A VGC értesülései szerint lényegében felhagy a játékfejlesztéssel a Sony legrégebbi saját alapítású fejlesztőstúdiója, a Japan Studio: úgy tudni, a cég csak az üzlettel és a lokalizációval foglalkozó részleget tartja meg, a fejlesztők többségét szélnek eresztette, míg az Astro Bot-sorozatért felelős Asobi Team önálló csapatként folytatja - ez utóbbi meg tud majd menteni néhány munkatársat, ha minden igaz. A VGC szerint nem egyértelmű, de úgy tűnik, az External Development Department folytathatja a munkát: ez a csapat segített be más PlayStation-exkluzívoknál, például a Demon's Souls remake-jénél is.
Noha a Sony vezetősége az utóbbi hónapokban több alkalommal is leszögezte, hogy elkötelezett az összes stúdiója és a japán játékfejlesztés mellett, a hírek szerint a Japan Studio sorsa nagyjából egy éve dőlt el - azt követően, hogy a fejlesztőbrigád élére az asobis Nicolas Doucet került, miután Allan Becker hosszú idő után elhagyta a fedélzetet. Szintén ennek az előszele volt, hogy az elmúlt időben számos kulcsember távozott a csapattól, köztük a Gravity Rush direktora, Keiichiro Toyama, vagy a Bloodborne producerei, Teruyuki Toriyama és Masaaki Yamagiwa.
A VGC forrásai szerint a Sony nem tartotta elég profitábilisnak a Japan Studiót: a fejlesztő célja az volt, hogy elsősorban a japán piacra lőjön a játékaival, amelyek azután világsikerré nőhetik ki magukat, azonban nem jöttek az átütő eredmények. Mások szerint a cég amerikai részlege egyre erősebbé válik házon belül (2016 óta már a főhadiszállásuk is itt működik), ami az USA-n kívüli régiókban leépítésekhez és átszervezésekhez vezetett.
A Sony Japan Studiót egyébként 1993-ban alapította a Sony, és olyan játékokat köszönhetünk neki, mint az Ape Escape, a Patapon, a LocoRoco, a Gravity Rush vagy a Knack.
Szomorú. Úgy tűnik a magamfajta játékosok kora lassan véget ér. Nem lesz már olyan tartalom amiért hajlandó lennék pénzt adni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.