Dead Nation PS Vita teszt

  • Írta: barackostej
  • 2014. április 21.
  • dead nation, teszt, vita
Link másolása
Értékelés 7.0
Több mint három év után döntött úgy a Sony, hogy a kézi konzolra is elhozza zombi ölős PSN-es játékát, a Dead Nationt. Egy hétig mészároltunk szinte alvás nélkül, nézzük hát, hogyan sikerült portolás.

A Dead Nation 2010 végén látott napvilág Playstation 3-ra letölthető játékként és népszerűségét nagyban növelte, hogy a híres, adatlopással megtűzdelt PSN leállás után helyet kapott abban a csomagban, mellyel a Sony a felhasználókat akarta kompenzálni. Több mint három év után döntött úgy a kiadó, hogy PS Vitára is elhozza a zombi ölés virtuális örömeit.

A Dead Nation egy izometrikus nézetű akciójáték, találunk benne egy kis Left 4 Dead utánérzést, de inkább az Alien Swarmmal áll közelebbi rokonságba. Ahogy az előbb említett címekben, itt egy pálya egyik pontjáról a másikra kell eljutni a folyamatosan özönlő ellenfeleket és a fel-felbukkanó speciális szörnyeket túlélve. A csavar a Dead Nationben, hogy ehhez kapunk egy elég jól működő pontrendszert is, így érdemes feleleveníteni mit is jelentenek a kombók és szorzók. Van történetet is, képregényes átvezetőkön elmesélve, de ezek annyira unalmasak, hogy a második videó után inkább átnyomtam őket (ilyet ritkán csinálok, becsszó!). Tudom, PSN-es játékról van szó, ne várjak Oscar-díjas forgatókönyvet, de azért láttunk már jobbat a kategórián belül is.

Amennyire unalmasak az átvezetők, olyan szórakoztató maga a játékmenet. Elképesztően aprólékos a fejlesztési rendszer, mellé pedig hasonlóan taktikus játékmenet párosul. A pontok mellett pénzt is kapunk a lelőtt ellenfelek után, - sőt a pályán elszórva is találhatunk kisebb vagyonokat – melyeket aztán fegyvereink és páncélunk fejlesztésére költhetünk. A kampány során ezeket a fejlesztéseket átvihetjük magunkkal a pályákon, így nem kell mindig ugyanazokat a dolgokat megvásárolgatni. Ahogy az RPG-ben, itt is nagyon jó érzés, ahogy karakterünk és fegyvereink egyre erősebbek lesznek, és hogy egyre nagyobb tömegekkel küzdhetünk meg.

A játékmenet kellemes kihívást biztosít, a képek és a videók ellenére nem csak egy agyatlan lövöldözés. Megfontoltan kell használni erőforrásainkat és fejlesztéseket sem érdemes véletlenszerűen elpuffogtatni. A pályák felépítése is jól sikerült, bár néha sikerült eltévednem, bár megeshet, hogy ez a saját szeleburdiságomnak köszönhettem. Az egyszemélyes játékkal egyetlen probléma a van a bugyuta történeten kívül, mégpedig hogy könnyen monotonitásba fullad. Nem való több órás játékmenetekre, inkább kisebb fröccsökben érdemes nekiülni és ebből a szempontból a Vitás verzió előnyt élvez, hiszen a Dead Nation jobban muzsikál egy kézi konzolon, mint nagygépen. Tökéletes előkapni kicsit a villamoson, vagy az orvosi rendelőben, hogy lelőjünk pár zombit. Annyi idő alatt garantáltan nem unjuk meg.

Van azonban egy dolog, amit megdobja a játék szavatosságát, ez pedig az ad hocban és onlineban is működő kooperatív játékmód. A kampány küldetéseit egy másik játékossal az oldalunkon is végigjátszhatjuk, és ez emeli az amúgy is magas újrajátszhatósági faktoron. Az online játékok rákfenéje azonban itt is jelent van, mégpedig hogy teljesen ismeretlen emberekkel összekerülve nehéz taktikusan együttműködni. Erre remek gyógyír a barátokkal való játék, de a Vita eladási számait ismerve, nem biztos, hogy könnyen találunk a környezetünkben másik ember, akinek a gép és a játék is megvan.

A PS Vita még 2 évvel a megjelenése után is egy erős gépnek számít, a Dead Nationtől azonban ne várjuk el a PS3-as grafikai szintet. Ezzel nincs is probléma, hiszen a Sony kézi konzolján is lehet szépet alkotni, de a készítőknek sajnos nem sikerült. Az átirat leggyengébb pontja a grafika, melyet természetesen muszáj volt butítani, de ez megoldhatták volna úgy is, hogy ne menjen a játékmenet rovására. A bevilágításon és fényeffektek részletességén faragtak a legtöbbet, amitől azonban az egész játék sötét lett. A zombik modelljei emellett nagyon picire sikerült és kész is a káosz: sokszor lövöldözünk őrülten a sötétbe, mert nem igazán tudjuk, honnan jönnek az ellenfelek és ilyenkor bizony oda a taktikus, megfontolt játékmenet.

Bár a játékmenet a Vitán működik a legjobban, a portolás minősége sok idegesítő percet okozhat a játékosoknak. A Dead Nation kézi konzolos változata ezen kívül nem sokat változott, ugyanazt a verziót kapjuk, mint a nagytestvéren, sőt akinek megvan a játék PS3-on örülhet, mert ingyen megkapja a Vitás változatot és vice versa (a PS4-es változatról sajnos ez nem mondható el). Akinek tetszett a PS3-as változat nézzen rá Vitán is, mert hibái ellenére remek játszótársunk lehet a Dead Nation egy-egy unalmas utazás során.

 

 

16.
16.
PiXELRaNGER
#15: *csak zavaróak
15.
15.
PiXELRaNGER
Azért sok itt a helyesírási hiba, már bocsánat, csaj zavaróak. A játékról: handheldeken szerintem is jobbak az ilyesmi játékok ;)
14.
14.
p3ti
Ennek a játéknak a Coop a lelke... végig játszottuk havernál vagy 3x - szerintem hangulatos, és szerethető. Én abszolút korrektnek érzem a 7 pontot
13.
13.
PS4-en jó volt a játék, jó egyszer végigtolni, bár volt pár idegesítő rész benne de azért szórakoztatott. Viszont sokkal, de sokkal jobb ilyen típusú játék a Zombie Apocalypse első és második része...ha ez hét pont akkor azok 9-esek.
12.
12.
Sid3481
Ps 4-re letöltöttem. Hát, egy órára nem kötött le, elég felejtős egy játék.
11.
11.
mamgu
#10: Na ugye, pont az ilyen joy gyepálós dolgoknál jön ki, azért ergonómiailag nem ugyanaz mint a kontroller, persze érthető és elfogadható a kompromisszum de van hova fejlődni. A psp volt, hogy szabájosan feltörte az ujjam annak idején, a psv ahhoz képest rolls royce, de most jut eszembe az utolsó wipeout-nál a megszokott gombkiosztással marhára zavart a jobb joy a gáz, fék, fegyver kezelésnél.
8.
8.
NECROSMOKE
#4 Pedig igy van. A Killzone: Mercenary-nal ellovetem en is azt a hibat, mikozben L gombbal zomolok v. celzok, akaratlanul a jobb analogot igen eltolom az ellenfelrol es igy mindig megolnek:/
A DN meg lehet hogy elmegy, de egy FPS-nek mar abszolut HULYESEG. Akar anno a Medal of Honor-ok PSP-n.
7.
7.
mamgu
#4: Csak a Dead Nation-re gondoltam és csak a PSV verzióra.
6.
6.
Nagyon könnyen felejthető játéknak tűnik ez.
5.
5.
Quent1n
A helyesírást átfuthattátok volna még egyszer, mert elég zsenge lett ez most. :) A játék meg egynek elmegy de a stílusból sokkal többet is ki lehet hozni. Kár, hogy nem hangulatosabb anyag.
4.
4.
Yanez
#3: Nálam ilyen egyszer sem történt, pedig több mint 2 éve játszok a PSV-n.
3.
3.
mamgu
Konkrét negatívum saját tapasztalatból, a vitát nem lehet úgy megmarkolni mint a controllert, a ravaszgomb használatakor a jobb oldali analóg kart akaratlanul is elrángatod így sokkal többet lőssz mellé mint a controllerrel. De tévedés ne essék nekem így is tetszik.
2.
2.
Trapyd
"Nem való több órás játékmenetekre, inkább kisebb fröccsökben érdemes nekiülni és ebből a szempontból a Vitás verzió előnyt élvez, hiszen a Dead Nation jobban muzsikál egy kézi konzolon, mint nagygépen. Tökéletes előkapni kicsit a villamoson, vagy az orvosi rendelőben, hogy lelőjünk pár zombit. Annyi idő alatt garantáltan nem unjuk meg."
Ezért jobb Vitan? Komoly?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...