A Unity bocsánatot kért

  • Írta: pandaril
  • 2023. szeptember 18.
  • Biznisz
Link másolása
A cég elnézést kért a kialakult állapotért és a bejelentett árazási rendszert újradolgozását ígérik. A visszavonásáról egyelőre nem esett szó a Unity részéről.

A múlt hét egyik legnagyobb híre volt, hogy a Unity egy új monetizációs modellt jelentett be, ami január 1-től lépett volna életbe. A félreértések és a drasztikus kritikák és válaszlépések miatt a cég részletesen közölte a változás részleteit, ezt eredetileg elmulasztották. Az új modell szerint minden új letöltés után 20 centet kellene fizetnie a fejlesztőnek a Unity felé. Ahhoz, hogy ez a modell valakire vonatkozzon, egy meghatározott számú letöltés és egy szintén meghatározott bevételi érték megléte szükséges, ergó egy magányos fejlesztő játékát valószínűleg elkerüli majd a változás, viszont egy AA vagy AAA-játékot készítő csapatot már nem.

Ettől persze az új modell bevezetése, az előzetes kommunikáció és egyeztetés a nagyobb felhasználókkal ugyan úgy fájdalmas pontjai maradtak a dolognak, így a Unity hivatalosan is bocsánatot kért az okozott káoszért. Posztjuk szerint értik és megértik a kritikákat és aggályokat, ezért újradolgozzák a modellt, és a részleteket hamarosan a nagyközönség elé tárják. Persze, ez egyértelműen azt is jelenti, hogy nem tettek le az extra bevételről. Hogy mi lesz a megoldásuk a fennálló a helyzetre, kíváncsian várjuk.

7.
7.
crytek
#6: Mert az.. Indie fejlesztők 90%a lerakja a seggét a földre ha eladnak 100.000db valamiből mivel az engine szinte ingyen van a seggük alá tolva.. most meg arról van szó hogy x eladás felett amit többségük lehet sosem ér el fizetni kell érte. O jaj istenkém amiből megszedik magukat már kiadást is kell bele fektetni , hát mi lesz így a világgal.

Aki nem bírja leszedi a játékát törli vagy fejleszt esetleg ue-el vagy más olcsóbb engine-el.. ez mindenhol így van nem kell messzire menni lásd magyar emberek itthon életképtelenek mennek ki külföldre dolgozni.. :)
6.
6.
delphijos
#2: Hát hogy “bojkottálva vannak” azért kicsit túlzás még, persze a hangja nagy mindenkinek, de azért sokan nem tehetik meg hogy 2 perc alatt más motorra portolják a cuccukat. Erőforrás / tapasztalat híján. Az meg az üzleti életben hogy “hangember” elég mókás, ez a pénzről szól, nem értem miért hiszed -vagy csinálsz úgy mint ha ezt hinnéd - hogy ez durcás gyerekek veszekedése.
5.
5.
markoci555
ezt elb****ák és gondolom már most is van hatása, de ez hosszú távon lesz még fájóbb, indie fejlesztőknél kinek lesz ezzel kedve fejleszteni, hogyha ott van az esély, hogy felkapják a játékát és túl sokan veszik meg? AAA fejlesztők meg szépán átpártolnak másikra, ha kedvezőbb
4.
4.
crytek
#3: Hát ha ma az ue-nek kéne még bármi "extra" promo az már rég rossz...
3.
3.
silkgoat
Ahogy nalunk mondjak a baj megtortent, felkeszul az Unreal engine :D (legalabbis jo nagy hulyek lennenek a marketingesek ha ezt nem lovagolnak meg ott)
2.
2.
crytek
#1: Bármit csinálhatnak mivel látjuk jelentőssége nulla mivel bojkottálva vannak :)
Ezek meg hangemberek nem merik végigvini a terveiket
1.
1.
delphijos
Nehéz ügy lesz. Már a “tisztázós” X komment alatt volt aki bemásolta az előző napi bejelentést, amit azóta megváltoztattak, hogy a bizalom nagyon nehezen fog helyreállni. Nem tudhatják mostantól mikor csinálnak mást egyik napról a másikra…
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...