Nem messze a Halotól egy űrbázis lebegett melynek nagysága egy egész bolygóéval vetekedett. A bázis körül, ezernyi aprócska rovarnak tűnő űrhajó körözött, melyek valójában háborúba induló hatalmas csatahajók voltak. A bázis belsejében egy rendkívül fontos tárgyalást folytattak éppen, valakit felelőségre kellett vonni eme szörnyű tett miatt, valakinek vállalnia kellett a büntetést a történtek miatt. A Covenant hadvezért a tanács színe elé kísérték...
- Csak egy hajó volt, mely leszált a Halo felszínére, csak egyetlen hajó!!! Hogyan történhetett meg mindez, ezt egyszerűen nem értjük!? Válaszolj hát bölcsen. –mondta a tanács legöregebbike.
- Igaz hogy csak egy hajóval támadtak, de azon a hajón volt egy Démon, ez a Démon mindenkinél erősebb, mint akikkel eddigi életem során összehozott a sors. Egy Démon, mely egyedül is képes volt elpusztítani a Szent Kört... Túl késön vettük észre mindezt, túl gyorsan történtek az események, mire észbe kaptunk, már késő volt bármit is tenni... és még valami parazita faj is megjelent a fedélzeten, folyamatosan támadtak minket, mint valami végtelen folyam és... - mondta a kapitány, de nem engedték befejezni mondandóját.
- Nem érdekel minket semmiféle Démon, sem parazita népség. A Szent körünket a Halót elpusztították, ezzel megnehezítve tervünket, melyet már oly régóta tervezünk. Téged teszünk felelőssé mindezért, bűnhődj hát meg érte. Bűnhődésed legyen bármilyen kegyetlen is kevés lesz ahhoz, hogy megfizess eme veszteségért... Vigyétek! - parancsolta a tanács vezére.
Így történt meg, hogy a fénylő arany páncélban tündöklő hadvezért kegyetlenül megkínozták, mindenki szeme láttára, elrettentésképpen. Plazmasugarat vezetve testébe, majd páncéljától megfosztva ezernyi villámmal kínozva, végül forró vassal megbélyegezve elvették tőle minden méltóságát, mindent amiért annyit küzdött... „Semmi sem foszthat meg minket attól, hogy elkezdjük a „Nagy Utazást”... Semmi...” - üvöltötte harsányan a tömegnek a tanács legbölcsebbike.
Közben a világ másik felében...
- Tudja maga egyáltalán, hogy mennyibe kerülnek ezek az alkatrészek? Minden tönkrement... ez is... ez is... - hajigálta egy asztalra az alkatrészeket a technikus - Remélem az új páncéljára már jobban fog vigyázni. - Ekkor egy kéz megemelte sisakját és a fejére helyezte, gondosan ügyelve arra, hogy arcát senki se láthassa, ki tudja miért, de nem szerette volna, ha meglátják azt- Akkor most nézzük meg, hogy az optikai modulok megfelelően be vannak-e állítva. -ekkor Masterchief a megfelelő irányokba tekingetve kipróbálta újdonsült páncélját.
- Rendben, akkor most menjünk át a másik asztalhoz és próbáljuk ki az új védőpajzsát, ami egy kicsit más, mint az előző volt, de remélem jobban fog szueprálni. - ekkor a zöld páncélos katona beállt a leginkább egy hatalmas villára emlékeztető pajzsgenerátor alá és hagyta, hogy a körbe-körbe cikázó sugarak páncélját feltöltsék.
Kilépett a villából és az éppen feléje tartó fekete bőrű ünnepi egyenruhában lévő tiszthez fordult, aki melegen üdvözölte őt és a horizontális lifthez kísérte. Elindultak a lifttel, útközben a látvány lenyűgöző volt, kint voltak az űrben, egy hatalmas bázisban, mindenhol csatahajók voltak, de ami a legjobban hiányzott hősünknek, az az alant fekvő hatalmas kék bolygó volt, melynek a látványa minden pénzt megért. Lassan megérkeztek az állomásra ahol már ünnepi hangulatban várta őt mindenki.
Az emberek tapsoltak, fütyültek, kurjongattak és csakis egy embert ünnepeltek, MasterChief-et, aki egyedül felrobbantotta a félelmetes Halo-t, a halálos fegyvert, ami képes volt akár egy egész galaxist is elpusztítani. A páncélos cyborg harcoson kívül még a csatában elhunyt katonák emlékét is tiszteletben tartották. Keyes kapitány lánya is megjelent az ünnepségen és átvette édesapja helyett a hősies helytállásért megérdemelt kitüntetést. A hangulat fantasztikus volt, egészen pár boldog pillanatig... amikor is a szirénák megszólaltak.
- Riadó riadó, minden egységnek, a bázist megtámadták, ismétlem a bázist megtámadták, mindenki a helyére. -mondta egy gépi hang.
- Uram a Covenant-ok megtámadtak minket, félek, hogy a célpontjuk a Föld uram, a haderejük pedig a felbecsülteknek több mint az ötvenszerese. Mit tegyünk uram? - hallatszott a kihangosítóban egy kétségbeesett katonának a hangja.
- Mindenki azonnal a helyére, egy percet sem vesztegethetünk el. Chief, maga védje meg a bázist. - utasította a parancsnok.
- Igenis. Szükségem lenne valami fegyverre. - mondta Chief halálos nyugalommal, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
- Ne aggódjon abból találni fog eleget. Százados, kísérje Masterchiefet a fegyverekhez. Mindenkinek, indulás...
Ekkor minden egyes katona fegyvert ragadott, ki egyenruhában, ki civilben, ünnepi ruhában, nem számított az öltözék, csak egyvalami, a bolygó és az emberiség védelme. Chief pillanatok alatt fegyverhez jutott, mindkét kezében egy gépfegyverrel, célra tartva egy ajtó felé indult, amit már el is kezdtek lángvágóval kinyitni...
Hmmm... Hát körübelül ezekkel a képsorokkal kezdődik a játék, remélem valamennyire vissza tudtam adni azt az intró, amire már minimum 1,5 élve vártunk. És ez még csak a játék késésének az időpontja volt. Igazából már 3 hosszú éve is megvan már annak, hogy a Halot végigjátszva a folytatásban reménykedtünk. A Bungie betartotta az ígéretét és íme itt van: HALO 2!!!
Hol is kezdjem. Azt hiszem az lesz a legjobb, ha elöször is leírok minden újítást, a játékban, mert valószínüleg ez érdekel titeket a legjobban. Akkor lássuk, ígérem igyekszem minden apróságra kitérni:
- Megváltozott az energiapajzs-rendszer a játékban. Az eddigi energiacsík és több pici pálcikás megoldást egy energiacsík váltotta fel. Ez azt jelenti, hogy miután kifogyott a pajzs, egyet belénk lőnek akkor végünk. Nincsen már az a pár pici pálcika, ami még megvédett minket egy ideig. Viszont sokkal gyorsabban töltődünk újra, aminek örülhetünk vala.
- Hatalmas újítás a játékban, hogy minden jármű sérül. Nem is akármilyen szinten, mivel egyre rosszabb és rosszab állapotban lesznek mind külsőleg, mind pedig teljesítményben. Ezzel megszüntették azt az igen kellemetlen jelenséget, amikor is egymás ellen harcolva, bizonyos emberek értő kezeinek ügyében, lehetetlen volt kiszedni őket mondjuk egy tankból. Ennek most már két módját is lehetővé tették nekünk:
1. Egyszerűen szétlőjük a járművet, ehhez elég 2-3 rakéta.
2. A jármű közelébe menve az X-et folyamatosan nyomva, mintha be akarnánk szállni abba, egyszerűen kirúgjuk onnan az ellent (mondjuk egy ghost esetében), vagy mondjuk egy tanknál felugrunk a tankra és a B-t nyomogatva ütünk egy szép kis jukat a gépen és a bal ravasszal szépen bedobunk egy gránátot. Ekkor a benne ücsörgö delikvens szépen megmurdel. Ha ilyíenkor bedobunk még egy gránátot, akkor azzal a gépet tacsra tesszük, de ha nem dobjuk be, (javallot!) akkor akár be is szállhatunk. Szóval mint azt látjátok igencsak profira emelték ezt a kérdést a játékban.
- Az egész környezetet szét lehet pusztítani. Gondolok itt bármire. Minden szétlőhető, mozgatható, alakítgatható. Kivéve persze a küólönö9sen nagy dolgokat, mert azok azért maradnak a helyükön. De azért a robbanás és golyónyomok megmaradnak rajtuk.
- Az egyik legvagányabb újjítás, ami miatt az egész játékmenet megváltozott az a kétfegyveres harc. Amikor két fegyver van a kezünkben nem tudunk gránátot dobni. Az ütésgombot (B) vagy az (Y)-t megnyomva viszont eldobjuk a bal kezünkben lévőt és máris dobhatjuk a kedvenceinket. Bal kezünkbe fegyvert venni az Y folyamatos nyomásával tudunk. A fegyverváltás pedig maradt az X. A program rendkívül intelligens, mert ha fegyvert akarunk cserélni, akkor azt szokta lecserélni, amelyikben a kevesebb lőszer van. Egyébként végre ki van jelezve mind a sima, mind a plazmagránátunk is a bal felső sarokban. Ezt viszont csak akkor látjuk, ha csak egy fegyver van a kezünkben. Mondjuk ez logikus is, mivel két fegyverrel a kezünkben nem is tudunk gránátot dobni.
- A saját embereinktől el lehet venni a fegyvert. Pontosabban mondva el tudjuk cserélni az embereinkkel a fegyvert, ha a nála lévőt jobban szeretnénk, az X folyamatos nyomásával.
- Nekem ez nem tetszett annyira, de így realisztikusabb lett a dolog. Szóval vannak fegyverek amelyeknél lövés közben felfelé elmozdul a célkereszt. Mint ahogy azt a valóságban is teszi sok fegyver, ha sokat lövünk vele és nagy a visszalökő ereje.
- Apróbb újítások, de nekem nagyon tetszettek, hogy ha lenézünk, akkor látjuk a lábunkat. Ezen kívül az ugrás dinamikája is meg lett változtatva. Gyorsabban ugrunk és lefelé tényleg esünk, nem pedig lassított felvételben ugrunk, mint az előző részben.
- Rendkívül realisztikusak a hanghatások, köszönhető ez a Dolby Surround 5.1-nek. A kedvencem az volt, amikor kint az űrben bedugult a fülem annyira nagy volt a nyomás. Ezek persze igazán csak házi mozira kötve jönnek ki, de alapból sem rosszak.
- Ez is csak apróság, de odafigyelve rá nagy segítség lehet nekünk. A célkereszt alatt megjelenik egy kis kék karika ikon, ha mindjárt kifogy a tárunk. Narancssárga ikon, ha már kevés tárunk van, és piros ikon, ha az utolsó tárunk van a fegyverben. Nekem nagyon tetszett ez az újítás, így már jó előre tudjuk, hogy fegyvert kell keresnünk vagy váltanunk.
- Nem csak fegyverekkel tudunk zoomolni, hanem alapból a sisakunkba is be van építve egy zoom, így persze nem tudunk lőni, de azért hasznos tud lenni.
Nu! Hát körübelül ennyi alap újítást sikerült felfedeznem, most akkor jöjjenek a fegyverek:
Emberi fegyverek:
- SMG -Ez lesz szerintem az emberi fegyverek közül mindenki kedvence, Small Machine Gun. 180 skuló fér bele és kettőt is fel lehet belőle venni. Nagyon szépen lehet vele irtani.
- Battle Rifle -Egyszeri zoom-mal ellátott harci puska, rövid sorozatokat lehet vele leadni. Nyugisabb hadműveleteknél hasznos lehet, de mivel a játékban kevés ilyen van, ezért legtöbbször csak a földön fog heverni szegény.
- Pistol -Furcsa, hogy az első részben ennyire profira megcsinált alap pisztolyt ennyire ledegradálták. A Halo 2-ben nem nagyon fogjuk ezt használni, mert sokkal jobb fegyverek vannak nála. Viszont kettőt is használhatunk egyszerre és lehet, hogy egymás ellen ez jól fog majd jönni. Egyszeri zoomal van ellátva, de elég gyengus szegény.
- Rakétavető -Maradt a régi, erős egy zoomos, viszont most már célkövető funkció is van benne. Járműveknél, ha zoomolunk egyet és rátartjuk a célpontra, akkor megváltozik a célkeresztünk. Ilyenkor a jobb ravaszt folyamatosan nyomva befogjuk a célt és a ravaszt elengedve már mehet is a pokol. Nagyon nagyon jó fegyver lett a rakétavető, használjátok sok-sok szeretettel.
- Sniper Rifle -Minden maradt a régiben nála, nem is kellett változtatni, hiszen amúgy is nagyon ütős fegyver volt. Egy apróságot viszont kijavítottak nála, mégpedig azt, hogy a puskán lévő digitális képernyőn látni lehet a tájat, ami ugyancsak apróság, de nagyon profi dolog. Ja! Mégiscsak változott valami, nincsen már este látó infra a puskában... Ennek viszont nem örülünk... :(
- Shotgun -maradt a régi, csak sajnos kevesebb lőszer lehet benne, mint eddig volt. Ezen kívül mintha egy kicsit nehézkesebben lehetne vele lőni, mint eddig, főleg tárazás közben.
Covenant fegyverek:
- Plasma Pistol -maradt a rági, semmit sem változott, viszont kettő is lehet a kezünkben.
- Plasma Rifle -maradt a régi. Kettő is lehet a kezünkben. Ez lesz szerintem az egyik nagy kedvenc a covenantok közül.
- Energy Sword -a félelmetes fegyver az első részből végre a mi kezünk ügyében is lehet. Nagyon hatásos fegyver, kár, hogy hamar elfogy az energia belőle. Nekem ez szokott lenni a másodlagos fegyver. Lehet vele combózni (ravasz többszöri megnyomása) abban az esetben, ha valaki nem purcant meg az első ütéstől.
- Needler -a tüsi fegyver az első részből, annyit változott, hogy kettő lehet belőle és gyorsabban töltődnek a tüskék benne. Ha nincsen más, akkor ez is jól tud jönni néha.
- Sentinel Beam -a Halo védelmét szolgáló robotoktól lehet megszerezni, miután szétlőttük őket. Elég pusztító a folyamatos sugarával, de a leghasznosabb pont a robotok ellen tud lenni.
- Beam Rifle -a covenantok sniper puskája, csak természetesen energiát lő ki magából. Pusztító ereje van viszont egyszerre csak kettőt tudunk vele lőni, mert a harmadikra felforrósodik.
- Fuel Rod Cannon -ez tulajdonképpen a covenant rakétavető, csak nem célkövetős. Nagyot pukkan és nagyon sokat lehet vele sebezni. Jól jön néha, de csak néha!!!
Akkor most röviden a fellelhető járművekről, ami az egyik legnagyobb erőssége volt mindig is a játéknak. Megmaradt minden, ami eddig volt, csak annyi lett a különbség, hogy most szinte mindenbe be lehet szállni: Warthog, Scorpion, Ghost, Banshee, Wraith. Ezen kívül rengeteg pályán fellelhető géppuska és energialöveg -állás van, amiket használni tudunk. A Ghost, Wraith és Banshee trióban van egy kis újítás mégpedig a bal ravasz formájában. Ilyenkor „turbózni” tudunk a járművel, de ekkor nem tudunk se lőni se kormányozni. A Bansheenél van egy jópofa funkció mégpedig a repülés közbeni „A” nyomvatartása, amikor is kitérő mozdulatokat tudunk csinálni, ezzel nehezebb célpontot nyújtva az ellennek. A warthogból most már három fajta is van: géppuskás, rakétás, lézeres. (Ezt nagyon szeressük ám... ;) ) Apróságnak számít, de igen hasznos tud lenni, hogy a jó öreg tankunk (Scorpion) szépen át tud menni szinte mindenen, nem pedig megakad az első farönkön, ami kiáll véletlenül a földből... =)
Ide a végére jöjjön egy rövid elemzés a legfőbb dolgokról a játékban. A grafika véleményem szerint tökéletes. Sokat változott az első rész óta, és nagyon jól illeszkedik mind a játék történetébe, mind a hangulatába. Vannak akik szerint a játék grafikája sivár és nem elég méltó ehhez a játékhoz. Én nem értek egyet ezzel, szerintem a grafika pont jó. A zene ugyebár megér egy külön misét. Nem tudom, hogy kinek volt az ötlete, hogy egy ilyen játéknak ilyen zenéje legyen, de nagy ember volt az biztos. A gém zenéje egyszerűen fenomenális, nem lehet szavakat találni rá, hogy mennyire jó. Megmaradtak az előző részből a legfőbb motívumok, de rengeteg újításon mentek keresztül és sok az új zene is, amik egyszerűen osztályon felüliek. Komolyan mondom, hogy szinte Gyűrűk Ura színvonalúak, és akik ismernek tudják, hogy mekkora szó ezt tőlem olvasni. A történet, a következő erőssége a stuffnak. Aki ismeri a Bungie-t az tudja, hogy micsoda brigád dolgozik a történeten. A Marathon, Marathon 2, Marathon Infinity, és a Halo után a Halo2 méltó utódja az elődeinek. Rengeteg a fordulat, az elgondolkoztató rész, és azt hiszem nem árulok el titkot, ha csak annyit leírok, hogy mindaz amit eddig tudunk semmi ahhoz képest, ami a Halo 2-ben vár ránk. A történet kibővült és nagyobb ívet kapott, ami miatt újabb kérdések tömkelege fog felmerülni bennünk, de a válaszok még nem lesznek megkaphatóak. ;) Midezek mellett az átvezető animációk végre gyönyörű köntöst kaptak, annak ellenére, hogy még mindig hagynak kívánni valót maguk után. A játékélmény egyszerűen felejthetetlen, az AI intelligenciája félelmetes, mind az ellenfeleink, mind a szövetségeseink okosabbak lettek. Bár a szövetségesek egy kicsit terminátor módjára küzdenek, de legalább jobban vigyáznak az életükre, mint eddig, és ha mi is vigyázunk rájuk, akkor egész szép kis magánhadsereget tudunk magunknak toborozni. Az ellenfeleink félelmetesek; elbújnak, vetődnek, ugranak, járműveket vezetnek, ágyúba ülnek, kiszednek minket a gépekből és még sorlohatnám. Egy apróságot azért megemlítek, csak ízelítőképpen. Emlékeztek a Haloból a floodra? Azon belül a kis pukkanó repülő izékre? Namost itt a második részben nem csak a pukkanásuktól kell félni, hanem attól is, hogy képesek bármelyik elfekvőben lévő „halott” szörnyet feléleszteni. Tehát ha mindenkit kinyírtunk, de megjelenik egy csomó pukkancs, akkor ha nem vagyunk elég gyorsak, pillanatok alatt újra élesztik az egész fáradságosan legyilkolt brigádunkat. Kellően ellensúlyozták a játék nehézségét amiatt a tény miatt, hogy két fegyvert is használhatunk egyszerre. Higyjétek el még ez a két fegyver is kevés lesz sokszor az ellenfeleink célzó és harciképességei mellett. Végül de nem utolsó sorban az egymás elleni móka. Mivel még nemtudtam tesztelni a dolgot, ezért egyenlőre csak annyit tudok írni, hogy mindenki saját egyéni masterchief-et tud magának csinálni. Egyéni logóval a bal vállán. Ezen kívül rengeteg egymás elleni játékmód lett elérhető. Például egyszerre négy csapat is harcolhat egymás ellen, nem csak kettő. Ezenkívül system linkben is lehet cooperativ-ot játszani és még sok nyalánkság vár majd ránk potenciális masterchiefekre... =)
Nem pazarlom tovább a szót... Ez egy olyan játék, amiért lehet, hogy érdemes kiadni azt a 16-17 ezer forintot, ha másért nem is, akkor a készítők miatt, akik annyit dolgoztak vele és annyira TÖKÉLETES munkát végeztek. Még ki sem hűlt a Halo2 dvd-m a boxban, de már a Halo3-mat várom... De NAGYON!!! Gratulálok nektek Bungie!!! (Tapsvihar effektet nekik!!!)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.