A
műfaj hőskorában szinte minden hónapra jutott valami űrös, lövöldözős móka.
Máig visszatér álmainkban a jóval bonyolultabb Freespace, az Aquanox, netán a
Colony Wars, de hazánk sem szégyenkezhet, gondoljunk csak a Nexus: The Jupiter
Incidentre. Így aztán jó néven vettük, hogy közösségi támogatással a háta
mögött a londoni Born Ready Games a tömény akcióra kihegyezett Strike Suit
Zero-val állt elő. A közepesnél valamivel jobb értékelések után a fejlesztők
nem álltak meg, finomítottak a recepten és az új konzolok térnyerésével kapóra
jött az újrakiadás. Így született meg a javított Director’s Cut, melynek
hozományait sajnos nem kapják meg egy patch formájában az előző verzió
tulajdonosai. Akik számára viszont ismeretlen a cím, jó pár órára elegendő
elfoglaltságot nyújtanak a végtelen űr ádáz küzdelmei.
A
gyönyörűen megkomponált intró után kissé szerényebb keretek között indul a
karrierünk. Főhősünk egy Adams nevű újonc pilóta, aki a Föld Egyesült
Nemzeteinek színében indul harcba a Black Feet nevű, agresszív kolónia ellen,
amelynek következő célpontja a kicsiny bolygónk. A lázadó gyarmatok szerte a
galaxisban fellelhetők, még szerencse, hogy hősünk egy új típusú harci űrhajóra
tesz szert, amely alkalmanként képes robottá alakulni. Ahogy az várható volt, a
történettől nem esünk hanyatt, kiszámítható fordulatokkal operál, de az
elejétől a végéig elég tisztességes ahhoz, hogy ne nyomjuk el azon nyomban az
átvezetőket. A kampány során 13 küldetésben vehetünk részt, kísérhetünk nagyobb
hajókat a végcéljuk felé, űrbázisokat és hullámokban támadó ellenséget lőhetünk
szét. Ehhez jön még a rendezői változatban a Heroes of the Fleet névre
keresztelt minikampány öt epizóddal. Mivel az űrben zajlanak a csetepaték, így
a környezet túl nagy változatosságot nem vonultat fel, mégis számos olyan apróság
van, amik miatt soha nem érezzük unalmasnak a missziókat.
A
játékmenet szerencsére élvezhető, az irányítás a DualShock 4-gyel sima és pár
perc alatt belerázódunk. Persze minden opció elérhető a kontrollerről, így
aztán a harcok totálisan árkádosak. A Strike Suit hajó egy gombnyomásra képes
átalakulni két lábon járó mechává – ez lenne az alkotás legnagyobb csavarja.
Ebben a formában akár több ellenfelet is becélozhatunk, ám az átalakulásnak ára
van: fel kell töltődnie a Flux-mérőnknek, ami csak az ellenséges hajók
megsemmisítése után lehetséges. Az űrhajó és a mech közötti váltás egyszerű és
zökkenőmentes.
Többféle
Stike Suit van a játékban, amiket teste szabhatunk a harcok előtt. Néhányuk
pajzsa több lövés bír el, de kissé sután irányítható és fordítva. Mindegyikük
rendelkezik különféle elsődleges és másodlagos fegyverrel, amik között a
D-paddal válhatunk kedvünkre. Járművünket idővel fejleszthetjük is, ám nem kell
komoly RPG-rendszerre gondolni, a célkitűzések teljesítése után hajónk
fokozatosan jobb lesz, nagyobb tűzerőre tesz szert és így tovább. Minden
misszió után részletes statisztikát kapunk a teljesítményünkről, medálokat
szerezhetünk és az online ranglistán összehasonlíthatjuk eredményeinket másokéval.
Bár
újoncok számára már az első küldetés is izzasztó lehet, de gondoljunk arra,
hogy az új kiadás előtt sokkal, de sokkal rosszabb volt a helyzet. A kihívás
szinte embertelennek tűnt néhány esetben, illetve az ellenőrzőpontokat is
meglehetősen ritkán adagolta a program. A fejlesztők szerencsére a legtöbb
kritizált elemet javították a Director’s Cutban, így a zöldfülűek sem
feltétlenül halnak meg az első percekben, míg a többiek sokkal okosabb és
folyamatosan nehezedő kihívással nézhetnek szembe. Gerinctelen húzásokkal sem
találkozunk, bár az utolsó missziók során nekem is fel kellett állnom, elszívni
egy cigit és lenyugodni.
A
látványvilág meglehetősen impozáns, bár semmilyen extra sallangokról nem
számolhatunk be. A hajómodellek részletesek, az effektek nem túlzóak, mégis
gyönyörűek, a cikázó lövedékek szépen megvilágítják az űrt. A tetejébe a zenék pumpálják az adrenalint, a
betöltés gyors, a framerate pedig száguld, mint egy megbokrosodott ló.
Komolyságot és szerteágazó mikro menedzsmentet ne várjon senki a Strike Suit
Zero-tól, itt nem kell stratégiázni, csupán lőni, ahogy a csövön kifér. Ne
ijedjetek meg, azért az eszetlen hozzáállást nem díjazzák, nem árt némi taktika
a sikerhez. A hozzáadott tartalmak ugyan nem érik meg az újbóli beruházást,
viszont akik csak most ismerték meg a programot és kedvet kaptak némi
lövöldözéshez, alternatíva híján nem is tudnánk mást ajánlani. Unalomnak a
nyomát sem láttuk, ha pedig maximalistának tartod magad, a játék
újrajátszhatósági értéke is tetszeni fog.
p.s. "A műfaj hőskorában szinte minden hónapra jutott valami űrös, lövöldözős móka. Máig visszatér álmainkban a jóval bonyolultabb Freespace, az Aquanox,"
Aquanox. Még a nevében is benne van ám, hogy köze nincs az űrhöz :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.