RUSE

  • Írta: Daks
  • 2009. március 25.
Link másolása
Az idei Game Developers Conference egyik nagy meglepetése a UbiSoft védőszárnyai alatt készülő RUSE volt. A korábban Tom Clancy nevével hírbe hozott stratégiát az Act of War címekért felelős Eugen Systems fejleszti, a megjelenés pedig valamikor év végén lesz esedékes PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra egyaránt. Lássuk, hogy mit várhatunk a játéktól!
A RUSE a második világháború csatamezőit nyitja meg előttünk, a GDC-s leleplező trailer pedig olyan játékélményt mutatott be, mint még soha semmi ezelőtt. Két menedzser forma fickó egy Microsoft Surface-hez hasonló érintőképernyős asztalon játszott egymás ellen, kezükkel tologatva a játék egységeit. Miután megtörtént a Szövetséges partraszállás, kiderült, hogy csak egy elterelő hadműveletet láttunk, a csapatszállítókban bábuk voltak, az igazi támadás pedig a következő hullámban érkezett, lerombolva az ellenfél teljes védelmét. Fantasztikus videó, érdemes megnézni!


Mint később kiderült, az érintőasztalos ötletet csak a videó kedvéért vetették be a készítők, nem lesz köze a Surface-hez, de valljuk be, nagyon hatásos volt. A RUSE egy egyszerű stratégiának ígérkezik, azonban több olyan megoldást is felvonultat, amiért érdemes rá odafigyelni. Játék közben háromféle nézet közül választhatunk majd például, lesz egy távoli, felső kameraállás, egy madártávlati 3D-s nézet, illetve egy közeli, melyben a harcoló katonák között repkedhetünk, végignézve a teljes ütközetet.


A RUSE azokról a különböző, játék közben felhasználható kártyákról kapta a nevét, melyekkel speciális képességeket hívhatunk elő. Lehet majd igazinak látszó, de valójában hamis tankokat és katonákat lerakni a pályára, hogy elterelve az ellenfél figyelmét egy másik, igazi csapattal ellentámadást szervezzünk, sőt lesz olyan kártya is, ami a nagy tűzerővel rendelkező, heavy tankokat könnyű páncélosnak mutat majd. A tízféle kártyát felvonultató pakliból a meccs kezdete előtt kell majd kiválasztani a számunkra hasznosakat, illetve egyet véletlenszerűen is megkapunk majd ajándékba. Kemény szívatásokra lehet tehát számítani, ami a kampány mellett a multiplayer élményt is rendesen feldobja majd.



A távoli nézetben a fontosabb stratégiai döntéseket hozhatjuk majd meg, a madártávlati kameraállás szolgál az építkezésre és a különböző források menedzselésére, például hogy milyen útvonalat használjanak az aranybányából visszatérő teherautók, vagy honnan érkezzen az utánpótlás. A közeli nézetben irányíthatjuk majd az egységeket, ez viszont több dologban is eltér majd az RTS-ekben megszokott megoldásoktól. Míg egy átlagos játékban a felfedezetlen területek feketébe burkolóznak, a már felfedezett, de elhagyott részek pedig lesötétülnek, itt lehetőségünk nyílik betekinteni nem csak a pályába, de az ellenfél terveibe is. A fejlesztők szerint a Texas Hold'em póker hangulatára fog hasonlítani a megoldás, egy ruse kártya felhasználásával például felfedhetjük a teljes térképet, de nem fogjuk tudni, hogy az ellenfélnek mik az igazi, valamint mik a megtévesztésünkre készített, hamis csapatai és épületei. Egy másik kártyával a stratégiai tervezetét lophatjuk el, például, hogy milyen fejlesztéseket hajtott végre eddig, hol van a repülőtere, vagy milyen útvonalon közlekedteti az egységeit.


Összesen hat nemzet kap helyet a játékban, Amerika, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Olaszország és Franciaország. A felek különböző erősségekkel rendelkeznek majd, az oroszok például olcsón tudnak egységeket gyártani, a franciák jók lesznek a védekezésben, a németek titkos fejlesztések révén különleges fegyvereket és tankokat készíthetnek majd, az amerikaiak pedig bombázórepülők segítségét is kérhetik, ha már kevésnek bizonyulnak a földi egységek. A single player kampány amúgy Európába és Észak-Afrikába kalauzol majd el, lesz partraszállás, olaszországi kampány, tunéziai megszállás, sőt még sivatagi hadműveletekre is számíthatunk. Kooperatív módot egyelőre nem terveznek a fejlesztők, multiplayerben viszont akár nyolcan is egymásnak eshetünk.


A UbiSoft a GDC alatt már demózta is a játékot. A Battle of Monte Casino küldetést mutatták be, melyben a náci hadsereg öt páncélos és tank hadosztálya megszállt egy dombtetőn lévő várost, a Szövetségesek küldetése pedig az volt, hogy visszafoglalják a területet, és megvédjék a templomot. A radio silence kártyát felhasználva az ellenfél nem látta az amerikaiak mozgó csapatát, azok így be tudtak lopakodni a területre, kiiktatva a légvédelmi ágyúkat. Egy következő ruse kártyával megszerezték a németek terveit, és miután kirajzolódott, hogy hol vannak a csapatok állásai, már pontosan lehetett tudni, hova érdemes ledobni az ejtőernyősöket a biztos győzelemhez. Nem semmi dolgok lesznek itt tehát!


A játékot az Iriszoom Engine hajtja majd, melynek egyik erőssége lesz, hogy pillanatok alatt válthatunk a különböző nézetek között. A zoomolás látványos lesz, a grafika kellemesnek ígérkezik, az egyes térképek mérete eléri majd a 100 négyzetkilométert is, a kövekkel, fákkal és egységekkel együtt pedig nem kevesebb, mint 1 milliárd poligont kell megmozgatnia a motornak. Persze a csalás az lesz, hogy mindig csak a számunkra fontos, és látható dolgokat rajzolja ki a játék, nem kell tehát a PC-seknek se félniük, maradhat a régi konfiguráció az asztal alatt. A RUSE a három támogatott platformra egyszerre fog megjelenni valamikor idén év végén, várhatóan október-november környékén, a szokásos karácsony előtti dömpingben. Előzetesünkbe sajnos ennyi fért bele, a további részletekért figyeljétek a híreket, hiszen biztos vagyok benne, hogy még sok jót fogunk hallani a játékról!

Kapcsolódó cikkek

8.
8.
fojesz
3: Valamit félreérthettél, nem Amerikában lesz partraszállás. :)
7.
7.
Daks
jaja, nagyon hangulatos, ahogy ilyen terepasztalon kell tologatni a figurakat, aztan zoom, es mar megy is a haboru :)
6.
6.
Scoo
Megnéztem a 3 gameplaye videót és azt kell mondjam a zoom az tényleg baromi jó.
5.
5.
Scoo
Az előzetesen és is meglepődtem. grat a gyorsasághoz. A forradalmi rts-t még mindig túlzásnak tartom. Elvégre a legtöbb dolgot már láttunk itt ott, sőt a kártyajáték rts se új, a Battleforge is azt használja, valószínűleg ott erősebben arra építenek, mint itt. Mindenestre az öszkép miatt igencsak ígértesnek tűnik. Kíváncsi vagyok mi lesz belőle végül.
3.
3.
Chavez
Ahhoz képest, hogy most fedték fel a játékot, szép előzetest írtál.

És igen... szeretjük az Ubit.
2.
2.
McDuff
engem is lenyűgözött a trailer-e!naon hatásvadász:Dés nem gondoltam volna h ien hamar előzetest fogok róla olvasni,le a kalappal!
1.
1.
Ghost
Huh, ez aztán a gyorsan megszületett előzetes. Gratula hozzá, nagyon jó lett :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...