A Settlers- széria első része még 486-oson jelent meg a még a régi szép időkben (tehát nem kevesebb, mint 10 éves!) – megjelenése előtt senki nem gondolta volna, hogy ez a játék egész eposz lesz majd. Sok embert lekötött rendszere, hiszen egyszerre élvezhettük, a városfejlesztés és a valós idejű harc mesterien összekevert koktélját. Nincs mit kertelni, a Settlers műfajt teremtett és megmaradt a játékos-társadalom emlékezetében mindmáig. Jött a második rész, majd a harmadik, és mindkettő szintén nagy siker volt, hiszen minden megvolt, ami egy folytatáshoz kellett: tupírozott grafika, még több egység, illetve új sztori. Nem kellett sokat várni, jött a negyedik rész, aminek külön örülhettünk, hiszen magyarul is megjelent. Meg kell említenem, hogy az utóbbi két részhez kiadtak hivatalos kiegészítőket is, amelyek újabb kampányokat foglaltak magukba, így például az amazonok oldalán harcolhattunk, a harmadik epizód egyik addon-jában.
A játékosok folytatásra voltak éhesek addig, amíg az UbiSoft be nem jelentette, hogy a Blue Byte (a fejlesztő) már készíti a folytatást. Egyre több kép szállingózott a játékról, amit elvileg Settlers V-nek kereszteltek volna, és később kapta meg a fent látható, végleges címet. Az előző részek leginkább Németországban voltak elterjedtek, de a fejlesztők szerint az új rész meghódítja még az amerikaiak szívét is, akik (egyszerűségüknél fogva) leginkább az akciójátékokhoz vannak hozzászokva.
Nem kevesebb, mint 70 féle épület közül válogathatunk majd, amelyekből felhúzhatjuk középkori falunkat vagy városunkat (ez rajtunk múlik). Megszokhattuk az előző részekből, hogy itt mindennek ára van. Az ár nem feltétlenül pénzt jelent, hanem különböző nyersanyagokat is, így például a fát, a követ, a vasat, és a ként. Fára és kőre az építkezések és harci gépek fejlesztésénél, míg vasra a fegyverek illetve páncélok előállításához, kénre, pedig az alkímiai munkálatoknál lesz majd szükségünk.
Az előző epizódokban izommetrikus grafika volt, embereink pedig kis, duci, vigyori figurák voltak. Örömmel jelenthetem, hogy végre ez a játék is megkapta a 3D-s motort, ami segítségével mindent reálisabban tudtak megalkotni a fejlesztők. Persze a legtöbb ember a játékot pont a „burkolt humora” miatt szerette, és ez az új engine miatt biztos, hogy el fog tűnni. Viszont rengeteg jó dolgot kaptunk ezzel, mint például a zoomolási lehetőséget, ami nagyon megtetszett míg a demót játszottam.
Hangulat terén nagyon a toppon van a Settlers V, hiszen már a küldetéseink is jobbak elődjeinél ( például szabadítsd ki az egyik mellékszereplő lányát xy birodalom fogságából). Ezen láthatjuk, hogy a történetírók is jeleskedtek a játék fejlesztése folyamán, mint ahogyan azt eddig is tették. Fokozza a hangulatot, hogy mindenfelé aranyos nyulakat, szarvasokat és egyéb erdei állatokat láthatunk mászkálni. Az nagyon király lesz, hogy változni fognak az évszakok! Így télen befagy majd a tó, amin katonáink simán átkrosszozhatnak, így új taktikai lehetőségeket feltárva az ellenség elnyomására.
Nagyon várom már azt a napot (február 7.), amikor megjelenik majd a Settlers: Heritage of Kings. Hangulatával, új grafikai motorjával biztos befutó. Fontos megjegyezni, hogy a játék hozott rengeteg változást az előző részekhez képest, de alapjában véve hű maradt az elődökhöz. Időközben kiadtak egy demót, amit végigjátszva eldöntöttem, hogy ezt a játékot bizony meg fogom venni, sőt utána újra előveszem a korábbi részeket is.
Kapcsolódó cikk
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.