Nem mondhatnánk, hogy a Moon Spider Studio elkapkodta első játékának bemutatóját, a Floridában székelő csapat ugyanis 2009-es alapítása óta most először dobott piacra valamit. Pedig a stúdiót az EA, az Ignition Entertainment, a Dreamworks Animation és a Studio Ghibli korábbi alkalmazottai alapították, s így talán nem meglepő, hogy utóbbi két csapattól érkezett szakemberek komoly hatással voltak a Harold elképesztően gyönyörű, festői látványvilágára. A játék ugyanis a gyerekkorunkból jól ismert, klasszikus, kézzel rajzolt meséket idéző vizualitással bír, kár, hogy az elmesélt történet nem követi a Disney-vonalat, így kapunk egy végtelenül egyszerű, de a célnak mindenféleképpen megfelelő, kissé bárgyú sztorit.
Főhősünk Gabe, aki egy olyan iskola kiváló tanulója, ahol azért képeznek ki angyalokat, hogy azok később az emberiség védelmezői legyenek. Azonban ahhoz, hogy valaki védelmező lehessen, s megszerezze az Arkangyal Akadémia hőn áhított ösztöndíját, egy végső teszten is meg kell mérettetnie magát. A versenyen kiváló atlétákat kell támogatniuk az angyaloknak, biztosítva, hogy az akadályokkal teletűzdelt pályákat élve teljesítik. Gabe-nek azonban azt a Haroldot kell felügyelnie, aki bár eltökélt futó, fizikailag teljesen alkalmatlan a versenyzésre. Így hát ránk hárul a nemes feladat, hogy angyali erőnket felhasználva mozgassuk az akadályokat és tisztítsuk meg a terepet Harold előtt, nehogy aztán kárt tegyen magában.
Ami a játékmenetet illeti, az meglehetősen összetett, függetlenül attól, hogy Harold gyakorlatilag automatikusan, magától képes futni. Ami befolyásunk van felette, az kimerül az ugrásban és az úgynevezett "Puff Power" segítségével történő sebesség növelésében. Ez utóbbit csillagok gyűjtögetésével tudjuk feltölteni, s ha rendelkezésünkre áll, akkor villámcsapással tudjuk nagyobb sebességre bírni Haroldot, aki ilyen esetben nagyobbakat is ugrik. Gabe-nek sokkal inkább a környezet manipulálásában van hangsúlyos szerepe, a siker kulcsa ugyanis nem feltétlenül Harold sebességében rejlik, hanem abban, hogy az egyes tereptárgyakat milyen ütemben használjuk. Ez a fajta Canabalt inspirálta automatikus futás és a Lemmings-féle környezet manipulálás egészen új szintre emeli a játékmenetet, ami a kezdeti egyszerűsége után hirtelen igen összetetté és bizony nehézzé tud válni.
Ugyanis egyszerre kell összehangolnunk Harold futásának sebességét és a képernyőn felbukkanó akadályokkal való interakciót. Az egyes objektumokat mozgathatjuk ide-oda vagy szétzúzhatjuk őket, míg például a különböző hidak vagy forgó csapdák jó ütemű használata nem hogy lelassítja, de újabb lendületet adhat Haroldnak, aki így anélkül szerezhet komoly előnyt, hogy villámcsapásokkal próbálnánk meg inspirálni. Az akadályok megfelelő időben történő használata természetesen az ellenfelek akadályozására is alkalmas, így ha időben húzunk fel egy liftet vagy húzunk el egy csapóajtót, könnyedén borsot törhetünk a többi jól képzett atléta orra alá.
A játék legnagyobb problémája maga az irányítás, aminek a Harold stílusához igazodva sokkal áramvonalasabbnak kellene lennie. Egyrészt csakis kontrollerrel lehet játszani a Haroldot, ami alapvetően nem lenne gond, de a gombkiosztás sokszor kaotikus versenyeket fog eredményezni. Külön gombot kapott az ugrás, a bumperrel tudjuk aktiválni a sebesség növelését, a jobb és a bal analóg karral pedig a különböző objektumokkal tudunk interakcióba lépni. A gond az, hogy a szerintem rossz gombkiosztásnak köszönhetően nagyon sokszor rossz időben próbálkozunk az akadályok használatával, s egy-két ilyen hiba bizony azonnal a versenyünk végét is jelenti. Emellett nem mindig akarja a játék azt csinálni, amit mi szeretnénk, így hiába próbálkozunk az angyali erők bevetésével, a játék tudomást se vesz arról. A Harold erősen épít a trial and error módszerre, így a játék irányításából eredő hibák hatványozottan rontanak az élményen.
Mégis, ha rajongasz az oldalnézetes platformerekért, s szeretnél játszani a zsáner elmúlt éveinek legjobban kinéző játékával, akkor mindenképpen tegyél egy próbát a Harolddal, mert bár vannak idegesítő hibái, a változatos, olykor többszintes és rövidítéseket is felvonultató helyszínek, maga Harold és a csodálatos zene kárpótolni fog.
Csak tamogatni tudom.
Hajra!
Csak pc-re.
Ilyen "szokik" lenni.
Iszonyu jok az animaciok, jok a poenok bibaszott szep a grafika, rohadtbjok a hangok, a zene.
De valami rohadaj nehez tud lenni. En minden palyaval megszenvedtem a 3. helyert is. De mar csak 3 van hatra.
Marha jo poen a szoke katona csavo, mert csak szemtol felfele latszik.....
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.