Az Xbox megjelenésekor a Halo mindenkinek egyértelműen bebizonyította, hogy az FPS műfajnak van jövője a konzolokon is. Hiába volt előtte már Medal of Honor, Goldeneye, vagy épp Perfect Dark, a Haloig mindig voltak elégedetlenkedők, akik találtak valami kivetnivalót a játékokban. A Bungie produktuma után mindez már csak szőrszálhasogatás volt, semmi több...
Wii are the aliens...
A next-genek megérkezésekor már javában dúlt a konzolos FPS-ek aranykora, s míg az Xbox 360-ra és a PS3-ra rögtön több elsőszemélyű lövöldét is bejelentettek, a Wii meglehetősen adós maradt a stílussal. Ezt az űrt igyekszik most betölteni a High Voltage idegen inváziós FPS-ükkel, a The Conduittal, ami meglehetősen kellemes kalandnak ígérkezik a fotelben kapálózó Nintendo tulajdonosok számára. Földönkívüliek, kormányügyi összeesküvések, Fox Muldert megszégyenítően minden lében kanál főhős... mi kell még?
A történet szerint Ford ügynököt fogjuk alakítani, aki egy személyben egyesít minden amerikai katonaklisét. Sosem kérdőjelezi meg a felettesei döntéseit, mindig maximálisan hisz abban, amit tesz, és rajong a baseballért. Nagy hazafiságára felfigyel a The Trust nevű, világot irányító titkos szervezet is, ami a játékban a mitikus Illuminati helyét tölti be. Szinte mindenben benne van a kezük, s kizárólag a legjobbak legjobbjai részesülhetnek abban a megtiszteltetésben, hogy felkeresi őket a The Trust egyik embere. Ford egyből el is fogadja a felkérést, ám mindezt a lehető legrosszabbkor teszi. Washington D.C. utcáit ugyanis elönti a félelem. A vízhálózatot megmérgezik, emberek tűnnek el nyomtalanul, majd terrortámadások érik az utcákon lófráló ártatlanokat, így a kormány szükségállapotot rendel el. Ha pedig mindez nem lenne elég, a semmiből feltűnnek az agresszor idegenek is, akik az egész várost romba döntve kényszerítik táncba Ford ügynökünket. Hogy miért jöttek, mit akarnak, és úgy összességében mi áll a dolgok hátterében, a játékból derül majd ki.
A fejlesztők nagyon büszkék az általuk írt sztorira. Saját bevallásuk szerint ez a játék legerősebb része, s bár erről egyelőre csak ők tudnak nyilatkozni, ennyi klasszikus sallang felhasználásával rossz már nem nagyon sülhet ki a dologból. A játékmenet a klasszikus FPS sémákat követi, azaz megyünk és lövünk, ahogy a csövön kifér. Mivel a sztori teljes egészében Washington D.C.-ben játszódik, a grafikusok részletesen lemodellezték a város fontosabb részeit. Így lehetőségünk lesz megtisztítani a Capitoliumot, rendet rakni a Pentagonban, vagy épp körbelövöldözni a Washington emlékművet. A helyszínek nagy része a szabad ég alá csábít majd, de lesznek klausztrofób belső terek is. Többek között egy elhagyott hidegháborús alagútrendszert és a The Trust titkos, földalatti komplexumait is meglátogathatjuk.
"I'm an alien..."
Az ellenfeleink főként földönkívüliek lesznek, s ezen a téren a játék nagyon sokat meríthetett a Prey-ből és a Haloból. A legtöbb ilyen stílusú FPS-ben ugyanis nem dominálnak annyira az élénk, festői színek, mint itt, és a fegyverek sem szoktak ilyen organikusnak tűnni. Maguk a mordályok a már megszokott arzenálból valók, vagyis sok-sok plazmafegyver és géppisztoly fordulhat meg szuperügynöki kezeink között. Látványra elég kellemesen festenek, de nagy változatosságot első látásra nem fognak hozni. Kivétel lehet a "mindent látó szem" nevezetű eszköz, ami afféle detektor szerepében tetszeleg. Ezzel a gömb alakú tárggyal bevilágíthatjuk a különböző falakat és helyszíneket, hogy titkos ajtókat fedjünk fel, vagy épp megtaláljuk az elrejtett továbbvezető utat. Érdekesség, hogy kapunk pár puzzle feladatot is a nyakunkba, noha nem hiszem, hogy ezeket túlbonyolítanák.
A mesterséges intelligenciát nagyon komolyan veszik a High Voltage-nél, s ha igaz, amit a srácok mondanak, akkor nem lesz gondunk vele a kész játékban. Mind az idegen, mind az emberi ellenfelek gondolkodnak és ügyesen viselkednek majd, felmérve a terepet és kihasználva annak minden taktikailag fontos adottságát. Az előzetes videókon jól néz ki a harc, a lények tényleg elugrálnak a lövések elől, s úgy tűnik, hogy a célzásban is meglehetősen ügyesek. Persze távolabbi következtetéseket csak a játék megjelenése után lehet majd levonni.
Az irányítás a Wii esetében mindig sarkalatos kérdés, hisz ez a gép a masszív teljesítmény helyett az egyéni mozgásérzékelős technológiájával hívta fel magára a figyelmet. A The Conduit igyekszik a legjobbat nyújtani e téren is, és mivel a célplatform eleve a Wii volt, az évek óta tartó fejlesztés talán meghozza gyümölcsét. A Wiimote különböző szögekbe döntésével más és más mozdulatokat csinálhatunk majd, relatíve interaktívvá téve a tűzharcokat. Lőhetünk fedezékekből, kúszhatunk, kinézhetünk a sarkokon, s mindezt a puszta mozdulataink segítségével. Jól hangzik, reméljük, hogy itt minden eddiginél jobb megvalósítást kap a dolog.
Wiidám grafika
A színes designról már írtam fentebb, de az összesített látványról is szólni szeretnék. A The Conduit meglepően jól néz ki Wiis játékhoz képest, a különböző bossharcok szörnyetegei pedig még a nagytestvéreket is elégedett hümmögésre késztetik. A textúrák szépek, a fény és shadereffektek egyenesen remekek - persze mindez csak a Wii képességeihez mérten igaz. A pályadesign nagyon érdekes, látszik rajta a sok munka, és a lepusztult főváros tényleg jól néz ki. Egyedül a felbontás árnyékolhatja be a dolgokat, hisz a motor a gép teljesítménye miatt nem ismeri a HD szabványokat. Ennek ellenére bízom benne, hogy végre a Wiinek is lesz egy olyan játéka, amit lehet mutogatni, és nem egy pocakos olasz ugrándozik benne.
A The Conduit érdekes játéknak tűnik, s bár a megjelenést nemrég megint elhalasztották (most június a hivatalos időpont), reméljük, hogy nemsokára élőben is kipróbálhatjuk. Sok múlik a High Voltage Software és a SEGA együttműködésén, mert a gyenge third-party fejlesztések miatt a Wiit ma már sokan nem is tartják next-gen konzolnak - és nem csak a grafika miatt. Holott ha jobban belegondolunk, a gép minden eddigi próbálkozásnál egyedibb, és ki tudja, lehet hogy előbb vagy utóbb bebizonyosodik, hogy Miyamoto a jövőbe látott.
A next-genek megérkezésekor már javában dúlt a konzolos FPS-ek aranykora, s míg az Xbox 360-ra és a PS3-ra rögtön több elsőszemélyű lövöldét is bejelentettek, a Wii meglehetősen adós maradt a stílussal. Ezt az űrt igyekszik most betölteni a High Voltage idegen inváziós FPS-ükkel, a The Conduittal, ami meglehetősen kellemes kalandnak ígérkezik a fotelben kapálózó Nintendo tulajdonosok számára. Földönkívüliek, kormányügyi összeesküvések, Fox Muldert megszégyenítően minden lében kanál főhős... mi kell még?
A történet szerint Ford ügynököt fogjuk alakítani, aki egy személyben egyesít minden amerikai katonaklisét. Sosem kérdőjelezi meg a felettesei döntéseit, mindig maximálisan hisz abban, amit tesz, és rajong a baseballért. Nagy hazafiságára felfigyel a The Trust nevű, világot irányító titkos szervezet is, ami a játékban a mitikus Illuminati helyét tölti be. Szinte mindenben benne van a kezük, s kizárólag a legjobbak legjobbjai részesülhetnek abban a megtiszteltetésben, hogy felkeresi őket a The Trust egyik embere. Ford egyből el is fogadja a felkérést, ám mindezt a lehető legrosszabbkor teszi. Washington D.C. utcáit ugyanis elönti a félelem. A vízhálózatot megmérgezik, emberek tűnnek el nyomtalanul, majd terrortámadások érik az utcákon lófráló ártatlanokat, így a kormány szükségállapotot rendel el. Ha pedig mindez nem lenne elég, a semmiből feltűnnek az agresszor idegenek is, akik az egész várost romba döntve kényszerítik táncba Ford ügynökünket. Hogy miért jöttek, mit akarnak, és úgy összességében mi áll a dolgok hátterében, a játékból derül majd ki.
A fejlesztők nagyon büszkék az általuk írt sztorira. Saját bevallásuk szerint ez a játék legerősebb része, s bár erről egyelőre csak ők tudnak nyilatkozni, ennyi klasszikus sallang felhasználásával rossz már nem nagyon sülhet ki a dologból. A játékmenet a klasszikus FPS sémákat követi, azaz megyünk és lövünk, ahogy a csövön kifér. Mivel a sztori teljes egészében Washington D.C.-ben játszódik, a grafikusok részletesen lemodellezték a város fontosabb részeit. Így lehetőségünk lesz megtisztítani a Capitoliumot, rendet rakni a Pentagonban, vagy épp körbelövöldözni a Washington emlékművet. A helyszínek nagy része a szabad ég alá csábít majd, de lesznek klausztrofób belső terek is. Többek között egy elhagyott hidegháborús alagútrendszert és a The Trust titkos, földalatti komplexumait is meglátogathatjuk.
"I'm an alien..."
Az ellenfeleink főként földönkívüliek lesznek, s ezen a téren a játék nagyon sokat meríthetett a Prey-ből és a Haloból. A legtöbb ilyen stílusú FPS-ben ugyanis nem dominálnak annyira az élénk, festői színek, mint itt, és a fegyverek sem szoktak ilyen organikusnak tűnni. Maguk a mordályok a már megszokott arzenálból valók, vagyis sok-sok plazmafegyver és géppisztoly fordulhat meg szuperügynöki kezeink között. Látványra elég kellemesen festenek, de nagy változatosságot első látásra nem fognak hozni. Kivétel lehet a "mindent látó szem" nevezetű eszköz, ami afféle detektor szerepében tetszeleg. Ezzel a gömb alakú tárggyal bevilágíthatjuk a különböző falakat és helyszíneket, hogy titkos ajtókat fedjünk fel, vagy épp megtaláljuk az elrejtett továbbvezető utat. Érdekesség, hogy kapunk pár puzzle feladatot is a nyakunkba, noha nem hiszem, hogy ezeket túlbonyolítanák.
A mesterséges intelligenciát nagyon komolyan veszik a High Voltage-nél, s ha igaz, amit a srácok mondanak, akkor nem lesz gondunk vele a kész játékban. Mind az idegen, mind az emberi ellenfelek gondolkodnak és ügyesen viselkednek majd, felmérve a terepet és kihasználva annak minden taktikailag fontos adottságát. Az előzetes videókon jól néz ki a harc, a lények tényleg elugrálnak a lövések elől, s úgy tűnik, hogy a célzásban is meglehetősen ügyesek. Persze távolabbi következtetéseket csak a játék megjelenése után lehet majd levonni.
Az irányítás a Wii esetében mindig sarkalatos kérdés, hisz ez a gép a masszív teljesítmény helyett az egyéni mozgásérzékelős technológiájával hívta fel magára a figyelmet. A The Conduit igyekszik a legjobbat nyújtani e téren is, és mivel a célplatform eleve a Wii volt, az évek óta tartó fejlesztés talán meghozza gyümölcsét. A Wiimote különböző szögekbe döntésével más és más mozdulatokat csinálhatunk majd, relatíve interaktívvá téve a tűzharcokat. Lőhetünk fedezékekből, kúszhatunk, kinézhetünk a sarkokon, s mindezt a puszta mozdulataink segítségével. Jól hangzik, reméljük, hogy itt minden eddiginél jobb megvalósítást kap a dolog.
Wiidám grafika
A színes designról már írtam fentebb, de az összesített látványról is szólni szeretnék. A The Conduit meglepően jól néz ki Wiis játékhoz képest, a különböző bossharcok szörnyetegei pedig még a nagytestvéreket is elégedett hümmögésre késztetik. A textúrák szépek, a fény és shadereffektek egyenesen remekek - persze mindez csak a Wii képességeihez mérten igaz. A pályadesign nagyon érdekes, látszik rajta a sok munka, és a lepusztult főváros tényleg jól néz ki. Egyedül a felbontás árnyékolhatja be a dolgokat, hisz a motor a gép teljesítménye miatt nem ismeri a HD szabványokat. Ennek ellenére bízom benne, hogy végre a Wiinek is lesz egy olyan játéka, amit lehet mutogatni, és nem egy pocakos olasz ugrándozik benne.
A The Conduit érdekes játéknak tűnik, s bár a megjelenést nemrég megint elhalasztották (most június a hivatalos időpont), reméljük, hogy nemsokára élőben is kipróbálhatjuk. Sok múlik a High Voltage Software és a SEGA együttműködésén, mert a gyenge third-party fejlesztések miatt a Wiit ma már sokan nem is tartják next-gen konzolnak - és nem csak a grafika miatt. Holott ha jobban belegondolunk, a gép minden eddigi próbálkozásnál egyedibb, és ki tudja, lehet hogy előbb vagy utóbb bebizonyosodik, hogy Miyamoto a jövőbe látott.
:DDDDDDD
Köszi a felvilágosítást, már megijjedtem, hogy szaladgálni kellesz majd a szobában xD
Ez a wii tk. hogy is működik az fps-ek terén? Körbe kell szaladgálnunk a szobát, ha éppen mászkálni kell, vagy ha kúszni kell, akkor ténylegesen le kell feküdni a földig vele? Ha már ilyen mozgásérzékenységen alapul a vezérlése....
egyébként szép játék
EZ KELL NEKÜNK! Super Mario Bros 4: The Conduit Tales
:D
A játék biztos nem lesz rossz, bár elég klisés...
Az irányítás a videókat elnézve furcsa lehet. A kép nem azonnal fordul arra, amerre a célkereszt mozdul és olyan, mintha a főhős csuklóból mozgatná a fegyvert.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.