Mint az ismeretes, napjainkban egyre több Xbox 360 konzol romlik el véglegesen: a gép meghibásodási aránya 25-30% - és mi a helyzet PlayStation 3-mal?
Mint az ismeretes, napjainkban egyre több Xbox 360 konzol romlik el véglegesen: a gép meghibásodási aránya 25-30% - és mi a helyzet PlayStation 3-mal?
Amennyiben hihetünk Chris Deering-nek, a Sony Computer Entertainment Europe alapítójának, az eredmény rendkívül meggyőző a PS3 esetében: a gép meghibásodási arányát ugyanis mindössze 0,2 százalékra becslik! Hasonló gépek esetében az átlagos ráta körülbelül 3-5 százalék - a különbség szemmel láthatóan lenyűgöző.
De ez mind eltörpülő dolog, ahoz képest amit a neten találtam, mindenki ide mert ide írtam mindent. Mindenkinek jó hír a kommenteknél: http://www.gamekapocs.hu/hir/8294/GC+2007:+Ismet+lineup-ok+erkeztek
Persze a ps3 esete egy picit más, mert itt nem egyenértékű, hanem specializált magok dolgoznak, és hogy melyikből pontosan mennyi van, azt bizony fejből nem tudom......:)
szted miért volt szükség több magara? Mert a fénysebesség nem elég mostmár, h a megfelelő gyorsaságot biztosítsa és több mag több adattal tud dolgozni külön külön. 3 magnál abba kéne hagyni a fejlődést mert nehét rá programozni? Régen mien volt egy autó? Elromlott, az ember egyből rájött amikor belenézett, h mi baja. Mostmár a számítógépek mondják meg mi a baja az autónak, és addig el sem indúl amíg meg nem javítják. olyan elektronikus gondjai is lehetnek az autónak, amit megfelelő műszereknélkűl lehetetlen megcsinálni. Na mármost. Ne járjak új autóval csak azért mert ha valami olyan gondja van hozzá sem tudok szólni a dologhoz, olyan bonyolúlt mostmár az autó? Mit tegyek? trabantot vegyek? most vegyek c 64 et mert az óly egyszerű, és könnyen lehet rá programozni?
A kis mondókád csak akkor állja meg a helyét, ha külsős csapatot dolgoztatnak. A saját embereinek az ember fix fizetést ad. Gondolod ha a microsoft -nál pl az exel csapat megmondhatja mennyi pénzért akar dolgozni? Az csak a legjobbaknak adatik meg, akik pótolhatatlanok. A programozók nagy többsége nem ilyen. Egyébként igen, tanultam programozni. Én ugyan csupán delphi -vel foglalkoztam komolyabban, és a java -t, vagy c++ -t csak kóstolgattam, de tervbe van véve mindkettő. Éppen ezért tudom azt is, hogy a megfelelő fordítók bírtokában, idővel jelentősen egyszerűsödhet az egy egy adott platformmal való munka. A különböző magok összehangolásához is egyre több és több függvény áll majd rendelkezésre, így kevesebb gondot okoz majd a fejlesztőknek a géppel való munka. Nem hiszem hogy lehetetlen volna a cell -el való munka. Az IBM bizonyára nem akarna egy olyan server cpu -t fejleszteni (a sony mellett ők voltak a másik nagyvállalat aki pénzt ölt a cell chip -be) amire lehetetlen programot írni.....:) A világ egyébként is a többszálúság felé halad, 2010 -re már a 8 - 10 magos x86 cpu -k is a piacon lehetnek, így előbb utóbb meg kell barátkozni a gondolattal. Nehéz vagy sem, mindenképpen lehet vele dolgozni, ahogy a ps2 -vel is lehetett anno.
Egyébként nem vagyok "fanboy" vagy mi a fene. Konzolom nincs is. T.roli a megmondhatója hogy amikor egy egy vita folytán szembekerülünk, mindíg a pc mellett érvelek, mert úgy gondolom játékra is kiváló marad a jövőben is, ahogyan eddig is az volt. Tehát semmi közöm a playstation -höz, csupán szeretem tisztázni a tényeket, ha úgy érzem hogy félrevezető információkat írnak némelyek.....:)
Rod. Szerintem aki ilyen kommentet ír nekünk, (kivétel a különszedett részt) és így olt, ne mondja már h több mint 15 és h értene valamit a programozáshoz. Vagy teszem azt egy nagy kocka vagy, akkor ez semlegesíti az előzőt. Nem nem tok programozni, de nagyon hidegen hagy a dolog. Soha nem tervezem a számítógépes sulit, mert ha odamegyek-> hé mekkora pendrivod van? Te is írtál javat a Dos hoz? te igen? Ja... Hány belső magja van a processzorodnak, mert az enyémnek...
Na ezt elkerülendő inkább a gimnazista lányok társoságát keresem. játékot nem vetem meg, a gépemet is szeretem, de van hasznosabb időtöltés is. És nem azért de te írkáltál ...ágokat. Ha nem hiszed, szó szerint bele van írva a kommentedbe. De inkább ha van valami bajod, neked szivesen megadom azmsn címem, és megbeszélhetjük a dolgot...
ui:A te saját tudásod megkérdőjelezése még nem merűlt fel benned? és van önkritikád?
--------------------------------------
- meg tudod csinálni?
- igen. 10 hónap, 900.000 dollár, 50 programozó. nagyon bonyolult a cell.
- hm, mennyiért készül a wii-s és a boxos változat?
- a wii 5 hónap, 25 programozó, 400.000 dollár. kicsit nehezíti a dolgot az újfajta irányítás, az a "legnagyobb" bajunk. a boxos 7 hónap, 600.000 dollár, 35 programozó.
- értem. ha elkészülte után 49.95-ért adjuk a játékot, a wii és a boxos esélyesen megtérül, viszont a ps3-mas változatból dupla annyit kell eladni, mint a wii-sből, hogy nullában legyünk... és közel sincs annyi konzol kint a piacon, hogy ez biztonságosan bekövetkezzen.
----------------------------------
és itt elkezdenek mérlegelni.
reagáljatok, amit csak akartok elvakult kis nyomorékok, ha bizonyítjátok, hogy jártok/jártatok valamilyen programozó szakra (gyépések kedvéért: EGYETEMRE), akkor "szóba állok" veletek. mert lehetne erről a dologról ÉRTELMESEN vitázni. de ez tuti nem így van, mert ha tanultatok volna egy kis C-t, java-t, rendszerfejlesztést, architektúrát és társait, NEM ÍRNÁTOK EKKORA ÉGBEKIÁLTÓ FASZSÁGOKAT.
köszönöm.
adminok: bocs a káromkodásért, de ez már kicsapta a biztosítékot nálam ...
Tegyük fel hogy én az EA piackutató részlegénél vagyok, és azt látom hogy fifa sorozat nagyon népszerű (meg ugye minden évben el lehet adni ugyanazt...:)), illetve hogy kezd beindulni a ps3, és piacot szerez magának. Eldöntöm hogy ha ez így van, akkor bizony lesz fifa ps3 -ra. Komoly megbeszélések után, megmondom egy csapat fejlesztőnek, hogy ezt kell átportolni ps3 -ra.....
- Meg tudod csinálni?
- nem.....:(
-óóó akkor ki vagy rúgva.
-És te?
-őőő persze!
-Nagyszerű.....te 40 -ed magaddal fogod ezt a programot portolni, méghozzá karácsonyig, mert akkor mennek az emberek karácsonyfát venni. Ha nem lesz kész, akkor átemeljük a maradékot a tavalyiból, úgyis majdnem ugyanojan...hahahaha
- hahaha köszönöm a lehetőséget.......
Punk tum. Fizetés ugyanannyi. Ha pedig a sony úgy látja hogy egy adott program nagy sikerekre számíthat, akkor odadob egy táska pénzt, és "megkér" hogy ugyan ne legyen már ez a program pc -re és xbox360 -ra, mert olyan jó lenne ha csak ps3 -ra lenne. Aztán jön a microsoft, egy nagyobb táskával........:)
Csak az nem éri meg egyedűl, ha kizárólag ps3 szervízt nyitsz. Hamar be is zárhatod a boltot
Nem érted a lényeget. A ps2 -re is sokan mondták hogy nehéz rá programokat írni, és lám, a világ egyik legsikeresebb konzolja jelenleg. Akkor mi a baj? Te akarsz programot írni ps3 -ra? Mert ha igen akkor megértem az aggájaidat... De ha nem, akkor hagyd csak a szakemberekre a nehézségeket. Hidd el lesznek elegen ahhoz, hogy a következő években ellássák a piacot ps3 játékokkal. Nem lehet érv egy konzol ellen hogy nehezebb rá programot írni. Egyébként meg honnan tudod hogy xbox -ra könnyebb?...:)
Ez most a Ubisoft felfogás
Ha valakit erre fizetnek, az úgyis megcsinálja, ha nehéz, ha nem, max majd belejön. De így lehet dolgozni?: Jaj főnök ez a raklap túl nehéz - Ok Béla, mától nem foglalkozunk 200 KG nál nagyobb súlyu papírral, ne húzzuk az időt ezekkel...
Erről beszéltem én is korábban. Sokan azt hiszik, hogy érdemes technikai adatokkal dobálózni. Ők is azt írták hogy "jajaj a psx2-nek csak 4 mega vram áll rendelkezésre, és juj de nehéz programot írni rá" Úgy teszik ezt, mintha ők valaha is akarnának rá programokat fejleszteni...:) Mintha nem voln mindegy mennyire nehéz megírni a játékokat, ha megvan rá a megfelelő ember. És ugyebár ott volt a dvd kérdése is. Kell -e egyáltalán? Persze hogy kellett. Mamár teljesen egyértelmű.
td:
"SakmaN!
Az a pixelesedés, amiről beszéltél: hát én pl. láttam annakidején japán DC-n az Incoming-ot, és abban is volt ilyen (ez volt ugyebár az egyik első játék DC-re). És ha már itt tartunk, akkor hasonlítsd össze az Incoming-ot (vagy a Pen Pen TriIcelon-t) a Tekken-nel, vagy az SFEX3-mal. Azér' nem egy kategória. "
Pásztor István:
"SakmaN: hello mar megint en vagyok mert ez az info nagyon felkeltette az erdekllodesemet!
honnan lehet beszerezni ilyen masolt cd-ket es kabe mennyibe kerulnek,es nem e gajdoljak szet a gepet mint azt sokan allitjak?
ja es te vagy a PC-Guru egyik szerkesztoje? "
SakmaN:
"Pasztor istvan: Hi!
Elég érdekes, hogy a warezolásról izom offtopic módon, egy teljesen nyilvános sitezen kérdezel meg. Szerintem eressz meg egy emilt a sakman@freemail.hu -ra vagy a sakman@addict.pganet.com -ra, és így diszkrétebben beszélhetjük meg a dolgot. Annyit viszont mindenkinek elárulhatok, hogy még nem hallottam senkitől, hogy a sütött ware szétcseszte volna a gépét. Persze vigyázni kell a kipróbálatlan dolgokkal... Ja, és valóban a PC GURU-t kiadó cégnél dolgozom."
mkoszegi:
"Bob:
-Memoria
A psx2 4megje igaz , hogy gyorsabb mint a PC-s vagy DC-s társaié , csak nagyon kevés , mivel a dront és a back , illetve a z buffer után 640*480*16-ban marad kb 2meg a texturáknak , ami rohadt kevés.
FSAA-t pedig minden kártya (V5,GF256)plussz mem árán tud megcsinálni (NV10-en 2-4*framebuffer , V5-ön cca. fb méretü mem) DC-n a FSAA könnyebb , ráadásul a 8meg-ből nem kell félrerakni a Z buffernek , illetve valoszinüleg +mem nélköl tud FSAA-t.
Egyébként DC texturamemőria cca 6,6meg , psx2 2 meg (640*480*16)!
Ráadásul nem tudod használni a jó kis 32 meg alalapi mem-t , mivel nem lehet belölle texturázni , illetve ha swappeled a texturákat ki-be (ahogy az egyik SONY fazon mondta ) akkor az RDRAM 3,2 g/sec sávszélességét zabálod.
Más .A psx2-t veszett nehéz lehet programozni , mivel a gép egy CPU-t , egy grafikus procit és két vektorprocit (GPU) tartalmaz , és ha gyors akarsz lenni , akkor ezeket kell összehangolni.
Más.
DC-re kint van MP3 és VCD lejátszó (ha nem is tökéletesek még) mig a PSX2-nél sokat várhatsz ezekre.
Viszlát "
Volkov Elvtárs (ugyanaz mint a blue ray....)
"Aztán kit érdekel a VCD, ha ott a DVD, ha? MP3-at meg a PSX is lejátszik."
Black Sheep
"tls: Pc játékok kurvajók meg a psx2 játékok is nagyon jók!Az Xboxon csak 1-2 játék lesz jó!Minden fajta gépen minden játéknak megvan a maga varázsa! "
Acélgolyó:
"psx3 lesz a király.... két-három év...."
SakmaN:
" Azért sem értem a Sony-t, hogy egy általuk 5 éves kifutásúra tervezett gépbol hogy hagyhatták ki a PC-nél már alapszinten kötelezo textúra tömörítést, pláne, ha csak 4 MB video RAM-mal látták el, amiben még a dupla-pufferelt képernyo képnek is el kell férnie. Nem baj, a PS3-ban már 8 MB video RAM lesz :)
A másik gond az emberek fejében van. Egész egyszeruen bedolnek a média hypolásának. Azt esznek, azt isznak, azzal mosnak fogat és intelligens foltokat, amit reklámoznak, és nyomatnak ezerrel. PSX-en minden 100 megjelent játékból csak 5-10 darab éri el az én szintemet, a többi junk kategória. Persze van pár iszonyatosan jó PSX game is, ami kötelezo darab, de igen kevés. DC-n és N64-en más a helyzet. Ott ez az arány sokkal kisebb: kevesebb program jelenik meg rájuk, de azok majdnem mind nagyon jók. Én a játékokat nézem, és nem a papírra leírt adatokat, meg a média hypolását. Ti is azzal jöttök, hogy a PS2 ilyen, meg olyan jó, és közben meg nem is láttátok éloben. Én láttam, és tudom, hogy milyen. Ha veszek, akkor csak azért fogok, mert lejátszik DVD filmet, és van rajta digi hangkimenet is. Csak a játékért nem venném meg."
Shulz:
"Igen tetemes karaktert mennyiséget hoztál össze :))
Hozzászólnék azért egy kicsit. A média hüjjítést hagyjuk, azt már írtam valamelyik topic-ban, mi a véleményem róla! Nagyjából egyezik a Te általad megfogalmazottakkal! De nem a média miatt veszem le a polcról a ps2-őt, az biztos! A playstation(1) nálam egyfajta "drog" (mint szerintem sokunknál). Hiába fényesebb a pc, jobb a dc, nekem akkor is ps kell. Ez egy régi szerelem, és nem hiszem, hogy valamely más konzol, pc megrengethetné ezt az "érzelmet". (Kivéve persze üdvöske továbbfejlesztett változata, nevezetesen plastation2)
Játékok szempontjából vitatkoznék veled egy kicsit. Persze tudom, sok a gagyi játék. Dehát nemcsak 18 éven felüliek játszanak a kütyüvel. Az ő igényeiket is ki kell elégíteni "tologatós - pelenka" játékokkal. És persze a piac jelentős részét ők teszik ki. De! Vannak azért olyan játékok amik messze-messze túllépik (újra és újra) az általam meghatározott képzeletbeli határt, mégpedig: "ennél jobb nincs"!
Gondolok itt mondjuk az RE sorozatra, mindegyik része a maga nemében csúcs, és mindegyik résznél tudtak újítani a Capcomos srácok! (re3-ban már a nemesis át jött utánad az ajtón, stb) A survivort már nem is említem... Egy-egy jelentenél majd lenyelem az öklömet, frászt hozza rám...
És erre, igaz nem RE sorozat, de kijött az alone in the dark 4... Háááát, pelenka kötelező :) Ez a játék már tényleg 150% ban kihasználja a psx-et!
Meg ott van még a MGS, azthittem, csúcs, erre megjelent a Syphon Filter 2... Mindig és mindig meglepnek minket!
Sorolhatnám tovább (egyet még megemlítek: Collin Mcree II), van választék bőven. Nemtom Te milyen játékokat részesítessz előnyben? Jó tudom, stratégia elég kevés. De ez érthető is. De akkor már minek kéne pc. Stratégiák szempontjából jobban járunk tényleg a pc-vel. De szerencsék is van, mert a stratégiák még eldöcögnek egy gyengébb gépen is (233 MMX), és nem kell erőmű. "
? (jel a neve, és mellesleg, senki ne mondja h nem a warez indít be egy konzolt. még ha a nénikém nem is tud warezolni más igen...)
"Nemtom hallottatok e róla, hogy megjelent egy bizonyos Utopia Boot cd amely netről letölthető és segítségével írott cd-s játékokat is futtathatnak gépükön a Dreamcast tulajdonosok. Kb egy hete jelent meg a progi, és máris több mint 20 játék tölthető le. Ennek hatására úgydöntöttem veszek egy DC-t (remélem nem bánom meg...Sakman? :)) mivel megadatott a lehetőség hogy hozzáférjek ezekhez a programokhoz ;)
Sakman ha esetleg érdekel a dolog tudok adni játékokat ;)
No csak ennyit akartam
DC rulez! -legalábbis azthiszem- ;) "
SakmaN
"Szasztok mostis!
Nos a warezelés utolérte a Dreamcast-ot is sajnos (szerencsére?). Az Utopias CD megvan nekem is, meg a DOA2, de elérhető még egy tonna más game. A játékok izomból fel vannak zúzva, nem csak egyszerűen lerippelve. Mellesleg kb. 1 hónapja HIÁNYCIKK a Dreamcast Magyarországon, és 2 hónapja nem tudok memóriakártyát venni (normális áron), szóval egy kicsit elindult a dolog. "
Bob:
"Sakman!
Nem igazán értem ,hogy miért kifogásolod a 4 Mega video RAM-ot a PS2-ben?Ennek a 4 Megának a sévszélessége 48 Giga/sec ,amig a V5-ös kártyáké 5,3 Giga/sec és a Dreamcastrol már nem is beszélve ,aminek 800 Mega/sec.Habár a Dreamcast a nem látható poligonokkal nem számol tovább ,így neki elég a kisebb sávszélesség is.A memória és a memória sávszélessége együtt mondanak el valamit egy videokártyáról ,mert például a V5-ös kártya 64 Mega RAM-mal és 5,3-as sávszélességgel kisebb teljesítményre képes ,mint a ps2 videokártyája. "
2000.03.10
PSX2 VS. Dreamcast
Td:
"Hé Te! Igen, Te ott, a monitor előtt! Te is hozzá tudsz szólni a témához. ;) "
SChulz:
"Playstation forever!
:)))
Meg amúgy is kinek kell egy microsoft-os konzol, mikor úgy is mindenki (majdnem) a munkahelyén, ill. suliban MS sz@rral van megdobálva!
Biztos, hogy ha hazamegy, nem kívácsi újabb Microsoft feliratra... :) "
td:
"Igy igaz! A szerencsetlen dreamcastosoknak persze megadatott a lehetoseg, hogy toltesek kozben egy "Designed for Microsoft WindowsCE" feliratban "gyonyorkodjenek". (Neha akar orokke is, mert volt olyan, hogy toltes kozben kifagyott a jatek. Kivancsi vagyok, ez lesz-e az X-Box-szal is...) "
............Rész kimarad...........
SchakmaN:
"Egy kicsit hosszú leszek, mert pár ember igen mellé van informálva a témákban. Nos, a Dreamcast-tal igenis lehet netezni. Az új 2.0-s Browser-rel az Elenderes accountomat használva röhögve felmegyek a netre, és az 56K-s modemmel (USA gépem van) hasítok, mint az állat. A progi a júliusi Official DC magazin (USA) GD-ROM lemezén található, és természetesen NEM Microsoft termék. A Windows CE dologban óriási tévedésben élnek az emberek, beszéltem DC fejlesztőkkel ez ügyben. Elmondták, hogy két féle fejlesztő készlet van DC-re, a WinCE és a Sega sajátja. Nos, a WinCE az télleg szar (de legalább könnyű vele a PC-s portolás), lásd TR 4 szaggatósdi, de a Sega saját cuccosa az atomstabil és gyors (viszont újra kell írni a programot portoláskor). A PS2 fejlesztőkészlete egyszerűen kataszrófálisan szar, ezt szintén fejlesztők mondták, a játékok fejlesztése kétszer annyi időt vesz igénybe, mint akár a DC-s fejlesztés.
A gépfagyásól: nekem még SOHASEM fagyott ki a gépem, pedig volt, hogy napokig ki sem volt kapcsolva. A PS2-ről annyit, hogy egy havernak van gyakorlatilag a megjelenés óta (egy hétre rá szerezte), láttam és játszottam is vele, de nem estem hanyatt. Az egyetlen jó játék rá jelenleg a Tekken Tag Tournament. A gép képe mellesleg szarabb, mint a Dreamcast-é (szerintem), a bilinear filteringje nagyon rossz (rosszabb, mint a vudu1é), a MIP-mappingot pedig szerintem nem is ismeri. A Tekken-nél recsvás a karakterek és a háttér találkozási vonala, a távoli poligonok MIP-jei helyett egy ziziző pixelrengeteget rak ki a program és az egész kép szétesik a páros és páratlan vízszintes képsorokra mozgás közben. A neten található hatalmas felbontású képek mind fejlesztő rendszerből vannak kiszedve, a valóságban ezt meg se közelíti a PS2 minősége (gyakorlatilag igen, de nem LÁTSZIK). Mellesleg érezhető a gépen, hogy irtó brutál gyors, de ha a képe PIXELES, akkor hiába. Az N64-nél végre elfelejthettük a pixeleket, a Dreamcast már PC szintű grafikát produkált, erre jön a Sony a pixeles szintetizátorával. Hagyjuk...
Aki tud angolul, annak figyelmébe ajánlom az ignps2 site (nem kispálya) főszerkesztőjének eszmefuttatását a Sony marketinges hype-járól, meg a tömegbutításról. A szavaival élve "PS2 SUX".
Itt a link: http://ps2.ign.com/news/20660.html
Dreamcast Rulz! "
Shulz:
"Figyi! Ez tényleg Ps2 vs Dc topic, de Te elég szubjektív véleményt kentél a ps2-ről, és a magasságig emelted a dc-t. Lehet, hogy neked bika amcsi dc-d van és nyomulsz a neten vele ezerrel, de nekem be ne magyarázd már, hogy a dc ütősebb, mint a playstation2... Ezt Te se hiszed el, csak minket akarsz hergelni! Gondolom, ha már annyira tájékozott vagy a témában, akkor azt is tudnod kell, hogy a most megjelent ps2 játékok messze-messze nem használják ki a hardver erőforrásokat... Ki kellett dobni a gamét, hogy el lehessen adni a kütyüt. Ilyen egyszerű. De ráérnek még a programozók kiismerni a tényleges tudását a masinának.
Ennyi.
SCH "
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.