A küldetések sorrendjéről, az újrajátszás menü működéséről, az elágazásokról és az efféle tudnivalókról a sorozat első részének elején bővebben írtam, akit érint, átismételné, vagy korábbi küldetést keres, kattintson, itt pedig további szócséplés helyett rögtön jön a soron következő misszió:
By the Book
Irányítható karakterek: Michael, Trevor
Extra célok:
- Ne álljon le K. úr szíve
- Sokkoljuk árammal K. urat
- Húzzuk ki K. úr fogát
- Üssük K. urat csavarkulccsal
- Vallassuk K. urat a hírhedt vízbefojtást imitáló módszerrel
Trevorrel és Franklinnel érkezünk a következő küldetésre, az FIB eldugott rejtekhelyére. Trevor számára ismerős Norton-ügynök, de egyelőre, így kilenc év után nem tudja hova tenni, ergo Michael még nem bukik le. Az ügynökök előhozzák az IAA karmai közül frissen kiszabadított K. urat, és mint írtam, csöbörből vödörbe került, most mi fogjuk kínozni Trevorrel az FIB parancsára. A tag továbbra is azt hajtogatja, hogy hifi cuccokkal foglalkozó szerelő, de ismeri azt a másik azerit, akit Haines-ügynök keres, megadja a címét. Első körben a célhoz kell hajtanunk Michaellel, Norton is velünk tart, a házban azonban valami celeb lakik, határozottan nem a keresett ember.
Ekkor kezdődik a sokakat még így játékban is felkavaró, nem kevés biztosítékot kivert, a nyugati verziókban megkerülhetetlen kínzás, ami természetesen a fejlesztők Guantánamóval kapcsolatos kritikáját fejezi ki. Trevorrel választhatunk, hogy melyik eszközt vetjük be, használhatunk áramot, a sima szikracsiholással is ijesztgethetünk, a fogóval fogakat húzhatunk ki, a csavarkulccsal csontokat törhetünk, a kannával pedig a vízbefojtást imitáló kínzást alkalmazhatjuk, mindegyik egy-egy egyszerű mini-játék. K. úr életfunkcióit a monitoron követhetjük a megfelelő gombbal, amennyiben túl messzire megyünk, és leáll K. szíve, adrenalinnal újraéleszthetjük. Így magának a kínzásnak nincs különösebb tétje, végleg elrontani szerintem nem lehet, amennyiben jobb százalékot szeretnénk elérni, minden eszközt vessünk be sorban, de a pulzust figyelve csak szakaszosan.
Az automatikus váltás után vezessünk Michaellel a következő megadott pontra, út közben néhány információt is kapunk, megtudjuk, hogy Brad valójában meghalt annak idején, és Norton levelezett Trevorrel a nevében a „börtönből”. Ez újabb csapdahelyzetet teremt Michael számára, hiszen Trevor azt reméli, hogy a közös balhék során kiszabadítják Bradet, ami jóvátenné Michael árulását, de erre eszerint nincs mód. A következő pont már megfelelő, egy bokorból kell kilőnünk távcsöves puskával a másik azerit, aki egy nagy házban bulizik rengeteg emberrel. Ez a szakasz ismét némi nyelvtudást igényel, mivel Michaellel nem tudjuk azonosítani a célpontot, több szakaszban kell Trevorrel K. úrból személyleírást kicsikarnunk. Ne hamarkodjuk el a lövést, a leginkább feltűnő fickó nem a mi emberünk, akit ki kell lőnünk, átlagos felépítésű, nagy szakállú, dohányos, és ami különösen fontos, balkezes férfi (vagyis a baljában tartja a cigit), ilyen csak egy van.
Miután sikeresen elvégeztük a merényletet, Trevor azt a feladatot kapja Hainestől, hogy szabaduljon meg a fogolytól, ő azonban, noha ez váratlan tőle, úgy dönt, hogy futni hagyja, felteszi egy gépre, és ráveszi, hogy soha ne térjen vissza, különben nyilván megölnék. A reptérre vezető úton Trevor furcsa előadást tart arról, hogy mennyire haszontalan dolog a kínzás, nem szabadna alkalmazni, nem is vezet eredményre, amire ugye éppen az előző jelenetek cáfoltak rá. Innen már nincs kihívás a dologban, tegyük ki a fickót, ahol kell, ő pedig legurul a lépcsőn. Az soha nem derül ki, hogy túlélte-e, és valóban kitartó kém volt-e, ahogy Haines mondta, vagy csak a véletlenek áldozata.
Hood Safari
Irányítható karakterek: Franklin, Trevor
Extra célok:
- Végezzünk 7 percen belül
- Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
- Szedjünk le 12 ellenfelet fejlövéssel
Trevor új barátokat próbál szerezni a városban, beugrik a frissen megismert Franklinhez, akit Lamar és a nagynénje éppen bele akar rángatni valami újabb eszeveszett balhéba, és a háromfős nyomás ellen végül feladja a harcot. Pattanjunk a furgonba, a cél ismerős lehet a 3D-s univerzumból, pont itt lakott kezdetben CJ. A Stretch által szervezett drogbiznisz végül nem jön össze, Trevor hamar kiszúrja, hogy a nagy adag kokain valójában csak egy közönséges preparált tégla. Ekkor az egész Ballas banda ránk ront a jó öreg zsákutcában, a direkt konfrontáció nem úszható meg. Próbáljuk az első fedezékből annyira megtisztítani a terepet, amennyire lehetséges, bármelyik főszereplővel harcolhatunk, de mindkettőnek és Lamarnak is élve kell megúsznia a kalandot. Itt gyakorlatilag végtelen számban jönnek ellenük, autókkal is, így amikor már nem támadnak minket több irányból, haladjunk fedezékből-fedezékbe, ki az utcán. Egy idő után eljön az a pont, amikor a zsaruk is befutnak, és lezárják az utat, ekkor Lamar veszi át a vezetést, balra szalad, le a csatornához, kövessük.
Egy rapper éppen klipet forgat néhány jet-skivel, pattanjunk az egyik nyergébe, és indul az üldözős szakasz, kövessük Lamart, és lőjünk a minket üldöző autóra. Egy idő után úgy tűnik, csak Franklinnel mehetünk, a hármas szétrepül, hogy nehezebben tudják őket üldözni, háromcsillagos, helikopteres körözést kell ekkor leráznunk. Ez időigényes, de a tengeren nem annyira nehéz feladat, csak száguldanunk kell, egy idő után lehagyjuk a helikoptert, ezt követően már csak el kell kerülnünk a helikoptereket és járőrhajókat, továbbá kerülnünk kell a partot. Amikor megszűnik a körözés, vége is az újabb félresikerült kiruccanásnak.
Scouting The Port
Irányítható karakter: Trevor
Extra célok:
- Végezzünk 20 percen belül
- Ne sértsük meg a konténereket
- Az utasításokat követve hibátlanul készítsük el a három fényképet a hajóról
- Ne hívjuk fel magunkra a figyelmet a dokkoknál
Trevor rászáll Wade unokatestvérére, Floydra, aki a dokkoknál dolgozik, ahol bizonyára ki lehet fogni valami értékesebb vagy érdekesebb zsákmányt. Hosszabb terepbejárás következik, mely során mi is munkásnak álcázzuk magunkat. Hajtsunk Floyd munkahelyére a két sráccal, közben megtudjuk Floydtól, hogy a Merryweather cég és egyben magánhadsereg két dolgot is őriz komolyabb erőkkel, egy teherhajót és egy raktárt, utóbbiban a pletykák szerint különös kísérleteket végeznek. Menjünk be a kapun, vegyük fel a munkát, kövessük Floydot, és kerüljük a balhét, azaz ne vegyük elő a fegyverünket, ne lövöldözzünk, ne lökjünk meg embereket, semmit ne csináljunk, amivel felhívnánk magunkra a figyelmet, ugyanakkor a kapott feladatokat végezzük el.
Először konténereket kell rakodnunk egy méretes és igen masszív targoncaszerűséggel, ami elsőre nehezen irányíthatónak tűnik, de ha figyelembe vesszük, hogy a hátsó kerekeit kormányozhatjuk, hamar belerázódunk a kontrollba. A zöld konténerek fölé sem kell nagyon pontosan pozícionálnunk, csak durván rájuk kell ereszteni az emelőt, és meg is foghatjuk őket, a lerakás szintén magától értetődő. Két konténer után kiszállhatunk a járműből, és felmászhatunk a sárgával jelzett daru vezetőfülkéjébe. A jobb karral vízszintesen mozgathatjuk a fülkét és egyben az emelőt, a másik tengely mentén pedig az egész darut, a bal kar vezérli az emelő magasságát, nézetet is válthatunk, felülnézetből a legkönnyebb dolgozni, és itt sem szükséges nagyon kicentiznünk a dolgokat. Miután átrakodtunk két konténert a kamionokra, kapunk egy kis pihenőidőt, Trevor be is jelenti, hogy a srácainak fotózza a munkahelyét, így kevésbé gyanús. A kijelölt helyről a mobilunkkal fotózzunk, először a hajó elejét kapjuk le, majd egy őrt, feltehetően fegyverest célszerű közelről, aztán a hajó hátulját nagy távolságból, végül küldjük a képeket Ronnak, aki SMS-ben válaszol. Siker esetén nem írja konkrétan, hogy rendben vannak a képek, de a hibás fotózást bizonyára jelzi, és próbálkozhatunk újra.
Ez után másszunk le, kövessük Floydot, szálljunk be a kamionba, és vezessünk nyugisan, a kapuk nyitását megvárva a megjelölt raktárba. Ott Trevor némi bajba keveri Floydot, akire ráugranak az őrök, ő pedig könnyedén elemel egy táskát. Amikor megkapjuk az irányítást, hagyjuk el a raktárt, és menjünk vissza Floyd lakásához, nyugodtan elköthetjük a kint álló teherautót, amelyiket nem szerelik, így mégis gyorsabb az út, mint gyalogosan. A küldetés befejezéséhez a lakásba is menjünk fel.
Minisub
Irányítható karakter: Trevor
Extra célok:
- Végezzünk 8:30-on belül
- Lopjuk el a tengeralattjárót anélkül, hogy a hajó fedélzetére lépnénk
Én a hajó kifosztását választottam, így az ahhoz tartozó előkészítő küldetéseket játszhatom csak újra. A menüből indításkor rögtön egy hajó mellett jelenünk meg, melynek egy daruján egy kis tengeralattjáró lóg, alapban nyilván ki is kell vezetnünk ide. A magától értetődő mód, hogy a jól őrzött hajón megkeressük a daru vezérlőjét, és így eresztjük le a járművet, de az alternatív módszer nyugisabb, gyorsabb, és jobban értékelt. Ehhez menjünk a hajó túloldalára, és hangtompítós távcsöves puskával lövöldözzünk a csiga alatt a felfüggesztő kötelekre, ez után már csak annyi a dolgunk, hogy a vízbe ugorjunk, és a leesett tengeralattjáróhoz ússzunk. Szálljunk be, haladjunk a mélyben, különösen kezdetben, amikor az őrök még látszanak. Vezessünk el épségben a célhoz, és a víz alatt megjelenő karikába kormányozzunk a végén. Floyd kiemeli a gépet egy kamionra, az utolsó szakaszban azt vezessük a megjelölt helyre óvatosan.
Trash Truck
Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)
Extra célok:
- Végezzünk 5 percen belül
- Ne keletkezzen kár a járműben
- Érjük el a szemétszállító csúcssebességét
Úgy rémlik, ezt bármelyik karakterrel elkezdhetjük, a térképen mozgó HS ikont kell megközelítenünk, újrajátszásnál viszont rögtön a szemétszállító mellett jelenünk meg. Nekem Franklint dobta ekkor a gép, valószínűleg, mert a sofőrös küldetésre ő a legjobb, de lehet, hogy csak azért, mert vele kezdtem korábban is. Szimplán lopjuk el a szemeteskocsit, ekkor kétcsillagos körözést kapunk, rázzuk le, ami ilyen lassú járgánnyal kicsit nehezebb, ha nagyon nem boldogulunk, hajtsunk le vidékre, a kanyargós földutakon könnyebb megszabadulni a zsaruktól. Végül parkoljunk le az FIB titkos telepén, és hagyjuk el a járművet.
Boiler Suits
Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)
Extra célok:
- Vegyük meg az összes ruhát 30 másodpercen belül
- Mindenkinek más színű ruhát vegyünk
Úgy emlékszem, hogy ezt is bárkivel elvégezhettük, újrajátszásnál Franklint kaptam egy Ammu-Nation fegyverbolt előtt. Menjünk be, a zöld kör által jelzett helyen vegyünk három munkaruhát, a jobb eredmény érdekében gyorsan, és eltérő színűeket, aztán menjünk ki. Ennyi, ebben tényleg nincs semmi kihívás.
Tow Truck
Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)
Extra célok:
- Végezzünk 3 percen belül
- Ne keletkezzen kár a járműben
- Érjük el a vontató csúcssebességét
A karakteres helyzet ugyanaz, mint az előzőeknél, bárkivel lehetünk. Menjünk a megjelölt helyre, egy fickó szerelgeti a járgányát, jól láthatóan ő lehet a vontató és az egész szerviz tulajdonosa is, így a legjobb, ha mögé lopózunk, és leütjük, így nem tehet keresztbe nekünk, és nem riaszthatja a rendőröket sem. Kössük el a vontató kocsit, és ezt is szállítsuk le az FIB rejtekhelyére, mint a szemetest, végül szálljunk ki.
Masks
Irányítható karakter: Franklin (valószínűleg Michael vagy Trevor is elvégezheti)
Extra célok:
- Vegyük meg az összes maszkot 20 másodpercen belül
- Mindenkinek fehér hoki maszkot vegyünk
Ez a ruháshoz hasonló, kihívás nélküli, szintén valószínűleg bárkivel felvehető munka. Menjünk le a partra, a jelölt helyre, nekem ekkortól mutatta a térkép a maszkárust, de valószínűleg korábban is működött. Vegyünk három maszkot, mindenkinek egyet, ha az aranyra gyúrunk, három fehér hoki maszkot vásároljunk gyorsan, és ennyi.
The Merryweather Heist (Freighter)
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Szedjünk le 12 ellenfelet fejlövéssel
- Legalább 80%-os legyen a találati pontosságunk
- Öljünk meg 12 ellenfelet lesből
- Találjuk meg a tárgyat 60 másodpercen belül
- Jussunk a hajó belsejébe lebukás nélkül
Végre egy komolyabb akció, eredetileg ezt a megoldást választottam, de ahogy a The Jewel Store Job küldetés esetében, újrajátszásnál bármelyik módszert tolhatjuk, azt is, amelyiknek soha nem végeztük el az előkészületeit. Trevor vázolja a tervet, majd vele kell elfuvaroznunk Franklint az egyik híd közepére. Itt Franklin irányítását kapjuk meg, ismét mesterlövészek leszünk, foglaljuk el a megjelölt lőállást, majd miután Michael megérkezik motorcsónakkal, kezdjük el módszeresen lelövöldözni az őröket úgy, hogy lehetőleg ne fújjanak riadót. Az első kettő után már válthatunk, de lehetünk végig Franklinnel, ekkor a távolból kell vigyáznunk Michaelre, lövöldözzünk le minden őrt. Amennyiben Michaelt választjuk, lopakodva kell nindzsaként gyilkolnunk (ekkor alig van nálunk fegyver, átmenetileg a hangtompítósokat is elveszítjük), és plasztikbombákat telepítenünk a sárga pontokra. Természetesen váltogathatunk is össze-vissza ebben a szakaszban.
A negyedik, utolsó bombát a hajó belsejében telepíti Michael, ott már nem tudjuk irányítani, közben a Merryweather emberei több autóval befutnak a partra is, és valószínűleg elkerülhetetlen, hogy felfedezzenek minket. Irtsuk őket Franklinnel, a helikoptert is szedjük le, majd miután Michael végzett, és ismét a fedélzeten van, biztosítsuk az útját. Amikor leért, tiszta a levegő, és szól nekünk, hívjuk fel mobilon a „Detonate” barátunkat, azaz robbantsuk fel a tölteteket.
A következő szakaszban Michael búvárruhában merül alá, nagyon rossz látási viszonyok mellett meg kell keresnünk azt a bizonyos tárgyat, amire Trevornek fáj a foga, ha jó eredményre hajtunk, gyorsnak is kell lennünk. A szonár a segítségünkre van, nagyjából egyenesen úszva a konténerek között, a tengerfenéken találhatjuk meg a villogó bombát. Ekkor befut Trevor, és őt irányíthatjuk a tengeralattjáróval, mivel a céltárgy már megvan, zöld pontként látható is a térképen, csak el kell érnünk, és neki kell mennünk. Ez után a sárga ponthoz menjünk óvatosan, és hajtsunk bele a víz alatti karikába. Sikerült az akció, nagy az öröm, befut Floyd és Lester is, és megtudjuk, hogy az eszköz valóban egy vagyont érő szuperfegyver, ugyanakkor csak Kínának adhatnánk el, és minden bérgyilkos ránk vadászna, így az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy visszaadjuk. Lester és Floyd meg is szervezi, hogy a roncsok között találják meg a cuccot, végül tehát ez a sikeres akció is balul sült el.
The Merryweather Heist (Offshore)
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Találjuk meg a tárgyat 2 percen belül
- Végezzünk 14:30-on belül
- Likvidáljunk minden üldözőt
- 4 percen belül lépjünk meg az üldözők elől
Ennél a változatnál Trevor kevésbé részletezi, hogy mi lesz a dolgunk. A kupaktanács után Michael irányítását kapjuk meg, pattanjunk egy négyszemélyes autóba, várjuk meg, amíg a többiek beszállnak, és irány Trevor reptere. Ott szálljunk át a helikopterbe, Franklin is velünk tart, majd a kampó segítségével vigyük magunkkal a tengeralattjárót, amibe Trevor szállt át. Repüljünk a cél felé, egy apró fémplatform látszik csak ki a tengerből, ha elég közel vagyunk, megjelenik az utasítás, hogy engedjük le a tengeralattjárót, akkor tegyünk is így.
Trevor menete jön, csatlakoztatta a telefonját a tengeralattjáró szonárjához, haladjunk óvatosan a piros pont felé, majd amikor elérjük, merüljünk hosszan, nagyon mélyre. Vezessük a hajót a villogó eszközbe, ezzel be is gyűjtjük, majd emelkedjünk a felszínre. Ekkor nekünk kell váltanunk Michaelre, ismét gyűjtsük be a madárkával a sárga tengeralattjárót, a vad hullámok miatt ezúttal ez már némileg nehezebb a feladat. Ezt követően induljunk vissza a bázisra, Trevor azért megjegyzi, hogy miután egy egyszerű mobillal találta meg a cuccot, a Merryweather emberei is könnyen követhetik, és valóban, kis idő múlva hajókkal kezdenek üldözni minket. Ekkor váltsunk Franklinre, és kezdjük el lőni őket, rövidesen helikopterek is ránk szállnak, ekkor koncentráljunk ezekre, egy gombbal válthatunk, hogy melyik irányba hajolunk ki, ezt is alkalmazzuk gyakran. Miután megtisztítottuk az eget, már tényleg visszarepülhetünk a bázisra, tegyük le a tengeralattjárót, és lényegében ugyanaz a jelenet játszódik le, mint a másik verziónál, nem tarthatjuk meg a cuccot, nem is kapunk érte pénzt, örülhetünk, ha Lester vissza tudja juttatni a szuperfegyvert a tengerbe.
Did Somebody Say Yoga?
Irányítható karakter: Michael
Extra célok:
- Végezzünk 15 percen belül
- Hibátlanul teljesítsük az első pózt
- Hibátlanul teljesítsük a második pózt
- Hibátlanul teljesítsük a harmadik pózt
Michael házában ismét áll a családi perpatvar, Amanda Trevor és az egészségtelen életmódja miatt szapulja szeretett férjét. Ekkor fut be Amanda új edzője, és mint hamarosan kiderül, szeretője, a kissé buzoid, vicces francia akcentussal beszélő Fabien, és javasolja, hogy családi jógázással oldják fel a feszültséget. Michael belemegy, itt tanuljuk meg a jógázás alapjait, amit ez után bármikor végezhetünk, igaz csak Michaellel és két helyen. Kissé unalmas mini-játék, viszont elég gyorsan feltornázhatjuk vele Michael erejét. Három gyakorlatot kell végigtolnunk, a játék mutatja, hogy a pózokhoz hogyan tartsuk ki az analóg karokat, és közben mikor lélegezzünk be és ki két hátsó gombbal. Erre szöveges instrukciót is kapunk, így gyorsan felvehetjük a ritmust, a levegőt ugyanis kicsit hosszabban bent kell tartanunk. Végül Fabien és Amanda elég félreérthetetlen pózt vesz fel, és Fabien elkezd célozgatni rá, hogy Amandától tud Michael impotenciájáról, hősünk agya ekkor már végleg eldurran, ami egy nem kívánt fürdőzéssel, és az Amanda-Fabien páros távozásával zárul.
Ekkor menjünk fel Jimmy szobájába, próbáljunk újabb családi programot szervezni vele, ami abban merül ki, hogy a havernak mondott drogdíleréhez kell fuvaroznunk a Burger Shothoz. Ott a tag átadja az anyagot, és utána egy megbeszélt doboz üdítőt is. Ezt követően induljunk vissza a házba, Jimmy ráveszi Michaelt, hogy igyon egy kortyot a ki tudja milyen hallucinogén löketből, erre nagyon bedurvul a kép és az irányítás, sokkal jobban, mint lerészegedéskor, ami a korábbi részekhez képest itt nem is veszélyes. Nem jutunk el a célunkhoz, Jimmy kilök minket a kocsiból, és közli, hogy elköltözik, meg a bankszámlánkat is lenullázza, és jön a filmszakadás. A következő ocsúdásnál már Michaelt majmok veszik körül, aztán idegenek rabolják el, vizsgálgatják, végül gatyában kilökik az űrhajóból. Az extrém színekben villódzó város felé esés közben kapjuk vissza az irányítást, én elég sokáig ellebegtem, a végtelenségig is lehet, de nem történik semmi, így miután kinézelődtük magunkat, a bal kart előre döntve zuhanjunk minél gyorsabban, pláne, ha az időjutalmat is meg akarjuk szerezni. A következő filmszakadás után egy réten térünk magunkhoz, most már tényleg menjünk haza, otthon egy búcsúlevelet találunk, Amanda elköltözött, vitte a srácokat is, válást fontolgat.
Blitz Play
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Lőjük le a helikoptert Trevorrel
- Szedjünk le 12 ellenfelet fejlövéssel
- Legalább 60%-os legyen a találati pontosságunk
- Váltsunk karaktert 10 alkalommal
Újabb nagy balhé következik az FIB-nek, itt használjuk a ruhákat, a maszkokat, a szemétszállítót és a vontatót. Először Michael irányítását kapjuk meg, vezessük a szemeteskocsit a megadott pontra, úttorlasz lesz belőle. Amikor Trevor szól, a következő sárga jelnél álljunk keresztbe, hogy mindkét sávot elfoglaljuk. Megérkezik a páncélkocsi, tanakodnak benne az emberek, ekkor a Franklin által vezetett vontatóval bele kell rohannunk, nyomjuk tövig a gázt. Utána szálljunk ki, tapasszunk plasztikbombát a hátsó ajtóra, távolodjunk el, és robbantsunk. Michael kirámolja a járgányt, mi sakkban tarthatjuk a kísérőket, bár valószínűleg nem menekülnek el. Rövidesen megkapjuk a négycsillagos körözést, húzódjunk fedezékbe a betontömbök mögé.
Ez egy elég kemény és kaotikus menet, innen bárkire válthatunk, Trevor fent van a magasban, vele rakétákat indíthatunk az autókra, és távcsöves puskával vadászhatunk, védhetjük valamennyire a többieket, de egy idő után fent is kiszúrnak minket. Michael és Franklin a földön harcolnak, a rendőrök pedig nem csak az eredeti bejáraton özönlenek, de hátulról is. Figyeljük, hogy melyik irányban vannak közelebb, úgy váltsunk fedezékeket, ne spóroljunk az ólommal és a speckóval, próbáljunk kitartani, és amikor a játék jelzi, hogy valaki bajban van (vörös), esetleg nagyon jó helyzetben (fehér), váltsunk. Egy idő után megérkeznek a mesterlövészek is, és Trevort lövik, mivel túl sok rendőr van a térképen, az nem igazán segít az azonosításukban, a kezdeti sikátor túlsó oldalán levő házak tetejét pásztázzuk. Némi harc után újabb mesterlövészek bukkannak fel (több magaslaton is lehetnek), majd egy helikopter jobbról, Trevorrel szedjük le ezeket is.
Idővel megfogyatkoznak a zsaruk és a körözési csillagok, csak Franklint irányíthatjuk, Michael szól nekünk, hogy a szemetessel lépjünk olajra, ő meg leszállítja az árut. Ne legyünk óvatlanok, ha még van pár rendőr, fedezékből intézzük el őket, csak amikor már egyértelműen tiszta a terep, akkor induljunk el a járművel a megjelölt helyre. Itt kivételesen körözés közben is láthatjuk a sárga utat, de a biztonság kedvéért meg is várhatjuk, amíg megszabadulunk a csillagoktól. A célnál szálljunk ki a szemetesből, helyezzünk rá egy robbanótöltetet, távolodjunk el tőle, és robbantsuk fel. Ez után a kékkel jelölt menekülőautóval távolodjunk el a helyszíntől, kis idő múlva telefonál Michael, és automatikusan át is váltunk rá. Már csak vezessünk a célhoz, Devin Weston házához, Michael átadja a cuccot, a fickó pedig újabb melóra próbálja rávenni. Michael vonakodik, de Devin felajánlja, hogy bemutatja a híres filmproducernek, Solomon Richardsnak.
Mr. Richards
Irányítható karakter: Michael
Extra célok:
- Végezzünk 10 percen belül
- Öljünk meg 3 ellenfelet lesből
- Ne sérüljünk a Roccóval folytatott bunyóban
- Sértetlenül tegyük le a helikoptert
Ez az első küldetés az öreg filmes Solomon Richardsnak, problémája van a munkafóbiás rendezőjével és az egyik színészével, akinek az új ügynöke több pénzt akar kiharcolni, és hátráltatja a forgatást. Pattanjunk egy járgányba, és irány a klub, út közben még kapunk néhány instrukciót. Másszunk át a kapun, csendben hatoljunk be a területre, az első két fickót kihagyhatjuk, előttük balra másszunk fel a létrán, ha mégis leszednénk őket, gyorsnak kell lennünk, mert rálátnak egymásra. Használjunk hangtompítós pisztolyt, a tetőkön is mászkálnak munkások és őrök, gyakran párban, néha magányosan, mindig beszélnek, így még időben fedezékbe húzódhatunk. Valószínűleg gyilkolás nélkül is eljuthatunk a célhoz, de a három csendes ölés javítja az értékelést. Az első tetőről két irányba is mehetünk, mindkettőről feljuthatunk a géphez, balról mászás és lépcsőzés után, jobbról egy hosszabb létra segítségével.
Fent Michael közli az „úriemberekkel”, hogy vissza kell térniük a munkájukhoz, Rocco, az ügynökük ekkor személyesen támad ránk ököllel, mi sem ölhetjük meg őt, verjük péppé. Miután eleget kapott, szálljunk a helikopterbe, a rendező és a színész már bent van, de továbbra is makacsok, sztrájkolnak. Móresre kell tanítanunk őket veszélyes, őrült repkedéssel, nagyon durva dolgokat, hidak alatt átrepülést nem is szükséges csinálnunk, én csak teljes sebességgel mentem, berepültem párszor a toronyházak közé, és rángattam a botkormányt jobbra-balra. Miután feladják, repüljünk a stúdióhoz, szálljunk le az üres medencében, végül kísérjük be a két arcot a producer irodája elé.
I Fought the Law...
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Versenyezzünk a két kamion között
- Versenyezzünk a két busz között
- Kövessük Trevort az alagúton át
- Végezzünk 12 percen belül
- Használjuk Franklin speciális képességét a verseny során
A trió az egyre furcsább, a saját barátaitól luxusautókat lopató Devin építkezésén veszi fel a következő feladatot. Mi kezdetben Franklint irányítjuk, szálljunk be a járműbe, és hajtsunk a sztráda melletti, megjelölt benzinkúthoz, ha a speciális csíkunk nincs tele, azt is töltsük fel, jól fog jönni. Két sportautós arc vitatkozik, hívjuk ki őket versenyre, a cél nem az, hogy előttük érjünk valahova, csupán ne szakadjunk el tőlük, végig abban a hitben legyenek, hogy versenyeznek. Elsőre ez elég nehéz volt, de ha sokat versenyeztünk már, és feltornáztuk Franklin vezetési képességeit, nem annyira veszélyes, még speckó nélkül sem, amit persze nyugodtan használjunk, ha veszélyesen közel kerülünk más járművekhez. Mint feljebb látható, a kamionok és buszok közötti áthajtás jutalmat ér, a speciális képesség használata szintúgy.
Michael és Trevor rendőrnek öltözve várakoznak egy ponton rendőrmotorokkal, amikor a versenyzők elhajtanak, vegyük őket üldözőbe, Trevor magától megy, innen Michaelt irányíthatjuk. Ez sem egyszerű menet, a szétválásnál követhetjük Trevort az alagúton át és a forgalommal szemben, de maradhatunk a jobb sávban is. Ne menjünk az autóknak, és ne lőjünk rájuk, csak száguldjunk. Miután áthajtottunk a fél államon, egy hídon végre lelassítanak, Michael és Trevor pedig kissé megrendszabályozza a két srácot, és elkobozza az autóikat. Itt bárkire válthatunk, Trevorre is, miután az ügyvédnő megadja a célt, versenyezhetünk a többiekkel, viszont ekkor már értelemszerűen csak a választott emberrel lehetünk, nem előzhetünk újabb váltással. A versenynek nincs tétje, abszolút nem számít, hogy hányadikak vagyunk, ahogy az sem, hogy megsértjük-e a járgányt. Végül kiderül, hogy Devin csak öt autó után fizet, kettőt pipáltunk ki, három még hátra van.
Eye in the Sky
Irányítható karakterek: Franklin, Trevor
Extra célok:
- Sértetlenül szállítsuk le a járgányt
- Hallgassunk ki 3 beszélgetést
- Elsőre találjuk el Chad rejtekhelyét
Újabb autólopás következik Devin számára, ez nagyon speciális küldetés. Franklinnel kezdünk, de azonnal váltsunk Trevorre, aki egy rendőrségi helikopterben ül, ugyanakkor direktben nem ő irányít, a megfigyelő eszközöket kezeli, amikkel a falakon keresztül is bárkit lehallgathatunk, a hőkamerák segítségével bizonyos mértékig a falakon is átláthatunk, és az arcfelismerő rendszer segítségével bárkinek lekérhetjük az adatbázisát. Ijesztő dolog, mondjuk az NSA-ügy után simán el tudom képzelni, hogy ilyenek cirkálnak Amerikában, a „fekete helikopterek” különféle összeesküvés-elméletekben egyébként is régóta keringenek. Mi határozhatjuk meg azt is, hogy a gép merre menjen, először menjünk rá a kék nyíl, illetve négyzet által jelzett Franklinre, és kérjük le az adatait: a rendőrség mutogatós bácsiként tartja nyilván. Ez után próbálkozzunk a három megjelenő célponttal, egyik sem a mi emberünk, de kapunk újabb pontokat, és ezek között már megleljük a keresett autó tulajdonosát, akit innen vörös négyzet mutat, tapadjunk alaposan rá.
Időnként takarásba kerül, akkor próbáljuk megsaccolni, hogy hol jöhet ki, célszerű kijjebb zoomolnunk, ha több kijárat is szóba jöhet. Rövidesen elér a garázsához, Franklin, aki a helikoptert és az instrukcióinkat követve jutott el ide, megpróbálja megszerezni a járművét, de nem jár sikerrel, a pofa elhajt. Így is kövessük, persze nehezebb, használjuk nagyon aktívan a zoomot, nagyobb távolságban többet mozoghat a célkeresztünk, ha viszont bizonytalanok vagyunk, közelítsünk, az is árulkodó lehet, hogy száguldozik, nem hétköznapi sofőr. Végül bemegy egy parkolóházba, Franklin meg utána. A helikopterünk az épület mellé repül, a pilóta pedig felhívja a figyelmünket a hőkamerára, amit kapcsoljunk is be. Először Franklint kell megkeresnünk ráközelítve, nagyjából középen van. Ez után a többi hőforrásra kell ráállnunk, bent Franklin mindegyiket leellenőrzi, amelyikre ráközelítünk, az emberünk egyébként a bal szélen ül a járgányában.
Amikor sikerrel járunk, Franklin irányítását kapjuk meg, aki sakkban tartja az autóst. Én a biztonság kedvéért lepuffantottam hangtompítóval, nehogy rám küldje az igazi zsarukat. Pattanjunk be a volán mögé, és irány a reptér, amit az ügyvédnő ad meg célként. A sorompónál álljunk meg, várjuk ki, amíg beengednek minket, majd álljunk be a hangárba. Itt Devin elkezdi puhítani Franklint a végjátékra, az előadás után, ahogy a nő mondja, vigyük el bármelyik bent álló autót, és hajtsunk ki a sorompón túlra.
Caida Libre
Irányítható karakterek: Michael, Trevor
Extra célok:
- Érjük el a motor csúcssebességét
- Ne essünk le a motorról az üldözés során
- Szedjük le a repülőt 3 lövéssel
- Végezzünk 9:45-ön belül
Ezúttal Madrazo kér tőlünk egy szívességet, az unokatestvére tanúskodni akar ellene, és anyagai is vannak róla, éppen repülőgépen szállítják. Először Michaelt irányíthatjuk, szerezzünk egy autót, elvihetjük a közelben parkolót is, és hajtsunk a csillagvizsgálóhoz, út közben Trevor telefonjából már sejthetjük, hogy rövidesen nagy bajt fog csinálni. Menjünk a kékkel jelzett furgonhoz, sötétben elsőre nehéz kiszúrni, egy nagyon komoly légelhárító löveg van benne, szálljunk a kocsiba, így tudjuk használni a csúzlit. Ez szerintem egy bitang nehéz rész, többször észre sem vettem a gépet, középről egy kicsit balra figyeljük a felbukkanó vörös pixelt, addig ne zoomoljunk. Utána viszont közelítsünk rá a vörös négyzetre, ami pont annyival van a gép előtt, hogy a röppályát és mindent belekalkulálva eltaláljuk a motort, ettől függetlenül így sem biztos a találat, nehéz a négyzetben tartani a célkeresztet, főleg a vízszintes repüléskor, ráadásul két sikeres találat kell a gép lelövéséhez.
Amikor a repülő füstölve-lángolva zuhanni kezd, Trevor irányítását kapjuk meg, egy krosszmotorral kell elég hosszan követnünk a gépet, nem ér földet egyből, ugyanakkor nem is veszíthetjük szem elől, mert esetleg lelépnének a túlélők, vagy más fosztaná ki. Mivel a jármű alkalmas rá, nyugodt szívvel hajtsunk át mezőkön és dombokon is, ne ragaszkodjunk az utakhoz, inkább amennyire lehet, a gépet kövessük, persze az ütközéseket és képtelen emelkedőket kerüljük el. Az optimális úton pár igazán látványos ugratást is megtekinthetünk. Amikor elérjük a gépet, öljük meg a célpontot, és szálljunk be a roncsba, Trevor így veszi ki a táskát.
Ez után Michael irányítását kapjuk meg, itt nem teljesen egyértelmű, hogy mit kell tennünk, induljunk csak el a furgonnal, ha elég messze leszünk a bűn színhelyétől, megkapjuk az utasítást, hogy semmisítsük meg a járművet. Miután kiszállunk, lesz is egy benzineskanna a kezünkben, locsoljuk vele körbe a kocsit, aztán tisztes távolságból lőjünk a folyadékra. Amennyiben nem járunk sikerrel, nyilván bármilyen más megoldás is használható a plasztikbombától a szitává lövésig. Utána kerítsünk egy járgányt, és induljunk vissza Madrazóhoz, azonban rövidesen kapunk egy telefont Trevortől, hogy változtatott a terven, vele találkozzunk egy farmnál. Ott kiderül, hogy milyen hülyeséget csinált: követelte a fizetségét, majd miután Madrazo nem perkált, elrabolta a feleségét, aki amúgy is megtetszett már neki. Ennek az a következménye, hogy Michael és Trevor egy ideig, a probléma megoldásáig ki lesz tiltva Los Santosból, ha megpróbálunk bemenni, nagyon erős autós támadásokat kapunk sorban a nyakunkba.
The Vice Assassination
Irányítható karakter: Franklin
Extra cél:
- Végezzünk anélkül, hogy a rendőrség figyelmét magunkra vonnánk
Lester újabb merénylettel bízza meg Franklint, személyes adatokkal csencsel a fickó, és gyakran megfordul egy bizonyos prostinál. Kerítsünk egy autót, hajtsunk a kék ponthoz, és figyeljük a nőt. Mivel egy bizonyos kuncsaftra vár, más autójába nem száll be, így tudjuk könnyen kiszúrni a célpontot. Nyilván sok megoldás alkalmazható, akár autós üldözés is, én a dombon, tisztes távolságban és az úttól is távolabb vertem tábort, hangtompítós távcsöves puskával álltam lesben, minden megálló autóst célba vettem, amelyiknél láttam, hogy a nő biztosan beszáll, annak szétlőttem a fejét, aztán gyorsan elhajtottam, így megúsztam körözés nélkül.
The Bus Assassination
Irányítható karakter: Franklin
Extra cél:
- A busszal öljük meg a célpontot
Újabb merénylet Lesternek, ezúttal egy mókásabb fajta, a célpont egy milliárdos, aki rengeteg munkást küldene az utcára, ugyanakkor szerény vagy csak bogaras, busszal jár. Kössük el a kékkel jelölt buszt, és kezdjünk haladni az útvonalán megállótól megállóig, be is nézhetünk az utasokra, hátha kiszúrjuk a fickót, de csak jópofa szövegeket kapunk, és úgyis felismerjük, amikor fel próbál szállni. Franklin ugyanis felismeri a mexikói kinézetű, öltönyös fickót, az meg sértődötten inkább leszáll, és elköt egy biciklit. Nyilván több módon is végezhetünk vele, de egyrészt könnyen kereket oldhat, ha kiszállunk, hogy gyorsabb járművet keressünk, másrészt a kerékpár sem olyan gyors, és bónuszt is ér, ha a busszal gázoljuk el, tehát vegyük üldözőbe, és próbáljunk áthajtani rajta. A sikeres merénylet után szálljunk ki, és tűnjünk el a környékről.
Deep Inside
Irányítható karakter: Franklin
Extra célok:
- Ne keletkezzen kár a járműben, vagy csak minimális
- Érjük el az autó csúcssebességét
- Üssük ki a színészt lesből
- 10 másodpercen belül aktiváljuk a katapultot
- Hajtsunk át a színészen, miközben az autóval menekülünk
Újabb autólopás jön Devin számára, Molly ad két tippet, hogy öltözzünk színésznek vagy kaszkadőrnek, de közli azt is, hogy létezik más módszer. Másszunk be a stúdió területére a kis ajtón át, majd keressük meg a színészt, nem nehéz, miután a vörös pötty is jelzi. Kerüljük az embereket, ezért balra induljunk, miután a színész elzavarta az asszisztenst vagy akárkit, és egyedül énekelni kezd, közelítsük meg lopakodva hátulról, és üssük le. Franklin fel is veszi a ruháját, ekkor sétáljunk fel az autóhoz, üljünk be, és azonnal tűzzünk ki előre, mert pillanatok alatt lebukunk (talán a bőrszínünk miatt), és egyszerre egy csomó őr kezd ránk lőni, így sem igazán úszhatjuk meg karcolás nélkül. Amennyiben az eredeti bejárat felé kanyarodunk, láthatjuk az általunk leütött színészt kikászálódni a lakókocsijából, a bónuszért meg a poén kedvéért érdemes áthajtani rajta, és ki a kapun.
Megjelenik a cél, arra vegyük az irányt, de még nincs sima utunk, egyrészt a mellettünk ülő, idegesítően karattyoló színésznő állandóan elrángatja a kormányt, másrészt több autó is üldözőbe vesz minket. Ekkor jelenik meg a segítség, hogy a James Bond autó (arra utaló zene is szól alapban, és JB 700 a jármű típusa) szögeket is tud szórni, alkalmazzunk, ha mögöttünk van egy üldöző, de ne pazaroljuk, mert limitált. Egy idő után még egy segítséget kapunk, egy gombbal katapultálhatjuk az anyósülést, lőjük hát ki a némbert minél előbb. Amikor már tiszta a levegő, Molly ismét felhív minket, hogy hova szállítsuk a járgányt, tegyünk is így. A nő még elmondja, hogy valódi fegyvereket szerelnek majd az autóra a filmes kamu helyett, ez később lesz lényeges, illetve figyelmeztet minket rá, hogy valaki ólálkodik a raktár körül, de ne foglalkozzunk ezzel, mert csak Lamar barátunk az.
Minor Turbulence
Irányítható karakter: Trevor
Extra célok:
- Legalább 80%-os legyen a találati pontosságunk
- Az autóval hagyjuk el a repülőgépet
Egy hosszabb átvezető után üljünk autóba, és Ronnal hajtsunk ki a repterünkre. Onnan szálljunk fel, Ron rádión ad tanácsokat, a Merryweather egy fegyverszállító repülőgépét támadjuk meg a levegőben. Kövessük a kéket a radaron, és a radarok miatt repüljünk olyan alacsonyan, amennyire lehetséges. Idegesítően hosszú repülés következik, mely közben megkerüljük az egész szigetet, a célgép hozzánk képest túl gyors és magasan van, mi meg nem emelkedhetünk. Nagyon sokára szól Ron, hogy megkezdhetjük az emelkedést, tegyünk így, és igyekezzünk, mert rádión sorra kapjuk a kínos kérdéseket, és egyre gyanúsabbá válunk. Egy idő után kinyitják a nagy gép rakodóterét, rakétákat lőnek ránk, sőt gépfegyverrel is lövöldöznek, repüljünk be a nyíláson.
Trevor kiszáll a roncsból, fedezékbe húzódik, lövöldözzük le sorban a katonákat, és miközben haladunk a vezetőfülke felé, kerülgessük az elszabadult rakományt is. Másszunk fel, szedjük le a pilótát, és vegyük át a gép irányítását. Elvileg a repterünkre kellene repülnünk, de esélyünk sincs a két vadászgép ellen, mindenesetre repüljünk olyan magasra, amennyire tudunk. Miután a gép bekapott egy-két rakétát, és a helyzet Ron szerint is reménytelen, szálljunk ki a pilótaülésből, rögtön a raktérbe kerülünk, simán ki is ugorhatunk, de ha tudunk, szálljunk az autóba, és azzal száguldjunk ki. Túl sokáig ne bambuljunk azért a látványon, ugorjunk ki az autóból, majd nyissuk ki az ejtőernyőt, és érjünk földet bárhol. Újabb sikeresen teljesített sikertelen küldetés.
The Construction Assassination
Irányítható karakter: Franklin
Extra cél:
- Lőjük le a célpont helikopterét
Ez az utolsó merénylet Lester számára, egy komolyabb, klasszikus, házban végigverekedős fajta, ezért célszerű páncéllal, teljes energiával és komoly fegyverzettel belekezdeni, a helikopter miatt nem árt, ha rakétából is bevásárolunk előtte. Egy maffiózót és egyben építési vállalkozót kell megölnünk a célnál, mivel a forrás köpött neki, számít a támadásra. Az utca túloldalán kezdünk, egy rövid átvezető azt is mutatja, hogy a célpont lifttel felmegy a tetőre, és készen áll arra, hogy a helikopterével kereket oldjon. Az építkezésre bejutni sem annyira egyszerű, arra ügyeljünk, hogy amennyiben kintről lövöldözünk, a zsarukat könnyen riaszthatják a járókelők. Emiatt célszerű nem a bejáratnál álló őrrel kezdeni, hanem a jobb oldalon egy autóról másszunk fel az állványzatra. Innen módszeresen ritkítsuk az őröket hangtompítós távcsövessel, legyünk résen, hogy melyek figyelik egymást, sajnos a sok oszlop és törmelék ellenünk dolgozik, az őrök pedig alapban nincsenek mozgásban, így a térképen sem jelennek meg. Persze az sem tragédia, ha az őrök riadót fújnak, akkor gyorsan másszunk le, és használjuk az oszlopokat fedezékként. Jussunk el a sárgával jelzett liftig, és menjünk feljebb.
Innen már nem lopakodhatunk tovább, amint felérünk, azonnal szembe találjuk magunkat egy riadóztató ellenféllel, nyerjük meg a párbajt, és húzódjunk fedezékbe. Nagyon óvatosan haladjunk, és figyeljük a feltűnő piros pöttyöket, amikor az ellenfél mozog. A terep úgy van kialakítva sok akadállyal, hogy számos forró helyzetbe keveredhetünk, szerencsére energiacsomagokat is találunk. Célszerű úgy haladni, hogy kicsit az egyik oldalon, aztán a másikon már előbbre haladhatunk a keresztlövések miatt, és így tovább. Szerencsére nem is túl nagy az épület. A következő lift elérésekor gyorsan lapuljunk le, ketten érkeznek vele, ha kilőttük őket, liftezzünk tovább. A tetőn is készüljünk az azonnali ellenséges tűzre, és rögtön felszáll a helikopter, így miután a legközelebbi támadókkal végeztünk, és elfoglaltuk a fedezéket, koncentráljunk a helikopterre, egyrészt a tüzér miatt, másrészt, hogy ne oldhasson kereket: eresszünk bele egy rakétát. A célpont kiiktatása után még maradhatnak ellenfelek, akár a darun is, ekkor takarítsunk, majd távozzunk. Elvileg mehetünk lifttel is, nem próbáltam, de aktiválható a kapcsolója, elegánsabb azonban, ha felvesszük a tetőn található ejtőernyőt, és leugrunk, majd ahogy kell, biztonságosan landolunk bárhol.
Paleto Score Setup
Irányítható karakterek: Michael, Trevor
Extra célok:
- Hajtsunk a bankhoz 3:30-on belül
- Nyerjük meg a versenyt
A helyzet fokozódik, az FIB-sek már nem csak azt várják el tőlünk, hogy raboljunk idegmérget a kormány egy rivális szervezetétől, de azt is, hogy az ahhoz szükséges eszközök egy részét is mi finanszírozzuk zsebből, tehát bankot kell rabolnunk, hogy helikoptert vehessünk a melóhoz. Michaellel menjünk le a lépcsőn, szálljunk be a járgányba, és várjuk meg Trevort, majd irány Paleto Bay, egy újabb álmos kisváros, ahol talán könnyedén ki lehet rámolni a bankot. Út közben vicces párbeszéd tanúi lehetünk, Michael megállapítja, hogy Trevor tulajdonképpen egy hipszter, akiket ugye mindenki utál divatból, maga Trevor is. Hosszabb várakozás következik, amit a játék átpörget, ennyi időbe telik, amíg Lester busszal megérkezik. Miután mindenki beszállt a kocsiba, hajtsunk a bank elé, fókuszáljunk rá, aztán vezessünk mögé, és a válaszidő tesztelése végett lőjünk a riasztóra, arra a zöld izére a hátsó ajtó felett, kicsit balra. Ez után üljünk vissza, hajtsunk a bankkal szemben levő benzinkúthoz, és figyeljünk, Lester segítségével le tudjuk hallgatni a rendőrségi frekvenciát is.
Négy autó érkezik meglepően gyorsan, annyi idő alatt nem lehetne végezni, további rendőrautók várnak ugrásra készen. Miután megállapítják, hogy téves volt a riasztás, még ellenőrzőpontokat állítanak fel az utakon a biztonság kedvéért. Az embereink arra jutnak, hogy mégis indokolatlanul nagy a védelem, valószínűleg nagy összegű piszkos pénz van a bankban, és az egész helyi rendőrséget is lefizették, hogy ne vegyék félvállról a dolgukat. Trevor ettől besokall, kiszáll, és elszalad, hogy elkerülje az ellenőrzést. Választhatunk, hogy kivel versenyzünk vissza Trevor laborjába, Michaellel és az autóval vagy Trevorrel motoron, a dolognak az értékelést leszámítva persze nincs tétje. Számomra Trevor megoldása sokkal könnyebb volt, Michael autója lassabb, vele hamar lemaradtam, és behozhatatlanná vált a hátrányom, ugyanakkor, aki nem mestere a motornak, a hegyi kanyarokban könnyen összetörheti magát, Trevor járműve tehát sokkal kockázatosabb.
Predator
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
- Végezzünk 9 percen belül
- Szedjünk le 3 ellenfelet fejlövéssel
- Állatoknak ne essen bántódásuk
Az átvezető után várjuk meg Trevorrel, amíg Michael beszáll, és induljunk a Franklinnel megbeszélt találkozópont irányába. A játék ekkor átvált Franklinre, aki Trevor megbízásából az O'Neil testvéreket követi, legalábbis néhány megmaradtat, tapadjunk rájuk, de ne menjünk túl közel. Egy idő után lekanyarodnak, egy szarvas miatt félrerántják a kormányt, és legurulnak a domboldalon, majd a lángoló autót hátra hagyva gyalog veszik be magukat az erdőbe. Ekkor szálljunk ki, és menjünk le a roncshoz. Franklin felhívja Trevort, akire visszavált az irányítás is. Kocsikázzunk a repterünkre, szálljunk fel a helikopterrel, miután Michael is beszállt, és repüljünk a karikához.
Itt Michaellel kell leszednünk az ír srácokat, mielőtt kilőnek minket rakétával. Használjuk a távcsöves puska hőkeresőjét, sajnos nagyon sok az állat, és csak maximális közelítésnél lehet azonosítani az embereket, ez megnehezíti a dolgunkat. Az viszont könnyíti, hogy a többiek tippeket adnak, hogy merre nézelődjünk, ehhez persze a hőkeresőt is folyamatosan kapcsolgatnunk kell. Van egy fickó a vízben, egy a kisebb erdő közepén, egy pedig feljebb a sziklák közt, aki valószínűleg mindenképp ránk lő egy rakétát. Ekkor Franklin elereszti a szagot fogott kutyát, belenézhetünk a szemszögébe, és az ebet követve előbb-utóbb beérjük a fickót gyalog, lőjük is agyon. Ez után váltsunk Trevorre, szálljunk le, vegyük fel a segítőinket, és repüljünk vissza a repterünkre, de ne a leszállóhelyen, hanem a sárga körnél szálljunk le.
Military Hardware
Irányítható karakter: Michael (valószínűleg Trevor is elvégezheti)
Extra célok:
- Szedjünk le 5 ellenfelet fejlövéssel
- Plasztikbombás csapdával állítsuk meg a konvojt
Miután kiderült, hogy a bankrablás nem lesz olyan egyszerű, komolyabb, katonai felszerelést kell hozzá szereznünk. Cirkál egy konvoj, ami a számunkra szükséges dolgokat szállítja, azt kell megállítanunk és kirabolnunk. Eredetileg biztos vagyok benne, hogy Trevorrel végeztem, de az újrajátszásnál Michaelt dobta a gép a barna, sivatagos rész bal sarkától balra levő zöld csücsökre. Az útvonalat egy körben megismerve, vagy csak az egyenes szakaszokból megsaccolva bárhol megállíthatjuk a kocsisort, de valószínűleg az itteni alsó, földúton levő apró fahíd a legoptimálisabb, ez már eléggé eldugott ahhoz, hogy a főbb utakon közlekedő autósok ne riasszák a rendőröket. Dobtam néhány plasztikbombát a híd közepére, aztán felmentem a két út közötti emelkedőre, ami jó kémlelőhely, onnan vártam távcsöves puskával, tisztes távolságból konvojt. Amikor a felvezető terepjáró a hídra ért, akkor robbantottam, ez után viszonylag kevés katona maradt, akit le kellett fentről szednem, így a fejlövéses kihívást sem nehéz megcsinálni a csapdás mellett. Természetesen számos más módszer is alkalmazható, én is többet kipróbáltam, mindenesetre ez tűnik a legjobbnak, arra azonban ügyeljünk, hogy a teherautó ne semmisüljön meg. Amint tiszta a levegő, szállítsuk le a teherautót Trevor laborjához, álljunk a sárga körre, és szálljunk ki.
The Paleto Score
Irányítható karakterek: Franklin, Michael, Trevor
Extra célok:
- Legalább 4000 golyót lőjünk ki
- Legalább 50%-os legyen a találati pontosságunk
- Végezzünk 16 percen belül
- Okozzunk Paleto Bay-ben 1 millió dolláros kárt
Némi civakodás után indul a menet, kezdetben Michaelt irányítjuk. Miután mindenki a furgonban van, hajtsunk a kisvárosba, a megadott helyre, ott tegyük ki Franklint, aki a terv szerint hajóval vár majd ránk. Út közben mindenki elmeséli az első bankrablását, ha Packie-t visszük magunkkal, a GTA IV nagy buliját adja elő a szemszögéből. Irány a bank, menjünk be, tartsuk sakkban azokat, akik nincsenek még a földön. Egy idő után Trevorre kell váltanunk, aztán vissza Michaelre, rúgjuk be a lövész által meglazított rácsot, és elkezd pörögni a pénzszámláló, ezzel együtt befutnak az első rendőrök, és megkapjuk az ötcsillagos körözést. Trevor kiszól, hogy túszaink vannak, a zsaruk pedig erősítést hívnak, miután megbizonyosodtak róla, hogy ez most nem vaklárma.
Érdekesség, hogy ha egy helyben lapítunk, átmenetileg lerázhatjuk a körözést. Miután megáll a pénzpörgés, menjünk hátra Trevorrel, hogy továbbgördüljenek az események. A rendőrök valóban vérre szomjaznak, azonban arra nem számítanak, hogy hogyan megyünk ki, a katonai zsákmánnyal ugyanis bombaszakértő páncélruhákra és minigunra tettünk szert. Lőjük szitává a rendőrautókat, irtsuk a zsarukat, szedjük le a megjelenő helikoptert is, itt mehetünk Trevorrel és Michaellel is, mindenesetre Trevornél van a minigun. Amikor lehet, haladjunk át a szemközti kapun, és kaszáljunk, közben nyomuljunk egyenesen, és lőjük szét a fakerítést. Ekkor Franklin bejelentkezik, hogy a hajós menekülés nem fog menni, tele van a part zsarukkal, B megoldásra van szükségünk. Forduljunk balra, újabb kerítésen át, ki az utcára, itt már páncélozott NOOSE (a játékbeli SWAT) autók is jönnek. Menjünk végig az utcán, amíg egy animáció nem jön, aztán haladjunk tovább előre, rövidesen katonákba botlunk, sajnos ebben a szerelésben nem tudunk fedezékbe bújni, így direktben lövöldözzük őket le. Itt egy csapatszállító helikopter egy tankot dob be a játszmába, mindkettő sebezhetetlen.
Ezen a ponton Franklinre kell váltanunk, kerített egy kisebb homlokrakodót, mozgathatjuk is az emelőt, pajzsként tarthatjuk magunk előtt, az autókat meg felboríthatjuk vele. Így hajtsunk ki az utcára, menjünk balra, végig az úton, aztán forduljunk be a többiekhez, a kék ponthoz. Ott felszállnak a társaink az emelőre, aztán haladjunk előre, balra és be a gyárba, a sárga célponthoz. Közben tankok lőnek ránk, ha pontosan követjük az utat, és padlógázzal megyünk, valószínűleg mindig megússzuk, nem tudnak teljesen ránk fordulni. Bent már mindhárom karakterrel mehetünk, és a sarkokat használhatjuk fedezékként, a szokásos fedezékből-fedezékbe haladós, tisztogatós módszerrel nyomuljunk végig az épületen a vasúti rakodórámpáig. Vigyázzunk, mert magasan is lehetnek ellenfelek, illetve amikor a vonatra várunk, a megtisztított területekről és minden irányból özönlenek. Amint megérkezik a vonat, csak fussunk neki, nem kell megvárnunk, hogy megálljon, vagy nyitott kocsi érjen elénk, innen már nincs dolgunk. Egy korrupt FIB-ügynök állítja meg a vonatot, leveszi a részét, valamennyi pénz még nekünk is marad, és mehetünk a dolgunkra.
Derailed
Irányítható karakterek: Michael, Trevor
Extra célok:
- Végezzünk 11:30-on belül
- Érjük el a motor csúcssebességét
- Landoljunk az első ugrással a vonaton
Trevor most egy vonatot akar elrabolni, pontosabban a benne levő aranyra vagy akármire fáj a foga. Pattanjunk a motorra, és irány a kék célpont, ott ugrassunk a vonat tetejére, több ugratónak használható emelkedőnél is próbálkozhatunk, ha elsőre nem sikerülne. A dolog nem egyszerű, könnyű elvéteni vagy túlgurulni. A vonat tetején se szálljunk le vagy álljunk meg, mindkét ötlet fatális, csak hajtsunk rajta a mozdonyig, szerencsére itt már nem kell teljes gázzal mennünk, tartsunk egy biztonságos, stabil sebességet. Trevor átveszi a szerelvény irányítását, megkapjuk a vezetési instrukciókat, de természetesen csak gyorsíthatunk és lassíthatunk. Mivel a Merryweather tulajdonáról van szó, és Trevor szerint Paleto Bay után forró lesz a helyzet, valószínűleg a legjobb, ha gyorsítunk, már amennyiben ez valamit számít.
Rövidesen Michael irányítását kapjuk meg, egy motorcsónakon száguld búvárruhában a folyó irányába, menjünk a második hídhoz. Trevor megszervezte, hogy két vonat ütközzön ott, kiugrik a folyóba, számos konténer is a vízben landol. Ekkor a csónakban válasszuk ki a plasztikbombát, ez máshogy megy, mint a hagyományos fegyverváltás, és a narancsszínű konténert megközelítve, annak ajtajára dobjunk egy töltetet, amit tisztes távolságból robbantsunk fel. Amennyiben jól csináltuk, Michael kipakolja az árut, nekünk pedig Trevorrel védenünk kell a Merryweather hajóitól, helikoptereitől, továbbá a hídon levő és ejtőernyőkkel érkező mesterlövészeitől, utóbbiakat a távcsöves puska hőkeresőjével tudjuk könnyen kiszúrni. Miután megtisztítottuk a levegőt, és Michael végzett, szálljunk be mellé a csónakba. Hamarosan üldözőket kapunk, újabb motorcsónakokra, a szomszédos úton haladó autókra és egy helikopterre kell lövöldöznünk, ugyanakkor egy idő után Michaelre is válthatunk, ha inkább kormányoznánk. A folyó torkolatánál új célt kapunk, addigra elfogynak az üldözőink is, hajtsunk a partra a megadott helyen, és induljunk az autók irányába. A zsákmányról ekkor kiderül, hogy egy értékes szobor, amivel a felesége visszaadása mellett kiengesztelhetjük Madrazót.
Monkey Business
Irányítható karakterek: Michael, Trevor
Extra célok:
- Üssünk ki 8 ellenfelet a sokkolóval
- Szedjünk le 15 ellenfelet fejlövéssel
- Legalább 70%-os legyen a találati pontosságunk
- Végezzünk 13:30-on belül
Ez a következő nagy balhé az FIB részére, Amerika védelme érdekében el kell lopnunk egy ügynökségtől az általa fejlesztett idegmérget, különben bevetnék az amerikai lakosok ellen, hogy rákenjék a terroristákra, és még nagyobb támogatást kapjanak a terrorizmus elleni harc nevében. Nem jó ómen, hogy a két ügynök egymást okolja, amiért nem szóltak nekünk, hogy ez egy hatemberes munka, de azért így is belevágunk. Az első körben Michaelt irányítjuk búvárruhában, a két másik ügynököt kell elvinnünk csónakkal egy pontra, majd merüljünk le, és kövessük őket. A hűtőcsatornánál egy kézi hegesztőpisztollyal vagy valami olyasmivel kell levágnunk a rácsot, ha kapkodunk, nagyon gyorsan fogy az anyag, érdemes óvatosabban elvégezni. Ez után ússzunk tovább, nagyon hosszan a járatban, végül emelkedjünk a felszínre, és másszunk fel a létrán.
A következő szakaszon sokkolóval harcoljunk, alapban arra áll rá a játék, a liftnél vegyük fel a kártyát, és haladjunk tovább, a laborokban nincs veszély, a tudósok megadják magukat, de azért sokkolgassuk le őket. Ahol egy dupla ajtó mögött ketten jönnek, már legyünk résen, az őrök már éles fegyverrel rendelkeznek. A bezárkózott tudósnál ne iktassuk ki a másikat, amíg a fenyegetés hatására ki nem nyitja az ajtót, aztán lehet sokkolgatni. Bent vegyük magunkhoz az idegmérget, aztán bekapcsol a riasztó, és engedélyt kapunk az éles fegyver használatára, szükségünk is lesz rá. Haladjunk tovább a sarkokat fedezéknek használva, rövidesen elérkezünk egy katonákkal teli hangárba, azon is küzdjük át magunkat a fedezékek segítségével. Végül menjünk ki, és helyezzük a mérget a hűtőegységbe.
Ekkor Trevor irányítását kapjuk meg a bankrablásból vett nagy helikopterben, repüljünk a zöld pontra, és óvatosan álljunk a hűtőláda fölé, a füst is segíti a tájékozódásunkat, ugyanakkor nagyon nagy pontosságra itt sincs szükség. Megérkezik az erősítés az épületbe, és Hainesnek inába száll a bátorsága, feladja a küldetést, golyót repít a térdébe, hogy megpróbálja eljátszani a kettős ügynököt, és meg is adja magát. Mi Trevorrel repüljünk a saját repterünkre, meglepő módon nem kapunk üldözőket. Tegyük a hűtőládát a kamionra, és szálljunk le a megjelölt helyre. Levezetésként Trevorrel haza kell fuvaroznunk Madrazo feleségét, hogy ismét megnyíljon számunkra Los Santos.
Kapcsolódó cikkek
GK pls stahp
Másrészt meg respect, nemsok játékhoz van magyar nyelvű végigjátszás.
Emlékszem utoljára a Ninja Gaiden 2.nél kellet elolvasni hogy hogyan tovább.
A nagy hírverésről meg csak annyit, hogy Rockstar bácsi eleget költött arra, hogy ez így legyen. Nem meglepő, hogy a megjelenés utáni hónapokban is még mindig ekkora a hírverés a játék körül.
Tegnap megjelent az új AC4 Black Flag (ami egyszerűen fantasztikus és fenomenális és....)és egy átkozott hír sincs róla, semmilyen betekintés , hogy milyen az első küldi se semmi(jó tudom volt közbe elég de akkor is), de bezzeg ennél a game-nél már a megjelenés napján reggelről 20 perces első betekintés meg hasonló dolgok ami nem rossz , de viszont a többi játék nagyon háttérbe szorul...... Ez rohadtul nem jó így , de ez csak a saját véleményem!!
Trevorral megvettem az első repterem és van ott küldi repcsivel és autóval is,de elakadtam egy olyan küldinél ahol repülővel kell menni van 2 perc a küldire egy mozgó vonatot és csónakokat kell bombázni,de akármilyen jól sikerül nincs elég idő,mi lehet a trükk:(
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.