A multiplayer FPS-eket mindenki szereti. Sokan a sunyizós, taktikázós fajtára esküsznek, illetve olyanok is akadnak szép számmal, akik a rusholós, fragvadász stílus megszállottjai. Én ős COD-os vagyok, a Search & Destroy a mindenem, és sok éves gamer pályafutásom során bár nyomtam szinte mindegyik nagy multis címet, egyvalamit mindig is hiányoltam az ilyen játékokból. És ez nem más, mint a több száz fős hadsereg!
A MAG tervezésekor szinte beleláttak a gondolataimba. A SOCOM sorozatot is jegyző Zipper Interactive ugyanis nem kisebb feladatot vállalt el, mint szakítani az eddigi kiscsoportos multiplayer összecsapásokkal, és egyenesen 256-ra növelni az egy pályán egymásnak eső maximális játékosok számát. Jól halljátok, 256. Ennyien csatlakozhatunk a háborúba, ennyi embert bír egymásnak ereszteni egy Playstation 3.
A játékot a Sony a 2008-as E3-on mutatta be, akkor még Massive Action Game címmel. A hivatalos cím azóta MAG lett, és ha minden igaz, akkor idén karácsonykor már MAG: Shadow War néven kell keresnünk a játékot a boltok polcain. Na de mit is tartogat számunkra a multiplayer FPS-ek forradalma? Gigászi összecsapásokat, valós harcászati stratégia alapján kialakított taktikát és küldetéseket, valamint sok-sok órányi hardcore militarista szórakozást!
A történet 2030 környékén játszódik majd, és három, magánkézben lévő zsoldoshadsereg összecsapásait dolgozza fel. A Hammer oldalt választva egy átlagos katonai jellemzőkkel bíró magánhadseregben találjuk magunkat, Raven katonaként mindenféle futurisztikus, high-tech fegyverekkel indulhatunk csatába, a Sverre felesküdve pedig különböző speciális gerilla képességeket sajátíthatunk el. Természetesen nem kell majd leragadnunk egy oldalnál, két meccs között bármikor válthatunk csapatot, de igazi karriert csak egy oldalon építhetünk fel.
A 256 játékos hierarchikus rendszerben sorakozik majd fel a játékban. Nyolc katona alkot egy squadot, négy squad lesz egy platoon, és négy platoon tesz majd ki egy companyt. A küldetésorientált bevetések során mindegyik squadnak külön feladata lesz, a MAG háborúja nem csak abból áll majd ugyanis, hogy simán lelődözzük a másikat. Lesznek elsődleges és másodlagos feladatok, és míg az egyik csapat támad, addig a káoszt kihasználva a másik titokban adatokat lop az ellenség bázisáról, a harmadik fedezi a hátukat, és így tovább. Igazi felnőtt fej kell tehát, ha sikeresek akarunk lenni, az egyszemélyes rambókat itt nem fogják tolerálni!
A bevetések során személyes tapasztalatpontok gyűjtésére is lehetőségünk lesz. Minél több feladatot hajtunk végre, minél több embert ölünk meg, és minél többet játszunk, annál fentebb kúszunk majd a ranglétrán. A közkatona státuszt elhagyva egy idő után saját squadot is kaphatunk, majd ha beválnak vezetői képességeink, akkor akár az egész bevetést is nekünk kell majd levezényelni a szerveren. A játékosok pontozhatják egymást, hogy kivel milyen együtt dolgozni, mennyire jó vezető, vagy éppen mennyit bénázik a csatatéren, a legjobbakat pedig a szerver mindig felkéri majd parancsnoknak. A tisztek természetesen ugyanolyan katonák lesznek, mint mindenki más, ugyanúgy részt kell venniük a csatában, ám egy külön kezelőfelületen beállíthatják a támadás részleteit, illetve parancsokat osztogathatnak az alattuk állóknak. A különböző egységek saját voice csatornát is kapnak majd, a vezetőknek pedig lehetőségük lesz egy titkos vonalon a stratégia egyeztetésére. Elég kemény taktikai felkészülést igényel tehát a MAG, de nem kell megijedni tőle, a készítők ígérete szerint az egyszeri, casual gamer is jól érezheti majd magát a játék világában.
Saját karakterünknek nem csak egyéni rangja, de saját, testre szabott kinézete is lesz. Beállíthatjuk az arcát, a hangját, a ruházatát, illetve a páncélját, valamint megszabhatjuk, hogy milyen elsődleges és másodlagos felszereléseket vigyen magával. Természetesen az előléptetések alkalmával újabb fegyverek, és kiegészítők válnak majd elérhetővé – mégse szaladozhat egy parancsnok akármilyen stukkerekkel, nem?
Eddig négy játékmód ismert. A suppression egy maximum 64 játékost támogató, hagyományos team deathmatch gyalogsági összecsapás lesz, kötöttségek és komolyabb küldetések nélkül. A sabotage ennél már egy kicsit komolyabbnak ígérkezik, itt szintén 64-en eshetünk majd egymásnak, a cél viszont két rádiótorony elfoglalása lesz. Ha a csapatunk egy időben uralja mindkettőt, akkor a gép egy utolsó feladatot is ad majd, amivel végső csapást mérhetünk az ellenségre.
Acquisition módban immáron 128 ember mozoghat a pályán, a küldetés pedig két prototípus eszköz ellopása lesz a másik bázisáról. Ebben a játékmódban az nyer majd, akinek először sikerül kicsempésznie, és leszállítania az ellenfél mindkét titkos projektjét – ami persze változó lesz a különböző összecsapások alkalmával. Az utolsó, a domination lesz a 256 játékos mód, itt már terepjárókat, tankokat és repülőket is lehet használni, az összecsapás során pedig az egyik csapat lesz a támadó, a másik pedig a védekező oldal. A védőknek egy nagy bázist kell majd tartaniuk, a squadok pedig különböző pontokra lesznek beosztva, úgy mint kapu, őrtornyok, légvédelmi ágyúk, és egyéb állások. Ha a támadó csapat bejutott a falak mögé, akkor meg kell semmisíteniük a radarokat és a légvédelmet, majd jöhetnek a repülős egységek, hogy kifüstöljék az utolsó ellenállókat is.
A Zipper Interactive immáron három éve dolgozik a játékon, a fejlesztések során pedig nem csak egy SOCOM-tól eltérő, multiplayerre kihegyezett játék megalkotása volt a cél, hanem egy teljesen új műfaj megteremtése is. A 256 fő fogadására új szerverarchitektúrát kellett kidolgozniuk, optimalizálniuk kellett ezt a konzolra, illetve ki kellett dolgozni egy megoldást, ami a különböző sávszélességből adódó gondokat hidalja át. Állítólag mindez nagyon jól sikerült, a játék egy rendes, néhány megás ADSL vonallal már megfelelően fut, a Playstation 3 erős hardverének köszönhetően pedig garantált a folyamatos 30 kép/másodperc sebesség. Egyedül egy valamitől félünk csak: nagy lesz a kavarodás ennyi emberrel.
A játékot a Sony a 2008-as E3-on mutatta be, akkor még Massive Action Game címmel. A hivatalos cím azóta MAG lett, és ha minden igaz, akkor idén karácsonykor már MAG: Shadow War néven kell keresnünk a játékot a boltok polcain. Na de mit is tartogat számunkra a multiplayer FPS-ek forradalma? Gigászi összecsapásokat, valós harcászati stratégia alapján kialakított taktikát és küldetéseket, valamint sok-sok órányi hardcore militarista szórakozást!
A történet 2030 környékén játszódik majd, és három, magánkézben lévő zsoldoshadsereg összecsapásait dolgozza fel. A Hammer oldalt választva egy átlagos katonai jellemzőkkel bíró magánhadseregben találjuk magunkat, Raven katonaként mindenféle futurisztikus, high-tech fegyverekkel indulhatunk csatába, a Sverre felesküdve pedig különböző speciális gerilla képességeket sajátíthatunk el. Természetesen nem kell majd leragadnunk egy oldalnál, két meccs között bármikor válthatunk csapatot, de igazi karriert csak egy oldalon építhetünk fel.
A 256 játékos hierarchikus rendszerben sorakozik majd fel a játékban. Nyolc katona alkot egy squadot, négy squad lesz egy platoon, és négy platoon tesz majd ki egy companyt. A küldetésorientált bevetések során mindegyik squadnak külön feladata lesz, a MAG háborúja nem csak abból áll majd ugyanis, hogy simán lelődözzük a másikat. Lesznek elsődleges és másodlagos feladatok, és míg az egyik csapat támad, addig a káoszt kihasználva a másik titokban adatokat lop az ellenség bázisáról, a harmadik fedezi a hátukat, és így tovább. Igazi felnőtt fej kell tehát, ha sikeresek akarunk lenni, az egyszemélyes rambókat itt nem fogják tolerálni!
A bevetések során személyes tapasztalatpontok gyűjtésére is lehetőségünk lesz. Minél több feladatot hajtunk végre, minél több embert ölünk meg, és minél többet játszunk, annál fentebb kúszunk majd a ranglétrán. A közkatona státuszt elhagyva egy idő után saját squadot is kaphatunk, majd ha beválnak vezetői képességeink, akkor akár az egész bevetést is nekünk kell majd levezényelni a szerveren. A játékosok pontozhatják egymást, hogy kivel milyen együtt dolgozni, mennyire jó vezető, vagy éppen mennyit bénázik a csatatéren, a legjobbakat pedig a szerver mindig felkéri majd parancsnoknak. A tisztek természetesen ugyanolyan katonák lesznek, mint mindenki más, ugyanúgy részt kell venniük a csatában, ám egy külön kezelőfelületen beállíthatják a támadás részleteit, illetve parancsokat osztogathatnak az alattuk állóknak. A különböző egységek saját voice csatornát is kapnak majd, a vezetőknek pedig lehetőségük lesz egy titkos vonalon a stratégia egyeztetésére. Elég kemény taktikai felkészülést igényel tehát a MAG, de nem kell megijedni tőle, a készítők ígérete szerint az egyszeri, casual gamer is jól érezheti majd magát a játék világában.
Saját karakterünknek nem csak egyéni rangja, de saját, testre szabott kinézete is lesz. Beállíthatjuk az arcát, a hangját, a ruházatát, illetve a páncélját, valamint megszabhatjuk, hogy milyen elsődleges és másodlagos felszereléseket vigyen magával. Természetesen az előléptetések alkalmával újabb fegyverek, és kiegészítők válnak majd elérhetővé – mégse szaladozhat egy parancsnok akármilyen stukkerekkel, nem?
Eddig négy játékmód ismert. A suppression egy maximum 64 játékost támogató, hagyományos team deathmatch gyalogsági összecsapás lesz, kötöttségek és komolyabb küldetések nélkül. A sabotage ennél már egy kicsit komolyabbnak ígérkezik, itt szintén 64-en eshetünk majd egymásnak, a cél viszont két rádiótorony elfoglalása lesz. Ha a csapatunk egy időben uralja mindkettőt, akkor a gép egy utolsó feladatot is ad majd, amivel végső csapást mérhetünk az ellenségre.
Acquisition módban immáron 128 ember mozoghat a pályán, a küldetés pedig két prototípus eszköz ellopása lesz a másik bázisáról. Ebben a játékmódban az nyer majd, akinek először sikerül kicsempésznie, és leszállítania az ellenfél mindkét titkos projektjét – ami persze változó lesz a különböző összecsapások alkalmával. Az utolsó, a domination lesz a 256 játékos mód, itt már terepjárókat, tankokat és repülőket is lehet használni, az összecsapás során pedig az egyik csapat lesz a támadó, a másik pedig a védekező oldal. A védőknek egy nagy bázist kell majd tartaniuk, a squadok pedig különböző pontokra lesznek beosztva, úgy mint kapu, őrtornyok, légvédelmi ágyúk, és egyéb állások. Ha a támadó csapat bejutott a falak mögé, akkor meg kell semmisíteniük a radarokat és a légvédelmet, majd jöhetnek a repülős egységek, hogy kifüstöljék az utolsó ellenállókat is.
A Zipper Interactive immáron három éve dolgozik a játékon, a fejlesztések során pedig nem csak egy SOCOM-tól eltérő, multiplayerre kihegyezett játék megalkotása volt a cél, hanem egy teljesen új műfaj megteremtése is. A 256 fő fogadására új szerverarchitektúrát kellett kidolgozniuk, optimalizálniuk kellett ezt a konzolra, illetve ki kellett dolgozni egy megoldást, ami a különböző sávszélességből adódó gondokat hidalja át. Állítólag mindez nagyon jól sikerült, a játék egy rendes, néhány megás ADSL vonallal már megfelelően fut, a Playstation 3 erős hardverének köszönhetően pedig garantált a folyamatos 30 kép/másodperc sebesség. Egyedül egy valamitől félünk csak: nagy lesz a kavarodás ennyi emberrel.
Kapcsolódó cikkek
a cikk-hez meg: nagyon érdekesnek igérkezik a játék..ha mindent meg tudnak valósitani amit igérnek akk télleg forradalmi játék lehet belőle
Vagy ott van a CoD4 S&Dje. Ott is fájdalmasan hülyék tudnak lenni, az átlag 10-12éves amerikai kis pöcsök. Pedig sajnos az internet velük van tele. Ők fogják elcseszni az egészet.
Pedig a koncepció nagyon tetszik. Remélem más fejlesztők is összekapják magukat és kapunk egy 64fős multit boxra. Több ember nem kell.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.