Kínában fogyóban van PlayStation 5 a Black Myth: Wukong miatt

  • Írta: pandaril
  • 2024. augusztus 23.
  • Biznisz
Link másolása
És még a PC-alkatrészek áruházi készletei is kifogyóban vannak. Természetesen megjelentek a nyerészkedők is, akik a játék iránti hatalmas keresleten akarnak jól járni. Közben a játék túl van a 10 millió eladott példányon.

Az, hogy a Black Myth: Wukong leuralta a Steam statisztikákat, egyszerre meglepő, és mégsem az. Meglepő, hisz egy relatíve lineáris, akció-kaland játékról van szó, ami ráadásul egyjátékos móka, a multinak vagy a co-opnak helye sincs. Másrész nem meglepő, hisz a kínai történet alapján Kínában készült játék saját hazájában nagyon is népszerű. A SteamDB adatai szerint már látótávolságon belül van a 2.5 milliós egyidejű játékosszám, és még csak három napja elérhető a játék. Ezen játékosoknak igen nagy hányada Kínából származhat.

Akár volt valamilyen exkluzivitási megállapodás a Sony és Game Science között, akár tényleg az Xbox Series S korlátai miatt csúszik az Xbox-os megjelenés, a játék iránti kereslet egyértelműen megtolta a PlayStation 5 eladásait, ráadásul olyannyira, hogy egyes jelentések szerint kezd lassan hiánycikk lenni az áruházakban. A PC-k alkatrészei is egyre nehezebben beszerezhetők, és természetesen felütötték fejüket a nyerészkedők is.

Hogy a Black Myth: Wukong diadalmenete meddig tart ki, egyelőre nehéz megmondani. Ha tényleg összejön az Xbox-os megjelenés, az újabb löketet adhat majd a Game Science első nagy játékának. A Black Myth: Wukong 2024. augusztus 20-án jelent meg PC-re és PlayStation 5-re, és a Game Science adatai szerint már most túl vannak a 10 millió eladott példányon.

14.
14.
Ooorky
#12: Jahh, olyankor megváltoznak a prioritások.

Sok boldogságot nektek :-)
12.
12.
DragonBleacPiece
most sajnálom csak hogy nem engedhetem meg a ps5-öt, pedig ez az a játék ami miatt vártam :/ de az összeköltözés albiba + gyerek miatt marad a ps4 próm sajnos még két évig xD idegesít nagyon
10.
10.
Obi Wan Kenobi
Tegyük azért hozzá, hogy bár igen nagy siker a játék Kínán kívül is, a játékosok 80-85 százaléka nagy valószínűséggel kínai, elég ránézni a player chartokra és követni az időt.
9.
9.
Ooorky
#8: Annál azért több, ma már kiválóan meg lehet élni az anti-woke tömegek fejéséből (akik értelmileg semmivel se különbek annál ami ellen vannak), csak némi hírverés kell.


pl.

https://ultrarightbeer.com/
8.
8.
Robilluma
#7: Igazából én se vagyok oda a nyugati xar terjedésének a gaming piacon (és akkor finom voltam), és remélhetőleg rájönnek majd a kiadók, hogy több milliós bevételektől esnek el csak mert az adott játék DEI, ESG, woke, anyámkínja tartalmakkal készült, sokszor 'erőszakkal', mert 'kell'. De ha van szemük, akkor látják hogy ennek csak stúdióbezárások és anyagi csőd lesznek az eredménye. Concord, Dustborn, hogy csak a minap kettőt említsek. 1000-en se játsszák őket steamen.
De a Black Myth: Wukong nem a SBI elutasítása miatt lett sikeres.
Annak hogy KÍNÁBAN elutasították a játéknak a 'modern nyugati' célközönség felé, erőszakkal gáncsolását a SBI által, annak annyi hírértéke van, mintha azt hoznák le hogy Etiópia nem állít ki női kajak négyest az olimpiai selejtezőre. Nem, nem lesz rózsaszín hajú, molett, orrkarikás majomlány 100 év múlva sem egy kínai játékban :DD
7.
7.
memoryman
#6: Ne bántsd már szegény hópihét. Végre vókozhat egyet, erre belevered az orrát a valóságba. :D
6.
6.
Robilluma
#2: Azt csak nem gondolod, hogy azért ment el 3 nap alatt 10 millió példányban, mert a SBI hisztizett és jött róla egy cikk.
Már az első gameplay trailer gigantikus érdeklődést generált a látványvilága, az enemy design és a fluid harcrendszer miatt, és azóta ez a hype csak nőtt.
A 10 millió amúgy egy hatalmas eladási szám, de ha azt nézzük hogy az első AAA kínai játék, ami ráadásul az ő mitológiájukra épül, akkor nem is olyan extrém. Lesz bőven a duplája-triplája is. A 10 milliónak valszeg 60-80%-a kínai.
Korrekt fps számmal megy PS5-ön, de sok fal-, és sziklafelület nem tölt be rendesen. Nem annyira zavaró, mert beleolvad a környezetébe, de jöhet majd az első patch, várjuk...
A gameplay, a hangulat, zene, lore minden nagyon ott van a szeren. A bossfight-ok pedig egyenesen fantasztikusak. És örömteli, hogy nem kell órákig kínlódni boss-okkal. Vannak nehezebbek, de kb fél óra volt eddig a leghosszabb. A secret boss-okra relatíve könnyen rá lehet bukkanni a lore-nak köszönhetően és ezek a 'mellékküldik' eléggé vezetve vannak, ami kjó.
Most láthatják a 'western' fejlesztőstúdiók, hogy egy kis kreativitással mennyire élvezhető és friss is lehet még 2024-ben is egy videójáték. A spellek, a stance-ek, idézhető spiritek se újdonságok a maguk nemében, mégis egyedinek hatnak és ezzel a hack and slash-szerű gameplay-el nagyon működik. Eléggé testreszabható is. Jó végre egy nem souls(-like) játékkal játszani és nem azon görcsölni miután meghal a karakter, hogy csak el ne vesszen az x szintre elég soul. Picit már csömöröm volt ezekből, mégha az egyik kedvenc zsánerem is.
Megérte várni rá.
Látva mekkora a kínai piac, a Sony ráérzett a China Heroes Projecttel...
4.
4.
Ooorky
#3: https://knowyourmeme.com/memes/events/black-myth-wukong-diversity-controversy

3.
3.
csoki0619
#2: Milyen hiszti? Lemaradtam valamiről?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...