Sokan vannak, akik a tavalyi év játékterméséből kiemelten őrzik a Devil May Cry 4 emlékét, s még többen olyanok, akiket meglepett a Capcom konzolcsodájának PC-s eljövetele. Remek port volt, nagyszerű játék, amit valljuk be, nem könnyű felülmúlni a saját stílusában.
Ám mindig vannak bátrak, akik megpróbálják, s az orosz Gaijin csapata is közéjük tartozik. A repülő-szimulátorok szerelmesei az IL2 sorozatról ismerhetik a brigádot, s meg kell hagyni, hogy ott bizony remek munkát végeztek. Legújabb Hack 'n Slash-ük (a továbbiakban csak HnS) már jó ideje a köztudatban él, eltöltve reménnyel azokat a konzol és PC tulajdonosokat, akik a PS3 exkluzivitás miatt kimaradtak a Heavenly Sword nyújtotta örömökből. Teljesül az álmuk, ha megvásárolják az X-Bladest? Elfelejtik a Sony fricskáját? A válasz nem. Az X-Blades sajnos messze sem sikerült olyan jóra, mint illett volna neki, így csalódást fog okozni a műfaj szerelmeseinek.
Történet? Ja, hogy ilyen is van!
A játék sztorija gyakorlatilag csak azért létezik, hogy nagy nehezen összefűzze a különböző pályákat. A főhősnő egy Ayumi nevű lányka, aki kincsvadász lenne, de ezt nagyon nehéz elhinni róla, lévén az egész játékban egy szál semmiben vagdalja halomra a rosszfiúk seregeit. Ne értsetek félre, semmi bajom azzal, ha a fejlesztők erotikusabbra veszik a figurát, de az X-Bladesről lerí a "sex sells" hozzáállás. Mintha tudták volna, hogy a játékmenet nem áll meg a saját lábán, és ezért eszükbe jutott, hogy ha a csajszi pucér, akkor a sok kocka tuti megveszi majd a portékát, és repkednek a 90% feletti értékelések. Magyaráznak még időről időre valami nagy, ősi gonoszról, amit meg kell állítani, de összességében ez messze nem elég a szórakoztatáshoz. S főleg hol van ez Dante és Nero epikus históriájától? Megmondom én, sehol.
Az el nem lőtt 11-es, üres kapuval...
Mivel egy akciójátékról, azon belül is HnS-ről van szó, a lényeg a játékélményen van, és ha ez jó, akkor a gyenge történetet még meg lehet bocsátani. Itt azonban erről szó sincs. Van egy csomó jó ötlet, amit nem sikerül formába önteni, s végül egy turmixot kapunk, ami ízre olyan, mintha gyümölcsök helyett szarvasmarha bensőségekből kevertek volna ki. Ayumi két hatalmas karddal és két pisztollyal csapkodja a különféle szörnyeket, akik eliminálása után tapasztalati pontokat szerez. Ez egy nagyon jó ötlet, anno a DMC-ben is bevált. A megszerezhető képességekkel nincs is gond, nem túl drágák és hasznosak is, szóval ez a része tip-top a játéknak. A gond magával a pályaeloszlással kezdődik. Az egész nem áll másból, mint hogy teremről teremre kiírtunk egy adott mennyiségű ellenfelet, majd megyünk tovább a következő helységbe, ahol ugyanezt a feladatot kapjuk. A változatosság a nulla, a monoton gyakás pedig hamar unalomba fullad. Az ellenfelek eltűnése és béna animációja pedig csak savanyú hab a már így is megromlott tortán.
Ha mindez még nem lenne elég, a program még kiegyensúlyozatlan is. Néha nagyon könnyű dolgunk lesz, csak állunk, és nyomkodjuk az egeret addig, míg mindenki ki nem purcan körülöttünk. Más esetben viszont olyan piszok nehéz, hogy nem árt bekészíteni a parókát instant hajhullás esetére. Különösen igaz ez a bossharcokra. A játék bedob egy helyszínre és nem ad semmi felvilágosítást afelől, hogy mit is kéne csinálnunk. Nem azt mondom, hogy rágja a szánkba, de ha már ilyen kemény diót jelentenek a főellenfelek, akkor segítsen egy kicsit! Ez elvárható az élvezetes játék érdekében.
Maguk a mozdulatok és a harci elemek egész jók, hozzák a már ezerszer látott recept hozzávalóit. Semmi újdonság, semmi innováció, de azért elmegy. A kedvencem a különleges támadások alatti belassulás volt, tényleg adott egy pontot a hangulatra. Nagy ritkán logikai elemek is feltűnnek az amúgy elég rövid (10 óra, ha lassú vagy) végigjátszás folyamán, de nem kell megijedni. Nagyjából annyi IQ-t követelnek, mint az egész játék összességében, azaz semennyit. Ha játszottál valamelyik nagy névvel a stílusból, nem lesz velük gondod, elhiheted.
A szépség belülről fakad...
...tartja a mondás. Hát, itt ugyan nem, de még kívülről sem. A grafika messze elmarad a konkurenciától, sőt, a PS2-es God of War ezerszer kenterbe veri az X-Bladest ezen a téren (is). Alacsony poligonszám, csúf, elnagyolt textúrák, ronda szörnyek és részlettelen bossok jellemzik a játékot. Néhány helyszín láttán elégedetten csettintettem, de a pályák még így is sokszor monoton jelleget öltenek. A grafika egyébként manga stílusban készült, azaz inkább abban akart, mert ez se jött össze neki. Ayumi olyan csúnya, hogy sokszor csalt könnyeket a szemembe rágcsálókra emlékeztető fejével és lufijaival... ja, hogy azok a nagy izék a mellei? Szent ég. Aki ezt a karaktert tervezte, tuti, hogy sose látott nőt, de még egy jó animét sem nézett meg. Ismétlem, nem az erotika zavar, hisz ha jó minőségben tálalják, klassz is az. Egyszerűen csak a megvalósítást találom igénytelennek 2009-hez, és úgy az összes manga stílusú játékhoz képest. Kicsit más lapra tartozik, de ha már Ayuminál tartunk, megjegyezném, hogy ritkán találkozni ennyire antipatikus főszereplővel. A viselkedése, a szövegei, a hangja... a frász tör ki tőle, komolyan. Egyszerűen elképzelni sem tudom, hogy gondolhatták komolyan a fejlesztők, hogy egy ilyen karakterrel megszoríthatják a konkurenciát! Nevetséges.
A hangok is borzasztóak. Ayumi szinkronja minden beleéléstől mentes, a szörnyek hörgése kiábrándítóan monoton, a zene pedig hosszú idő után egyhangú kopácsolássá változik. Érdekeség, hogy ez a része még mindig talán a legjobb a programnak, mert le lehet kapcsolni, és nem muszáj végighallgatni a rémesen gagyi dialógusokat sem. Áldassák a neve annak a programozónak, aki beleírta a kódba a videók elkapcsolásának lehetőségét! Mivel a játékot PC-n teszteltem, kicsit tartottam az irányítástól, viszont e téren kellemes csalódás ért. Az egér és billentyűzet kombó kiválóan operál, és még a kameranézet sem rossz, vagyis ha maga a program jobb volna, semmi se tarthatna vissza bennünket egy igazi, PC-s ámokfutástól.
Csak ezt ne...
A fent leírtak és a negatív tapasztalatok ellenére biztos vagyok benne, hogy a játék sokak tetszését elnyeri majd, s a tömeges anyázást megelőzendőn közlöm, hogy én ennek csak örülök, hisz a dolog célja elsősorban a szórakoztatás. Viszont akárhogy is, az X-Blades szégyen a 2009-es játékfelhozatalra nézve. Nem középszerű, hanem egyenesen rossz. Nagyon vártam a játékot és hatalmasat csalódtam, szóval ha valaki úgy dönt, hogy mégis beruház rá, csak akkor tegye, ha a nyilvánvalóan szexcentrikus design és a felsorolt hibák nem zavarják. A hardcore réteg tagjai jobban teszik, ha megvárják a Bayonettát. Na, az manga alapú grafika lesz a javából!
Történet? Ja, hogy ilyen is van!
A játék sztorija gyakorlatilag csak azért létezik, hogy nagy nehezen összefűzze a különböző pályákat. A főhősnő egy Ayumi nevű lányka, aki kincsvadász lenne, de ezt nagyon nehéz elhinni róla, lévén az egész játékban egy szál semmiben vagdalja halomra a rosszfiúk seregeit. Ne értsetek félre, semmi bajom azzal, ha a fejlesztők erotikusabbra veszik a figurát, de az X-Bladesről lerí a "sex sells" hozzáállás. Mintha tudták volna, hogy a játékmenet nem áll meg a saját lábán, és ezért eszükbe jutott, hogy ha a csajszi pucér, akkor a sok kocka tuti megveszi majd a portékát, és repkednek a 90% feletti értékelések. Magyaráznak még időről időre valami nagy, ősi gonoszról, amit meg kell állítani, de összességében ez messze nem elég a szórakoztatáshoz. S főleg hol van ez Dante és Nero epikus históriájától? Megmondom én, sehol.
Az el nem lőtt 11-es, üres kapuval...
Mivel egy akciójátékról, azon belül is HnS-ről van szó, a lényeg a játékélményen van, és ha ez jó, akkor a gyenge történetet még meg lehet bocsátani. Itt azonban erről szó sincs. Van egy csomó jó ötlet, amit nem sikerül formába önteni, s végül egy turmixot kapunk, ami ízre olyan, mintha gyümölcsök helyett szarvasmarha bensőségekből kevertek volna ki. Ayumi két hatalmas karddal és két pisztollyal csapkodja a különféle szörnyeket, akik eliminálása után tapasztalati pontokat szerez. Ez egy nagyon jó ötlet, anno a DMC-ben is bevált. A megszerezhető képességekkel nincs is gond, nem túl drágák és hasznosak is, szóval ez a része tip-top a játéknak. A gond magával a pályaeloszlással kezdődik. Az egész nem áll másból, mint hogy teremről teremre kiírtunk egy adott mennyiségű ellenfelet, majd megyünk tovább a következő helységbe, ahol ugyanezt a feladatot kapjuk. A változatosság a nulla, a monoton gyakás pedig hamar unalomba fullad. Az ellenfelek eltűnése és béna animációja pedig csak savanyú hab a már így is megromlott tortán.
Ha mindez még nem lenne elég, a program még kiegyensúlyozatlan is. Néha nagyon könnyű dolgunk lesz, csak állunk, és nyomkodjuk az egeret addig, míg mindenki ki nem purcan körülöttünk. Más esetben viszont olyan piszok nehéz, hogy nem árt bekészíteni a parókát instant hajhullás esetére. Különösen igaz ez a bossharcokra. A játék bedob egy helyszínre és nem ad semmi felvilágosítást afelől, hogy mit is kéne csinálnunk. Nem azt mondom, hogy rágja a szánkba, de ha már ilyen kemény diót jelentenek a főellenfelek, akkor segítsen egy kicsit! Ez elvárható az élvezetes játék érdekében.
Maguk a mozdulatok és a harci elemek egész jók, hozzák a már ezerszer látott recept hozzávalóit. Semmi újdonság, semmi innováció, de azért elmegy. A kedvencem a különleges támadások alatti belassulás volt, tényleg adott egy pontot a hangulatra. Nagy ritkán logikai elemek is feltűnnek az amúgy elég rövid (10 óra, ha lassú vagy) végigjátszás folyamán, de nem kell megijedni. Nagyjából annyi IQ-t követelnek, mint az egész játék összességében, azaz semennyit. Ha játszottál valamelyik nagy névvel a stílusból, nem lesz velük gondod, elhiheted.
A szépség belülről fakad...
...tartja a mondás. Hát, itt ugyan nem, de még kívülről sem. A grafika messze elmarad a konkurenciától, sőt, a PS2-es God of War ezerszer kenterbe veri az X-Bladest ezen a téren (is). Alacsony poligonszám, csúf, elnagyolt textúrák, ronda szörnyek és részlettelen bossok jellemzik a játékot. Néhány helyszín láttán elégedetten csettintettem, de a pályák még így is sokszor monoton jelleget öltenek. A grafika egyébként manga stílusban készült, azaz inkább abban akart, mert ez se jött össze neki. Ayumi olyan csúnya, hogy sokszor csalt könnyeket a szemembe rágcsálókra emlékeztető fejével és lufijaival... ja, hogy azok a nagy izék a mellei? Szent ég. Aki ezt a karaktert tervezte, tuti, hogy sose látott nőt, de még egy jó animét sem nézett meg. Ismétlem, nem az erotika zavar, hisz ha jó minőségben tálalják, klassz is az. Egyszerűen csak a megvalósítást találom igénytelennek 2009-hez, és úgy az összes manga stílusú játékhoz képest. Kicsit más lapra tartozik, de ha már Ayuminál tartunk, megjegyezném, hogy ritkán találkozni ennyire antipatikus főszereplővel. A viselkedése, a szövegei, a hangja... a frász tör ki tőle, komolyan. Egyszerűen elképzelni sem tudom, hogy gondolhatták komolyan a fejlesztők, hogy egy ilyen karakterrel megszoríthatják a konkurenciát! Nevetséges.
A hangok is borzasztóak. Ayumi szinkronja minden beleéléstől mentes, a szörnyek hörgése kiábrándítóan monoton, a zene pedig hosszú idő után egyhangú kopácsolássá változik. Érdekeség, hogy ez a része még mindig talán a legjobb a programnak, mert le lehet kapcsolni, és nem muszáj végighallgatni a rémesen gagyi dialógusokat sem. Áldassák a neve annak a programozónak, aki beleírta a kódba a videók elkapcsolásának lehetőségét! Mivel a játékot PC-n teszteltem, kicsit tartottam az irányítástól, viszont e téren kellemes csalódás ért. Az egér és billentyűzet kombó kiválóan operál, és még a kameranézet sem rossz, vagyis ha maga a program jobb volna, semmi se tarthatna vissza bennünket egy igazi, PC-s ámokfutástól.
Csak ezt ne...
A fent leírtak és a negatív tapasztalatok ellenére biztos vagyok benne, hogy a játék sokak tetszését elnyeri majd, s a tömeges anyázást megelőzendőn közlöm, hogy én ennek csak örülök, hisz a dolog célja elsősorban a szórakoztatás. Viszont akárhogy is, az X-Blades szégyen a 2009-es játékfelhozatalra nézve. Nem középszerű, hanem egyenesen rossz. Nagyon vártam a játékot és hatalmasat csalódtam, szóval ha valaki úgy dönt, hogy mégis beruház rá, csak akkor tegye, ha a nyilvánvalóan szexcentrikus design és a felsorolt hibák nem zavarják. A hardcore réteg tagjai jobban teszik, ha megvárják a Bayonettát. Na, az manga alapú grafika lesz a javából!
ám jó lett a cikk, csak hát ilyen gagyi és értelmetlen játékra....?
Ezen behaltam.
Egyébként honnan a tesz példány? Nálunk tudtommal nem jelenik meg, egyhamar.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.