Test Drive: Ferrari Racing Legends teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. július 17.
  • test drive: ferrari racing legends, teszt, xbox 360
Link másolása
Értékelés 4.0
Tomboló lóerők, tűzpiros autócsodák. Benzingőz illata száll a levegőben, férfiszívek dobbannak hatalmasat, a maranellói istálló luxusa elérhetetlen az átlagember számára, forgatjuk a magazinokat, és álmodozunk, egyszer egy ilyet vezetni, micsoda élmény lehet.

A SimBin színeiben kezdték, majd elhagyva a svéd anyacéget, Londonban futottak be, Blimey Games-ként. A GTR: FIA GT Racing Game és a GT Legends sorozat készítőiről van szó, egy kicsiny csapatról, akik az utóbbi időben a Slightly Mad Studios névre hallgatnak már, ha azt mondom, hogy Need for Speed: Shift, és Shift 2: Unleashed, akkor valószínűleg mindenki tudja, kikről is van szó most. A srácok elképesztő sikereket tudhatnak a hátuk mögött, az Electronic Arts után pedig egy újabb nagy kiadó döntött úgy, hogy felkarolja őket, az Atari kopogtatott náluk nemrég, szeretnének egy új Test Drive részt készíteni, és rájuk gondoltak. Egy különleges epizódról lenne szó, az Unlimited által képviselt trópusi világból a játék visszaköltözne a zárt versenypályákra, a stílus az arcade száguldás helyett a szimulátor felé venné az irányt, ami pedig az autók felhozatalát illeti, itt is lenne egy megkötés. A Ferrari nyúlna mélyen a zsebébe, hogy a játék csak róla szóljon, hát persze, hogy nyélbe ütötték az üzletet, évekkel ezelőtt majdnem belevágtak ugyanebbe, még a 10 Tacle szárnyai alatt.


Tomboló lóerők, tűzpiros autócsodák. Benzingőz illata száll a levegőben, férfiszívek dobbannak hatalmasat, a maranellói istálló luxusa elérhetetlen az átlagember számára, forgatjuk a magazinokat, és álmodozunk, egyszer egy ilyet vezetni, micsoda élmény lehet. A Test Drive: Ferrari Racing Legends dobozára tekintve úgy tűnik, hogy álmunk valóra is válik, a borítón az „Ultimate Ferrari Driving Experience” felirat szerepel, nem olyan, mintha igazi autó volánja mögé ülnénk, de jobb híján ez is megteszi, gondolnánk. A csalódás azonban hamar lehűti a lelkesedésünket, szó sincs itt új Test Drive részről, vagy komoly Ferrari élményről. Egy olcsó reklámjáték, amivel a szemünket kiszúrták, 65. születésnapját ünnepli az autómárka idén, méltatlan ez egy ekkora eseményhez, de lássuk a részleteket.


Négy játékmód nem sok, ennyiben tehetjük csak próbára magunkat. Mindközül az első és legfontosabb az autóversenyzői karrierünk otthonaként szolgáló Campaign, csak választanunk kell egyet a három nagy korszak közül, s már indul is a bajnokság. A Golden Era az 1947-1973 közötti időszakot öleli fel, 58 verseny vár ránk benne, aki szereti az igazi, nagy klasszikusokat, az itt kezdjen. A Silver Era már egy kicsit közelebb áll hozzánk, az 1974-1990 közötti évek autócsodáit fedi le, 53 verseny formájában, míg a végső, és legnagyobb korszak a Modern Era. Az 1991-től napjainkig gyártott autók főszereplésével futó bajnokság 105 állomást nyit meg előttünk, a három kategória egyikében se a színtiszta versenyzés a lényeg, mindig van valami feladat. Kerüljünk dobogóra, győzzünk le egy vetélytársat, vagy teljesítsük a versenyt megadott idő alatt, a feladatok változatosak, ha más nem, ez egy jól sikerült pontja a játéknak. 


Ennél több izgalomban viszont részünk már nem lesz, a három másik játékmód gondoskodik róla, hogy örökre megutáljuk a fejlesztőket. A Quick Race a gyorsjátékok otthona, csak ki kell választani az autót és a pályát, beállítani az ellenfelek számát, a nehézséget, a napszakot, és az időjárást, s már lehet is indulni, nem lesz egy izgalmas perce se a futamoknak, csak nyomni kell a gázt, kormányozni, és célba érni. A Multiplayer gomb a többjátékos lehetőségeket tárja fel előttünk, már ha akad olyan ember a világon, aki a rengeteg csalódás után még a neten is nyomná a gázpedált, végül, de nem utolsó sorban pedig itt van még a Phantom Time Trial is, melyben egyetlen ellenfelünk lesz csak, az idő. Begyakorolhatjuk a pályákat és a kanyarokat, kipróbálhatjuk az új autókat, és csiszolhatjuk vezetési tudásunkat, valljuk be, elvetemültnek kell lennie annak, aki egy ilyen unalmas játékban még a stopperórát is kihívja párbajra.


S hogy miért mondom mindig, milyen rossz a játék? A válasz egyszerű. Amit csak lehetett, azt elrontották benne. A Test Drive: Ferrari Racing Legends az arcade és a szimulátor stílus között hullámzik, aminek az lett az eredménye, hogy egyik tábor se fogja szeretni igazán, megpróbál komoly lenni, de nem megy neki. Az irányítás közepesen nehéz csak, padlógázra kiugrik alólunk az autó feneke, s vigyázni kell, hogy a kanyaroknál se pördüljünk meg, de ennél jobban nincsen túlkomplikálva a dolog, ha használjuk a féket, és finoman kormányzunk, akkor baj nem lehet. Ennek ellenére a játékmenet mégis szimulátorosan steril, nincsenek komoly előzések, vagy vérre menő leszorítások a futamok alatt, az ellenfelek komótosan róják a köröket az ideális ívre tapadva, mi pedig igyekszünk őket beérni, legyőzni. 


A hangulat és a vezetési élmény minden túlzás nélkül mondom, egyenlő a nullával, a pályán soha nem történik semmi, az ember néhány kör alatt elfárad, s már folytatni sincs kedve. Talán elhiszitek, talán nem, a tesztelés első fél órájában én annyira elfáradtam, hogy gondoltam, tartok egy szünetet, letettem a kontrollert, és végignyúltam a kanapén, aminek egy óra alvás lett a vége. Pedig a tartalommal nincsen gond. A Test Drive: Ferrari Racing Legends nem kevesebb, mint 51 autót, és 39 pályát vonultat fel, a járművek a sport, a GT és az együléses kategóriákban képviseltetik magukat, a felhozatal kövér, az ember alig győz választani a klasszikus, és a modern példányok közül. 125 S, 250 GTO, 365, 512, 308, Testarossa, F40, F355, F50, Spider, Enzo, FFX, 458 Italia, akik egy kicsit is értenek az autókhoz, azok szeme most valószínűleg kikerekedik az izgalomtól, ami pedig jó hír, hogy mindegyiknek van belső nézete is. Látjuk a kormánykereket és a műszerfalat, ami nagyot tud dobni a közérzetünkön. 


Nagy kár viszont, hogy a finomhangolások teljesen eltűntek a lehetőségek közül. Suzy Wallace producer egy interjúban bocsánatot is kért a rajongóktól, a Ferrari egyszerűen nem engedte, hogy bárki elállítsa a gyári adatokat, s ezzel befolyásolni tudja az autók viselkedését, minden részletnek az olaszok által jóváhagyott rendben kell mennie, vitának nincs helye. S ha már a valósághűségről van szó, a készítők megpróbálták a helyszíneket is ennek szellemében összeállítani, mindegyik valós versenypályáról lett mintázva, a fantázia itt nem adott hozzá semmit. Imola, Cote D’Azur, Monza, Mugello, Hockenheim, Nordschleife, Donington Park, Silverstone, a fejlesztők pontos köridőket kutattak az egyes modellekhez, komolyan vették a projektet, mennyire szomorú, hogy a sikerhez mindez vajnyi kevés volt.


A kivitelezés pocsék, a játék minősége kritikán aluli. A grafika rettenetesen gyenge, a játék ugyanazt a motort használja, mint a Shift 2, a speciális effektektől, és a különféle látványelemektől azonban búcsút kell mondanunk, le lett csupaszítva az egész, csak a csontváz maradt csak meg. Elnagyolt textúrákat, matt színeket, és kidolgozatlan részleteket találunk, bárhová is nézzünk, a közönség kartonból van, az autók alig csillognak, semmi kívánatos nincsen bennük, aki szerint a Forza Motorsport steril, az nézze meg ezt, azonnal megváltozik a véleménye. Mindezek mellett pedig gyenge az autók törésmodellje is, szándékosan nekimegyünk mindennek, hogy szétzúzzuk a vasat alattunk, a kasztni viszont alig deformálódik csak, semmi nem látszik rajta, még az alkatrészek se esnek le, gondolom ezek után már a fizikáról nagyon beszélni nem is kell. Kerüljük az ütközéseket, maradjunk az aszfalton, s akkor a kocsi úgy viselkedik, ahogy kell neki.


A hangok hasonlóan rosszak lettek. Zene csak a menüben van, ott is olyan dallamokat hallani, mintha egy hollywoodi filmdráma trailerét néznénk, szétvet minket az izgalom tőle, érezzük a márka magasztosságát, aztán elindul a verseny, és hirtelen minden darabokra hullik. Futam közben muzsika már nincsen, az autók motorzaját hallani csak, az igaziakról lettek mintázva, hangzásuk mégse elég ütős, mintha egy fűnyírót tolnánk végig a telken, olyan az egész. Ez, és a többi negatívum pedig rendesen rányomja a bélyegét a játékélményre, s a szavatosságra is. Az ember legyen bármilyen hatalmas Ferrari rajongó, nem fogja élvezni a futamokat, a játék lelketlen és üres, monoton körözgetés vár ránk benne, semmi több, aki egyszer kipróbálta, az utána nem akarja többet elindítani. Szegény vásárló már csak abban reménykedhet, hogy sikerül elpasszolnia fél áron a lemezt, s valami értelmesre költheti a maradék pénzét, ennél tényleg minden jobb.


Pocsék, unalmas, igénytelen és ronda játék a Test Drive: Ferrari Racing Legends, nem érdemes rá pénzt áldozni, egy fillért se. Meggyalázza az olasz istálló nevét, és szégyenbe hozza a játéksorozatot, a Shift első két része pedig nem sikerült rosszul, elvártunk volna, hogy a színvonal legalább ezt a szintet megüsse. A Slightly Mad Studios viszont csalódást okozott, nem is keveset, amiért rettentően mérgesek vagyunk rájuk, Isten adja, hogy következő alkotásuk, a közösségi élményekre kihegyezett Project CARS megint jól sikerüljön.

38.
38.
leo1969
2000 ért ha valaki tud megveszem . Ennyi
37.
37.
zozoo83
Hát igen, szerintem is túlságosan le van húzva a játék!
Zene, egy ilyen játékba nem kell, én is inkább a motor hangját szeretem sokkalta jobban hallani. A játék eleje pedig kifejezetten könnyű még pro fokozaton is. Ahogy haladunk feljebb az erősebb autók felé úgy nehezedik. Legalább van a játékba kihívás.
Nem is értem, hogy lehet "unalmasnak" írni, ez egy autóverseny játék ahol meg kell küzdeni az első helyért, a jobbnál jobb időeredményért, számomra nagyon élvezetes, hogy hibátlanul kell esetenként végig szaggatni az aszfaltot, pont erről szól egy autóverseny. Gondolom akkor már egy gran turismo is unalmas mert ugyanilyen versenyek vannak benne. Még a kör rekordok döntögetése is egy élmény. A kinézete pedig eléggé kellemes, eddig csak belső nézetből játszottam. Aki a SHIFT-et szerette szerintem ebbe se fog akkorát csalódni. Szerintem simán jobb mint egy török zúzok nfs.. Ha pedig ez nem szimulátor akkor csak árkád lehet, olyan nincs hogy a kettő között! Ettől függetlenül az autók fizikája teljesen jó benne, az irányítással együtt, végig lehet menni a pályákon hiba nélkül, csak hát vezetni tudni kell :D
36.
36.
Daks
#35: Most körbejárod az alacsony pontozású cikkeket, hogy beszólhass az íróknak? :)
35.
35.
Flash_Mob
Üdv!
"Daks - #17: Játszottál vele, vagy csak a szád jár? Lehet élvezetes, és hangulatos szimulátort csinálni, a Forza 4 ilyen. Ez nem. Ez egy szar."
Mióta ilyen színvonal alatti a Gamekapocs? Szégyen...
34.
34.
jardo
Tény és való, hogy ez a játék nem top kategóriás, de ettől függetlenül szerintem ez a teszt indokolatlanul túlzó és nélkülöz mindenféle objektivitást. Tudom miről beszélek, mert megvettem a játékot és eddig összesen 13 órát játszottam vele. Reálisan nézve szerintem olyan 60% körüli pontot érdemel (esetleg vajszívvel maximum 65-70%-ot).

De menjünk sorba, miért gondolom így.

1. Se nem szimulátor, se nem árkád. - Hát már elnézést kérek, de ez a játék gyakorlatilag ugyanolyan irányítással és fizikával rendelkezik, mint mondjuk a Grid, a TDU, a Shift vagy mondjuk a DiRT, semmivel sem rosszabb azoknál. Ugyanakkor a vezetési modell legnagyobb hibája egyetlen szóval sincs említve a cikkben, nevezetesen, hogy ha két autó összeér, akkor mintha "összeragadnának" és ilyenkor az ellenfél húz magával minket is a sóderágyba vagy vele együtt megpördülünk.

2. Nincs zene versenyek alatt. - Ezen nevettem a legjobbat, komolyan. Most őszintén, melyik szimulátorban van? Ez nem egy 'fék nélkül falon kanyarodós' NFS, ahol a zúzáshoz meg a látványosan árkád stílushoz még passzol is a dübörgő zene. (Különben meg ez egyébként is egyéni ízlés kérdése, nálam pl. minden autós játéknál az az első, hogy a beállításokban kikapcsolom a verseny közbeni zenét. Én így szeretem, más meg máshogy szereti.)

3. Nincsenek csili-vili effektek vezetés közben. - Ez ízlés kérdése, de ha választani kell, akkor én inkább erre voksolok, mint a hányingerkeltő elmosódásra, elszürkülésre meg jó isten tudja, milyen effektekre.

4. Szar grafika. - Tény és való, a grafika nem a legszebb. Az autók kívülről tényleg kicsit sterilek, ellenben minden kocsiban van részletesen kidolgozott belső nézet, le van animálva, ahogyan a pilóta vált, le van animálva, ahogyan a pilóta használja a gáz- és fékpedált, valamint a kuplungot (százból kb. 99 autós játékban erről még csak nem is álmodhatunk). A textúrákhoz annyit fűznék, hogy 200 felett úgysem azt fogjuk nézegetni, milyen a közönség vagy a fű.

5. Unalmasak a versenyek. - Van benne valami, de egy kezemen meg tudom számolni, hány olyan autós játékkal játszottam eddig, amiben az MI nem csak és kizárólag az előre megírt útvonalon közlekedik, hanem rendesen reagál ránk és a környezetre (pedig a hátam mögött van már jó néhány autós játék). Az pedig végképp nem igaz, hogy semmi nem történik: nem egyszer találkoztam olyan helyzettel, amikor az MI is összeütközött egymással, amikor valaki kicsúszott magától, amikor egy ellenfél kiesett valamilyen technikai hiba miatt (komolyan, az elmúlt évek autós játékai hányban volt ilyen?), sőt, olyan is volt egyszer, amikor nekem romlott el futam közben a váltóm (bár azt nem tudom, hogy egy random esemény volt-e, vagy script).

"Talán elhiszitek, talán nem, a tesztelés első fél órájában én annyira elfáradtam, hogy gondoltam, tartok egy szünetet, letettem a kontrollert, és végignyúltam a kanapén, aminek egy óra alvás lett a vége."

A baj talán ott van, hogy a kedves cikkíró az után a bizonyos fél óra után nem is játszott többet a játékkal... Még egyszer hangsúlyozom, ez közel sem csúcskategóriás játék, de erről a 40 pontról nem tudom eldönteni, hogy nevessek rajta vagy inkább szánakozzak. (Csak a rend kedvéért: Metacriticen 62 és 63%-on áll az X360-as, illetve a PS-as verzió, GamerRankings-en pedig pedig mindkettő 63%-on van.)
33.
33.
frenkyboyhun
#31: Ebben én is egyet értek, hogy zene nem kell a játék alá ott a motor adja a szinkront. Tiszteletben tartom mások ízlését ezzel kapcsolatban de ha van zene egy autós gém alatt és az nem NFS ( vagy társai ) akkor én mindig kikapcsolom.
32.
32.
Falcon
Szerintem ezzel a játékkal a világon semmi baj nincs!Aki kicsit is szerette a shift 1. és 2. részét ezt is nagyon fogja!
31.
31.
Josi21
Ritkán szólok hozzá most mégsem hagyhatom ki...
Kedves cikk író, maga milyen játékokkal játszott, és milyen környezetben ?!

Az kétség kívül igaz, hogy ez messze áll a szimulátortól, nevezzük félszimulátornak !
Nincs zene...F1 közvetítés közben sincs mégis izgalmas.

Többet nem írok mert felesleges, röviden annyi: mindig azok a kritikusok akik kritikán aluliak, értsd nem tudnak vele játszani... ;)
30.
30.
frenkyboyhun
#29: +1

De amm ezt a játékot sajnos a ferrari rajongásom miatt megfogom venni :)
29.
29.
ikaralyos01
Bosszantó, hogy külföldi oldalakon is negatívumként említik meg azt, hogy nincs visszatekerés... És, hogy nagyon nehéz. Ezek számomra pozitívumok.
28.
28.
ikaralyos01
#25: Köszi. Elkerülte a figyelmem.
27.
27.
Berkes2000
Majd ha már 3000-ért dobálják használtan, lehet megveszem néha Enzo-val veretni egyet a Nordschleife-n! :D :D
26.
26.
Berkes2000
Szóval szar? Fakk, nincs egy normális autós játék sem PS3-ra amiben lehet Ferrarikkal csapatni! Kivéve a fos gyári licenc vackokat, de ahogy írtam is "normális"!
25.
25.
BudTerence
#24: Az IGN-en és a Gamespot-on is fent van a tesztje (Gamespot-on csak az X360 alatt).
24.
24.
ikaralyos01
És teszt sincs a külföldi oldalakon.
23.
23.
ikaralyos01
#4: Sehol nem lehet még kapni!!
22.
22.
NoRush
Egyetértek Daks-al.. ez egy, hmm... "fostalicska"?
21.
21.
Daks
#20: Nem vagyok hajlandó belemenni egy felesleges veszekedésbe. Ilyen stílusban meg pláne nem. :)
20.
20.
kukac450
#19: ennyi a reakció? Ez a kölök megpróbált beoltani.

Szerintem jó teszt, én is várom már a PCARS-t.
19.
19.
Daks
#17: Játszottál vele, vagy csak a szád jár? Lehet élvezetes, és hangulatos szimulátort csinálni, a Forza 4 ilyen. Ez nem. Ez egy szar.
18.
18.
rzlyo
btw maradjál az nfs run, mw és a többi árkádszarnál :D ott megkapod a kurva zenédet
17.
17.
rzlyo
Az oldal színvonalát mutatja ez a teszt :DDDDDDDDD

"Futam közben muzsika már nincsen" ROFL A:SDA_SF:AS_FA:AS_FS:AF_SFA_ASF:ASF_ASF_ASFAS:F:D:DD:D:DDDDDDDDDDDD

remélem nem ez a balfasz fogja tesztelni a pcarst, mert vonat elé ugrok :D:D a kontrolert dugd fel a seggedbe te veréb
16.
16.
bledzer
#5: Azért csúszkálnak így az autók, mert ezek hátul húznak, nem úgy mint az utcai autók 90 százaléka és nem 100 lóerőkről és 200 newtonmeter nyomatékról beszélünk, hanem 600 lovacska és 500-700 Nm-ről beszélünk,ja és nincs elektrónika ami összeszedi helyetted a kocsit(jó esetben se ABS se ESP se TRC se semmi, csak te a kuplung a fék és a gáz). Ezért a kanyarból kifeke a kelletnél nagyobb gáz adása esetében könnyen meglódul a kocsi fara. Az utcai autók elől húznak és gyárilag enyhén alulkormányozottra vannak belőve, hogy nehezen tudj velük bajba kerülni. Ez viszont azzal jár hogy nem kanyarodnak olyan jól, mert rossz a súly-erő elosztás. A hátsókerekeseknek a túlkormányozottság révén könnyen kitör a faruk, viszont aki ért hozzuk az kanyarokban egy igazi isten és nagyon ráver az elsőkerekesekre.
15.
15.
bledzer
"nyomni kell a gázt, kormányozni, és célba érni"- és pont le is írtad egy szimulátornak, vagy szimalátornak tűnni akaró játék lényegét. És egy ilyen játékot nem kontrólerrel kell tesztelni, sőt nem is szabad, csakis kormánnyal, akinek pedig ez nem tettszik az need for speed-ezen. Még jó, hogy nem történik semmi izgalmas a pályán. Az igazi izgalom akkor jön meg amikor minden assist-ot kikapcsolva igyekszel tízedeket lefaragni a köridőből a határon autózva. Nameg hogy csak a menüben van zene? Kérdezd meg Michelisz Norbit hogy futamok alatt halgat-e zenét. Egy szimulátorban pedig soha de soha ne keresd a grafikát. Én a mai napig GTR2-zök ami nagyon nem mai darab, mégis tökéletesen elégedett vagyok vele. És fárasztó az ilyesmi, ha tettszik ha nem, a pilótáknak sem pihentető és húbeélvezetes dolog a versenyzés. Roppant mennyiségű koncentráció és jó erőnlét plussz monotonitástűrés igényelteteik. Lehet, hogy maga a játék szar, de egy szimulátornak látszó valamit akkor sem így kell tesztelni. FAIL
14.
14.
DON GONDOCS
Nemlátszik jobbnak vagy rosszabnak mint bármelyik race driver rész.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...