Ha
egy terebélyes űrgárdista sereget terelgetnél, minden apró részletre
odafigyelve, akkor a Warhammer 40.000: Carnage-t gyűlölni fogod. Való igaz,
hogy a játék az akcióra épül és orkokat kell benne lekaszabolni, a mobilos
felhozatalt tekintve is unalmasnak és egyszerűnek számít. Pedig a vancouveri Roadhouse
Interactive nem ma kezdte a szakmát: korábbi játékai, az Elemental Power és a
MechWarrior Tactics elég jónak számít a műfajában, persze a stúdiótól nem
állnak távol a baklövések – gondoljunk a Family Guy Online-ra, amit még a
bétaverzió idején elkaszálták. A közelmúltban iOS-re és Androidra megjelent
Warhammer 40.000: Carnage az utóbbi munkájukra hajaz: összecsapott, lélektelen
és nem tudott mit kezdeni a masszív licenccel. Lehet, hogy velem van a baj, nem
kedvelem a 2-3 perces szinteket és az egygombos csatákat.
Adott
egy roppant unalmas, háttértörténet nélküli Space Marine, akit irányítani
fogunk a játékban. Feladatunk is faék egyszerűségű: meg kell mentenünk a
bolygónkat a pusztulástól, amely egy kegyetlen ork horda invázióját nyögi. Oké,
lehet, hogy nem kell regénybe illő sztori egy olyan kaliberű címnek, ahol a
szinte csak harcolnunk kell, ám ez mégis kevés. Tekintve, hogy rengeteg
tehetséges író dolgozik a Games Workshopnak, csak rövid e-mail váltásba került
volna kölcsönkérni valami fiókban lapuló scriptet, ha már a kanadai fejlesztő
képtelen volt egy tisztességes darabot összerakni. Miről is szól a játék? Űrgárdistánkat
oldalnézetből irányítjuk, balról-jobbra haladunk a pályákon, akadályokat
ugrálunk át, miközben az összes szembejövő zöldbőrű lényt elpusztítunk. Olykor
hasznos kiegészítőket aggathatunk hősünkre, amikkel hatékonyabbakká válnak a
harcban, így az exponenciálisan nehezedő kihívást is abszolválhatjuk. Nem egy designeri
mestermű, ugye?
A
játékmenet ötlettelenségét később elrettentő példaként lehetne felhozni. A
szinteket villámgyorsan teljesíthetjük, a csaták végtelenül repetitívek. Karakterünk
közelharci és távolsági támadásokban is jártas, ezek kivitelezése roppant
egyszerű. Három találat elegendő egy kombóhoz, ha lenyomva tartjuk az egyik
gombot, akkor annál erősebbeket sózhatunk oda, illetve az ellenség csapásait is
blokkolhatjuk. Bár az összetettebb hack’n’ slash címek is hasonló rendszert
vonultatnak fel, a Carnage-ban valójában nincs értelme védekezni: az orkokat
egy-két sikeres találat után leteríthetjük, sok esetben még azelőtt, hogy közel
érnének hozzánk. Ahogy mondtam,
csak futunk előre és lövöldözünk, fejtörőkre és más extra játékelemekre ne
számítsunk.
A
játékban folyamatosan új fegyverekre teszünk szert, egész impozáns a
felhozatal, a bolt pistolt plazmapisztolyra cserélhetjük le, ha a láncfűrész
nem lenne elég jó, akkor karmokat ereszthetünk az öklünkre, így mindenki a
saját stílusának megfelelő űrgárdistával nyomulhat. A pályák végén bizonyos
mennyiségű ezüstöt kapunk, ezekből vehetjük meg a vásárlásra véletlenszerűen felsorakoztatott
fegyvereket, amik nem feltétlenül jobbak, mint a jelenlegi mordályaink. Háromféle
valuta van a Carnage-ban: arany, ezüst és blood ore (utóbbi csak a
Fireteam-küldetések után jár). Aranyat valódi pénzért is vehetünk és bármire elkölthetjük
a játékban – ezzel nem is lenne baj, ha a produktum free-to-play cím lenne. De
nem az: 1400 forintot adtunk ki érte, így elvárható lenne, hogy ne kelljen pluszban a pénztárcánkba nyúlnunk, ha valóban ütősebb fegyverre fáj a fogunk és
nem érjük be a random kínálattal. Nem vitás, lehúzó üzleti modellt használ a
játék.
Néha
combosabb ellenfelekbe botlunk, akiket csak három-négy sikeres csapás után
ölhetünk meg - ha valami megmagyarázhatatlan okból karnyújtásnyira kerülnének
hozzánk, nincs gond, a láncfűrészünkkel miszlikbe szabdalhatjuk. Kombókat sem
kell hozzá bemagolnunk! Aztán ott vannak a főellenségek, akik nem restek
hatalmas kalapácsokkal leteríteni a lábunkról, ha nem vigyázunk. Ha ugrándozva
elkerüljük az impulzusokat, karabélyunkkal már messziről ártalmatlaníthatjuk
őket - minden a jó időzítésen múlik, de veteránok számára az ilyen helyzetek is
nevetségesek. Apropó, ugrálás! Viszonylag sokat kell szökdécselnünk a pályákon,
legtöbbször azért, hogy a padlón tátongó lyukakon centizve túljussunk, ám mozgáskultúránk
e része kimondottan csapnivaló, nehezen kivitelezhető, ezért jó párszor
lezuhanunk a semmibe.
Találunk
a Carnage-ben egy Fireteam Missions névre hallgató négyfős kooperatív módot. A
kutya ott van elásva, hogy csak Facebook- és Google Plus-ismerősöket
invitálhatunk meg némi közös játékra. Ha ők nem rendelkeznek a játékkal, vagy
távol áll tőlük a stílus, nem hagyatkozhatunk más online társakra. A co-op
egyébként nem különbözik a kampánytól, ugyanazokat a küldetéseket
zongorázhatjuk végig többedmagunkkal, igaz, az ellenállás is erősebb lesz. Az
újrajátszhatóság annyiból áll, hogy az új felszerelésünkkel visszatérhetünk a
korábbi missziókhoz, némi aprósággal megbolondítva: játszhatunk éjszaka, netán robbanó
ellenfelek ellen, letilthatjuk a közelharci fegyvereket és így tovább. Ettől
még a Carnage nem lesz okosabb és változatosabb.
Amibe
viszont nem tudunk belekötni, az a grafika: tényleg impozáns külcsínt kapunk a
tenyerünkbe, s mindezt tetézik a rockos betétzenék is. Azt sem árt figyelembe
venni, hogy a látványnak megvan az ára, egy izmosabb készülékre lesz szükséged
hozzá, jó sok RAM-mal. Olykor elkaphat a gépszíj, a játékmenet pergőssége – ez főleg
a kezdeti percekre lesz igaz, ám később kiismerjük a lehetőségeket (vagyis azok
hiányát) és onnantól leírja magát a program. Nem elég, hogy fizetős a Carnage,
ezen felül még nyíltan kapzsi is, az ismétlődő harcok pedig még a legelszántabb
rajongók kedvét is elvehetik.
A Warhammer 40.000: Carnage-t az ASUS PadFone 2 készülékén teszteltük, melyet az ASUS Magyarország biztosított számunkra.
Ami miatt belekotnek az az hogy nem volt full latvanyos meg, hogy
Taut kellett iranyitani. Pedig ezzel semmi gond nem volt. Mas oldalrol lehetett szemlelni az emberi fajt. Nem is beszelve arrol hogy igy jobban atjott a space marinok ereje amikor ellene harcolt a jatekos.
Amiről pedig te beszélsz azt inkább hagyják ki. A Fire Warrior elég volt 40k FPS-nek, nem beszélve arról, hogy a birodalmi gárdistás vonal igen csak furcsa volna, tekintve, hogy a birodalom a Szovjetunió kecsességével vívja a háborúit és nem hiszem, hogy nagy karriert tudnál befutni gárdistaként.
FPS-ből van elég a piacon és azért nem kell egy újabb, hogy Okrokra lőjek, oroszok vagy arabok helyett.
Ilyet kéne behúznia a GW-nek, de hát nem arról híresek, hogy kockázatot vállaljanak.
Ami az Eternal Crusade-t illeti, nos azt csak azért nem várom mert MMO. Ami egyet jelent a multitranzakciókkal (na nem akarsz kinézni mint egy Parasztgárdista, matt barna vagy szürke páncélban) és az MMO-kra jellemző monoton harcra, történetre és dialógusokra.
Míg egy offline RPG-ben már inkább kerülhetsz közelebb a Fallout vagy az Elder Scrolls szintjére, a többjátékos igények teljes hiánya miatt.
Ami a szerepjátékot illeti, ha offline RPG-t szeretnél akkor én is, ha MMORPG-t, nos akkor nem, de hamarosan kiadnak egy Warhammer 40k-s MMO-t, ha jól emlékszem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.