A játékiparban jó ideje folyik a vita arról, hogy a kalózkodásnak mekkora hatása van a játékok eladásaiból származó árbevételre. Az egyik álláspont kiadói oldalról, hogy minden illegális letöltés valójában egy meghiúsult eladás, míg egy másik vélemény szerint a legtöbb letöltő egyébként sem fizetne a legális verziókért, így a kalózkodás akár hasznos is lehet, mivel a szoftver promócióját támogathatja, ha minél szélesebb körhöz jut el. A kalózkodás valós pénzügyi hatását nehéz megmérni, mégis próbát tettek rá kutatók egy nemrég publikált tanulmányban, melyben arra jutottak, hogy átlagosan 19 százalékos bevételkiesést jelenthet, ha a megjelenés hetében sikerül feltörni a Denuvo DRM védelmet.
William Volckmann, az UNC kutatója 86 különböző, Denuvo technológiával védett játékot vizsgált meg, amelyeket eredetileg a Steamen adtak ki 2014 szeptembere és 2022 vége között. Ez a minta sok olyan játékot tartalmazott, amelyeknél a Denuvo védelem legalább 12 hétig kitartott (ennek az időszaknak a végére az új eladások általában visszaesnek a legtöbb játéknál), és sok olyan játék is, ahol a korábbi feltörések lehetővé tették a széles körű kalózkodást.
Sajnos a legtöbb játék esetében a nyilvánosan elérhető eladási adatok hiánya megnehezíti a bevételi hatások közvetlen mérését. A tanulmány legnagyobb korlátja, hogy sok esetben csak becsléseket lehetett alkalmazni. Volckmann ezért néhány összetett statisztikai modellt is alkalmazott a rendelkezésre álló adatokra, és arra a következtetésre jutott, hogy nem meglepő módon a crack megjelenését követő hetekben a relatív bevételek alacsonyabbak, mint a fel nem tört játékok esetében.
A kutatásból kiderül, hogy anyagi szempontból legfőbb tényező a cracket készítők gyorsasága, hiszen pát hét különbséggel is drasztikusan csökken a becsült bevételkiesés - további részletek a HWSW-n.
A másik kedvencem amikor az a warez magyárzata hogy szár a játék, ő ezért nem fizet. A tört vezió nem szar ?
https://gamerant.com/epic-games-store-free-games-list/
Hát az embereknek nincs ideje warezolni! :D
"Ha tetszik a játék vedd meg!"
Szerintem manapság lehet kifogni fillérekért akár régebbi AAA játékokat is különböző leárazásokon, arról nem is beszélve hogy a szürke zónás játék szoftver vétellel ENEBA,GAMIVO stb oldalakon még olcsóbban lehet hozzájutni rengeteg játékhoz.
Megértem azt is aki azt mondja csak a torrent és azt is, aki nem.
Azt tartom hogy nagyon nem egy fajsúlyú a kettő, de igazad van. :)
Ez a "kultúra" mára már nálunk erősen feledésbe kezd merülni, ma már itthon a felhasználok döntő többségének annyit jelent a "gépfejlesztés", hogy berendeli a hozzá legközelebb eső üzlethez-jobb esetben magához- ami kell, sokan már összerakni sem tudják, megrendelik az adott konfigot, vagy szervízbe viszik berakatni...
Aki még itt emlékszik a 90-es, 2000-es évek buherálásaira, külföldről guberált használtpiac pörgésére, hogy hogyan működött az akkor, az van legjobban képben hogy most hogyan is történik egy gép összerakása az általam is említett fejlődő országok legtöbb háztartásaiban... :)
Jellemzően népszerűek ezen országokban a : " How to run my potato pc" videók is, már nálunk is, a max.hozzájuk képest "teszkós nyguaton" is szinte ismeretlen a műfaj mára, keress rá, indiai, orosz, török videósok foglalkoznak ezekkel százezres, milliós megtekintésekkel, komoly fórumaik vannak a "low-end pc-s optimalizálásról, mai átlag nyugati "gémer" -nek a az asztalra kib@szott kétszáz ikonjával, csillivilli-effektelt képernyőjével, ötvenhat egyszerre futó alprogjamjaival erről már fogalma sincs, milyen is volt az itthon is anno: Az utolsó csepp free memory morzsát is kifacsarni egy gépből, olyan konfigokon futnak el még a mai game-ek, messze a minimal req.-alatt, amikről ma ezek el sem hinnék...XD
Mint ahogyan írtad ezt fentebb. Úgy működik ez ilyen országokban, mint amire emlékszel gyerekkorodból. Ment a "gépbuherálás" -egyébként ertő jezekben meglepően jó eredményekkel-, azután meg letöltenek rá mindent ami ingyen fellelhető...;)
Ez szerintem lefedi azt amit írtál. :)
Ismeretem is ilyen embert. Az anyja odajött megkérdezni hogy az X360-at hol lehet kicsippeltetni mert nem bírja pénzel, hogy a gyerekének (akkor 10 ezer / játék) kellet volna vagy 150.
Illetve vannak olyanok akik szegény országban laknak. Bulgária, India, Oroszország.
Meg mondjuk ismerek olyan pc boltot ahol a kalóz windows-t is felrakják ha az ügyfél azt kéri.
Szóval ez mindig volt van és lesz is.
Ha valaki minőségi szórakozást akar annak manapság is a zsebébe kell nyúlnia
Mára nagyon megnőtt a játékok gépigénye, ha most valaki futtatni akarja Wukongot, Alan Wake II stb, mert végre van hozzá törés stb. Ezek az új címek rendkívül erős vasat igényelnek még Full HD-ban is, felvetődik a kérdés, hogy aki félmilliós hardvert meg tud venni, annak pont hogy már a játékokra nem futja, és megreszkíroz egy pl egy vírusfertőzést azért mert szórakozni szeretne "ingyen"?
Ez nekem nem áll össze. Most vagy van pénzem a hobbimra, vagy sem...
https://i.imgur.com/GrIkCKM.jpeg
Bírom az ilyen magadfajta embereket, akik bárkiket bármikor meghurcolnának akire csak "fenntről" rámutat valaki, anélkül hogy tisztában lennének a törvényesség fogalmával, meg úgy általaban az aktuális üggyel, és annak valóságtartalmával...
Segítek mi ez a cikk, idézem belőle a két kulcsmondatot : ..."Sajnos a legtöbb játék esetében a nyilvánosan elérhető eladási adatok hiánya megnehezíti a bevételi hatások közvetlen mérését. A tanulmány legnagyobb korlátja, hogy sok esetben csak becsléseket lehetett alkalmazni."...
Hétköznapi nyelven ez az írás tehát a : "Brit tudósok megállapították..." kezdetű bulvár helykitötő, és kattintásgyűjtő tartalmaknak felel meg értékileg, és tartalmilag.
De hogy beszéljünk a "többi hekker gyökérről" is, ami természetesen a cikkből, és a kedves "prof" tanulmányából is kimaradt : Az utolsó denuvo feltörés is már majd egy éve történt (Ez egyébként a Hogwarts Legacy-volt, aminek sikeressége miatt az eladásain észre sem lehetett venni hogy feltörték...XD), az utolsó denuvo "cracker" is már több mint egy éve inaktív, de már ő is évek óta egyedül működött, jellemzően a nagyobb razorteam-ek egyike sem foglalkozik már ezzel, hosszú évek óta. Az utolsó jópár év denuvóval védett AAA-címjeinek a töredéke lett csak feltörve.
Ennek pedig végtelenül egyszerű oka, a kizárólagos online játékok/tartalmak elterjedése, és a piaci körülmények teljes megváltozása, az előfizetéses szolgáltatások, mint pl. a game pass megjelenése, és rohamos elterjedése.
Warez jellemzően a fejlődő országok piacán számottevő mindössze ma már, mint pl. Oroszország, Törökország, India, és -mit ad isten,- az összes jelentősebb ilyen oldalt is a három ország valamelyikéből üzemeltetik, de ezen piacoknak egyébként ezzel együtt is az a jellemzője, hogy jóval alacsonyabb vásárlóerővel rendelkeznek -méretük ellenére is- mint a nyugati, európai, és ázsiai nagypiacok.
Magyarul ott jelentős ma is a warez, ahol nagy átlagban csórók az emberek, ők egyébként sem vennének játékot, mert nincs pénzük. Ennyi.
A warez számottevően és kimutathatóan, hitelesen felmérten, és a pénzpiac által is elismerten utoljára 20+ éve okozott problémát a játékiparnak, még a cd/dvd-s terjeszések időszakában, egy teljesen más piaci szerkezetben, azóta csak megy a parasztvakítás, a kifogások a csökkenő színvonalra, meg az ilyen "Brit tudósos" cikkek.
Várható volt hogy a most kissé megroggyant "AAA" játékiipar minden "nyihelődzés" nélkül nem fogja elfogadni hogy a működésének jelenlegi formájában egyre kevésbé képes a fenntartási költségeihez mért profitot termelni, ehhez nyílván idő kell, -meg lehet néhány bukta még- ilyenkor jönnek ezek a "qrva warezos", meg "szemét lepontozós Metacritic" cikkek...XD
Csak elmondom még végszónak, hogy a kiadók, az ilyen nyilvános dumák és hozzáállás mellett szép csendben az eladási adatokat figyelve (amiket ugye mi "pórnép" sosem fogunk látni...XD) maguk szokták levenni a denuvo-t egy idő után a játékaikról, igy pl. a Jedi Survivor is nemrég "jelent meg" a "warezoldalakon", ugyanis ez a lépés a fennti cikk, és prof halandzsájával ellentétben kimutathatóan szokott hozni még némi hivatalos bevételt adott kiadónak, mivel a "tört" verzió kipróbálása után vannak -nem is kevesen- akik mégis megveszik az adott game-et.
Na ennyit a mai "nagy csúnya piacot bántó warez, meg hekker gyökér" jelentősségéről...XD
Neked is inkább utána kellene nézni a dolgoknak, vagy legalább értelmezni eme cikk tartalmát, mielőtt bárkit is szeretnél "meghurcolni"... ;)
Amúgy témánál vagyunk, amire ugyanazt mondom mint mindig. Nem érdekel ki mit csinál, az ő dolga. De nem kell itt az önigazolás, meg a szar magyarázat hogy miért “jogos”. Semmikor se jogos. Ha genyó a kiadó, szar a játék, “jogom van játszani” , stb… akkor SEM. Csinálja, de legalább maradjon csöndben.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.