A Kinect Star Wars a legújabb Csillagok háborúja kalandokat hozza el a képernyőnkre, a kontrollert most félreteheted, az Erőt te uralod. Jobb kezedben fénykardod azonnali ítéletvégrehajtóként csap le a gonosz seregeire, bal kezed egyetlen mozdulattal egy tucat droidot söpör el az útból, jedi vagy, a véredben van az Erő. A 2010-es E3 óta várjuk, hogy végre szembeszálljunk Darth Vaderrel, a megjelenésre majdnem két évet kellett várni, most viszont, hogy elérkezett a pillanat, fancsali képpel kell konstatálnunk az eredményt. Ennél biza többet vártunk.
Öt minijátékot vonultat fel a Kinect Star Wars, melyet főleg a fiatalabb, casual réteg számára készítettek. Az első, s mindközül a legfontosabb a Jedi Destiny: Dark Side Rising című epizód, ez maga az akciójáték része a csomagnak, a kampány, ha úgy tetszik, mely egy újabb történettel egészíti ki George Lucas mellékszálakban amúgy se szűkölködő univerzumát. Az események a Baljós árnyak befejezésekor kezdődnek, s valamikor a Sithek bosszúja után érnek véget, az invázió legvéresebb napjai várnak ránk, harcolni kell, különben minket ölnek meg.
A screenshotok teljes Kinect uralmat sugallnak, a marketingnek bedőlni viszont nem szabad. A hősünk a mi kedvünkért egy önálló lépést nem hajlandó tenni, ugrás, oldalra dőlés, fejlehúzás, ennél mélyebb szabadságot nem kapunk, a játék egy sínen vezet minket, helyettünk alakítva az eseményeket. Kardoznunk kell csupán, rúgni és verekedni, de azt szinte megállás nélkül, a jobb karunk bele is fárad a dologba hamar, s nem csak az izomláz az, mely a legtöbb borsot töri majd az orrunk alá. Az irányítás se lett tökéletes, a játék sokszor nem tudja leutánozni a mozdulatainkat, tök más történik a képernyőn, mint amit szerettünk volna, aki nem easy fokozaton nyomul, az ilyen hibák miatt fogja nem egyszer újrakezdeni a csatákat. Rettentő idegesítő a dolog.
Dacára a kisebb nagyobb problémáknak, a kampány változatos és szórakoztató lett. Tucatnyi bolygón megfordulunk a játék során, s ismerős arcokból sincsen hiány, a legjobb viszont, hogy nem csak kardozni lehet, de vannak járművek is. Akadnak olyanok, melyeket mi irányíthatunk, de az se ritka, hogy nekünk csak lőnünk kell, földön, vízen, vagy a világűrben, lényegtelen is, csak hulljanak a birodalmiak.
Ha már a Kinect Star Wars az új trilógiát dolgozza fel, akkor nem hiányozhat belőle a fogathajtás sem. A versenyzős minijátékot választva tolhatunk gyorsjátékot, vagy bajnokságot is, a lényeg ugyanaz, karjainkat magunk elé tartva kormányozzuk be járművünket a célba, az aranyérem csak a győzteseknek jár. A verseny a Star Wars: Episode One Racer hangulatát kelti újra életre, s általános elfogadásnak örvend a kritikusok körében, nem úgy, mint a Galactic Dance Off, mely enyhe kifejezéssel élve is igen megosztó tud lenni. A magyarul csak táncmulatságként emlegetett mód a Csillagok háborúját keresztezi az Irigy hónaljmiriggyel, és a Dance Centrallal, a kultikus sci-fi szereplői viccesen átírt popslágerekre riszálnak egész éjszaka, hogy ez bizarr, vagy éppen ellenkezőleg, nagyon is hangulatos, azt nem könnyű eldönteni. A hardcore rajongók valószínűleg az elsőre szavaznak majd.
A következő játékmód, a Rancor Rampage a lehető legtriviálisabb eszközét választotta a szórakoztatásnak, ez pedig nem más, mint a rombolás. Ahogyan a minijáték címe is mutatja, egy őrjöngő rankor bőrébe bújva fel kell forgatnunk a városlakók életét, betörünk a kapukon, leromboljuk a házakat, felkapjuk, messzire hajítjuk, vagy megesszük az embereket, s tönkreteszünk annyi mindent, amennyit csak bírunk, a játék még pontozza is teljesítményünket. A Jedi Destinyvel ellentétben itt már lehet mozogni, a lábunkkal toporogva tudunk előre haladni, a karok pörgetésével rohanni, a váll döntésével pedig kanyarodni, utolsó nem könnyű, a Kinect sokszor nem tudja, mit akarunk, a rankor lassan reagál ránk, túlmegy a célon, vagy kikerüli azt.
A sort a Duel of Fate zárja. Sorsdöntő párbajokat kell vívnunk itt, olyan egy az egy elleni csatákat, melyeket a kampány is tartogatott helyenként, a meccsek során egymásnak esik a két karakter, az egyik körben az egyik, a másikban pedig a másik támad. A mi feladatunk az, hogy imitáljuk a harcot, támadáskor többféle irányból is lesújthatunk ellenségünkre, védekezésnél meg elhajolhatunk az ütések elől, vagy kardunkkal fel is foghatjuk azokat. A játék során úgy fél tucat sith lovaggal kell szembenéznünk, a döntőben pedig nem más vár ránk, mint maga Darth Vader.
A látvány pocsék lett. A grafika az előző Xbox teljesítményi korlátait idézi, a formák szögletesek, a színek rondák, a speciális effektek pedig elavultak, a játék alulmúlja minden technikai elvárásunkat. A Kinect Star Wars hiába kínál változatos és izgalmas helyszíneket, főleg a kétórás kampány során, a részletek kidolgozására úgy látszik, nem maradt elég idő, a környezet olykor szegényes, máskor meg túldíszített, a karakterek pedig hanyagok, darabos mozgásúak. Egyszerűen nem jó érzés ránézni a képernyőre.
Jópofa érdekesség viszont, hogy a játékban van scannelés, a különböző letöltött, és kinyomtatott Star Wars kártyákat a Kinect felismeri, s extrákat ad értük cserébe, az igazi rajongók kedvéért pedig a megjelenéssel egy időben kijött egy új Xbox 360 csomag is. A dobozban egy R2D2 festését idéző, 320 GB-os merevlemezzel felszerelt, és egyéni hangokat felvonultató konzol, egy C-3PO aranykülsejét viselő kontroller, illetve egy limitált kiadású, fehér Kinect kapott helyet, ajándék Kinect Star Wars játékkal, és egy DLC-vel. Aki mostanában akar konzolt venni, vagy csak lecserélné a régit, annak jó választás lehet ez a kiadás, R2 aranyos hangját minden be- és kikapcsoláskor hallani lehet, a DVD tálca kinyitásakor pedig a következő szöveg fogad minket: „Help me Obi-Wan Kenobi. You’re my only hope” - nagyon komoly.
A Kinect Star Wars nem a hardcore gamereknek készült. A gyerekek, a családok és a casual játékosok fognak vele jól szórakozni, az olyanok, akiknek nem számít a grafika, vagy a hibátlan kivitelezés, egyszerűen csak laza kikapcsolódást keresnek, semmi többet. A mozgásérzékelős kiegészítő még mindig erre a legjobb, arra pedig, hogy a nagyobb játékokban bizonyítson, úgy látszik, tovább kell várnunk.
Kapcsolódó cikk
A Dance résznél minden számot végig táncoltunk 5 csillagra, de a Celebrationnél csak a Casual szintet engedi, a többit nem oldja fel.Van ötletetek hogy lehet feloldani a maradék kettőt? Összesen hány csillagot lehet elérni? Előre is köszönöm a segítséget! :)
Bocs a hosszú hsz-ért, de a TOR óta kikívánkozott belőlem. És úgyis elhajlott a téma, meg célpont is lett a SW saga.
De, ami engem jobban zavar évek óta: a designerek és írók fantáziátlansága. A KOTOR óta kísért. Ugye a főgonosz mindig Darth Vader színdrómában szenved, van egy Falconra hajazó űrhajónk, egy paraszt, akiből hős Yedi válik, hercegnő féleség (vagy bármi, csak szexi legyen), egy taplóbb mellékhős, két droid, akiket bármennyire próbálnak (vagy inkább nem próbálnak) kockásítani-módosítani akkor is csak egy R2 és 3PO klón marad. A TOR kapcsán egy rakat videót kellett megnéznem, hogy képben legyek: mikor is játszódik? Mert gondoltam én alternatív univerzumra vagy a régi trilógia folytatására, de egyik se. Megint visszatér a fent sorolt elem. Azzal a különbséggel, hogy keverik a Szeparatista-Birodalmi-Lázadó egységeket, designokat és egységeket! Szó szerint fájt a módosított lázadó egység Szeparatista kivitelben Birodalmi logóra hajazó "zászló" alatt.
#4-esnek sokmindenben igaza van de minden épeszű SW fan tudja (én is), hogy az SW univerzum inkább fiction mint science, SŐT fantasy is bőven van benne. Nem Asimov, nem Lem de még egy Battletech könyv is bőven komolyabb. De mégis szerethető univezum szép nagy történettel ami persze azzal jár, hogy vannak bitang szar könyvek is ez tény.
Diablo 3. nem lesz szar játék és lesznek benne újítások is de a játékmenet 1 az 1 be a kettő. Akiknek szól azoknak tetszeni fog, én úgy érzem kinőttem ebből, hogy klikkelek mint a hülye és diszkózok a sok varázslattal az MI nélküli szörny horda közepén. Unalmas. Talán egy lassabb darkosabb, dinamikusabb környezettel rendelkező Diablo 3 jobban tetszene. Számomra teljesen elvesztette az első rész magával ragadó hangulatát.
"annyi ha diablo igazábol semmiben sem kiemelkedő, van benne inventory meg fejlődés, de semmi izgalom nincs benne... egyszerűen leirhatatlanul gagyi... konzolon sokkalta jobb játékok vannak," pfffffffffffff...... hogy te mekkora egy nyomoré vagy, ha te ezt így gondolod.
Szerkesz-szem már, lécci-lécci :(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.