A francia Sandfall Interactive játéka láttán sokakban egyből az fogalmazódott meg, hogy a Clair Obscur: Expedition 33 egy francia JRPG lesz, ami le sem tagadhatná, hogy a harcrendszerét tekintve a Persona-sorozatot vette alapul, legalábbis első ránézésre. Azonban a dolog közel sem ilyen egyszerű, ahogy azt François Meurisse, a stúdió társalapítója és a játék producere egy interjúban kifejtette. A fő ihletforrások a játék rendezőjének, Guillaume Broche-nak a gyerekkori játékélményei voltak, és egy olyan játék, amire nem is számítanánk.
Broche számára a Final Fantay X, valamint az ezt megelőző, PlayStation 1-re megjelent részek, mint a 7, a 8 és a 9 voltak meghatározó élmények, és szeretett volna valami olyat alkotni, ami ezt adja vissza más köntösben. Ez eddig egy ambiciózus, de elég egyértelmű vállalkozás. Meurisse viszont azt is elárulta, hogy a körökre osztott harc dinamikus, mondhatni valós idejű, ritmusérzékre alapuló elemeit nem más ihlette, mint a Sekiro: Shadows Die Twice, amit sokan pont annyira tartanak ritmusjátéknak, mint soulslike-nak.
Hogy a FromSoftware klasszikusának büntető nehézségét is átvették-e, az áprilisban kiderül, bár az eddig látottak alapján a Clair Obscur: Expedition 33 világa kellően kegyetlen hozzá. A Sandfall Interactive debütáló játéka 2025. április 24-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re, valamint kapásból az Xbox Game Pass kínálatában is elérhető lesz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.