Összeszedtünk minden részletet az Assassin's Creed: Shadows-ról
- Írta: zoenn
- 2024. május 16.
Az elmúlt napban számos konkrétum körvonalazódott a tegnapi leleplezés után, így már tudjuk, hogy a két főszereplővel operáló Assassin’s Creed: Shadows-ban az évszakok váltakozása nem csupán esztétikai jelleget kap, hanem közvetlenül befolyásolják a játékmenetet. Nem mindegy, hogy nyáron vagy télen fordulunk meg egy adott régióban, hiszen előbbinél simán lemerülhetünk egy tó vize alá, ami télen befagy, így nem tudunk észrevétlenül beszivárogni.
Tavasszal a magas fű és bokrok több rejtőzködési lehetőséggel kecsegtetnek, de télen ezek eltűnnek, és a jégcsapok még le is eshetnek a háztetőkről egy-egy mászás során, odacsalva a közeli őröket. Nyilván utóbbiak ilyenkor a melegebb helyekhez ragaszkodnak, így a zimankó idején a besurranás is új módokat rejt.
Szóval az évszakok váltakozása csavar egyet a recepten, nem mindegy, hogy egy mellékküldetést nyáron vagy télen teljesítjük, hiszen a lehetőségek mindig mások lesznek.
Viszlát, szinkronizálási pontok!
A Sengoku-éra Japánjának bejárható része nagyjából akkor lesz, mint a 2017-es Assassin's Creed: Origins térképe. Rengeteg felfedeznivaló akad, a kampány pedig nem lesz lineáris, ahol a konkrét célpontok felkutatásán és likvidálásán lesz a hangsúly. A két főszereplő között szabadon és zökkenőmentesen válthatunk, attól függően, hogy a masszív harcokat (Yasuke) vagy a lopakodást (Naoe) részesítjük előnyben. Mindkét karakternek meglesz a saját felszerelése, képességei és fejlődési rendszere.
A korábbi részekben ugye a közeli látnivalókat felfedő szinkronizálási pontokat általában magas épületek és tornyok tetejére helyezték. A Shadowsban ez nem így lesz, az érdekes ponton nem jelennek meg a térképet automatikusan, ehelyett saját magunknak kell felfedezni a minket érdeklő területet. A szinkronizálási pontok viszont nem tűnnek el, csak a gyorsutazáshoz szolgálnak majd.
Noha az Eagle Vision visszatér, így a közeli ellenségek és érdekes tárgyak láthatóvá válnak, nem lesz madarunk, akivel az égből kijelölhetjük az ellenfeleket, vagy épp felmérhetjük az előttünk álló erőd védelmét. Ehelyett a fényforrások, az árnyékok és az aktuális időjárás lesz a meghatározó tényezők.
Az árnyék a legnagyobb barátod
Azt persze nem merték meglepni a fejlesztők, hogy sutba dobják a parkout és a rejtett pengét. Jó hír, hogy ezek visszatérnek, ahogy az orgyilkosságok is - feltéve, ha a női shinobit, Naoét irányítjuk. Vele különösen figyelnünk kell az ideális árnyékokra, melyek szinte láthatatlanná teszik őt. Minden fényforrás elpusztítható lesz, a lámpatartókat leverhetjük, a fáklyákat kiolthatjuk. Akik nem a vérontás hívei, el is kábíthatják az ellenfeleket. Ehhez teljesen dinamikus világítási rendszert vezetnek be a fejlesztők.
A parkour a sorozat ikonikus eleme, ami kéz a kézben járt a lopakodással - ezúttal sem lesz másként. Naoénak lesz egy kilőhető kampója, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindig célba talál. Minden fizikaalapú a játékban, így lehetséges, hogy elvétjük a használatát, viszont az orgyilkosságok során is bevethetjük ezt az eszközt természetesen.
Kiterjedt kémhálózatot üzemeltethetünk
Két nagyon érdekes mechanika is megjelenik az új Assassin's Creedben. Az első egy valódi kémhálózat kiépítésének lehetősége, így figyelő szemek és füleket helyezhetünk el különböző helyeken, miközben a célpontokra vadászunk. Olyan szövetségeseket toborozhatunk, akik egyedi képességekkel rendelkeznek és segítenek a missziók teljesítésében. A rendszer hasonlít az Assassin's Creed: Brotherhood Testvériségéhez.
Kapunk egy testreszabható búvóhelyet is a folyamatosan növekvő shinobi-társaságunk számára. Az épületek elrendezése nem lesz olyan kötött, mint az Assassin's Creed: Valhallában, pláne, hogy egyéb kiegészítőkkel és dekorációkkal is felvértezhetjük ezeket. Itt képezhetjük ki "legénységünket" és ugyanitt craftolhatunk különféle cuccokat. A karakterekkel interakcióba is léphetünk, akik mindenféle szívességre kérhetnek meg minket némi ellenszolgáltatás fejében.
Offline is játszható lesz a kampány
Nem lesz kötelező az állandó internetkapcsolat a játékhoz, ám ha a lemezes példány megvásárlása mellett döntünk, a telepítéshez mindenképp szükség lesz egyszer online lenni. Később viszont ki is húzhatjuk a gépből a netkábelt, hiszen a sztori enélkül is végigjátszható lesz.
40 centis szoborral érkezik a gyűjtői kiadás
A Ubisoft lerántotta a leplet a 240 eurós Collector's Editionről is, melynek éke a Naoét és Yasukét ábrázoló 40 cm-es szobor, de ez még csak a kezdet! Kapunk még egy exkluzív fémtokot, egy 84 oldalas művészeti albumot lenyűgöző litográfiai nyomatokkal, egy életnagyságú tsuba-katanát a hozzá járó bemutatóállvánnyal, egy világtérképet, valamint egy aprólékosan megmunkált japán fali tekercset, melynek mérete 70x30 cm. Mindezt egy gyűjtői dobozba csomagolják, ja, és persze a játék Ultimate kiadása sem hiányozhat majd.
Az Assassin's Creed: Shadows 2024. november 15-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, amin nem kevesebb, mint 16 fejlesztő dolgozik közösen a világ minden táján. Ez lesz a sorozat első olyan iterációja, amely már nem jelenik meg az előző generációs konzolokra.
HM.
Nofene ezt nem hallottam még. Hát nem elég baj az Ubisoft Launcher? Mert ha epicen veszed tuti kell mellé még az Ubis is. Well, sosem elég a jó döntésekből.
Bohóc.
Véletlen sem az Uborka a rasszista a japánokkal szemben. :DD
XD
(remélem, nem törlik, elvégre csak idéztem)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.