Összeszedtünk minden részletet az Assassin's Creed: Shadows-ról

  • Írta: zoenn
  • 2024. május 16.
  • Hír
Link másolása
Megérkeztek az első információk a tegnap leleplezett Assassin’s Creed: Shadows játékmenetéről. A két játszható karakter mellett egy teljesen új bevilágítási rendszert kapunk, szövetségeseket toborozhatunk magunk mellé és így tovább.

Az elmúlt napban számos konkrétum körvonalazódott a tegnapi leleplezés után, így már tudjuk, hogy a két főszereplővel operáló Assassin’s Creed: Shadows-ban az évszakok váltakozása nem csupán esztétikai jelleget kap, hanem közvetlenül befolyásolják a játékmenetet. Nem mindegy, hogy nyáron vagy télen fordulunk meg egy adott régióban, hiszen előbbinél simán lemerülhetünk egy tó vize alá, ami télen befagy, így nem tudunk észrevétlenül beszivárogni.

Tavasszal a magas fű és bokrok több rejtőzködési lehetőséggel kecsegtetnek, de télen ezek eltűnnek, és a jégcsapok még le is eshetnek a háztetőkről egy-egy mászás során, odacsalva a közeli őröket. Nyilván utóbbiak ilyenkor a melegebb helyekhez ragaszkodnak, így a zimankó idején a besurranás is új módokat rejt.

Szóval az évszakok váltakozása csavar egyet a recepten, nem mindegy, hogy egy mellékküldetést nyáron vagy télen teljesítjük, hiszen a lehetőségek mindig mások lesznek.

Viszlát, szinkronizálási pontok!

A Sengoku-éra Japánjának bejárható része nagyjából akkor lesz, mint a 2017-es Assassin's Creed: Origins térképe. Rengeteg felfedeznivaló akad, a kampány pedig nem lesz lineáris, ahol a konkrét célpontok felkutatásán és likvidálásán lesz a hangsúly. A két főszereplő között szabadon és zökkenőmentesen válthatunk, attól függően, hogy a masszív harcokat (Yasuke) vagy a lopakodást (Naoe) részesítjük előnyben. Mindkét karakternek meglesz a saját felszerelése, képességei és fejlődési rendszere.

A korábbi részekben ugye a közeli látnivalókat felfedő szinkronizálási pontokat általában magas épületek és tornyok tetejére helyezték. A Shadowsban ez nem így lesz, az érdekes ponton nem jelennek meg a térképet automatikusan, ehelyett saját magunknak kell felfedezni a minket érdeklő területet. A szinkronizálási pontok viszont nem tűnnek el, csak a gyorsutazáshoz szolgálnak majd.

Noha az Eagle Vision visszatér, így a közeli ellenségek és érdekes tárgyak láthatóvá válnak, nem lesz madarunk, akivel az égből kijelölhetjük az ellenfeleket, vagy épp felmérhetjük az előttünk álló erőd védelmét. Ehelyett a fényforrások, az árnyékok és az aktuális időjárás lesz a meghatározó tényezők.

Az árnyék a legnagyobb barátod

Azt persze nem merték meglepni a fejlesztők, hogy sutba dobják a parkout és a rejtett pengét. Jó hír, hogy ezek visszatérnek, ahogy az orgyilkosságok is - feltéve, ha a női shinobit, Naoét irányítjuk. Vele különösen figyelnünk kell az ideális árnyékokra, melyek szinte láthatatlanná teszik őt. Minden fényforrás elpusztítható lesz, a lámpatartókat leverhetjük, a fáklyákat kiolthatjuk. Akik nem a vérontás hívei, el is kábíthatják az ellenfeleket. Ehhez teljesen dinamikus világítási rendszert vezetnek be a fejlesztők.

A parkour a sorozat ikonikus eleme, ami kéz a kézben járt a lopakodással - ezúttal sem lesz másként. Naoénak lesz egy kilőhető kampója, ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindig célba talál. Minden fizikaalapú a játékban, így lehetséges, hogy elvétjük a használatát, viszont az orgyilkosságok során is bevethetjük ezt az eszközt természetesen.

Kiterjedt kémhálózatot üzemeltethetünk

Két nagyon érdekes mechanika is megjelenik az új Assassin's Creedben. Az első egy valódi kémhálózat kiépítésének lehetősége, így figyelő szemek és füleket helyezhetünk el különböző helyeken, miközben a célpontokra vadászunk. Olyan szövetségeseket toborozhatunk, akik egyedi képességekkel rendelkeznek és segítenek a missziók teljesítésében. A rendszer hasonlít az Assassin's Creed: Brotherhood Testvériségéhez.

Kapunk egy testreszabható búvóhelyet is a folyamatosan növekvő shinobi-társaságunk számára. Az épületek elrendezése nem lesz olyan kötött, mint az Assassin's Creed: Valhallában, pláne, hogy egyéb kiegészítőkkel és dekorációkkal is felvértezhetjük ezeket. Itt képezhetjük ki "legénységünket" és ugyanitt craftolhatunk különféle cuccokat. A karakterekkel interakcióba is léphetünk, akik mindenféle szívességre kérhetnek meg minket némi ellenszolgáltatás fejében.

Offline is játszható lesz a kampány

Nem lesz kötelező az állandó internetkapcsolat a játékhoz, ám ha a lemezes példány megvásárlása mellett döntünk, a telepítéshez mindenképp szükség lesz egyszer online lenni. Később viszont ki is húzhatjuk a gépből a netkábelt, hiszen a sztori enélkül is végigjátszható lesz.

40 centis szoborral érkezik a gyűjtői kiadás

A Ubisoft lerántotta a leplet a 240 eurós Collector's Editionről is, melynek éke a Naoét és Yasukét ábrázoló 40 cm-es szobor, de ez még csak a kezdet! Kapunk még egy exkluzív fémtokot, egy 84 oldalas művészeti albumot lenyűgöző litográfiai nyomatokkal, egy életnagyságú tsuba-katanát a hozzá járó bemutatóállvánnyal, egy világtérképet, valamint egy aprólékosan megmunkált japán fali tekercset, melynek mérete 70x30 cm. Mindezt egy gyűjtői dobozba csomagolják, ja, és persze a játék Ultimate kiadása sem hiányozhat majd.

Az Assassin's Creed: Shadows 2024. november 15-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, amin nem kevesebb, mint 16 fejlesztő dolgozik közösen a világ minden táján. Ez lesz a sorozat első olyan iterációja, amely már nem jelenik meg az előző generációs konzolokra.

18.
18.
Dark_Temptation
egy kalap sz@r lesz. aki ubifos gamet vesz sokat árulkodik a személyéről..
17.
17.
Ooorky
#16: Pont 20 éve fel akarta vásárolni őket az EA, francia állami dotáció mentette meg a céget (nekik szabad ilyesmit, mert nyugat és demokrácia), lehet ismét eljutnak arra a pontra.
16.
16.
zoli12i
#15: Ez ahhoz képest már semmi, hogy pár éve 80€ is volt az árfolyam.
15.
15.
MikeHock
Nem tudom kinek higgyek az Ubival kapcsolatban, mindenes szakértőnknek itt a fórumon VAGY a stock marketnek: https://x.com/ReaderFren/status/1791088265715478852

HM.
14.
14.
Doomsayer
#10: Epic exkluzív? :)

Nofene ezt nem hallottam még. Hát nem elég baj az Ubisoft Launcher? Mert ha epicen veszed tuti kell mellé még az Ubis is. Well, sosem elég a jó döntésekből.
13.
13.
MikeHock
#10: Elfogynak az érvek = RÁSZISTA VAGY!!!

Bohóc.

Véletlen sem az Uborka a rasszista a japánokkal szemben. :DD
12.
12.
Ooorky
#8: Féltek tőle erős túlzás, érdekesség volt, mint amikor a vikingek elfogtak kettőt a mai Algéria területén és az egész általuk uralt világon körbehurcolták Írországtól Svédországig.


Amúgy japánok részéről különösen erős lett a leleplezés fogadtatása, nem elég a feka szamuráj, még az épületek nagy része is tipikus kínai...


Ma reggel elég sok feketét is olvastam, hogy a rómeó és juliával, valamint az új doctor who-val karöltve qvára elegük van már ebből, amit tolnak a játék/filmkészítők az nettó rasszizmus, ráadásul az ő kárukra.
Mások "történelmének ellopása" helyett lenne rengeteg valódi fekete hős akiknek a történetét fel lehetne dolgozni...
11.
11.
zoli12i
10.
10.
Daniel21
#9: Valld be, hogy rasszista vagy, és ennyi. Nem kell a hiszti. A leírtak alapján megéri rá várni. Csak ne lenne ( ez is) Epic exkluzív... Emiatt várnom kell a meg vételével. :
9.
9.
Doomsayer
#8: Tudom, hogy létezett, de mi van, ha a gamerek egy olyan szamurájjal akartak volna játszani, aki japán és nem létezett? Elvileg az a Tom Cruise szamuráj is létezett ami abban a filmben volt, aminek nem emlékszem a címére, de azzal sem lenne jó egy AC játék szerintem.

Rendes japán ninnyás játékot kellett volna csinálni, nem egy ilyen darab fost. Na és azt sem AC néven, hanem Ninnya Teleport Fucking Hero Action Killer Man™ címen.
8.
8.
crytek
#7: Ez lett az ubisoft legjobb startja szóval biztos nem lett veszteséges :)
Eladási számot viszont sehol nem találtam.Nem sokan szeretnek közölni ilyet :(


Egyénként:

Ne felejtsük el hogy nem a szamurajokkal vagyunk hanem ellenük így yasuke egy kitaszított áruló szamuráj katona lesz a játékban. A másik hogy létező személy volt aki egy nagy embernek dolgozott mint fegyverhordozó a szamurájok között és a japánok féltek tőle mert nagy és erős volt.A lényeg hogy létezett és nem szamuráj pártiak vagyunk a játékban
7.
7.
Doomsayer
#6: Ez nem vita, meg lehet az is, hogy rosszul emlékszem, de nem az volt utoljára, hogy panaszkodott a Zubi, hogy alulmúlta a Mirage az elvárásaikat?

Mert amúgy az, hogy nagyon jól fogy, meg az első minden listán egy játék az minden egyes megjelenésnél úgy van.
6.
6.
crytek
#4: Meg bizony ahogy a mirage is hu de szar lesz meg csúnya meg minden azt jöttek a hírek kurvajól fogy. Nem unjátok még ezt a divat fikázást? Ez is kasszasiker lesz jobb ha beletörődsz.
5.
5.
DragonBleacPiece
japán fanként tetszene az atmoszféra, ha nem láttam volna már copy pastelt egyiptomot, görögországot stb így ennek tudatában nem vonz
4.
4.
koffein
PC Ubisoft megint szèpen odatette magåt. Nem baj, jàtszanak vele ök maguk. Majd meglepödnek, ha nem kell a kutyának se.
3.
3.
Nothing
#1: "Na mizu, n***er, mi a tököm van?"

XD

(remélem, nem törlik, elvégre csak idéztem)
1.
1.
LANDI
Hatalmas benne a csoki szamuráj. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...