Nagyon sokan epekedve várták a Life By You-t már az első bejelentéstől kezdve, hisz egy lehetséges alternatívát, sőt kihívót láttak az EA The Sims sorozata számára. Aztán jött az első csúszás, aztán a második és harmadik, majd végül a Paradox Interactive úgy döntött, hogy elkaszálja a projektet és bezárják a fejlesztőstúdiót.
Most a Paradox vezérigazgatója, Fredrik Wester egy jelentésben fejtette ki, hogy mi állt a játék halála mögött. Az, hogy a fejlesztők nem tudták elkészíteni a játékot határidőre, és a tervezett megjelenés előtti állapot egyszerűen nem felelt meg kiadó elvárásainak, csak az utolsó csepp volt a pohárban. A probléma sokkal mélyebben gyökerezett, és a Paradox egészét átjárta. Wester szerint számos hibás döntést hoztak több projekt esetében, így igen komoly anyagi veszteség érte őket. A második negyedévben a cég operatív bevétele az előző évihez képest 90%-os visszaesést mutatott.
Nem kell még temetni a kiadót, mivel a nagyjából 17.5 millió eurós fejlesztési költségek mellett is a végén pozitívan zárták az időszakot, viszont ez az "alap játékaiknak" volt köszönhető, mint a Stellaris, a Victoria 3 vagy az Europa Universalis IV, amelyek mindegyikéhez jelentek meg DLC-k és kiegészítők. Hogy elkerüljék a Life By You-hoz hasonló fiaskókat, Wester elárulta, hogy óvatosabban vágnak bele új dolgokba, 2021 óta nem is indítottak olyan nagy projektet, mint az életszimulátor játékuk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.