Korábban már leesett az állunk az Infinity Blade láttán és rádöbbentünk arra, hogy bizony szeretett telefonunk sokkal többre képes, mint amire első körben számíthattunk. Elkezdtünk hinni azoknak a híreknek, amik arról szóltak, hogy a handheld piacnak immáron vége, az Apple lesz az egyeduralkodó. Aztán megláttuk a híreket a Sony új csodamasinájáról, az NGP-ről, és pillanatok alatt minden megváltozott, helyre állt a rend és az univerzum kiegyenlítette önmagát. De ez a cikk nem erről szól, hanem arról hogy a Dead Space franchise immáron iPhone-on is tiszteletét teszi, ebben az izzó, őrületes horror-élményekkel vegyített télben.
Főszereplőnk Vandal, aki Isaachez hasonlóan az igencsak ritka technikus/mérnök/szuperhős kasztba tartozik, és érdekes módon ő már olyan kőkemény orgánummal van ellátva, hogy először azt hittem valami robot. Éppen szokásos napi rutinját végzi a Sprawl űrbázison, ami leginkább a kinézis és sztázis modul felvételéből illetve a plazmavágó használatának megtanulásából áll, amikor elszabadul a pokol. Emberünk egész életét a templomnak szentelte, mélyen hívő ember, mégis valahogy megcsaltnak és átvertnek érzi magát azok után, amiken keresztül kell mennie. Mi, akik ismerjük a történetet, ezen bizony nem csodálkozunk. Tény, ami tény, ritka kellemes érzés egy rövidke és pici, mégis egy kerek egész tortaszelettel bővíteni szeretett játékunk háttértörténetét.
Joggal tehetné fel a kérdést minden kedves aggódó olvasó, hogy mégis hogy megy ez a stílus érintőképernyővel? Eme kételyeket sajnos nem tudom teljes mértékig eloszlatni, mivel a játék irányítása vegyes érzéseket keltett bennem. Bevezettek pár olyan remek opciót, mint mondjuk a közelharc hevében könnyen alkalmazható irányok szerinti képernyő-simogatást, ami egy teljesen új eszközzel, a plazmafűrésszel hivatott a képbe kerülni. Vagy éppenséggel ritka kellemes dolog tud lenni csupán egy ujjmozdulattal kinyitni egy ajtót, vagy felvenni a földön heverő dolgokat. De valahogy mégis frusztráló, amikor a felénk rohanó ellenfelet nem tudom normálisan becélozni, mert a képernyő egyharmadát főszereplőnk foglalja el, míg a másik harmadrészét az ujjamtól nem látom. Egy ilyen intenzív és akciódús játékban - főleg ilyen kicsi képernyőn - azért erőteljesen hiányoznak azok a bizonyos analóg karok.
Gondolom sejtitek, hogy a Visceral Games a Blizzardhoz hasonlóan nem képes félmunkát kiadni a keze közül. Ez jellemző erre a párszáz megás produktumra is. Gyönyörű grafika és még annál is hatásosabb hangok jellemzik. Nem véletlen, hogy kezdéskor megkérnek minket, hogy ha lehet, alkalmazzunk valami fülhallgatóféleséget, mielőtt nekivágnánk a szeletelésnek, mert csak ekkor fogjuk igazán átérezni, ami ránk vár.
Félelemkeltésben és ijesztgetésben elsőosztályú munkát végeztek a srácok, hangulatban leginkább a Dead Space első részének kellemesen hidegrázós élményei fognak az eszünkbe jutni, szóval akinek esetlegesen elege volt a második rész adrenalint pumpáló, őrületes akcióbombájából, az igencsak elégedett lesz ezzel a játékkal. Egyik folyosó jön a másik után, minden helyszín félelmetesen hasonlít egymásra, közben velőtrázó hangok szólnak mindenhonnan, sose tudhatjuk, mikor jön a következő szörnyhullám. Kiszolgáltatottság terén is erőteljesen az első rész idéződik fel bennünk, amikor sosincsen elég lőszer és kénytelenek vagyunk az összes fegyvert használni, ami a birtokunkban van.
Karakter-tuningolás és fejlesztés terén se érhet minket csalódás, hiszen a leghatékonyabb fegyverek többségével itt is találkozni fogunk. Lesz bolt, lesznek power node-ok, akárcsak tuningolás és tápolás ezerrel. A gazdagabb, esetlegesen hozzám hasonló őrületes fanatikusoknak még arra is lehetősége lesz, hogy szép kerek dodókért extra dolgokat vegyenek, olyanokat, mint az egyszer megvásárolható 10-es, 20-as power node csomag vagy a pénzbevételt nővelő pakk, aminek köszönhetően könnyebben tudunk majd nagyobb védelmet nyújtó ruhákat vásárolni.
Tudom, ez így elsőre nagyon jónak tűnik és fanatikus Dead Space rajongóként igencsak magas a tűrési határom, de sajnos nem tudok elmenni olyan bugok mellett, amik keményen lerontják a cím élvezhetőségi értékét. Az egyik ilyen gond, hogy kemény 5 dodóért megvettem a 20-as power node csomagot, de valahogy nem kaptam érte semmit, és miután mérgemben daccból megvettem a 10-est is, akkor az már boldogan megjelent az inventorymban, persze a 20-as nélkül. Ez egy eléggé kellemetlen dolog, mert kidobtam öt dollárt az ablakon, mikor az egész játék hét volt. Ami ugyancsak nagyon zavaró tud lenni, az a kamerakezelés: még élénken él bennünk az élmény, hogy milyen sok helyet is foglalt el a képernyőből Isaac az első részben. Ezen most sem fogunk fent akadni, de hogy a harcokat javarészét vakon folytatjuk, mert Vandalnek a hátán kívül mást nem látunk, az már felér egy „csukott szemmel tolom a játékot, mert hardcore gémer vagyok” élménnyel, és még sorolhatnám az ilyen és ehhez hasonló kellemetlenségeket.
Mindent egybevetve azért nyugodtan kijelenthetem, hogy a Dead Space iPhone-os változata egy nagyon kellemes és jó játéknak számít a mai mobiltelefonos piacon. Gyönyörű grafikája, viszonylag könnyen elsajátítható irányítása és a közepesen hosszú kampánya - egy teljesen új történettel - sokat hozzátesz ahhoz, hogy érdemes legyen megvenni. De ha rám hallgattok, akkor nem figyeltek a fejetekben lévő kisördögre, és nem vesztek meg semmi extra szolgáltatást, amit a bolt kínál, mert könnyen lehet, hogy rá fogtok fázni. Kifejezetten kellemes élmény volt ennyi Dead Space 2 után egy kicsit az első rész hangulatában nyomulni, főleg úgy, hogy ezt bármikor, bárhol megtehetjük!
A játék nekem is tetszik csak kicsit sok volt a folyosó, ahogy ti is írtátok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.