Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 teszt
- Írta: barackostej
- 2016. március 7.
Két éve, amikor megjelent a Plants vs. Zombies: Garden Warfare, elég nagy idiótaságnak tűnt nem csak maga a téma, de az ötlet is, hogy egy tower defense játékból multiplayer lövöldét csináljanak. Pedig egy egészen korrekt többjátékos címet sikerült összehozni, mely, ha nem is taszította le a trónról a Call of Duty és a Battlefield párosát, azért okozott pár kellemes órát azoknak, akik kipróbálták. A Garden Warfare 2 így szinte napra pontosan két évvel az első megjelenése után meg is érkezett, hogy még több játékost állítson hadrendbe a növények és zombik végtelen háborújában.
Ha nem játszottatok a bétával, akkor az első indításnál meglepetésként fog érni, hogy a Garden Warfare 2-ben nincsen hagyományos főmenü, hanem a Backyard Battleground fogad titeket. Ez egy két részre osztott, szabadon bejárható kisváros, melynek egyik oldalát a zombik, a másikat pedig a növények uralják. A helyszín több funkciót is betölt: innen indíthatjuk el az egy- és többjátékos módokat, valamint megnézhetjük a statisztikáinkat, de emellett gyakorlásra is lehet használni. A főtéren folyamatosan folynak a harcok, így bármikor bekapcsolódhatunk, hogy kipróbáljuk valamelyik karaktert vagy újonnan megszerzett képességet.
Az előző résszel ellentétben a Garden Warfare 2-be ezúttal kampány is került – mind a zombik, mind pedig a növények oldalán kapunk egyjátékos részt. Aki átvezetőket és bonyolult történetet vár, az csalódni fog. A kampányok 10-10 küldetésből állnak, de igazából a multiplayerben is látott módokat alakították át kicsit a fejlesztők. Arra jó, hogy két keményebb többjátékos meccs között kifújjuk magunkat, de semmi emlékezetes nincs benne. Ráadásul immár minden játékmódot játszhatunk egyedül is, a botok társaságában, így a „sztorimód" erőltetett ötletnek tűnik.
Hiába az egyjátékos rész, szerencsére továbbra is a multiplayer mókán van a hangsúly. A Garden Warfare 2 nem sokat változott elődjéhez képest, inkább csak finomítottak rajta és még több tartalommal tömték meg. Akik nem ismernék, azoknak talán a Team Fortress 2-t hoznám fel példaként. Itt is kasztokba sorolják a karaktereket, melyek között nincs tökéletes választás, mindenkinek megvan az erőssége és gyengesége, egyikőjükkel sem lehet hagyományosan játszani.
Az alapkészlet nagy része ismerős lehet a Garden Warfare első részéből, de oldalanként 3-3 új karakter is érkezett. Az alapcsomagon túl további szereplőket is megnyithatunk, akik általában valamelyik alaptípus megvariált változatai. Jó hír azoknak, akik sok órát öltek az előző epizódba, hogy át lehet hozni az ott megnyitott karaktereket, így nem vész kárba a rengeteg pénzgyűjtéssel töltött idő.
A fejlődés és az újdonságok megnyitása ezúttal is ugyanúgy működik: a meccsek után XP-t és pénzt kapunk. Utóbbiból különféle csomagokat vehetünk, melyekben véletlenszerűen találunk felszereléseket, ruhákat vagy "karakter-alkatrészeket". Minél drágább egy ilyen csomag, annál nagyobb eséllyel találunk benne ritka cuccokat. A módszerrel továbbra is az a probléma, hogy nagyon lassan tudunk csak új cuccokat szerezni, ráadásul szerencse is kell ahhoz, hogy éppen azt találjuk a csomagban, amire szükségünk van. Ha mindent ki szeretnénk nyitni, akkor több száz órát kell játszani a játékkal.
A harcok külső szemlélő számára kaotikusnak tűnhetnek, sőt a friss játékosok is elveszettnek érezhetik magukat. A rengeteg képességen és karakteren nehéz kissé eligazodni, jó lett volna valamilyen tutorial mód például a béna kampány helyett. A körítés ellenére azonban a Garden Warfare 2-nek van mélysége, és hamar rájövünk, hogy csapatmunka nélkül – ahogy a legtöbb multiplayer shooterben – itt sem lehet érvényesülni. Ennek ellenére nem fogunk mikrofonba üvöltő, őrült vesztesekkel találkozni, de a játék jól egyensúlyozik a casual és hardcore lövöldék határán.
A Garden Warfare 2-nek egyetlen nagy hibája van: a fejlesztők elrontották a balanszot. Jó hír, hogy ezen egy javítással könnyen lehet segíteni, de addig ez okozhat némi frusztrációt. A növények egyelőre erősebbnek tűnnek a zombiknál, a meccseim nagy részét én is a zöldségekkel nyertem. Velük egy bénább csapat is győzelmet tud aratni, míg a zombikkal kemény csapatmunka kell ahhoz, hogy legyűrjük ellenfeleinket. Az egyedi karakterekkel operáló Team Vanquish játékmódban ez már kevésbé zavaró, de pont a kezdőknek készült Welcome Matben mehet a játékosok agyára a balanszprobléma. A fejlesztők már tudnak a hibáról, és hamarosan érkezni fog egy patch, melyben javítják a dolgot, így végül a pontozásnál ezt nem vettem figyelembe.
Játékmódokból és pályákból szerencsére nincs hiány. Utóbbiakból több is ismerős lesz a visszatérő játékosok számára, de ha már játszottál valamelyik modern többjátékos címmel, akkor sem fogod elveszettnek érezni magad. A Turf Takeover az egyik legnépszerűbb mód, ahol az egyik csapat támadó, a másik pedig védelmi pozíciót vesz fel – ezt a Battlefield Rush játékmódja ihlette. A Suburbination Call of Duty-féle Domination itteni megfelelője, a Gnome Bomb pedig egyfajta Capture the Flag-utánzat. Ha barátainkkal valamilyen kooperatív mókára vágyunk, akkor pedig csapattól függően belevethetjük magunkat a Garden Ops- és Graveyard Ops-küldetésekbe, mely a más játékokból ismert hordamódot kínálja.
EA-s játék lévén a Garden Warfare 2-t is a Frostbite 3 motor hajtja. Mivel már az előző rész is ezt az engine-t használta, sokat igazából nem változott a látvány. A dizájn hasonlóan színes és rikító, talán az effektek kicsit szebbek lettek. Emiatt a játék gépigénye sem változott sokat, ha az előző rész futott, sanszos, hogy ezzel sem lesz probléma. Egy multiplayerre kihegyezett játéknál fontos a 60 fps, szerencsére ezt mindkét konzol simán teljesíteni tudja. Kiemelném a hangokat, azon belül is a karakterek nyüszítéseit és morgásait, melyek nagyon viccesre sikeredtek. A játék humora egyébként is rendben van. Aki kedveli az abszurd poénokat, az nagyon jól fog mulatni a kampányban olvasható párbeszédeken.
A Garden Warfare 2 több és nagyobb lett elődjénél, de a fejlesztők érdemben nem változtattak a két éve megismert formulán. Vicces és szórakoztató, igazából bárki számára ajánlható, hiszen a sokféle játékmódnak és karakternek köszönhetően mindenki megtalálhatja a számításait. Ha kijavítják a balanszproblémákat, akkor egy népszerű multiplayer címmé válthat, hiszen még az előddel is rengetegen játszanak.
A Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi a PC-verziót teszteltük.
Kapcsolódó cikk
A problémám hogy a játék eszementen szaggat :( meglepetés voltkarácsonyra de így sajna élvezhetetlen. A gépben 3.2 GHz Intel dualcore van 8 GB rammal és egy NVidia GEforce 750Ti videokártya, egyszerűen nem hiszem el, hogy ez kevés lenne. Beállítottuk az EA által javasolt portok forwardolását, újratelepítettük a windows 7-et. A winchesteren 20 GB üres hely is van. Ezután egy este rendesen pörgött a játék, kb két órán át panasz nélkül, másnap reggel már megint beszaggat az egész... :( Elkeserítő. Van ötletetek mit lehetne még tenni? Vajon kisebbre vegyen a felbontást? Fullscreen legyen vagy windowed mód? Nem arról van szó, hogy folyamatosan lassú, hanem hogy elindul, rendesen fur egy ideig, aztán a mozgások darabosak lesznek végül az egész befagy...Abban sem vagyok biztos, hogy ez a hálózat probléma lenne vagy esetleg a számítógépé.... Köszönök előre minden tanácsot.
Imp nagyon szélsőséges karakter - alap formában nagyon gyenge, pár lövés és véged, de ha feltöltődik a mech, akkor meg vadállat. Super brainz is teljesen butyuta lett. Ezzel szemben mindhárom új növény király lett. Remélem idővel kapunk újakat.
Zombis új karik nekem is kevésbé jönnek be, bár a minimanó még egész jó, csak nagyon kevés lett a hp-ja, 75 azért lehetne simán
Maga a játék meg szuper, már idejét se tudom mikor kötött le egy játék engem ennyire. A story nekem bejött, főleg a zombi küldetéseken jókat derültem. Rengeteg az unlockolható dolog, engem az öszes karakter összeszedése hajt + a napi feladatokra is rákattantam teljesen.
Ami negatívum, hogy a kevés az új karakter, zombinál meg a két új karakter egyáltalán nem jön be. Ezzel szemben a növényeknél mindhárom jópofa lett.
1. A pénzszerzés villámgyors, kb. 5 multiplayer meccsel lehet összeszedni egy új karakterre valót.
2. A tapasztalati pont is gyorsan jön: ha minden nap játszol, az XP szorzót meg lehet duplázni.
A szóló mód is jópofa, bár kevés a küldetés és kicsi a Backyard területe. Ráadásul szólóban is abszolút játszható: pl. a Garden Ops az első részben piszok nehéz volt, most már simán szólózható.
Sajna a multi pályák tényleg ezerszer jobbak voltak az első részben.
Az első részben valahogy jobbak voltak a pályák, nekem az ottani pálya elrendezések sokkal jobban tetszettek, az új részben vagy nagyon üres a pálya (frost creek-nél a turf takeover), vagy nagyon tele van akadállyal, és emiatt átláthatatlanabb.
A multiban én (ahogy egyébként a többség is) a turf takeovert szeretem a legjobban, de egyelőre nagyon szenvedősek, remélhetőleg csak a cikk által is említett rossz balance miatt. Nem egy olyan pálya van, ahol elindulni se tudnak a zombik, és még sose láttam a 2. bázist emiatt. Szerencsére a védekezésben már picit jobbak, így nem mindig a növények nyernek.
Az egyjátékos mód szerintem jó lett, a cikkel ellentétben nem érzem feleslegesnek, bár van néhány pálya, ami nem több egy sima coop-os pályánál csak itt AI-val játszol együtt, de van azért pár pálya ami mosolyt csalt az arcomra van 1-2 jó ötlet, bár sokszor túl rövidek.
Tetszik az is, hogy van a kezdő területen jó pár eldugott extra, amikkel el lehet szórakozni pár órát, és kicsit felüdülés a sok multi vagy coop mellett (pl a céllövölde).
A szintezés is jobban tetszik, hogy most már az ölésekkel kapjuk a szinteket, amikért cserébe 3 választható extrát lehet a karakterekhez beállítani, amitől picit egyedibbek lesznek a karakterek, és valamennyire lehet igazítani a stílusunkhoz, bár azért lehetne bővebb a lista. És persze megmaradtak az előző részből a feladatok is, csak itt pénzt illetve csillagokat kapunk érte amit bónusz ládák nyitására és a bázis díszítésére lehet felhasználni.
Viszont elég elvetemültnek kell lenni ahhoz, hogy minden egyes karakterhez mind az 50 szintet elérjük, vagyis 14 fajta lény kb mindegyikhez 8 variánsnak az 50 szintje, ami 5000 szint felett van, ember növény legyen a talpán, aki végigcsinálja :) Bár az is igaz, hogy így legalább nem jut el oda az ember, mint néhány játéknál, hogy 50-100 óra multi után már mindent feloldott, és nincs miért küzdeni.
Ami viszont nagyon nem tetszik benne, hogy nagyon sok bug maradt a játékban, volt olyan feladat, amit 0-ról újra kellett kezdenem, mert pont a végénél fagyott le a betöltés, illetve olyan coop játék, ahol a 10 hullámból a 8-iknál nem lehetett az utolsó ellenfelet megtalálni a pályán. Ráadásul az indulásnál nekem 1-2 alkalommal mindig kidob a játék hibával, mire sikerül rendesen betöltenie. A játékban a postaládából kilépés is instant hibát okoz nekem. Ezek a hibák elég bosszantóak tudnak lenni, de ha a hibákat javítják, és végre orvosolják a balance problémákat is, akkor egész jó kis játék, érdemes megvenni, ha szeretjük a humorral fűszerezett lövöldét...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.