Kínában fogyóban van PlayStation 5 a Black Myth: Wukong miatt
- Írta: pandaril
- 2024. augusztus 23.
Az, hogy a Black Myth: Wukong leuralta a Steam statisztikákat, egyszerre meglepő, és mégsem az. Meglepő, hisz egy relatíve lineáris, akció-kaland játékról van szó, ami ráadásul egyjátékos móka, a multinak vagy a co-opnak helye sincs. Másrész nem meglepő, hisz a kínai történet alapján Kínában készült játék saját hazájában nagyon is népszerű. A SteamDB adatai szerint már látótávolságon belül van a 2.5 milliós egyidejű játékosszám, és még csak három napja elérhető a játék. Ezen játékosoknak igen nagy hányada Kínából származhat.
Akár volt valamilyen exkluzivitási megállapodás a Sony és Game Science között, akár tényleg az Xbox Series S korlátai miatt csúszik az Xbox-os megjelenés, a játék iránti kereslet egyértelműen megtolta a PlayStation 5 eladásait, ráadásul olyannyira, hogy egyes jelentések szerint kezd lassan hiánycikk lenni az áruházakban. A PC-k alkatrészei is egyre nehezebben beszerezhetők, és természetesen felütötték fejüket a nyerészkedők is.
Hogy a Black Myth: Wukong diadalmenete meddig tart ki, egyelőre nehéz megmondani. Ha tényleg összejön az Xbox-os megjelenés, az újabb löketet adhat majd a Game Science első nagy játékának. A Black Myth: Wukong 2024. augusztus 20-án jelent meg PC-re és PlayStation 5-re, és a Game Science adatai szerint már most túl vannak a 10 millió eladott példányon.
Sok boldogságot nektek :-)
pl.
https://ultrarightbeer.com/
De a Black Myth: Wukong nem a SBI elutasítása miatt lett sikeres.
Annak hogy KÍNÁBAN elutasították a játéknak a 'modern nyugati' célközönség felé, erőszakkal gáncsolását a SBI által, annak annyi hírértéke van, mintha azt hoznák le hogy Etiópia nem állít ki női kajak négyest az olimpiai selejtezőre. Nem, nem lesz rózsaszín hajú, molett, orrkarikás majomlány 100 év múlva sem egy kínai játékban :DD
Már az első gameplay trailer gigantikus érdeklődést generált a látványvilága, az enemy design és a fluid harcrendszer miatt, és azóta ez a hype csak nőtt.
A 10 millió amúgy egy hatalmas eladási szám, de ha azt nézzük hogy az első AAA kínai játék, ami ráadásul az ő mitológiájukra épül, akkor nem is olyan extrém. Lesz bőven a duplája-triplája is. A 10 milliónak valszeg 60-80%-a kínai.
Korrekt fps számmal megy PS5-ön, de sok fal-, és sziklafelület nem tölt be rendesen. Nem annyira zavaró, mert beleolvad a környezetébe, de jöhet majd az első patch, várjuk...
A gameplay, a hangulat, zene, lore minden nagyon ott van a szeren. A bossfight-ok pedig egyenesen fantasztikusak. És örömteli, hogy nem kell órákig kínlódni boss-okkal. Vannak nehezebbek, de kb fél óra volt eddig a leghosszabb. A secret boss-okra relatíve könnyen rá lehet bukkanni a lore-nak köszönhetően és ezek a 'mellékküldik' eléggé vezetve vannak, ami kjó.
Most láthatják a 'western' fejlesztőstúdiók, hogy egy kis kreativitással mennyire élvezhető és friss is lehet még 2024-ben is egy videójáték. A spellek, a stance-ek, idézhető spiritek se újdonságok a maguk nemében, mégis egyedinek hatnak és ezzel a hack and slash-szerű gameplay-el nagyon működik. Eléggé testreszabható is. Jó végre egy nem souls(-like) játékkal játszani és nem azon görcsölni miután meghal a karakter, hogy csak el ne vesszen az x szintre elég soul. Picit már csömöröm volt ezekből, mégha az egyik kedvenc zsánerem is.
Megérte várni rá.
Látva mekkora a kínai piac, a Sony ráérzett a China Heroes Projecttel...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.