyomatnak ezerrel. PSX-en minden 100 megjelent játékból csak 5-10 darab éri el az én szintemet, a többi junk kategória. Persze van pár iszonyatosan jó PSX game is, ami kötelezo darab, de igen kevés. DC-n és N64-en más a helyzet. Ott ez az arány sokkal kisebb: kevesebb program jelenik meg rájuk, de azok majdnem mind nagyon jók. Én a játékokat nézem, és nem a papírra leírt adatokat, meg a média hypolását. Ti is azzal jöttök, hogy a PS2 ilyen, meg olyan jó, és közben meg nem is láttátok éloben. Én láttam, és tudom, hogy milyen. Ha veszek, akkor csak azért fogok, mert lejátszik DVD filmet, és van rajta digi hangkimenet is. Csak a játékért nem venném meg."



Shulz:

"Igen tetemes karaktert mennyiséget hoztál össze :))

Hozzászólnék azért egy kicsit. A média hüjjítést hagyjuk, azt már írtam valamelyik topic-ban, mi a véleményem róla! Nagyjából egyezik a Te általad megfogalmazottakkal! De nem a média miatt veszem le a polcról a ps2-őt, az biztos! A playstation(1) nálam egyfajta "drog" (mint szerintem sokunknál). Hiába fényesebb a pc, jobb a dc, nekem akkor is ps kell. Ez egy régi szerelem, és nem hiszem, hogy valamely más konzol, pc megrengethetné ezt az "érzelmet". (Kivéve persze üdvöske továbbfejlesztett változata, nevezetesen plastation2)

Játékok szempontjából vitatkoznék veled egy kicsit. Persze tudom, sok a gagyi játék. Dehát nemcsak 18 éven felüliek játszanak a kütyüvel. Az ő igényeiket is ki kell elégíteni "tologatós - pelenka" játékokkal. És persze a piac jelentős részét ők teszik ki. De! Vannak azért olyan játékok amik messze-messze túllépik (újra és újra) az általam meghatározott képzeletbeli határt, mégpedig: "ennél jobb nincs"!

Gondolok itt mondjuk az RE sorozatra, mindegyik része a maga nemében csúcs, és mindegyik résznél tudtak újítani a Capcomos srácok! (re3-ban már a nemesis át jött utánad az ajtón, stb) A survivort már nem is említem... Egy-egy jelentenél majd lenyelem az öklömet, frászt hozza rám...

És erre, igaz nem RE sorozat, de kijött az alone in the dark 4... Háááát, pelenka kötelező :) Ez a játék már tényleg 150% ban kihasználja a psx-et!

Meg ott van még a MGS, azthittem, csúcs, erre megjelent a Syphon Filter 2... Mindig és mindig meglepnek minket!

Sorolhatnám tovább (egyet még megemlítek: Collin Mcree II), van választék bőven. Nemtom Te milyen játékokat részesítessz előnyben? Jó tudom, stratégia elég kevés. De ez érthető is. De akkor már minek kéne pc. Stratégiák szempontjából jobban járunk tényleg a pc-vel. De szerencsék is van, mert a stratégiák még eldöcögnek egy gyengébb gépen is (233 MMX), és nem kell erőmű. "



? (jel a neve, és mellesleg, senki ne mondja h nem a warez indít be egy konzolt. még ha a nénikém nem is tud warezolni más igen...)

"Nemtom hallottatok e róla, hogy megjelent egy bizonyos Utopia Boot cd amely netről letölthető és segítségével írott cd-s játékokat is futtathatnak gépükön a Dreamcast tulajdonosok. Kb egy hete jelent meg a progi, és máris több mint 20 játék tölthető le. Ennek hatására úgydöntöttem veszek egy DC-t (remélem nem bánom meg...Sakman? :)) mivel megadatott a lehetőség hogy hozzáférjek ezekhez a programokhoz ;)

Sakman ha esetleg érdekel a dolog tudok adni játékokat ;)

No csak ennyit akartam

DC rulez! -legalábbis azthiszem- ;) "



SakmaN

"Szasztok mostis!

Nos a warezelés utolérte a Dreamcast-ot is sajnos (szerencsére?). Az Utopias CD megvan nekem is, meg a DOA2, de elérhető még egy tonna más game. A játékok izomból fel vannak zúzva, nem csak egyszerűen lerippelve. Mellesleg kb. 1 hónapja HIÁNYCIKK a Dreamcast Magyarországon, és 2 hónapja nem tudok memóriakártyát venni (normális áron), szóval egy kicsit elindult a dolog. "



Bob:

"Sakman!



Nem igazán értem ,hogy miért kifogásolod a 4 Mega video RAM-ot a PS2-ben?Ennek a 4 Megának a sévszélessége 48 Giga/sec ,amig a V5-ös kártyáké 5,3 Giga/sec és a Dreamcastrol már nem is beszélve ,aminek 800 Mega/sec.Habár a Dreamcast a nem látható poligonokkal nem számol tovább ,így neki elég a kisebb sávszélesség is.A memória és a memória sávszélessége együtt mondanak el valamit egy videokártyáról ,mert például a V5-ös kártya 64 Mega RAM-mal és 5,3-as sávszélességgel kisebb teljesítményre képes ,mint a ps2 videokártyája. "



58.
58.
t.roli
Azoknak, akik azt mondák, nem volt konkurenciája a ps2 nek, azoknak ajánlom legfőképp figyelembe a következőket, mert megint rendes gyerek voltam, és utánnanéztem a dolgoknak. Most mi mit csinálunk? Vitázunk. Régen mit csináltak? Vitáztak. Miről vitázunk? Konzolokról. Mikről vitáztak? konzolokról. De msot beszéljenek a hozzászólók, a topic és mindenki olvassa el mert nagyon tanűlságos, legyen pc-s pses, wiis vagy 360 as.



2000.03.10



PSX2 VS. Dreamcast



Td:

"Hé Te! Igen, Te ott, a monitor előtt! Te is hozzá tudsz szólni a témához. ;) "



SChulz:

"Playstation forever!

:)))

Meg amúgy is kinek kell egy microsoft-os konzol, mikor úgy is mindenki (majdnem) a munkahelyén, ill. suliban MS sz@rral van megdobálva!

Biztos, hogy ha hazamegy, nem kívácsi újabb Microsoft feliratra... :) "



td:

"Igy igaz! A szerencsetlen dreamcastosoknak persze megadatott a lehetoseg, hogy toltesek kozben egy "Designed for Microsoft WindowsCE" feliratban "gyonyorkodjenek". (Neha akar orokke is, mert volt olyan, hogy toltes kozben kifagyott a jatek. Kivancsi vagyok, ez lesz-e az X-Box-szal is...) "

............Rész kimarad...........



SchakmaN:

"Egy kicsit hosszú leszek, mert pár ember igen mellé van informálva a témákban. Nos, a Dreamcast-tal igenis lehet netezni. Az új 2.0-s Browser-rel az Elenderes accountomat használva röhögve felmegyek a netre, és az 56K-s modemmel (USA gépem van) hasítok, mint az állat. A progi a júliusi Official DC magazin (USA) GD-ROM lemezén található, és természetesen NEM Microsoft termék. A Windows CE dologban óriási tévedésben élnek az emberek, beszéltem DC fejlesztőkkel ez ügyben. Elmondták, hogy két féle fejlesztő készlet van DC-re, a WinCE és a Sega sajátja. Nos, a WinCE az télleg szar (de legalább könnyű vele a PC-s portolás), lásd TR 4 szaggatósdi, de a Sega saját cuccosa az atomstabil és gyors (viszont újra kell írni a programot portoláskor). A PS2 fejlesztőkészlete egyszerűen kataszrófálisan szar, ezt szintén fejlesztők mondták, a játékok fejlesztése kétszer annyi időt vesz igénybe, mint akár a DC-s fejlesztés.

A gépfagyásól: nekem még SOHASEM fagyott ki a gépem, pedig volt, hogy napokig ki sem volt kapcsolva. A PS2-ről annyit, hogy egy havernak van gyakorlatilag a megjelenés óta (egy hétre rá szerezte), láttam és játszottam is vele, de nem estem hanyatt. Az egyetlen jó játék rá jelenleg a Tekken Tag Tournament. A gép képe mellesleg szarabb, mint a Dreamcast-é (szerintem), a bilinear filteringje nagyon rossz (rosszabb, mint a vudu1é), a MIP-mappingot pedig szerintem nem is ismeri. A Tekken-nél recsvás a karakterek és a háttér találkozási vonala, a távoli poligonok MIP-jei helyett egy ziziző pixelrengeteget rak ki a program és az egész kép szétesik a páros és páratlan vízszintes képsorokra mozgás közben. A neten található hatalmas felbontású képek mind fejlesztő rendszerből vannak kiszedve, a valóságban ezt meg se közelíti a PS2 minősége (gyakorlatilag igen, de nem LÁTSZIK). Mellesleg érezhető a gépen, hogy irtó brutál gyors, de ha a képe PIXELES, akkor hiába. Az N64-nél végre elfelejthettük a pixeleket, a Dreamcast már PC szintű grafikát produkált, erre jön a Sony a pixeles szintetizátorával. Hagyjuk...

Aki tud angolul, annak figyelmébe ajánlom az ignps2 site (nem kispálya) főszerkesztőjének eszmefuttatását a Sony marketinges hype-járól, meg a tömegbutításról. A szavaival élve "PS2 SUX".

Itt a link: http://ps2.ign.com/news/20660.html
Dreamcast Rulz! "



Shulz:

"Figyi! Ez tényleg Ps2 vs Dc topic, de Te elég szubjektív véleményt kentél a ps2-ről, és a magasságig emelted a dc-t. Lehet, hogy neked bika amcsi dc-d van és nyomulsz a neten vele ezerrel, de nekem be ne magyarázd már, hogy a dc ütősebb, mint a playstation2... Ezt Te se hiszed el, csak minket akarsz hergelni! Gondolom, ha már annyira tájékozott vagy a témában, akkor azt is tudnod kell, hogy a most megjelent ps2 játékok messze-messze nem használják ki a hardver erőforrásokat... Ki kellett dobni a gamét, hogy el lehessen adni a kütyüt. Ilyen egyszerű. De ráérnek még a programozók kiismerni a tényleges tudását a masinának.

Ennyi.

SCH "



Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...