Felettébb szokatlannak tűnhet a dolog, a kerti növények és az élőhalottak háborúja Suburbiában azonban része a hétköznapoknak. Réges-régen történt már, hogy a várost elözönlötték a zombik, a lakók mind elmenekültek, a virágok azonban maradtak, és felvették a kesztyűt. A PopCap legendás sorozata az ő harcukat dolgozza fel, a Plants vs. Zombies hét éve dokumentálja hitelesen a háború minden eseményét, először a tower defense játékok stílusát használva, majd third person multiplayer shooterré avanzsálódva. A Garden Warfare 2 megjelenése pedig vészjóslóan közeleg, a mai éjszakával együtt harminchetet kell aludnunk már csak, és a dimenziókapuk rozsdás szárnyai újra megnyitnak. Mármint akkor harminchetet, amikor ezt a cikket írtam, később kevesebbet. Aztán semennyit.
A nyílt bétateszt jót tett a Need for Speed és a Star Wars: Battlefront megjelenésének is, az Electronic Arts pedig megtartva jó szokását, egy rövid időre elérhetővé tette a Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2-t is. Január középső hétvégéjén bárki belekóstolhatott a játékba, a 14-től 18-ig tartott bétateszt során kipróbálható volt többféle játékmód, rengeteg új pálya, és minden új karakter is. A kalandok a régi utcában kezdődtek. Hőn szeretett napraforgónk hősies küzdelmet vívott a hátsó kerteket elözönlő zombik ellen, sorra törtek az életünkre, aztán eljött a pillanat, amikor már nem bírtuk tovább, és épp mielőtt a fenevadak végső csapást mértek volna ránk, beugorhattunk Dave repülő lakókocsijába. Tudjátok, ő az a fickó, aki úgy élte túl az apokalipszist, hogy serpenyőt rakott a fejére. Szóval kimentettek minket a bajból, megkezdve a második rész eseményeit, pihenésről azonban ne álmodjon senki, a harcok csak most indulnak be igazán.
Új otthonunk Suburbia főtere lesz. A park két részre szakadt, az egyik oldalát a növények, a másikat pedig a zombik uralják - Zomburbia néven emlegetve a várost -, állóháború van, a területen folyamatosak a harcok. Itt kezdünk mindig, szabadon elütve időnket a nagyobb kihívások előtt, a falak biztonságot nyújtanak, böngészhetjük és fejleszthetjük a karaktereket, állíthatunk nehézségi szintet, nézegethetjük statisztikáinkat, illetve innen indíthatjuk a játékokat is. A multiplayer mindennek a magja, a Garden Warfare alapja, a legfeljebb 24 játékos összecsapások fogják kitenni időnk legnagyobb részét, de tolhatunk split screen meccseket, Garden Ops vagy Graveyard Ops módot, melyet a bétában sajnos nem nyitottak meg, de a bázisunkat kell majd benne co-op jelleggel védeni a hullámokban támadó ellenségektől.
Illetve Flag of Powert is, ez utóbbi egy single player minijáték - ami egyébként nagy újdonság a kizárólag online játszható előző rész után -, ki kell tűznünk a főtérre népünk zászlaját, majd tartani a frontvonalat. Egyre több ellenség jön, viszont mi is kapunk folyamatosan csapattársakat, győzni úgy lehet, ha minden támadást visszaverünk, kikapni pedig a zászló elvesztésével. A játékmód rendkívül szórakoztató, én már a béta első napján azonnal két ilyen meccset is letoltam, de kiváló módszer nem csak pénzszerzésre, hanem XP-farmolásra is. A meccsek elég kemények, én találtam viszont egy trükköt a biztos győzelemhez. A játékmódban bármennyiszer meghalhatunk, csak az a lényeg, hogy azelőtt visszaérjünk a zászlóhoz, hogy a másik csapat leszedné azt, érdemes ezért néhány szándékos bukást is beiktatnunk. Amikor kevés életünk maradt, és ellenfélből is alig van a pályán, akkor hagyjuk, hogy kinyírjanak, így újult erővel tudjuk folytatni a harcot, kockázat nincs benne, vagy csak egy nagyon pici, ha viszont ügyesek vagyunk, a győzelem a mienk.
A lényeg viszont a multiplayer. A készítők a bétateszt során naponta cserélgették a játékmódokat, így olyanokat lehetett tolni, mint a Team Vanquish, a Vanquish Confirmed, a Gnome Bomb és a Suburbination, melyek mindegyike ismerős lehet a sorozat rajongóinak, de bemutatkozott egy új is, a Turf Takeover. A játékmód a klasszikus Gardens & Graveyards csatákat keveri az új Herbal Assaulttal, míg előbbiben a zombik támadtak, és a növények védekeztek, addig utóbbiban fordul a kocka, ezek váltakoznak, pontról-pontra egymásnak eresztve a két félt a pálya különböző pontjain.
A Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 összesen hat új karaktert vonultat fel, melyek mindegyikéből kaptunk egy kis kóstolót. A növények oldalán a Napraforgó, a Borsó, a Húsevő, és a Kaktusz mellett három új jelent meg, öt különféle változatban, amiből egyet-egyet lehetett kipróbálni. A Narancs mézédes gyümölcslével támadja ellenfeleit, van pajzsa, és behúzva gerezdjeit, golyóvá tud alakulni, a Rózsa varázspálcával energiasugarakat lő, illetve ellenfelet lassít, vagy kecskévé változtat, míg a Kukorica gépfegyverrel, és rakétavetővel száll be a harcokba. A zombik oldalán a Foot Soldier, az Engineer, a Scientist és az All-Star lesz ismerős, melyek szintén három karakterrel bővültek. Az alacsony, de rendkívül mozgékony Imp apró gépfegyverével 360 fokban képes lőni, és meghívhat egy mechwarrior óriásrobotot is. Super Brainz a közelharcok mestereként a verekedésben jó, de van energianyalábja is, míg Captain Deadbeard, a kalóz pisztollyal, robbanóhordóval, és ágyúval pörköl oda a zöldeknek.
Karaktereink testre szabhatóak, adhatunk rájuk kalapot és más kiegészítőt, varrhatunk nekik tetkót, illetve fejleszthetjük is őket, különböző upgrade csomagokkal. Mondjuk ez a bétában pont nem működött, hiába nyomtam rá bármire, nem lett eredménye. A meccsek amúgy szórakoztatóak és kiegyensúlyozottak, a rengeteg karakter közül bárki megtalálhatja a kedvencét, a növényeknél nekem a Narancs lett az, míg az ellenfélnél Imp, az elsővel célozni lehet nagyon jól, a második meg kicsi, ezért nehezebben találják el, meg a robotja se utolsó persze. Ezen kívül jók lettek az új pályák is, nem írtam össze őket, de van egy űrbázis, ami elképesztően hangulatos, meg egy középkori kastély is - már nem lepődök meg semmin.
A látványért a Battlefield 4 és a Star Wars: Battlefront motorja, a Frostbite 3 felel. A rajzfilmes környezet szépen megrajzolt és részletgazdag, a speciális effektek gyönyörűek, maga a játék pedig 60fps-sel száguld, ami egy multiplayerre kihegyezett címnél bizony egy kellemes kis feature. Meg elvárható is nyilván, de hagyjuk is a témát, túl sokan nem tudják ezt még mindig megugrani. Egyetlen hátrányt tudok csak mondani, a játék annyira elképesztően színes, és olyan pörgős, hogy sokszor az ember elveszik a kavalkádban, nem látja, hogy merről jön az ellenség, ki lő ránk, vagy kire kéne nekünk céloznunk. A dolog persze megszokható, mint minden, de nekem annyira nem tetszett.
A bétában látottak alapján a Garden Warfare 2 nem fog csalódást okozni. Legalábbis annak biztosan nem, aki az első részt is szerette. A játék még mindig elképesztően beteg, tele van poénokkal, ami pedig szuper hír, hogy a készítők ehhez is ígértek ingyenes DLC-ket, lassan rá se lehet ismerni az Electronic Artsra. Fellőtte az ingyenes címekkel teli Vaultot, nyílt bétatesztet és 10 órás kipróbálást biztosít minden új játékához, ráadásul a kiegészítőkért se kér pénzt, gyűlölt óriáskiadóból így lesz belőle igazi jófiú. Miközben szerepét a UbiSoft veszi át, de ez egy másik cikk már. A lényeg, hogy a Plants vs. Zombies új része megint rohadt jó lett, a megjelenés február 23-án várható PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, próbáld ki majd, ha teheted.
Kapcsolódó cikk
Én bf4-ben vagyok benn általában az első ötben, de ennél örülök ha utolsó elötti vagyok.Nem tudom miért, viszont rengeteget röhögök rajta. =)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.