A Unity teljesen megszünteti a runtime díjszabását
- Írta: JesusHun
- 2024. szeptember 13.
Matt Bromberg, a Unity vezérigazgatója nyilatkozatot adott ki, amiben elmondta, a közösséggel, fogyasztókkal és partnerekkel folytatott hosszas konzultációk eredményeképpen elköszönnek a runtime alapú díjszabástól, ami viszont a játékiparon kívüli szereplőket nem érinti. Az elmúlt 3 hónap beszélgetései alatt fontos téma volt a Unity jelenlegi állapota, amihez elengedhetetlen valamilyen mértékű áremelés, ami immáron nem visszás módon fog megtörténni.
A letöltésenkénti nagyjából 20 centes díjjal járó runtime modellről a "seat-based"-re állnak át, amiben már az egyedi felhasználókat fogják alapul venni a számításokhoz, így nem lehet majd többé manipulálni a számokat az esetleges ismételt és nem valós letöltésekkel. A runtime modell azért is bajos volt, mert retroaktív módon a régi fejlesztéseket is bevonta a képbe, ami érthető módon nem tetszett a fejlesztőknek.
Fair árszabást szeretnének, hogy jelenlegi és jövőbeli partnereiknek is megfelelő környezetet teremthessenek a hosszútávú együttműködéshez. A Unity 6 idei megérkezésével azonban változások jönnek, a Unity Personal továbbra is ingyenesen elérhető lesz, a bevételi határ amitől pedig díjat kell fizetni, $100,000 dollárról $200,000 dollárra módosul. A "Made With Unity" logót nem lesz kötelező feltüntetni, valamint 2025 január elsejétől a Unity Pro és Enterprise előfizetési díjai és bevételi határai is emelkedni fognak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.