Nem volt kérdéses tehát, hogy folytatni fogják, ami egy évvel később meg is történt. 2009-ben a Patapon 2 azonban sokkal inkább csak egy küldetéslemez hatását keltette. Nem volt igazán képes saját, stabil lábakon megállni ahhoz, hogy méltó legyen elődjéhez. Igaz, itt már bevezették a négyjátékos ad-hoc módon történő co-opot, ami azonban önmagában még nem volt elég az üdvösséghez. Ezúttal azonban két év fejlesztést követően végre valahára megérkezett az a folytatás, amire annyira vártunk. A Patapon 3 egy alaposan átgondolt, profin felépített koncepciót képvisel. Sok olyan tulajdonsága van, amivel egy kicsit egyszerűbbé vált a megszokotthoz képest, de a játékmeneten belüli mélységek és lehetőségek sokkal előrébb mutatnak a második részhez képest.
Rögtön a bevezető animáció után át fogjuk érezni azt a varázslatos hangulatot, amit csak ez a játék képes nyújtani nekünk. Teljesen egyedi mivolta még sose volt ennyire érezhető. Mi megint egy „überhirót” fogunk alakítani, első döntésünk az lesz, hogy kiválasszuk melyik típusú stratégiát tartjuk előnyben. Miután eldöntöttük, hogy a lándzsával vívott középpályás csaták, vagy a karddal és pajzzsal folytatott közelharc, netán éppenséggel a távolról osztott nyílvesszős halál hívei vagyunk-e, rögtön bele is vethetjük magunkat a nagy kalandba.
Mindenkinek fel fog tűnni, hogy az idáig megszokott hatalmas számban jelentkező seregünket összesen négy főre csökkentették, ami jó döntés volt, hiszen a második rész kaotikus csatáiban amúgy se nagyon tudtuk figyelemmel kísérni minden patapon sorsát. Ezúttal azonban a kisszámú csapatra már sokkal jobban oda tudunk figyelni. Külön érdekességnek számít, hogy minden egyes csapattag amolyan RPG-s módon tapasztalati pontot fog kapni és egy idő után szintet lépni. Bizonyos szinteknél pedig lehetőségünk lesz egy teljesen új kasztba lépni, aminek persze meglesznek az előnyei, akárcsak a hátrányai. Az íjas emberünknek például a második kasztja egy jóval erősebb lövedékeket osztogató kürtös patapon lesz, de ha elérjük vele az 5. szintet, akkor már egy komplett új kasztot, konkrétan egy gyógyítót tudunk belőle faragni. Rossz úton jár az, aki azt hiszi, hogy az alacsonyabb szinteken lévő kasztokat soha többé nem fogja használni, ugyanis idővel előfordulhat, hogy váltogatnunk kell majd közöttük, és az se nagyon árt ha megpróbáljuk a képességeiket maximumra gyúrni, lévén ilyenkor nagyon hasznos képesség-kombinációkra tehetünk szert.
Éppen itt lép be a képbe a játékmenet talán legfontosabb része, a szerepjátékokból már megismert lootolás, avagy egy-egy pálya újra és újra kitolása, ahol nem csak remek felszereléseket tudunk majd összeharácsolni, hanem a számunkra legfontosabb képességeket is gyúrni tudjuk. Ahogyan haladunk előre a sztoriban, mindig tudni fogjuk melyik az a pálya, ahova érdemes lesz újra és újra visszalátogatni. Mondanom sem kell, hogy később erre nagy szükségünk lesz, hiszen később komolyan be tud durvulni a játék nehézsége. De ne aggódjon senki, mivel a fantasztikus látvány, a fülbemászó muzsikák és a hihetetlenül élvezetes játékmenet miatt élvezni fogjuk a tápolást. A Patapon 3 tipikusan az a játék, amivel még hajnali 3-kor is képesek vagyunk a; „na csak még egy pálya” esetébe beleesni.
Ahogyan azt korábban írtam, itt is lehetőségünk lesz a Patapon 2-höz hasonlatos co-op meccsek megvívásához – erről nem írnék újra túl részletesen –, ilyenkor persze a nehézségi szint is sokkal komolyabb lesz. De ezen kívül beleraktak végre egy online multis lehetőséget is, ahol olyan érdekes meccseket tudunk lejátszani, mint a „Verseny” vagy a „Torony védés”. Ez a két típusú szabály nem sokban tér el egymástól, mégis teljesen egyedi élményeket biztosít a játékosoknak. A versenynél az a cél, hogy minél hamarabb végigverekedjük magunkat a másik oldal zászlajáig. A torony védelem már egy jóval nagyobb stratégiai tudást igénylő feladat, ugyanis a pályán elhelyezett automatikusan működő ágyúk elfoglalása és megvédése nagyon szerephez jut annál, minthogy a lehető leghamarabb eljussunk az ellenfél zászlójához.
Az alaposan végiggondolt és hatalmas választékban jelentkező patapon-kasztrendszer fejlesztgetésén kívül, természetesen ott lesznek a jó öreg felszerelések is. Ezeket egyrészt a szétcsapott ellenfelektől tudjuk majd megszerezni, másrészt pedig a véletlenszerűen megjelenő, egyre értékesebb felszereléseket tartalmazó ládák nyitogatásából. A cuccokat természetesen a kovácsmesternél tudjuk majd fejleszteni, ha pedig valamiből már túl sok van, akkor azt végre-valahára el tudjuk adni. Mint azt gondolom már sejtitek, a Patapon 3 legfőképpen a gyűjtögető életmódról és a kasztok fejlesztéséből fog állni, de ha valaki ezt a típusú játékot nem szereti annyira, azt is megteheti, hogy gyorsan végigszalad a történeten. Ekkor azonban már nem árt, ha van pár haver a tarsolyban, mert az alacsonyabb szintű kis bennszülöttekkel rendesen le fogunk izzadni, ha sikerre akarunk vinni egy-egy komolyabb küldetést.
A Patapon 3 végre méltó folytatása az első résznek, egy alaposan átgondolt, vérprofi játék. Igaz, egy kicsivel könnyebb lett, mint amit megszokhattunk (ez nekem például kifejezetten tetszett), egy kicsit nagy szerep jutott a lootnak és fejlesztgetéseknek, de emellett magasszintű szórakozást nyújt minden kedves rajongónak. Azokról nem is beszélve, akik véletlenül most találkoztak először a címmel. Kötelező vétel, büszke része lesz a PSP-s gyűjteményünknek!
Memóriakártya: 288+128KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: Igen
PSP Danger: * * *
2008-ban az SCEA csapata bebizonyította, hogy a klasszikus zsánert követő, legfőképpen egyszerűségre törekvő játékmenet még mindig teljesen el tudja varázsolni az embereket. A pár vonalból és egyenesből álló pici, bennszülött pataponok teljesen jogosan hódították meg az egész világot…
Remélem letesztelik
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.