-

Link másolása
4.
4.
Zuzmo
Akármi is az igazság, az biztos, hogy ezen a területen is nehéz optimalizálni a munka és a munkaerő arányát.
Az egyik hónapban a szakemberek egy része max tréningezni tud, pár hónap múlva meg túlórázhat, mert összejön a megrendelés, de akkor meg minél gyorsabban kell.
3.
3.
crytek
#1: Én egy világszintű és hirű cégnél melozok. Minden évben gyak. a rekordbevétel megdől. Mégis folyamatosan küldik el az embereket..és nem a faszságokon csökkentenek amik sokszorosan nagyobb kiadások mint az emberi melós... Aki többet hisz annál hogy a melos nem csak egy szám akkor ő bizony egy vezető :)
2.
2.
joeperry
#1: Az lehet a fő gond, hogy a mai játékmotorokkal a külsős cég által készített CGI mozikra egyre kevésbé van szükség, mert megoldható a dolog házon belül. Erre még rájött ez az egész kirúgási hullám meg az Embracer zűrjei, így már simán elképzelhető, hogy tényleg válságba került a cég.
1.
1.
hedzsooo
Jo, hogy ilyenrol is van hirezes de az egesz ugyanakkor nekem olyan "nesze neked semmi, fogdd meg jol"... Miert vannak eleve anyagi problemak? Ha korabban volt rola mar cikk, hol a hivatkozas hozza? Miert vannak tovabbra is anyagi gondok a kivasarlas utan?

Oknyomozo cikkek jok, erdekesek es tanulasagosak tudnak lenni, csak akkor bizony melyebbre kell ennel asni szerintem.

"Habár az egész iparág bajban van" OK, miert is van az egesz iparag bajban?
Ilyen alapon minden mindig bajban van, ez megint eleg kodos megfogalmazas volt. Vagy ha mar korabban volt rola 1-2 jo cikk, megint nem artana hozzajuk hivatkozas, 1-2 link....

Amugy a UK-ban dolgoztam picit videojatek tesztelokent a kozelmultban de el kell mondjam hogy nagyon nagy csalodas volt szamomra, Pl. azert is, mert elvileg az 1ik legjobb nevu tesztelo vallalat lenne a UK-ban... Ami papiron mind szep es jo, de a valosag az hogy a teszteloket a par manageren/supervisoron kivul nem fizetik, minimalberes munka, plusz meg csak fix oraval sem tudnak ajanlani szerzodest, csupan "0 oras" a szerzodes ami vegeredmenyben azt jelenti hogy a munkaltatonak nincsen semmi kotelezettsege, ha akar behiv heti 5 napra, 40 orara v. akar tobbre, ha akar akkor meg 1 honapra nem hiv be dolgozni akar es nem fizet semmit termeszetesen...

Na most ebbol mar ugye lehet sejteni hogy az ilyen munkra jelentkezok java mennyire fogja komolyan venni a melot, a jatekok teszteleset...

De ez semmi, a teszteles itt ugy ment ugye hogy nagy jatek kiadok, fejlesztok (mint pl. a Ubisoft) szol h ezt-azt kell tesztelni, pl. online reszet 1 jateknak (vagy 1 full online jatekot) es mondjuk megindul a teszteles 1 adott napon teszem azt 100 tesztelovel. Hat, a szervezettseg kb. zero volt, az elso nap elso 4 orajaban semmi instrukcio nem volt, aztan vegre 1 supervisor adott mindenkinek, osszes tesztelonek 1 lapot amin amugy szepen le volt irva/ki volt noymtatva hogy mit is kellene vegezni aznap pontosan... Mindezt mikozben mi mar elvileg komoly tesztelest nyomtunk... XD

DE ez meg mindig semmi, tudnam folytatni meg de legszivesebben vissza sem emllkszem erre az egeszre...



Ja, hogy most ez hogyan is jott ide?

Hat ugye irtatok, hogy ""Habár az egész iparág bajban van", meg hogy leepitesek voltak, vannak es lesznek meg varhatoan...

Szerintem ennek tobb oka is van, az egyik pedig az hogy 1-1 nagyobb projekthez felvesznek hatalmas mennyisegben munkaerot, hogy hateridokre meglegyenek a jatekok ugye (Aztan ugye amugy meg igy sem lesznek meg idoben: Witcher 3 2x volt halasztva, a Cyberpunk 2077 tudjuk hogy jott ki, aztan a CDPR pedig meg a jobb kiado/fejlesztok koze tartozik ugye magasan...), szoval aztan ugye 1x csak eljutnak oda h 1 projekt eljut 1 fazisig ami kesznek/megvalositottnak tekintheto, ekkor kezdik elkuldeni az emberek 1 reszet, aztan ahogy a projekt minden fazisa megvalositottnak latszik, meg tovabb megy a leepites... Hat szerintem legalabbis ez kb. vhogyan igy megy manapsag a videojatekiparban... Nem mindenkinel persze, de a nagyobb studioknal szerintem javareszt igen.. Van ahol pl. ugye kulsosoket berelnek fel hogy keszitsenek 3D grafikahoz texturakat, stb. de van ahol meg (pl. hogy ne legyen a jatekrol ido elott barmi szivargas) mindent hazon belul igyekszenek megcsinalni, es ezert vesznek fel 1 rakas extra ember a durvabb volumenu projekt idejere...

Irtatok persze h itt volt aki mar 10 eve dolgozott nekik, szoval nyalvan mas okai is lehetnek ennek...

Amugy pl. a havi 100 millio is hogyan jott ki...? Koltoi kerdes csupan, nyalvan sohasem tudjuk megtudni, csak irom, hogy ez az egesz szerintem olyan "Nesze neked semmi fogdd meg jol." ebben a formaban... Persze sajnalom azokat akiket elbocsajtanak de ugyanugy sajnalok barki mast is barmilyen mas munkakorben akit elbocsajtanak...

Szerintem meg itt is tovabbra is sok megy a managment zsebebe, profit maximalizalas megy, legkevesebb munkaerot akarjak fizetni, azokat is ugye akar bercsokkentessel/a legkevesebbel szeretnek oket fizetni de ez a hozzaallas a vezetoktol nem csak a videojatekiparban van meg. Sajnos mindig is igy bantak a gazdag tulajok egyszeri munkasokkal, bedolgozokkal, legyen akar szo muveszetrol is... Nem minden muvesz lesz ugye vilagsikeru + dusgazdag, hiaba tehetseges es szorgalmas is akar, sot!

Szerintem az ilyen munkabereken valo sporolas valoban elkeserito, plusz ugyanakkor oriasi tereles, mert ha ilyenre van szukseg akkor ott mar az alapoknal valami gond van... Es az igazi megoldas nem a munkaberek csokkentese kellene legyen, mikor pl. az inflacio ugye meg minden evben megvan... Ha meg eleve tulfizetesek voltak, akkor meg nyilatkozzak azt de lemernem fogadni hogy max. csak a managment volt tulfizetve, de valoszinuleg ott sem mindenki...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...