A hatodik epizód egyszerűsítései és megváltozott játékmenete ugyan tetszett, de hosszú távon a változtatások nem arattak osztatlan sikert, és valljuk be, a fejlesztőváltás sem tett jót. Habár az igyekezet látszott a Limbic Entertainmenten, és a hatodik rész javítgatása közben letették az asztalra a szívvel-lélekkel készült Might & Magic X – Legacyt is, a körülmények mindenképpen a széria ellen vannak, mivel a zsáner, mint olyan, az utóbbi években nem igazán pörög. Kérdés, hogy az effajta körökre osztott stratégiákra mekkora igény van valójában manapság – sok ember még mindig a klasszikus Heroes III-at tartja a kategória legjobbjának, és ennek hangot is ad.
A fejlesztők és a kiadó ezért már-már annyira óvatoskodtak, hogy a játék rengeteg aspektusáról a leendő játékosokat szavaztatták meg, amivel persze egy bizonyos pontig nincs is probléma. Ezen szavazások eredményeképpen alakult ki a végleges játékban szereplő hat frakció is, a lovagok lakta Haven, a mágusok fellegvára, az Academy, a halottidézők és élőholtak uralta Necropolis, az erős és vad orkok hazája, a Stronghold, az erdei tündék otthona, a Sylvan, valamint sötét testvéreik birodalma, a Dungeon. Utóbbi kettőről közvetlenül a játékosok döntöttek a Fortress sziklakemény törpjei és démoni Inferno ellenében – esetleg talán DLC, vagy egy mod (erre később visszatérek) formájában viszontláthatjuk őket.
A játékmenet visszanyúl a gyökerekhez, itt sok meglepetésre nem számíthatunk – gyakorlatilag a hatodik rész minden újítását elfelejthetjük. Ismételten több nyersanyagért folyik majd a küzdelem (fa, érc, arany, sárkányvérkristály, meteorezüst, árnyacél, sárkányacél), amelyekből más és más anyag lesz a fontosabb a frakcióknak. A különböző típusú városokhoz külön épületek és building-tree dukálnak, itt gyakran kényszerülünk majd döntéseket hozni, hogy példának okáért a heti lényszámot szeretnénk növelni, esetleg inkább nyersanyagokból zsebelnénk be többet. Városaink épülését-szépülését egy aprólékosan kidolgozott 2D-s városképernyőn keresztül vezérelhetjük le. Az elfoglalt városokat ezúttal nem építhetjük át saját típusúra. A lények esetében három alap, három elit és két bajnok katona áll rendelkezésünkre, illetve kiegészíthetjük majd seregünket szintén háromfajta támogató egységgel (ilyen a klasszikus balliszta, és az elsősegély sátor is, habár ezeket szétdobálták a frakciók között).
Az épületek sorába visszatérnek a mágiacéhek is, amelyek minden fajnál különbözőek. A mágiarendszer leginkább a harmadik és ötödik epizódra hajaz, de a képességfa is konszolidálódik: a Heroes VI-hoz hasonlóan némileg megmarad a szabadság, hogy választhatunk a skill-kerékben nekünk tetsző képességek közül, ezúttal azonban ezek kaszthoz kötöttek. Minden fajnál 3-3 harci és mágikus kasztot kapunk, eltérő szakértelmekkel. Visszatér a négy klasszikus alap stat is, a támadás, védekezés, tudás és varázserő. A játékmenet alapvetően rendben van, a korábbi epizódokhoz hasonlóan elszórakozhatunk a térképen, csatázhatunk, a játékmenet abszolút jellemző a sorozatra, egy dolog volt mindössze fura, amit talán a nagybetűs Heroes-hangulat hiányaként fogalmazhatnék meg, de ezt majd meglátjuk, ha a körítés jobban összeállt.
Muzikálisan nem szabadna, hogy panaszunk legyen. Visszatérnek a sorozat klasszikus zeneszerzői, Rob King és Paul Romero, valamint Karin Mushegain csodálatos operabetétjei. A zene valóban profi munka, ennek ellenére néhol teljesen kizökkentő és oda nem illő. Az anyag megjelenítéséről ezúttal az Unreal Engine gondoskodik, a táj ezért részletes és aprólékos, viszont sajnos a színpalettát egyáltalán nem sikerült eltalálni, az első zárt béta és a képek alapján a játék fakó, élettelen, és sajnos hangulattól mentes. A béta esetében erős gépre volt szükségünk, ennek ellenére teljesítménybeli hibák is adódtak, a mesterséges intelligencia sem volt épp a helyzet magaslatán. A szeptemberi megjelenésig, illetve az augusztus 26-án startoló bétáig persze azért a színskála változhat, viszont a többi probléma megoldására is nagy szükség van. A játék designja újrahasznosítja a Ubisoft-univerzum Ashan különböző játékbeli megjelenéseiben található elemeket. Találunk majd az ötödik epizódra hajazó designt, egységeket egy az egyben a hatodik részből, illetve a Might & Magic X - Legacyból. Ez a kísérlet mindenképpen örvendetes, tényleg egységes világként ábrázolják Ashant, sajnos viszont a dolgot beárnyékolja, hogy történet szempontjából a különböző epizódok száz évekkel vannak eltolva egymáshoz képest, így nincs meg igazán a kohézió közöttük, leszámítva pár egységmodellt.
A hetedik epizód mindenre kiterjedő térkép- és kampányszerkesztővel érkezik, melynek legfontosabb újítása a hivatalosan támogatott modolás (hála az említett Unreal-motornak). A szerkesztő segítségével új várakat, szörnyeket, frakciókat hozhatunk létre, módosíthatjuk a meglévőket, lecserélhetjük a modelleket, a textúrákat, gyakorlatilag mindent. A modokat az editor megjegyzi, és becsomagolja az általunk készített térképbe, így multiplayerhez elég a térképet megszerezni. A meglévő modokat pedig bármikor mellékelhetjük egy másik maphoz is. Amennyiben az editor használható lesz és a közönség is elég lelkes, nagy dolgok születhetnek. Előre le merem fogadni, hogy valaki vissza fog nyúlni a Heroes III-hoz (a fejlesztői példa is ebből állt), de igazából gameplay-javítások, hiányzó frakciók is pótolhatóak lesznek ilyen módon. Egyesek szerint persze lustaság úgy kiadni egy játékot, hogy majd a közösség rendbe teszi, kipótolja a hiányzó feature-öket (ugye, Skyrim?), viszont a gyakorlatban ez egy működő koncepció. Mivel az új Heroesok nagyjából 4-5 évente érkeznek, ez egy jó módszer lehet arra, hogy ne fulladjon ki az adott rész – emellé pedig megkapjuk a közönségkedvenc véletlen-térkép generátort is.
A történet ezúttal nem túl bonyolult, Maeve császárnő halála után Ivan herceg és tanácsadói (a hat frakció képviselője, mind saját célokkal és elképzelésekkel) által közvetített lazán kapcsolódó sztorikat élhetünk át, ez pedig pont megfelelő lesz arra, hogy a hat egyjátékos kampányban megismerhessük a fajokat és a játékot magát. A héten esedékes második zárt bétában a Haven és az Academy mellett a két tünde faj is játszható lesz, reméljük, bő egy hónappal a megjelenés előtt sikerült kiirtani a súlyos hibákat, és kevésbé lesz darabos a játékmenet. Kulcsokat szerezhetünk a Humble Bundle-ből, vagy ha előrendeljük a játékot, illetve egyes videojáték-boltokban is olcsón hozzájuthatunk bétakulcsokhoz. A Limbic által meghatározott irány mindenképpen jó, ha megfelelő minőségű a szerkesztő, és ha végre egyszer hagyják a fejlesztőket javítani a bugokat, nagyon jó játékot is kaphatunk. Természetesen vissza fogunk térni a végleges változatra is a megjelenés után.
Kapcsolódó cikkek
Nem vagyok épp homm3-fun őskövület, az 5-ik rész megjelenésekor merültem bele mélyebben a sorozatba, mégis a 3-nál kötöttem ki. Egyszerűen ahhoz található a legtöbb tartalom és extra funkció, az működik legjobban és leggyorsabban, és nem mellesleg abszolút testreszabható. Miért? Mert TOTÁLISAN MODOLHATÓ! Ez kell hogy kiüthesse a nyeregből a hármat, Unreal engine ide vagy oda (ami előtt egyébként le a kalappal). De végülis ez nem egy rpg, ami szinte magát a játékost személyesíti meg.
Eleddig 5-ik rész lehetett volna(!) a legjobb, ha az Ai nem egy teknősbéka sebességével vetekedne, és tisztességesen modolható lenne. Így viszont értelmetlen tartalmat készíteni hozzá, mert teljesen játszhatatlan lenne. Kampány kíváncsi végigfunolása/tapasztalása, esetleg pár multiplayer meccs; kellemes, érdekes és szép - de korlátozott és múlékony.
4-ik rész tetszetős alapok és kampány, de jobbára gagyi modellekkel és idétlen animállással. Gyorsan kiábrándító, én egyszerűen nem bírtam elviselni, szinte fájt nézni.
Így mindeddig a 3-ik rész főképp a tengernyi nem hivatalos, rajongók által készített tartalommal megközelíthetetlen. Szépen faragott fatálcán császári lakoma, jobb mint ezüstkancsóban egy mackósajt.
Igaz a negyedik rész nem túl jó de zenékben az egyik legjobb játék.
Nem értem hogy miért vettek meg egyébként egy elavult külsős enginet, amikor ott van a dune engine ami sokkal jobb mint ez.
És a zenéi szerintem gagyik lettek, nem oda illők, és a zenék az előző részekből lettek összeollózva.
Hanyag munka ez a javából.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.