A WRC 5 és a DiRT Rally után alig bírtam már magammal, hogy újra elmerülhessek a sárban. A Milestone nagyot mondó ígéretekkel csábította el a motorsport szerelmeseit, a játékról megjelent screenshotok és videók egy minden részletében komoly, és lelkiismeretesen kidolgozott autóverseny képét mutatták. De a címadó Sébastien Loeb neve se adott okot az aggodalomra, a többszörös ralibajnok, F1-tesztpilóta és ígéretes Dakar-versenyző korábban részt vett a Gran Turismo 5 fejlesztésében, és egyben a játék egyik mentoraként is felbukkant. Egyetlen dologtól féltünk csak, hogy a látvány alulmarad az elvártaktól, most pedig, hogy eljött a megjelenés napja, minden világos lett. Nem elég, hogy a játék baromi ronda, de még rettenetesen rossz is. Tényleg. Szörnyű.
A Sébastien Loeb Rally EVO háromszáz kilométernyi utat vonultat fel, nyolc legendás helyszínnel és öt rallycross arénával a világ minden tájáról. A pályákat a készítők fényképek, videók és GPS adatok alapján modellezték le, állítólag a valósággal tökéletesen megegyezően. Ennek megfelelően versenyezhetünk Monaco, Svédország, Mexikó, Ausztrália, Olaszország, Finnország, Franciaország, és Wales minden legendás ralis helyszínén, de megmászhatjuk a coloradói Pikes Peak húsz kilométeres hegyi útjait is. Százötvenhat kanyar, ezernégyszáz méternyi folyamatos emelkedés - a hegyen száz éve rendeznek International Hill Climb bajnokságokat, és ez az első játék, ami a kihívást hivatalosan fel is dolgozza.
A menüben többféle játékmód közül választhatunk. A Rally a hagyományos versenyek otthona, a világbajnokság válogatott helyszínein megfordulva időre kell teljesítenünk egy meghatározott vidéki távot, harcolva a zord utakkal, az embertelen körülményekkel, és a szélsőséges időjárási viszonyokkal. Ám míg a klasszikus szabályok szerint itt egyedül teljesítjük a távot, a Rallycross körpályáin már ellenfelek nehezítik utunkat. A környezet épített, és az izgalmak is mesterségesen generáltak, a sportág a látványos futamainak köszönhetően mégis hatalmas rajongótáborral rendelkezik. A sor végére pedig egyetlen játékmód maradt már csak, a Pikes Peak, melyről épp az előbb volt szó, egy hegyet kell benne megmásznunk, a verseny népszerűségét pedig nem csak a környezet szépsége, de a kihívás nehézsége is adja, az út a pilótának legalább annyira megterhelő, mint magának az autónak.
A futamok többféle formában is elérhetőek. A Quick Race keretein belül nyomhatunk gyors versenyeket, vagy többnapos ralihétvégéket, saját vagy bérelt autóval, míg a Career menüpontban újoncként kerülünk be az autóversenyzés világába. Egy Peugeot 205-ös volánja mögött kezdve itt nem más a célunk, mint folyamatosan fentebb kapaszkodni a ranglétrán, és egyre jobb autókat szerezve minél több bajnokságot megnyerni, de ott van még a listában a Loeb Experience is, ami a kilencszeres világbajnok életét dolgozza fel. Megismerhetjük karrierje elejét, részt vehetünk minden fontos versenyen, mely befolyásolta hírnevének alakulását, illetve Coloradóba ellátogatva kipróbálhatunk egy egészen brutális, mattfeketére fóliázott, 875 lóerős Peugeot 208 T16 PP-t is, ami a pilóta hivatalos autójaként szolgál a felfutásokon.
Nagy kár, hogy a vezetési élmény mindent elront. A játék a stílusát tekintve félszimulátornak készült - az is -, a kivitelezés viszont olyan, mint egy garázsfejlesztő tíz évvel ezelőtti szárnybontogatása lenne csupán, és nem egy nagy, elismert csapat legújabb címe. Az olasz Milestone a Supercars, a MotoGP-sorozat, és a WRC első négy részével tapasztalt kivitelezője lett a versenyjátékoknak, és bár a legutóbbi WRC-ért már a Kylotonn volt a felelős, azért én összességében szeretem a játékait. De nem ezt. A játék nemhogy jó szórakozást nem nyújt, de még kifejezetten idegesítő is, az autót külső nézetben alig lehet a pályán tartani, az irányítás belső kamerával javul egy kicsit, de általánosan elmondható, hogy járművünk nem gyorsul rendesen, nem fog a féke, és nem is kanyarodik. Ha kisodródunk, akkor vagy fennakad a legkisebb gödörben is, vagy átmegy egymás után több hatalmas, emberméretű sziklán, az eredmény totálisan kiszámíthatatlan, a kerítésekbe, növényekbe pedig azonnal beakadunk, amint hozzájuk érünk. Vezessünk akár gyorsan, akár lassan.
A framerate állandóan leesik, a fizika pedig egyenesen rettenetes, az autó mintha hungarocellből lenne, olyan súlytalan, és úgy pattog a pályán. Nem ritka, hogy egy elszámított kanyarnál letérsz az aszfaltról, az út menti árok pedig akkorát dob a kocsin, hogy az több méter magasra felrepül a levegőbe, majd lassú nyolcasokat leírva lassan ereszkedik csak vissza. Bármelyik pályán is legyünk, velünk folyamatosan lehetetlen dolgok történnek, ha pedig bekapcsoljuk a fékezés-asszisztenst, meg a kanyarrásegítést, az bár javít egy kicsit a dolgokon, de annyira unalmas lesz tőle minden futam, hogy hazavágja azt a maradéknyi érdeklődésünket is, ami megmaradt. Totálisan béna és befejezetlen tehát Sébastien Loeb Rally EVO, volt olyan, hogy leestem a szakadékba, az autó pedig elkezdett lebegni egy szikla fölött, nem tartotta semmi, és nem is tudtam tovább menni, a lehangoló vezetési élmény és a nevetséges fizika mellett pedig még a körítés is pocsék.
A látvány mentes minden modern megoldástól. Az autók lettek a legjobban kidolgozva, de még azok is úgy néznek ki, mintha PC-n very-very-very low grafikán játszanánk, valami laptop-videokártyával. Nincsenek például rendes tükröződés effektek, szép árnyékok, normális koszolódások se az autón. Persze poros, sáros lesz az úttól, de egy másodperc után rárakódik a kosz, és úgy is marad a futam végéig, egyedül a törésmodell, ami nem rossz. Átlagosnak mondható, nem emelkedik ki egyik irányba se. De ha már a látványnál tartunk, akkor meg kell említeni a pályákat is, amik szintén rettenetesek lettek, a fák olyanok, mintha papírból faragták volna őket cikkcakkos ollóval, a közönség bambán áll az út szélén, a melléjük állított autók meg pár tucat poligonból állnak csak, ennél azért messze többet elbírt volna bármelyik gép, amire megjelent. De nem csak a látvány rettenetes, hanem a hangok is. A motornak olyan hangja van, mintha egy fúrógép szólna, az ütközéseknek sokszor elfelejt betöltődni a hangeffekje, a kocsi ilyenkor némán csapódik neki a falaknak, borzalmas az egész. Nem is sorolok fel mindent, mert csak ideges leszek tőle.
Az autók felhozatala ettől függetlenül nem rossz. A listában tizenhat gyártó régi legendái és új feltörekvői kaptak helyet, van Grande Punto, Citroen C4, Xsara, Saxo, DS3, Autobianchi, Fiesta, Escort, Focus, RS200, Lancia Delta, Stratos, Mini, Lancer, illetve többféle Peugeot és Renault is. Mindegyiknek van belső nézete, ami nem meglepő módon hasonlóan kidolgozatlan, mint minden más a játékban, illetve testre lehet szabni minden autót festéssel, és előre megrajzolt matricákkal. És mivel játék a félszimulátorok sorát erősíti (gyengíti), természetesen kompatibilis több népszerű kormánnyal is, elsősorban olyan márkákat támogatva, mint a Trustmaster, a Fanatec és a Logitech. Én a magam részéről szeretem nem csak a laza, szórakoztató autóversenyeket, de a kicsit komolyabb darabokat is, és még ha nem is sikerült megfelelő szintű minőséget hoznia, azért tisztázzuk, hogy jelen cikkünk főszereplőjét ez utóbbi csoportba illik sorolni. A garázsban rengeteg testreszabási lehetőség van, melyek segítségével mindig az adott futamnak megfelelő körülményekhez tudjuk állítani az autót, és ha nem úgy nyomjuk a gázt folyton, mint egy idióta, hanem megfontoltan, előre gondolkodva vezetünk, akkor nem csak az útszéli bughalmazokat tudjuk elkerülni (nézd ezt), de egész szép eredményeket is elérhetünk.
A Sébastien Loeb Rally EVO összességében egy rettenetesen pocsék kivitelezésű, ronda és igénytelen autóverseny lett, mely egyben nem csak remek pályákat, és szuper autókat vonultat fel, de egy kicsit azért a szimulátorrajongók szívét is megérinti. Legalábbis akkor biztosan, ha javítják majd minden hibáját. Még a day 1 patch felrakása után is rettenetes volt vele minden percet eltölteni, a későbbi javítások kiküszöbölhetik a legnagyobb bugokat, de jelen formában az biztos, hogy nem ajánlom senkinek. Ha tervezed megvenni a játékot, akkor a demót legalább töltsd le, meglehet, hogy tetszeni fog, sose lehet tudni. Engem mindenesetre az őrületbe kergetett.
A játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi Xbox One-on teszteltük.
(Nézd a fizikát 1:15-nél, 1:50-nél, 2:03-nál, 3:08-nál, 3:35-nél, 4:12-nél, 5:15-nél, 5:51-nél)
De volt akcioban mindket resz,megvettem,rafekudtem es osszehasonlitva a dirt4-el,mondom azt amit. Kulonben en is Dirt fan vagyok(megvan az osszes resz,sot a kedencem meg mindig a 2005-os Colin,es a Dirt2),viszont amit a negyedik resszel kiadott a Codmasters,az szamomra egy nagy NULLA!
Konkretan a harmadik resz koroket ver ra,latvanyban,minosegben,tartartalomban.
Hol vannak A Palyak a negyedik reszben???!??!?A Wales-i futamok egy nagy FOS! :)
En erre mondom ,h pl.hangulataban a WRC siman feler vele(es vegyuk szamitasba h a "majszton" egy sokkal benabb csapat mint a Codi.)
Ugyh nalam megfer ez is/az is. Ettol szep a jatekos elet :)
De pl a Dirt 4 egy kalap szar. Keves palya,kamu random utak,no hangulat. Szerintem nem annyira rossz mint ahogy beallitjak. Kormanyom nincs,kontrollerrel nyomom,egeszen jol.
A Dirt egy nagyon hypolt jatek tele az is hibakkal,ahoz kepest mindenki ,h odavan azert a szarert(en is megvettem 12000-ert),kozel sem er annyit. Ellenben ez 4000-ert Nekem megeri. Es ugyanez elmondhato a WRC -rol is! Sokkal tobb,szineseb,"eletszerubb"palya van benne,mint a Dirt4-ben.
:)))
Egy probat meg er,ha ugyes vagy!
Aki pedig hatso nezetbol jatszik hat vessen magara!!
:))))
Imádom a rallys játékokat és úgy voltam vele hogy amíg nem jön a Dirt rally addig ez is jó lesz de nem így lett.
De a Dirt rally már előrendelve és imádkozom hogy az jó legyen.
Mondjuk a Milestone rally-jai eddig is finoman szólva középszerűek voltak.
A WRC 4 egész jó volt, sőt én a MotoGp 15-tel is remekül elvagyok, de ez egy tragédia. És (tudom, éssel nem kezdünk mondatot) szegény Sebestien Loeb! Neki nem szóltak, hogy ez ilyen?.-)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.