A PlayStation fejese szerint nem kell tartania a fejlesztőknek az AI-tól

Link másolása
Hermen Hulst és társvezetője, Hideaki Nishino a BBC-vel beszélgetett a PlayStation 30. születésnapja apropóján, ahol előkerült egy mostanában sokakat foglalkoztató kérdés, az AI fejlődése veszélyezteti-e a videójátékfejlesztőket.

A mesterséges intelligencia elképesztő mértékben fejlődött az utóbbi pár évben, gondoljunk csak a ChatGPT-re, de a képek, videók és zenék világában is durva dolgokat lehet generálni egy kattintással az AI segítségével. A technikai vívmányok korszerűsödésével óhatatlanul is veszélybe kerülhet az emberi tényező, nincs ez másképp itt sem, sokan már most aggódnak mi lesz az állásukkal a jövőben.

Hermen Hulst most megnyugtató szavakkal reagált a témára, a BBC-nek úgy nyilatkozott, a mesterséges intelligenciában meg van a potenciál, hogy megreformálja a videójátékos világot, de soha nem helyettesítheti majd az embert, inkább mint a fejlesztőknek elérhető eszköz kell legyen. Szerinte létfontosságú lesz megtalálni az egyensúlyt, viszont úgy sejti, lesz némi kettősség majd a játékosok igényeit tekintve, egyesek az AI által generált innovatív élményeket keresik majd, míg mások maradnak a "kézműves" játékok mellett.

Mindenesetre a 2024-es év erősen megviselte a kiadókat, fejlesztőket és az egész videójátékos szakmát úgy összességében, a számottevő leépítések és bezárások elég sok helyen megtörténtek, így nem csoda ha nem érzi biztonságban magát senki ezekben a körökben. A mesterséges intelligencia vitathatatlanul hasznos része lesz előbb vagy utóbb a folyamatoknak, sok olyan monoton dolgot lehet majd automatizálni, ami helyett lehet összpontosítani a kreatív munkaterületekre.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...