Minden valamirevaló PS2 tulaj álma lassan megvalósulni látszék, mely egyetlen játékban materializálódik: MGS3!
Az E3-as újabb promó videó után, már tényleg csak az nem ül tűkön, akinek valamilyen sajnálatos véletlen folytán nincs meg a szeme világa. Mert még azok is ámulva nézték, akik nem rendelkeznek a varázslatok kis Sony masinával. És persze szurkoltak/szurkolnak, hogy jelenjen meg az ő gépükre is (a casio számológép és a siemens turmixgép nem tartozik ide). Nézzük is miből lesz a cserebogár.
A Metal Gear Solid 3: Snake Eater (mint a videóban is láthattuk) 1964-ben játszódik, és hol máshol is, mint Oroszországban. Na ja, már megint ezek a fránya oroszok kavarják a fagyit. Mint azt már megszokhattuk, megint atomkatasztrófa fenyegeti a világot, ha csak valaki (persze ki más, mint mi?) közbe nem lép. Jelenleg egy tankféleségben rejlik a világ sanyarú sorsát okozó mizéria mibenléte – ezt a videóban is szemrevételezhetjük egy pár pillanat erejéig. Tehát ki is rendelnek minket a tajgára, hogy mentsünk meg egy bizonyos Sokolov nevű fazont – akivel lesznek még zűrök rendesen - és itt kezdetét is veszik kalandjaink.
Minthogy már említettük, a 60-as években járunk, így Snake cuccai is némi öregedést mutatnak – egyáltalán nem olyan hiper-szuperek mint az eddigiek. Fegyverből is csak oldszkúlokkal bírunk: egy régi shotgun, M16-os. Dragunov mesterlövész puska stb. Szerencsére azért sok tárgy megmaradt az időugrás ellenére is: éjjellátó, thermo szemüveg, mozgásdetektor – mind mind a mi segítségünkre vannak. Nincs viszont alapból radarunk, ehelyett barátunknak érzékeit kell használnia. Szépen besettenkedik a katonák mögé, aztán bumm. Elbújik, megfigyel, lecsap. Ez még realisztikusabbá teszi az amúgy is nagyon jó játékot. Settenkedünk, kúszunk, mászunk, függeszkedünk. Igen, jól olvassátok: kommandós barátunk immáron fára is tud mászni, mi több ágakon függeszkedni, és mindeközben még lődözni is! Nem semmi csávó!
Apropó: lövések! Nem csak mi lövünk, hanem ellenfeleink is megadják a módját. A harcrendszer egy az egyben ugyanolyan, mint a Metal Gear Solid 2: Substance-ben. Annyi az eltérés, hogy az AI még jobban fel lett fejlesztve, a katonák felmérik helyzetüket, és ha rosszul áll a szénájuk, bizony nem restellnek fedezékbe vonulni, hogy onnan osszák ránk az áldást.
Az MGS3 egyik fő újdonsága a helyszínből adódik: lévén egy dzsungelben játszódik. És bár Snake barátunk tökös, elhivatott, mi több patrióta amerikai, azért ennie neki is kell. Mivel felettesei munkaköri leírásában nincs benne a „kommandósok élelmezése a dzsungelben” tétel, ezért emberünknek igazi felnőtt módjára magáról kell gondoskodnia. Na és hogyan – merülhet fel a kérdés jogosan. Kérem szépen: halászással, vadászással, éppen már csak a gyűjtögető életmódot hagyták ki a gammából. Érdekes, hogy ha valamiből többet eszünk/fogyasztunk el, akkor attól jobban gyógyulunk, míg amiből alig ettünk, az esetleg a kárunkra is válhat.
Van itt még egy szembeszökő újdonság: Snake-ről kiderül, hogy korai éveiben (az az most) nem csak katona volt, de egyidejűleg a modellszakmában is tevékenykedett. Ezen hiuságát napjainkra kinőtte, ám a 60-as években erősen érződött viselkedésén. Értem ez alatt, hogy még a legkeményebb küldetésére is magával viszi az egész ruhakollekcióját, kezdve a zöld álcázótól a tundra bugyiig mindent. Ergo alkalmunk lesz cserélgetni gatyónkat, sőt a lányok kedvéért még van beépített „pucér felsőtest” szimuláció is. Ez természetesen azt befolyásolja, hogy milyen terepen rejtőzünk majd eredményesen.
A grafikát elnézve –hmm- nem rossz, nem rossz érzés jut az eszünkbe (kicsit talán fakó az egész, ez persze lehet, hogy csak a videó gyenge minősége miatt van), ám a fizika minden kétséget kizáróan bődületesen jóra sikerált. Snake olyan dolgokat produkál, amiket még Bruce Lee is megirigyelhetne, mindenféle dobások, fojtások, törések és sorolhatnám. Tanult Splinter Cell-től is- immáron elkaphatjuk az ellen nyakát, magunkhoz szorítva mintegy fedezéket, a másik kezünkkel pedig szórjuk a halált a pisztolyunkból.
Van még egy érdekesség: az első részből tudjuk, hogy az akkori főmufti Big Boss néven futott, és a háttérből osztotta az észt. Azt is tudjuk róla, hogy fél szeme hiányzott, és úgy nézett ki, mint egy kalóz. Egyesek úgy vélték, hogy maga Snake lehetett a Big Boss, ám kiderült, hogy az valójában az apja. És ha jól megnézitek a videó végét, ott sertepertél a végén egy fazon. Egy félszemű fazon…
Megjelenés még idén egyelőre csak PS2-re, bár ez valószínűleg változni fog még. Alig váááárjuk!!!
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.