Hawke. Kirkwall bajnoka, kinek nevét mindenki ismeri, széles e világon. Egy élő legenda. Útja során ezreket kaszabolt le, vagy mentett meg, járt a törpék birodalmában, sőt, azt tartják, hogy ő Lothering ostromának utolsó túlélője. De milyen ember is pontosan? Egy bátor varázsló, kinek nincsen ellenfele a birodalmon belül? Vagy egy vérengző harcos katona? Hamarosan minden titokra fény derül, elkísérhetjük rejtélyes hősünket a Kirkwallba vezető hatalmas útján, megismerve mindazon események hálóját, melyek legendás, világszerte ismert kalandorrá tették őt.
A Dragon Age II-ben kőkemény összecsapásokra, és embert próbáló kihívásokra számíthatunk. Kalandjaink során bejárhatjuk a világ korábban nem ismert részeit, új barátok és új ellenfelek után kutatva, de megfordulunk majd ismerős helyeken is, olyan csatákban, melyekben például Morrigan is részt vett. Ezek az események rendkívül izgalmasnak ígérkeznek, az előző sztori egyik hőse a folytatásban ugyanis többször is feltűnik majd, mint mellékszereplő, ám az újoncoknak nincs okuk félni, a történetek nem fonódnak össze, a játékot az is érheti, aki a Vérvonalakkal egyetlen percet sem töltött.
Bioware játékok
A második rész egy sokkal hosszabb időszakot ölel fel elődjénél. Éveken át fogunk kalandozni, mely során folyton visszaköszönnek majd azok a dolgok, amiket korábban tettünk. Ha például megmentünk egy várost, akkor oda mindig visszatérhetünk majd, vásárolhatunk és küldetéseket vállalhatunk, ha viszont hagyjuk elveszni, akkor a sötétség fogja uralni a vidéket, ránk pedig ezer ellenfél leselkedik majd minden sarokból. S ahogy az életben, így itt is az határozza majd meg sorsunkat, hogy miket mondunk, és hogyan cselekszünk. Lesznek emberek, akik szeretni fognak, és lesznek ellenségeink is, akik dühből, csalódottságból, vagy egyszerű irigységből ellenünk fordulnak.
A játék ezúttal is a karakterkészítővel fog indítani. Ebben megalkothatjuk majd magát a főszereplőt, kiválaszthatjuk, hogy a férfi, vagy a női harcosok sorát erősítse-e, felöltöztethetjük, és persze elláthatjuk mindenféle tulajdonságokkal is. A Dragon Age II legfontosabb újdonsága pedig, hogy a főszereplőnk immáron tud beszélni. Lehet társalogni, a különféle, előre megírt válaszaink pedig magát a történetet is befolyásolják majd. Ahogy a Mass Effectben, úgy itt is lesznek elfogadó, elutasító, támadó és ironikus válaszaink, a mondatok mellett elhelyezett ikonok pedig segítenek nekünk a gyors döntésben. Az összes párbeszéd le lesz szinkronizálva, a társalgások alakítják majd hősünk személyiségét, minden eddiginél moziszerűbbé téve a játék történetvezetését.
Az előző rész PC-n és konzolon merőben eltért egymástól, a számítógépes játékosok egy lassabb, megfontoltabb, taktikusabb játékot kaptak, míg a Playstation 3 és az Xbox 360 változatokban inkább az akcióra helyezték a fő hangsúlyt. Ez sokaknak nem tetszett, a fejlesztők viszont ezúttal sem próbálják meg közelebb hozni a két irányvonalat, sőt még jobban kiélesítik a platformok közötti különbségeket. Az egér-billentyűzet kettőst használva bármikor megállíthatjuk majd a harcokat, felső nézetből átláthatjuk a terepet, taktikázhatunk és gondolkodhatunk, a kontrollerforgatók pedig bár megint hátrányba kerülnek, a harcrendszer jobban kiegyensúlyozza ezt. A csapattársak megpróbálják majd kitalálni, hogy mit akarunk csinálni, önállóan cselekszenek, és döntéseket hoznak, a harcok pedig gyorsabbak, lendületesebbek lesznek.
A warrior, rogue és mage osztályok továbbra is megmaradnak, ám a későbbi specializációk sokkal jobban szétágaznak majd. Több lehetőségünk adódik tulajdonságokat elsajátítani, és a karaktertípusok is jobban eltérnek majd egymástól; a rogue kétkezes harca során például nem fogjuk azt érezni, hogy egy páncél nélküli warriorok vagyunk, több egyéni jellemvonás lesz ugyanis, ami egyértelművé teszi nekünk, hogy melyik oldalt is képviseljük. Ezzel együtt a tudásfánk is nő, főleg a varázsló lesz sokkal erősebb, gyakorlottabb karakter, de újdonság, hogy immáron a szereplők között is kombinálhatjuk majd a képességeket. Összeköthetjük a lefegyverzéseket és a támadásokat, így egyetlen kombinációval megcsinálhatjuk azt, hogy a warrior karakter kirúgja az ellenfél kezéből a pajzsot, a rogue pedig azonnal hátba szúrja a szerencsétlent. Nem semmi harcoknak nézünk elébe!
Az akvizíció
A Dragon Age II hosszabb, izgalmasabb, fordulatosabb, cselekményesebb, és minden tekintetben jobb lesz, mint az elődje. A Bioware játékaiban eddig sem kellett csalódnunk, most pedig, hogy a Mass Effecthez hasonlóan itt is nagy szerepet kapnak párbeszédek és a főhős jellemének fejlődése, egy kicsit még jobban beleélhetjük majd magunkat a kalandokba, azonosulhatunk a karakterrel, és felruházhatjuk őt saját tulajdonságainkkal. Reméljük, hogy ezzel beköszönt a klasszikus fantasy RPG-k reneszánsza, és a Bioware mellett egyre többen vágnak bele a hasonló stílusú játékok fejlesztésébe.
Kapcsolódó cikk
A többi kb 30perces egy komolyabb küzdelem.
Én meg bátyám majd nem minden nap néz gelődünk a Dragon age 2 után.
És tegnap láttunk fent egy videót rolla. Aki akarja nézze meg itt a link: http://www.youtube.com/watch?v=otNeByBo-8k
Várom már a játékot. Az első rész egyik kedvencem lett.
Nekem is az első rész 67,5 óra volt, csak egy "ironikus" túlzás lett volna a 200-300 óra, a kacaj jel is jelezte. ;)
Ha olyan hosszú lesz, mint az első rész, azzal is bőven meg leszek elégedve.
@hedzsooo
Biztos, hogy lesznek, nem állítom, hogy nem.
Viszont ha elviszik az "akció" irányába, hogy olyan játékosok is megvegyék, akik nem nagyon tudnak mit kezdni a "taktikára" kihegyezett küzdelmekkel (a BioWare üzleti szemszögből nézi, nem is rovom fel neki!), akkor lehet, hogy szélesebb tömegeket megnyernek vele, viszont az ún. old-school játékosok akár csalódhatnak is.
Imádom a Mass Effectet, remek játék, jól felépített, grandiózus történettel és döntéseink következményeivel, ám akkor is egy egy TPS, "erős" RPG-elemekkel fűszerezve.
Az Dragon Age pedig a régi RPG-kre emlékeztette a játékosokat, főleg a Baldur' Gate-en "felnőtteket", és ebben volt az ereje is. Bár én nem játszottam ezekkel, a Origins engem is megnyert azzal, hogy nem pusztán hentre ment.
Branka pl. rendesen megizzasztott, Loghain fegyvernökét meg nem sikerült legyőznöm, így mehettem a börtönbe.
Így ez ember érezte, hogy van benne kihívás. :)
Azért bízom a BioWareben, ne tessék félreérteni. :)
Csak az tudom elmondani, amit máshol is.
- Már az Eszmélésben érezhető volt a párbeszédek csökkenése, ez nálam negatívum. Egy RPG-ben lehessen minél többet beszélgetni, több órányit, kötetnyit.
- A Dragon Age-ben épp az volt a kihívás, hogy taktikákat kellett alkalmazni, remélem, ahogy előttem írták, ez nem tűnik el, és nem lesz egy Mass Effect-szintű akció-orientált játék.
- Sajnálom, hogy itt átváltottak is egy kiemelt karakterre. Megkedveltem az orléziai törpeparancsnokom, akit a küldetéslemeznél indítottam. Őt akartam volna továbbvinni a második részbe.
- Az mindenképpen dicséretes, hogy a játék jó hosszú lesz, remélem legalább 200-300 órával számolhatunk. :D
Remélem igazad lesz. Szomorú lenne látni elkorcsosulni a franchise-t már így az elején, csak a 10 milliós eladási cél miatt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.