A Milestone friss vért pumpál az évente megjelenő ralis címek világába. A Nemzetközi Automobil Szövegség támogatásával készült új WRC-feldolgozás vérbeli arcade őrület lett, ha casual gamerként nem hoznak lázba a tízezer forintos, komoly autóversenyek, de szereted a száguldást, és a laza kikapcsolódást, akkor pont te vagy, kire a fejlesztők most gondoltak. Izometrikus kameranézet, négyjátékos multiplayer, száguldás és szívatás, hivatalos rali környezetben. Jól hangzik, mi?
Négy autó indul útnak, háborúzva a győzelemért. Felkenhetjük ellenfeleinket a falra, kilökhetjük őket a pályáról, a játékmenet gyermekkorunk Death Rally és Mario Kart futamait idézi, az aranyéremért mindenki kész harcba szállni. Egymás szívatása mocskos eszközökkel történik, szedjük fel a pályán elszórt power-upokat, s lendüljünk akcióba, hatféle fejlesztést kapunk véletlenszerűen. Van extra sebességet biztosító nitró, küldhetünk villámcsapást az előttünk lévőre, füstöt a mögöttünk kullogókra, de egy gombnyomással lelassíthatjuk a körülöttünk lévő autókat is. Visszakapjuk mind, ez biztos.
Pont a stílus az azonban, amiért a játékot mindenki támadja. A WRC hangulatához nem illenek a power-upok, mondják a kritikusok, részben igazuk is van. Kinek nem tetszik, az kikapcsolhatja őket, s koncentrálhat a hagyományos versenyekre. Ekkor viszont szárazzá, és unalmassá válik a játék, sokan viszont éppen a komolyabb Mario Kart elemeket hiányolják. Nem dolgozták ki eléggé a csínyeket, kevés extra található, s azok is sablonosak, a többjátékos harcok kifulladnak, a WRC Powerslide meg se közelíti mindazt, mi a stílust naggyá, legendássá tette.
Lehet ezekkel egyet érteni, vagy sem, a rali rajongók mindenesetre nem panaszkodhatnak. A játékban igazi autók, versenyzők és helyszínek szerepelnek, Monaco, Németország, Portugália, Olaszország, Franciaország, Mexikó, Görögország, Nagy-Britannia, összesen nyolc bajnokság, és hetvenkét futam vár ránk. Ötvenhárom autó volánja mögé ülve indulhatunk harcba, a WRC osztályban Ford Fiesta ST, Mini John Cooper, Citroen DS3 és Polo R vár ránk, a Class 2-ben Fiesta S2000, Fabia, Abarth Grande Punto és Proton Satria Neo közül választhatunk, míg a Class 3-ra nyomva Subaru Impreza WRX, Lancer EVO IX, EVO X és Fiesta ST válik elérhetővé. A félszázat is meghaladó darabszám ezek különböző változataiból és festéseiből adódik össze, minél többet játszunk, annál erősebb, gyorsabb autókat kapunk.
A kivitelezés meglepően jól sikerült. A fizika remek, érezni az autó súlyát, a különböző terepek mind eltérő vezetési stílust követelnek meg tőlünk, ütközéskor a kasztni roncsolódik, apró darabokat hagyunk magunk után, s a látvány is szuper. A grafika kiemelkedik az olcsóbb arcade címek közül, a készítők nem akartak gagyi rajzfilmes külsőt ráerőltetni a játékra, kocsinknak nincsenek óriás kerekei, minden olyan, mintha egy igazi WRC-játékot tolnánk. Egyedül a zene gagyi csak, illetve engem még idegesítettek a kikapcsolhatatlan névtáblák is, hatalmas fekete háttérre óriás betűkkel vannak kiírva a versenyzők nevei, hasznuk semmi, csak az utat takarják el. És egyik korábbi screenshoton se láttuk őket.
Erős közepes játék lett a WRC Powerslide. Tudunk benne hagyományos futamokat, illetve Death Rally-stílusú, szívatásra épülő versenyeket is nyomni, van multiplayer módja, és maga a kivitelezés se rossz. Ha szereted a ralik világát, és rajongsz a casual címekért, akkor vedd meg, megtalálod a Playstation Store és az Xbox LIVE polcain, nem fogod megbánni.
http://www.youtube.com/watch?v=5cfYTeIem5k
kar h mar nem csinalnak olyanokat...
es erre emlekszik meg vki?:
http://www.youtube.com/watch?v=C_-RLtfSEi4
Hasonlóan nagy kedvenc a Revolt is:
http://www.youtube.com/watch?v=BONl_1dUVCo
Gondolom nem erre gondolsz, de erre is hasonlít. :D
De ügyesen csavartak egyet a rallyjátékon. Jópofa lett.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.