Nagyot nőtt a Starfield játékosbázisa a májusi frissítés után
- Írta: zoenn
- 2024. május 22.
A Bethesda Game Studios májusi frissítése egy sor finomhangolást végzett a Starfielden, Xboxon például teljesítménnyel kapcsolatos extra opciók jelentek meg, bekerültek a kalapba az új hajóépítési lehetőségek és sok más is. Ahogy az várható volt, rengetegen tértek vissza a szerepjátékhoz.
A True Achievements adatai szerint a Starfield játékosbázisa 72 százalékkal nőtt a legutóbbi patch óta Xbox Series X/S-en. Érdekesség, hogy a Steamen ilyen kiugró növekedésről nem számolhatunk be, a hétvégén 12 ezer játékossal tetőzött az egyidejű felhasználók száma, messze elmaradva a 330 ezres csúcstól a megjelenés után.
A Bethesda mindenesetre nem adja fel, további frissítéseket és életminőség-javításokat tervez menetrendszerűen. Az egyik például a szárazföldi járműveket is elérhetővé teszi a bolygók felszínének felfedezéséhez. A pletykák szerint szeptemberben érkezik az első fizetős bővítmény, a Shattered Space.
Nem véletlenül használtam a számmisztika szót.
Lásd az utolsó két bekezdésem az előző hsz.-omban, mást nem is tudunk tenni hivatalos adat nélkül, mint különféle általunk felállított elmélet alapján véleményt alkotni. :)
Ugye a Fallout számait a sorozat azért érezhetően megdobta (minden platformon). De volt ugye egy érdekes, hivatalosnak is mondható adatt, amit igazából lehet máskép is magyarázni, ha nagyon akarjuk. Itt ugye a Fallout 76 24 óra alatt 1 millió egyedi játékosra kell gondolni (április 22-23). Ekkor a Steam olyan 55 000 fő volt az max egyszerre játszók száma. Igaz ez pillanatnyi idő, tehát simán lehet, hogy a legtöbben csak pár percre mentek fel játszani (de ez más játékokra is igaz lehet akkor). Vagyis sokkal többen játszathattak vele, mint amit a steam mutatott.
De ott van a Sea of Thieves is, aminél szinten a hivatalos Steam adat azt mutatja, hogy 24 órán belül a legmagasabb egyidejű játékosszám az jobb esetben (event/season kezdetkor) 25-30 000 körül van. Viszont az ingame "ranglistában" (Emissary Ledger), meg kb 300-400 vagy volt már rá példa, hogy 500 000 egyedi játékos is volt egy adott hónapban (ekkor még nem volt PS5-ős verzió). És elviekben ugye azért egy adott játékkal játszok száma alapján azért a nagyobb részt azok teszik ki, akik rendszeresebben játszanak az adott címmel.
Bár ez csak kettő kiragadott példa, de ezek alapján ügy tűnhet, hogy egy multi-platform cím a játékosbázisának nagyobb része nem Steam-en játszik (hanem pl. konzolon). Persze ez azért ez sem igaz teljesen, mert vannak olyan címek, amik esetében (amik csak konzol/steam-en van) a játékosbázis nagyobb része az Steam-es (Palworld az elején, vagy a Helldivers 2).
/Máté 7:6/
/Máté 7:3/
/Préd 4:4/
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.