Nagyot nőtt a Starfield játékosbázisa a májusi frissítés után

  • Írta: zoenn
  • 2024. május 22.
  • Hír
Link másolása
Hónapok mélyrepülése után úgy tűnik, magára talált a Bethesda szerepjátéka: a játékosok aktivitása jelentősen megnövekedett Xbox Series X/S-en, köszönhetően a legutóbbi masszív update-nek.

A Bethesda Game Studios májusi frissítése egy sor finomhangolást végzett a Starfielden, Xboxon például teljesítménnyel kapcsolatos extra opciók jelentek meg, bekerültek a kalapba az új hajóépítési lehetőségek és sok más is. Ahogy az várható volt, rengetegen tértek vissza a szerepjátékhoz.

A True Achievements adatai szerint a Starfield játékosbázisa 72 százalékkal nőtt a legutóbbi patch óta Xbox Series X/S-en. Érdekesség, hogy a Steamen ilyen kiugró növekedésről nem számolhatunk be, a hétvégén 12 ezer játékossal tetőzött az egyidejű felhasználók száma, messze elmaradva a 330 ezres csúcstól a megjelenés után.

A Bethesda mindenesetre nem adja fel, további frissítéseket és életminőség-javításokat tervez menetrendszerűen. Az egyik például a szárazföldi járműveket is elérhetővé teszi a bolygók felszínének felfedezéséhez. A pletykák szerint szeptemberben érkezik az első fizetős bővítmény, a Shattered Space.

19.
19.
Spazz Maticus
#14: Egyéni véleményként nem is volt azzal a teszttel semmi gond, még ha úgy is emlékszem hogy akkor a hozzászólók többsége -velem együtt- nagyon nem értett vele egyet, ez természetes, meg részletkérdés, ezen szócséplésűnk témája itt a t. közönség egypár tagjával inkább annak véleményezése, hogy a személyes preferenciánkon, meg az itteni tesztelőén felül "osztán" tényleg akkora siker-e ez a játék, vagy nem...
17.
17.
Spazz Maticus
#16: Erről van szó. XD
Nem véletlenül használtam a számmisztika szót.
Lásd az utolsó két bekezdésem az előző hsz.-omban, mást nem is tudunk tenni hivatalos adat nélkül, mint különféle általunk felállított elmélet alapján véleményt alkotni. :)
16.
16.
negyven2
#13: Akkor még egy számmisztika 2.0 --- avagy miért nem mindig jó ötlet kizárólag a Steam adataira támaszkodni.

Ugye a Fallout számait a sorozat azért érezhetően megdobta (minden platformon). De volt ugye egy érdekes, hivatalosnak is mondható adatt, amit igazából lehet máskép is magyarázni, ha nagyon akarjuk. Itt ugye a Fallout 76 24 óra alatt 1 millió egyedi játékosra kell gondolni (április 22-23). Ekkor a Steam olyan 55 000 fő volt az max egyszerre játszók száma. Igaz ez pillanatnyi idő, tehát simán lehet, hogy a legtöbben csak pár percre mentek fel játszani (de ez más játékokra is igaz lehet akkor). Vagyis sokkal többen játszathattak vele, mint amit a steam mutatott.

De ott van a Sea of Thieves is, aminél szinten a hivatalos Steam adat azt mutatja, hogy 24 órán belül a legmagasabb egyidejű játékosszám az jobb esetben (event/season kezdetkor) 25-30 000 körül van. Viszont az ingame "ranglistában" (Emissary Ledger), meg kb 300-400 vagy volt már rá példa, hogy 500 000 egyedi játékos is volt egy adott hónapban (ekkor még nem volt PS5-ős verzió). És elviekben ugye azért egy adott játékkal játszok száma alapján azért a nagyobb részt azok teszik ki, akik rendszeresebben játszanak az adott címmel.

Bár ez csak kettő kiragadott példa, de ezek alapján ügy tűnhet, hogy egy multi-platform cím a játékosbázisának nagyobb része nem Steam-en játszik (hanem pl. konzolon). Persze ez azért ez sem igaz teljesen, mert vannak olyan címek, amik esetében (amik csak konzol/steam-en van) a játékosbázis nagyobb része az Steam-es (Palworld az elején, vagy a Helldivers 2).
14.
14.
delphijos
#13: Itt a GK-n különösen nagy becsben van a SF, a teszt is egy valóságos dicshimnusz volt.
12.
12.
Doomsayer
#11: "Ne adjátok azt, ami szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket."
/Máté 7:6/
11.
11.
FrankBlack
#9: "Miért látod meg a szálkát embertársad szemében, amikor a magadéban a gerendát sem veszed észre?"
/Máté 7:3/
9.
9.
Doomsayer
#8: "És látám én, hogy minden dolgát és minden ügyes cselekedetét az ember az ő felebarátja iránt való irígységből rendeli; annakokáért ez is hiábavalóság és lélek-fájdalom!"
/Préd 4:4/
6.
6.
negyven2
#3: De az összes ilyen esetben (legyen a szoftver vagy hardware) a "shipped" kifejezést általában az első napos eladásnak is tekintik (hiszen ezek nem sokáig vannak ott a boltban a polcon).
3.
3.
delphijos
#2: A F4-ből 1.2 M ment el Steam-en 24 óra alatt. A 12M az a "shipped" fizikai példány, nem az eladás. Jól ment, de azért nem ennyire. Oké hogy launch-kor fogy valami a legjobban, de azért a teljes összeladás fele nem megy el első nap.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...