Ezért mehetett félre a Suicide Squad: Kill the Justice League

  • Írta: pandaril
  • 2024. június 7.
  • Pletyka
Link másolása
Belsős források alapján a gyakran változó víziók és a csapat multiplayer játékokkal kapcsolatos, nem létező tapasztalata is közrejátszott a játék gyenge kritikai fogadtatásához.

A Warner Bros. Discovery számámra 200 millió dolláros mínuszt termelő játék gyakorlatilag minden téren elvérzett. A rossz kritikai fogadtatás, a túlárazott mikrotranzakciók, a repetitív játékmenet és a harmatgyenge eladások eredményeként a játék, és ezáltal a fejlesztőcsapat Rocksteady megítélése mélyrepülésbe kezdett.

A Bloomberg riportja alapján a játék fejlesztése már a kezdeti fázistól kezdve döcögősen alakult. Az eredeti projektet a nem is a Rocksteady fejlesztette, ők csak később vették át munkálatokat. Az eredetileg többjátékos puzzle-játéknak készülő, akkor még Stones néven futó projektet aztán 2016-ban elkaszálták, és a helyére a Suicide Squad került, 2020-as megjelenési dátummal. A live-service modellt a Warner terjesztette elő, amit a fejlesztő stúdió vezetősége el is fogadott, dacára annak, hogy a csapatnak semmilyen tapasztalata nem volt az ilyen játékok fejlesztése kapcsán.

Bár 160 főről 250-re bővült a csapat, ez is inkább problémákat szült, semmint megoldásokat, mivel így még több embert kellett menedzselni. A játékbeli víziók és koncepciók is folyamatosan változtak, például eredetileg a közelharc lett volna a mérvadó, illetve több hónapnyi kísérletezés után kukáztak egy járműrendszert is. A korábbi Batman-játékokhoz hasonló, "a végén mégis sikerült" pillanat elmaradt, és az sem segített, hogy a kiadó egy egymilliárd dolláros franchise-t akart csinálni a játékból, holott addigra már több hasonló, nagy kaliberű kudarcot is láthattunk, például a Marvel's Avengerst.

A stúdió alapítóinak távozása 2022-ben szintén rányomta a bélyegét a fejlesztésre, igaz, egyes források szerint Sefton Hill már-már mániákus maximalizmusa egy olyan szűk keresztmetszetet alkotott, ami valójában hátráltatta a játék fejlesztését. Úgy fest, hogy a játék kudarcának ellenére a Rocksteady-nél nem számíthatnak nagyobb leépítésekre, mivel a Warner meglátása szerint a rivális kiadókhoz képest így is túl kicsi a házon belüli munkaerő.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...